לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

האם הפורום צריך יותר חוקים?

ArchAngel​(שולטת)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
ArchAngel​(שולטת) • 2 ביולי 2018
אני בעד שאשנה את הכינוי ל deepAngel ואז נהיה תאומים באופן רשמי icon_smile.gif
Erykah
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
Erykah • 2 ביולי 2018
בלת"ק
אני לא רואה משהו פסול ברוב התופעות שציינת. הדבר היחיד שלדעתי צריך לתת עליו את הדעת הוא התבטאויות תוקפניות, אלימות או "קללות" והתייחסויות אישיות מהסוג הזה.
הפורומים הם מקום לדיונים, גם כאלו ש"נחטפים" ומתגלגלים לדיונים אחרים, גם לדיונים חוזרים באותו נושא, גם לכאלו שנידונו בעבר. כן צריך לשמור על תרבות דיון ולדעתי, למשל לחסום אנשים שמתבטאים בצורה לא ראויה או פוגענית מלהגיב בפורומים, לפחות לפרק זמן מסוים, יכול להועיל.
הוא​(שולט)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
הוא​(שולט) • 2 ביולי 2018
יש איזה דיסוננס מסויים שאנשים לא נורמטיבים מחפשים קופסא.
ויכוחים וריבים (עד גבול הטעם של מנהל האתר)
לא הרגו איש. להפך זה מאתגר לעיתים אינטלקט וידע. ומוסיף ענין.
ואף אחד לא יכול להעלות את רמת הדיונים מאייקיו חד ספרתי ליותר (היו ימים)
ולמי שמשובש לו "מבנה הפוסט" שיטפל בOCD שלו.
זאלופון​(שולט)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
זאלופון​(שולט) • 2 ביולי 2018
אני לא חושב שהסיבה שאין כמעט תוכן איכותי בפורומים היא חסר בכללים או עודף של תוכן לא איכותי. אין תוכן איכותי כי אנשים איכותיים שיכולים ליצור כזה לא רוצים לעשות זאת. מי שיכול ורוצה ליצור תוכן איכותי, קיומו של תוכן פחות איכותי לצדו לא אמור להפריע לו, ולראיה הבלוגים.

מדוע הם לא רוצים? אפשר רק לנחש. הניחוש שלי הוא שמה שמעורר אנשים איכותיים ליטול חלק אקטיבי במדיום שמהותו שיח ודיון היא הציפייה שאנשים איכותיים אחרים יגיבו להם תגובות איכותיות ויצרו דיון שמהנה לכתוב ולקרוא בו. פעמים רבות מדי זה לא קורה. התגובות הן מזלזלות, עילגות או מין ספאם בלתי נגמר שאולי לא עובר על שום חוק שאפשר לחשוב עליו (מלבד: אסור לכתוב המון תגובות ארוכות ולא קוהרנטיות) אבל גורם לשרשורים לאבד את החוט המקשר שלהם ולקוראים ולכותבים הפוטנציאליים לאבד עניין בהם. מעט מדי קורה שבאמת עונים לעניין בצורה מקורית ומעשירה. יודעים למה יש כל כך הרבה שרשורי בקשות לעונשים מקוריים? כי גם מי שיעבור על כל השרשורים בנושא מהשנה האחרונה לא יפיק מהם יותר מדי. הוא ילמד שהעונשים שהוא יכול לתת הם ניתוק מגע או להיות עם שולט שלא יודע לתת עונשים חחח צחוקים. עוד טיפה פה טיפה שם, אבל באמת שלא הרבה מעבר לזה. בטוח שיש לאנשים פה המון רעיונות לעונשים יצירתיים שהם השתמשו בהם או נעשה בהם שימוש עליהם. אבל הם לא רוצים לשתף ומשאירים את הבמה לאלו שרק רוצים להריץ דאחקות או להגיד את המובן מאליו, ותחליטו אתם מה הביצה ומה התרנגולת.

היו תקופות שהפורומים היו מעניינים וברמה גבוהה ותקופות אחרות שלא. עניין של איזון בין כותבי התבן לכותבי המוץ. כדי לשפר את הפורומים לא צריך חוקים, צריך לגרום לאנשים שיש להם מה לתרום לרצות להשתתף. הדרך הכי טובה לעשות זאת, לדעתי, היא פשוט ליצור תוכן איכותי ומעניין שימשוך אותם. ואם אפשר, להחרים את המקלדות של מגיבים שכוח העל שלהם הוא להפוך כל שרשור, מעניין ככל שיהיה, לגבב משמים.
    התגובה האהובה בשרשור
טלי35​(שולטת)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018

המנוח הוא...

טלי35​(שולטת) • 2 ביולי 2018
דרקן ראהל כתב/ה:
בעקבות הדברים שכתב גבעות בשרשור אחר, רציתי להעלות את השאלה הזאת.
כיום, דיונים לא ננעלים אף פעם. אין לפורום faq או קוד שחובה לקרוא לפני השימוש (לפחות לא שאני מכיר). אין כאלה ששמים למעלה עם סיכה ותמיד נשארים (ברח לי המונח, סליחה).
"חטיפה" של שרשור לכיוונים שונים עוברת גם כן.
נזיפה במישהו שפותח שרשור זהה לאחר בפעם המאתיים היא אישית, ועשויה בעצמה להתקל בנזיפות.
הנ"ל כולם נהוגים בפורומים ברחבי האינטרנט.
לא אביע את דעתי כרגע, אלא אבקש את דעתכם.

האם היינו רוצים פורום שמנוהל אחרת?



לנעוץץץ
>אימוג'י זדוני וזומם<
ArchAngel​(שולטת)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
ArchAngel​(שולטת) • 2 ביולי 2018
זאלופון כתב/ה:
יודעים למה יש כל כך הרבה שרשורי בקשות לעונשים מקוריים? כי גם מי שיעבור על כל השרשורים בנושא מהשנה האחרונה לא יפיק מהם יותר מדי. הוא ילמד שהעונשים שהוא יכול לתת הם ניתוק מגע או להיות עם שולט שלא יודע לתת עונשים חחח צחוקים. עוד טיפה פה טיפה שם, אבל באמת שלא הרבה מעבר לזה. בטוח שיש לאנשים פה המון רעיונות לעונשים יצירתיים שהם השתמשו בהם או נעשה בהם שימוש עליהם. אבל הם לא רוצים לשתף ומשאירים את הבמה לאלו שרק רוצים להריץ דאחקות או להגיד את המובן מאליו, ותחליטו אתם מה הביצה ומה התרנגולת.
.


ולמה עונים להם ככה?
כי הם כותבים את הפוסטים האלו בצורה כל כך מזלזלת שאין פלא שהקהל מזלזל בהם בחזרה.
מי שבאמת אובד עצות לגבי עונש לפחות טורח לתת מעט רקע, לפרט על גבולותיו שלו ושל הנשלט. כי בלי אלו אי אפשר באמת לענות על השאלה הזו. אפשר לכל היותר לכתוב את העונשים הגנריים האלו, וזו הסיבה שהם חוזרים בכל פוסט מחדש.
בשביל לקבל תשובה מטיבה ויצרתית צריך עוד פרטים שהכותב מסרב לשתף, והציפייה הזו שאנשים ישברו עבורך את הראש מעוררת אנטגוניזם בעת הקריאה.
אז כשזה קורה פעם אחת, לאף אחד לא אכפת. עוברים הלאה לפוסט הבא.
אבל כשאלו פוסטים שעולים באופן קבוע אנשים מרגישים שהדבר הכי פחות פוגע שניתן לעשות בשביל להתנגד לתופעה זה להטריל עם איזו הלצה, לפחות שיהיה קצת מצחיק אם אי אפשר לעצור את זה.
לעומת זאת, אם היו חוקים מסוימים שהיו אומרים, למשל, שאין לפתוח פוסט עם שאלה שנשאלה בימים האחרונים אלא אם כן תפרט בו על המקרה הספציפי שלך ובכך תייחד את השאלה, זה לא היה קורה.
שלגי
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
שלגי • 2 ביולי 2018
אחד הדברים החביבים עלי בכלוב הוא העובדה שישנם מינימום חוקים וחופש רב בהתנהלות.

נדמה לי שזה משהו שכלובי, במודע ככל הנראה, משתמש בו כבסיס להתנהלות באתר.

אז נכון, מקומות מתפתחים, חוקים משתנים, קהלים מתרחבים - אבל לדעתי, זה היופי במקום הזה והייתי רוצה שישאר ככה.
גם אם זה אומר שרמת הדאחקות עלתה פלאים ביחס הפוך לרמת הדיונים המעמיקים. זה גל ככל הגלים שיתאזן עם הזמן.

תנו ליד הנעלמה לומר את דברה.
זאלופון​(שולט)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
זאלופון​(שולט) • 2 ביולי 2018
אני מזדהה עם התחושות שלך, ארקאנג'ל. גם בי שרשורים כאלה מעוררים אנטגוניזם. ברור לי שאין מאחוריהם כוונה רעה או זלזול, אבל בקשה שמנוסחת כוריאציה כלשהי של "דרושים עונשים יצירתיים תודה" בהחלט לא מעוררת בי שום רצון לשתף במשהו יצירתי משלי.

השאלה היא לאן לוקחים את זה. אני חושב שאם המטרה היא שהפורומים יהיו מקום מעניין שכיף לקרוא ולכתוב בו, נכון יותר מצד מי שחש אנטגוניזם להתעלם על מנת לא ליצור רתיעה משאילת שאלות או בקשת עזרה, ובד בבד לחשוב האם אפשר לקחת את הנושא לכיוון חיובי. למשל בדוגמה שעל הפרק, רעיונות יצירתיים ומקוריים לעונשים הם משהו שודאי מעניין רבים מאתנו ויכול להיות מהנה ומשכיל לקרוא מה אחרים עשו וחוו. אפשר לפתוח שרשור נפרד שבו מעלים את הנושא, לא באופן של "צריכה רעיונות לעונש יצירתי" אלא כהזמנה נחמדה לחלוק רעיונות וחוויות. אם פותח השרשור גם יתן דוגמה אישית ויחלוק משלו, אולי אפילו יצא מזה משהו. נכון לעכשיו אני מהמר שלא יותר מדי, כי אין פה כרגע נורמה של שיתוף או בסיס רחב של כותבים, אבל צעד צעד...

ואם בכל זאת מריצים דאחקות, אז שיהיה ממש מצחיק icon_smile.gif
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
עוץ הגדול​(נשלט) • 2 ביולי 2018
בשנים האחרונות, יותר ויותר פורומים נסגרים בגלל (או כתירוץ) תקינות פוליטית והדוגמה הטובה זהו אתר IMDB שכל קסמו אבד לאחר שההנהלה החליטה למחוק אותם. אין מקום לתקנות ולסתימת פיות בפורומים. המצב עכשיו שכלובי הוא הקובע סביר בהחלט.

ומי יחליט מה נחשב פוגעני ומה לא? בטח לא אנחנו. רק לאחרונה היה כאן פוסט, שאולי אפשר לקרוא לו בכייני או במקרה הרע לא מכבד, שמישהי ערכה השוואה שערורייתית בין כותב הפוסט ללקוח של זנות ולאונס (!!). פוסט שיחסית זכה למספר לייקים גבוה. הנטייה לתגובות דרמטיות לכל פוסט מעורר בי ספקות ביכולת של אנשים באתר לכתוב קוד אתי - שדרך אגב כבר קיים.
Green eyed girl​(נשלטת){Sheperd}
לפני 5 שנים • 2 ביולי 2018
אני מגיבה בפורום לעתים רחוקות כי רוב הנושאים שדנים בהם לא מדברים אלי (להלן:עונשים)
מידי פעם יש נושא מעניין ששווה תגובה אבל אני לא אעלה יותר פוסט משלי כי בניגוד לבלוג יש אין לי שום שליטה על מה שקורה בו, כולל תגובות עילגות ולא קשורות. לפחות בבלוג אני יכולה למחוק תגובות לא לעניין או את הפוסט בשלמותו.