סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

המצב בשוק הסקס (הסטרייט) של ימינו - מתוך נעליו של אינסל

starduskonfire
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
starduskonfire • 12 באפר׳ 2021
פרלין כתב/ה:
מה היתרונות הביולוגיים והפסיכולוגיים של נשים? ומה של גברים?


https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2011.00178/full

אני מנחש שאין צורך לתת קישורים להבדלים הביאולוגים בין גברים לנשים..?
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
ואיפה במאמר שהבאת כתוב על יתרונות פסיכולוגיים? כתוב על הבדלים בתכונות, שמושפעים גם מגורמים כמו מוצא אתני וגיל (גברים אסייתיים, למשל, שונים מלבנים בנטייה להתרגשות, כך שזה לא רק מגדר), לא כתוב מילה על יתרונות.
אפשר, בבקשה, שמישהו יביא מחקר *שאשכרה אומר מה שהוא טוען*?????
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
כן, אני פסימית לגבי אופציה כזאת.
לא מדובר פה במצב שבו אנשים שמבססים את טענותיהם על מקורות אמינים ואז מביאים את אותם מקורות כשמבקשים מהם, אלא מצב שבו כל אחד אומר את דעתו ואז כשמבקשים ממנו, *אחרי* שטען את טענתו, ניגש לחפש מקור רלוונטי. תיאורטית זה יכול לעבוד, בעולם שבו כולם מלכתחילה מבססים את דעותיהם רק על עובדות מאומתות. אבל לא זה העולם בו אנו חיים, ולכן רוב המקורות פה מובאים בשיטת הנחת המבוקש.
אני לא רואה דרך לצאת מזה. זה לא פורום של אקדמאים ואני לא מאמינה שזה אפשרי לנהל פה דיון אקדמי, פשוט כי לא כל המשתתפים מעוניינים בזה.
ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
דרקן ראהל כתב/ה:
ואיפה במאמר שהבאת כתוב על יתרונות פסיכולוגיים? כתוב על הבדלים בתכונות, שמושפעים גם מגורמים כמו מוצא אתני וגיל (גברים אסייתיים, למשל, שונים מלבנים בנטייה להתרגשות, כך שזה לא רק מגדר), לא כתוב מילה על יתרונות.
אפשר, בבקשה, שמישהו יביא מחקר *שאשכרה אומר מה שהוא טוען*?????


וגם תוסיף לכך את העדר הסיבות (אם פספסתי, אשמח לתיקון). הסיבות יכולות להיות תרבותיות. זאת יכולה להיות הבניה חברתית, למשל. כלומר, כל מה שהשוויון מתנגד לו ושואף לתקן. כדי לאמוד את היתרונות והחסרונות ואת ההבדלים מנקודת מבט פסיכולוגית וסוציולוגית, שני הצדדים צריכים להמצא בתנאים זהים. מנקודת מבט נוירוביולוגית, הגברים והנשים אכן שונים בדרך החשיבה שלהם. אבל אני לא חושבת שאי פעם יצא מאמר שמוכיח יתרונות. עם דגש על ״מוכיח״.
בוער מתשוקה
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
בוער מתשוקה • 12 באפר׳ 2021
לא ממש ברור הצורך לברוח לדיון על ההבדלים הביולוגיים / אבולוציוניים שבין גברים לנשים. נתחיל בכך שגם בתוך ציבור הסטרייטים יש אנשים שונים בעלי דפוסי התנהגות שונים. יש את אלו שהם קולניים יותר, מביעים את דיעותיהם בקיצוניות יתרה וגם את אלה ששומרים את דעתם לעצמם. הדיון לא יכול לא אפילו קרוב לאקדמי אם אינו מודע לכך שהוא עוסק בדעת-קהל, יחצון של דעות, ואינטרסים צרים של חלק מבעלי הדעות להציג דברים סאופן מסוים ולא אחר, מאוזן יותר, או צעקני פחות.

ככל מחקר מתאמץ להראות קשר סיבתי או נסיבתי בין קבוצה מסוימת באוכלוסיה לבין תופעה חברתית מסוימת, הרי הוא מתמקד באופן שאינו עוסק בכל יתר הקבוצות וכל יתר התופעות, על שלל הקשרים או חוסר הקשרים ביניהם.

כל הדיונים שמגיעים למסקנה של ״חייבים לעשות משהו״, נותנים הרגשה ממש טובה, אבל לרוב התוצאות בפועל מהם הן אפסיות. איני סבור שציבור מתוסכל מינית/רומנטית באוכולוסיה יוכל להוביל מאבק חברתי, וגם אם באופן מפתיע יצליח בכך, כבר ראינו לאיזה (חוסר) שינוי מובילים מאבקים חברתיים, ובמיוחד בישראל.

התרומה העיקרית של דיונים כאלה היא בחיזוק כלשהו ברמת המודעות של אנשים לאתגרים הניצבים בפניהם, שזה גם משהו. פחות ברור הצורך להוכיח האם יש ״אלוהים״ או אין. ברור שהתסכול והכאב של אנשים מסוימים הוא אמיתי, וזה מה שהם חווים. שזה סובייקטיבי, גם אם הם אנשים רבים. זה דיון שהוא יותר ברמה הרגשית, והצורך בהוכחות ״מדעיות״ הופך אותו לאינטלקטואלי, שזה עוד פחות משיג מטרה כלשהי.

החברה ככולה אינה מלמדת אנשים להיות מאושרים. למצוא את מבוקשך מבחינה מינית/רומנטית זה עוד נדבך אחד מיני רבים. מה שהחברה עושה יותר טוב זה לשמור על סדר חברתי, וליצור לרוב הפרטים את איזור הנוחות שלהם מלידה ועד הקבר, באופן שישרת את האינטרסים של קובעי המדיניות באופן מיטבי.

פחות ברור לי מה התוצר המעשי של אלו שרוצים להוכיח שזאת האחריות של החברה, וברגע שנספק ל״חברה״ את ההוכחות הנדרשות, כולן מסודרות יפות ובאופן מדעי, הרי ה״חברה״ תודה שטעתה, ותעבוד חזק על פרוייקט שיקום שבסופו כולם ימצאו את האהבה והסקס המיוחל.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
הסיבה שאני פעם אחרי פעם אומר "תביא תמיכה מחקרית" אינה בגלל שאני חושב שמחקר צריך לפתור לנו את הדיון.
אני דורש את זה בגלל הצהרות מאוד ספציפיות של אנשים פה על מבנה המציאות או מבנה החברה.
אם אדם מרגיש שלנשים קל יותר מגברים, לגיטימי לדרוש ממנו דוגמאות לזה, ולבקש ממנו לתקן את ההנחה שלו, אם אין בנמצא דוגמאות כאלה.
אבל, אם בנאדם טוען שיש היום יותר ניתוחים לשינוי מין מזכר לנקבה - את זה אפשר לבדוק רק עם סטטיסטיקה. הוא לא טוען להרגשה, הוא טוען לקיומה של תופעה אובייקטיבית. בבקשה - ידגים אדוני את התופעה שאדוני טוען שקיימת. מנגד, אם מישהי תטען שאחת מכל שתי נשים עברה אונס, גם ממנה אבקש להביא סטטיסטיקה שתומכת בזה, כי היא מתארת תופעה אובייקטיבית, לא הרגשה.
אנשים לא רוצים להגיד "אני פשוט מרגיש שלנשים קל יותר", הם רוצים להראות שאובייקטיבית לנשים קל יותר. אז אני דורש מהם את ההדגמה האובייקטיבית. גם אז, תמיד ניתן להשיב "אוקיי, אני לא יכול להדגים את זה אובייקטיבית, אני פשוט מרגיש שזו המציאות", אבל גם את זה לא רוצים לומר.
כל הדיון הוא בעצם "גברים מסויימים מרגישים שהמציאות המודרנית אינה הוגנת כלפיהם". לזה יש לי תשובה פשוטה - פנה לטיפול פסיכולוגי כדי להבין למה אתה מרגיש ככה, ומה ניתן לעשות כדי לשנות את זה, אם בתוכך פנימה, אם בעולם החיצון.
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
פרלין​(נשלטת){ש} • 12 באפר׳ 2021
לא חיפשתי מחקר... לא מעניין אותי בכלל. רציתי לדעת מה סטאר חושב. או מה סטאר חושב על מה שאינסלים חושבים כדי להבין את ההגיון *שלהם*.
starduskonfire
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
starduskonfire • 12 באפר׳ 2021
"אני מנחש שאין צורך לתת קישורים להבדלים הביאולוגים בין גברים לנשים..?"
לאדם סביר לא אמורה להיות בעייה להבין מתוך הניסוח הזה שאני מודע טוב מאוד שלא הבאתי מקורות ל"יתרונות וחסרונות" אלה להבדלים.
וזה בדיוק מהסיבה שמר דרקן ראה צורך שוב ושוב לציין כי המחקר לא בא לענות על שאלות סובייקטיביות אלא לכמת מיידע אובייקטיבי.
אני פשוט נותן מספיק קרדיט לכל מי שקורא את המאמר, שיהיה מסוגל לקחת את הנתונים ולפרש אותם מתוך התפיסה הסובייקטיבית שלו\ה לגבי מה בתחונות המצויינות הוא יתרון ומה חסרון (לתפיסתו האישית).

אני אנסה לתת את הטענה בצורה פורמלית הומוריסטית יותר:
1. השקפת העולם של אינסלים מתבססת על תפיסה לפיה נשים מנצלות את היתרונות הביאולוגים פסיכולוגיים שלהן לרעה
2. "יתרון" זו קונספציה סובייקטיבית ומתבססת על הדבקת ערך למדד אובייקטיבי (אמיתי או מדומיין)
3. ניתן להפריך את התפיסה האינסלית אם מראים שאין שום הבדל בין גברים לנשים.
4. המחקר מראה שאכן יש הבדל בין גברים לנשים.
5. נשאר רק להתווכח עד צאת הנשמה האם התפיסה הסובייקטיבית של אינסלים את השוני בין גברים מוצדקת או לא. בהצלחה עם זה.

וכן, זה לא דיון אקדמי, כמו שציינתי כבר. מדברים על השקפות עולם, אסטרטגיות ורגשות.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
פרלין שאלה מה היתרונות ומה החסרונות של כל מין. בתגובה, קיבלה את המחקר. מחקר שלא מראה לא יתרונות ולא חסרונות. הנה בצורה לא פורמליסטית:
ש: תגיד, סטאר, כמה זה אחד ועוד אחד
ת: קרמבו
ש: אבל קרמבו זה לא מספר, זה לא עונה
ת: ברור שלא. הבאתי את זה כדי שלא יענה, ואת לבד תוכלי למצוא את התשובה

אה, ולגבי מה שכתבת בסעיף שתיים.
במשחק כדורסל, יש קבוצה שכולם גובה 1.6 מטר שמשחק נגד קבוצה שכולם בגובה 1.9 מטר.
זהו רק הבדל בין הקבוצות. לטעון שלאחת יש יתרון זה להדביק ערך. מה????
starduskonfire
לפני 3 שנים • 12 באפר׳ 2021
starduskonfire • 12 באפר׳ 2021
אני ממש שמח שלפחות במהשו אנחנו מסכימים ב100 אחוז דרקן

"כל הדיון הוא בעצם "אנשים מסויימים מרגישים שהמציאות המודרנית אינה הוגנת כלפיהם". לזה יש לי תשובה פשוטה - פנה לטיפול פסיכולוגי כדי להבין למה אתה מרגיש ככה, ומה ניתן לעשות כדי לשנות את זה, אם בתוכך פנימה, אם בעולם החיצון."