צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אימון לחיים ובדסמ

Grey / Green
לפני שנה • 14 בנוב׳ 2023

אימון לחיים ובדסמ

Grey / Green • 14 בנוב׳ 2023
אני סקרן אם יש פה מישהו שהתנסה בלשחק באקטים בדסמים (עונשים, מניעה והתרה, פחד, כאב, פרוטוקולים) בתור עזר לקאוצ׳ינג -- מהצד המנחה או המונחה.

מה עבד לכם? מה היה מגניב? איזה לקחים למדתם?

אני אישית פחות מתעניין בשאלות של ראוי או לא ראוי -- אבל אם בא לכם לקחת את הדיון גם לשם לכו על זה icon_smile.gif
masoul
לפני שנה • 14 בנוב׳ 2023
masoul • 14 בנוב׳ 2023
אחלה נושא, עוקב.
אולי אתייחס מאוחר יותר.

אבל רק כמשפט אחד בכל זאת, כי לצאת בלא כלום אי אפשר.

יש/יהיה פער גדול מאד ביכולת להשתמש בבדסמ ככלי לקואצ'ינג בין יחסים בדסמים נטו, לבין מערכת יחסים זוגית בדסמית.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני שנה • 16 בנוב׳ 2023

Re: אימון לחיים ובדסמ

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 16 בנוב׳ 2023
Grey / Green כתב/ה:
אני סקרן אם יש פה מישהו שהתנסה בלשחק באקטים בדסמים (עונשים, מניעה והתרה, פחד, כאב, פרוטוקולים) בתור עזר לקאוצ׳ינג -- מהצד המנחה או המונחה.

מה עבד לכם? מה היה מגניב? איזה לקחים למדתם?

אני אישית פחות מתעניין בשאלות של ראוי או לא ראוי -- אבל אם בא לכם לקחת את הדיון גם לשם לכו על זה icon_smile.gif


והופ, נכשלת במבחן האתיקה.
Mobius​(שולט)
לפני שנה • 17 בנוב׳ 2023

Re: אימון לחיים ובדסמ

Mobius​(שולט) • 17 בנוב׳ 2023
Grey / Green כתב/ה:
אני סקרן אם יש פה מישהו שהתנסה בלשחק באקטים בדסמים (עונשים, מניעה והתרה, פחד, כאב, פרוטוקולים) בתור עזר לקאוצ׳ינג -- מהצד המנחה או המונחה.

מה עבד לכם? מה היה מגניב? איזה לקחים למדתם?

אני אישית פחות מתעניין בשאלות של ראוי או לא ראוי -- אבל אם בא לכם לקחת את הדיון גם לשם לכו על זה icon_smile.gif


מסלולי העונג והפחד הם המנגנונים הפרימיטיביים ביותר, ולכן גם האפקטיביים ביותר, ללמידה.
לכן, כשאתה מדבר על שילוב בדסמ במסגרת פורמלית או לא-פורמלית של קואוצ'ינג (שהוא סוג של למידה), ובייחוד כשמעורבים בבדסמ הזה אלמנטיים פיזיים, אתה בעצם מדבר על להיכנס למוח של אדם אחר ולשחק בתפיסת המציאות שלו, ביסודות של מי שהוא ממש; זה לא ראוי, לא אתי ומסוכן מאוד.

במקביל, זה גם אפקטיבי ביותר בכל תחומי החיים: החל בתזונה, דרך בניית הרגלים מיטיבים והכחדת הרגלים רעים, וכלה בשבירה של "אוטומטים" הרסניים.

בעיניי זה אחד ההבדלים המבחינים בין דום/שולט לבין מאסטר (ובהתאמה, בין סאבית/נשלטת לבין שפחה), מושגים שכבר מזמן התערבבו זה בזה אבל מייצגים בעיניי צורות שליטה שונות בתכלית.
    התגובה האהובה בשרשור
חתולייי​(אחרת)
לפני שנה • 17 בנוב׳ 2023
חתולייי​(אחרת) • 17 בנוב׳ 2023
אין נכון ולא נכון
התלבטתי אם להגיב...
כמו בכל דבר יש דברים שמקבילים וכאלה שלא

המקביל למשל, הקשבה!
ומשהו למשל שלא מקביל, זה עונשים. כי קואוצ'ינג זה לא מושלמות זה מצויינות והיכולת וההזדמנות לתקן.

(במקרה סיימתי קורס עכשיו... מחפשת מישהו/י לסטאז')
equanimity
לפני שנה • 20 בנוב׳ 2023
equanimity • 20 בנוב׳ 2023
דיני נפשות..
אחריות כבדה לכל הכיוונים.
CharlieI{Lotus}
לפני שנה • 21 בנוב׳ 2023
CharlieI{Lotus} • 21 בנוב׳ 2023
בסופו של דבר, יש הרבה אלמנטים חינוכיים בבדסמ טוב, כמו בלימוד מקצועי.

כשאני מרצה, שזה כבר די נדיר בימינו, אני תמיד מודע לכך שיזכרו משהו שאמרתי הכי טוב אם הם צחקו, כאבו, הובכו או אם גרמתי להם לחשוב לעומק ממש.
אני נוטה לגרום לתחוק וחשיבה, כמובן.
אותן שיטות בדיוק עובדות בבדסמ.

באנגליה במאה ה18, היו נוהגים לקחת את נערי הקהילה לסיור להכרת גבולות הכפר. בכל נקודת ציון, היו מכים בהם בשוט, כי כך ידעו שיזכרו את המקום.
זה נקרא beating the bounds.
לא בדיוק קואצ'ינג מודרני, אבל בהחלט עבד.

בקיצור, יש חפיפה מסוימת בכלים המתודיים.
נראה לי סביר במסגרת שיעור שאעמוד ואצפה מהם למשהו, ושהם ירצו להתיישר לפי הציפיה שלי. בבדסמ זה די דומה, רק שהציפיות שונות.
מצד שני, זו לא זהות, ויש המון חשיבות לרמות שונות של הסכמה וכל מיני דברים אתיים כאלו.
ofer00
לפני שנה • 21 בנוב׳ 2023
ofer00 • 21 בנוב׳ 2023
אני התנסתי בזה בשלב מסויים בתור שולט, וזה היה מאד יעל והנשלטת גם שנה אחרי שסיימנו זכרה את זה לטובה.
אך זה דורש ידע לגבי תהליכים של הנפש וכן לראות שבתהליך הזה הכוונה שלך היא לטובת הצד השני בלבד ולא הסיפוק שלך בניגוד לסאשן רגיל.