צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

להתחסד

Mary Jane
לפני 3 חודשים • 10 בינו׳ 2024

Re: להתחסד

Mary Jane • 10 בינו׳ 2024
Sunna סאנה כתב/ה:

שמרני, זה מקום שיש בו טרנספוביה, אמונה של ״אם אישה מעלה תמונה היא בהכרח מעוניינת בהיערות מיניות על הגוף שלה״, שיח מאוד מגדרי לפעמים ולא בקטע מיני, פשוט מגדרי.


מה זה בכלל טרנספוביה? כולם חייבים להאמין ולצדד באמונות האישיות של מי שהוא בעל סכסוך פנימי מגדרי בין גופו לנפשו?

מה זה ״שיח מאוד מגדרי״, ואם הוא ״מאוד מגדרי״, מה הבעיה בזה?

מה השכיחות של בבונים שפונים לנשים שמפרסמות תמונות ערום בצורה גסה ולא מכבדת, והאם היא כה גבוהה עד שזה מצדיק טייטל של ״אתר שמרני״? (בתור מתערטלת לעת מצוא ובעת שעמום, אעיד כי רוב הגברים פה, וגם הנשים, ממש לא כאלה, רחוק מכך)

ובעיקר אני תוהה, מאין הציפיה המשתמעת (מהשרשור), שיתנקזו לכאן אנשים עדיני נפש, מנומסים, בעלי דרך ארץ, פרוגרסיבים רחמנא ליצלן, פמיניסטים וכיוב? למה שהמרחב הזה יהיה ״מטוהר״ ותואם סט מאוד מסוים של עמדות ותפיסות - אחרת, אבוי, הוא מתחסד, מוקצה ובגדר ״שמרנות״?
זאלופון​(שולט)
לפני 3 חודשים • 10 בינו׳ 2024
זאלופון​(שולט) • 10 בינו׳ 2024
ArchAngel כתב/ה:

לצורך העניין, ניקח אכילת צואה כי ציינת את זה. נניח יש פה אדם שזה הקינק שלו.
והוא לא מפריע עם זה לאף אחד, ולא ישלח עכשיו תמונות צואה לאנשים שלא ביקשו את זה בהודעה פרטית, ולא יציף להם את האינבוקס עם "המלכהההה תחרבנייי עלייי",
אלא נטו יכתוב בבלוג שלו סיפורים שמי שרוצה לקרוא יכול ומי שלא מוזמן לדלג, או עזבי להיכנס לפרטים, מספיק שסתם יציין בפרופיל שזה מה שאוהב ומי שרוצה יפנה ומי שלא לא.

למה אחד כזה צריך לשמוע, באתר קינקי, שהוא מגעיל, ביזיון, שיתבייש בעצמו וכל הארסנל הזה?
איך עצם השיתוף באקט בדס"מי, פחות נפוץ כלל שיהיה, באתר בדס"מי, סותר תפקוד חברתי תקין ומגיבים אליו כאילו הוא שיתף את זה באמצע ארוחה משפחתית?
למה הוא צריך להיות מותקף ומושא ללעג, שיימינג וסתלבט בבלוגים של אחרים בסגנון "היי תקלטו את ההזוי הזה שאוהב חרא"?

יש פה מישהי שהקינק שלה הוא לשלשל על עצמה. היא כותבת על כך בבלוג שלה באופן פתוח וגרפי. ככל שראיתי, היא אינה מטרידה איש ואיש אינו מטריד אותה. התגובות לרוב סקרניות ואף מפרגנות, למרות שמדובר במשהו שהוא מחוץ לאזור הנוחות של רוב האנשים פה, שלא לדבר על רוב האנשים שמחוץ לפה.

כך גם בנוגע לדברים אחרים. נשים שהתרגלו מן העולם שבחוץ שהגוף שלהן הוא משהו שצריך להתבייש בו יכולות להעלות כאן תמונות עירום ולזכות לרוב לתגובות מפרגנות ומעצימות. אנשים שאין מי שיקשיב למצוקות שלהם בחוץ מוצאים פה אמפתיה ועצה. מחשבות שלא חולקים במקומות אחרים מוצאות כאן מפלט שבו לרוב יכילו אותן, גם אם לא יסכימו איתן.

לא ריאלי לצפות שלא תהיה כאן כלל שיפוטיות, ולטעמי גם לא נכון שלא תהיה, למשל במקרים שבהם הגבול בין בדסמ לניצול אינו ברור וחד. סביר גם שבשלב כלשהו יהיה מי שישפוט שלא לצורך או יגיב בגסות. אבל בגדול, ויותר בבלוגים מאשר בפורומים, הקהל פה הוא להתרשמותי קהל אוהד ומכיל, הרבה מעבר לממוצע בחברה בכללותה.
Bluecollar​(שולטת)
לפני 3 חודשים • 10 בינו׳ 2024

עוררת בי הרבה מחשבה

Bluecollar​(שולטת) • 10 בינו׳ 2024
ArchAngel כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:

בושה היא עניין מורכב. היא נובעת מהיותנו פרטים בחברה עם נורמות התנהגות ומוסכמות, ולא יחידים על אי בודד, שם אין בושה כלל. הבושה (לצד אשמה) היא חלק אינהרנטי באנושיותנו, היא מעצבת התנהגות והיא מנרמלת, ומאפשרת תפקוד תקין של פרטים בתוך קיבוץ אנשים שונה ומשונה. המשמעות היא הפנמת ערכים ודיאלוג פנימי בלתי פוסק מולם. לחתור לעולם שבו אנשים כלל אינם מתביישים *בסטיותיהם* זה לא סביר - ולטעמי גם כלל לא אוטופי. טוב שיש בושה. טוב שיש דברים שהם באפלה. שכן, המשמעות היא שאנו מחזיקים בערכים. במובן הזה, לא כל הדברים נמצאים על אותו מישור ולא נוכל להתייחס לכל סטיה מינית באשר היא באדישות ובמשיכת כתף (מה שאנשים מכנים ״חוסר שיפוטיות״). אין דין מכה בישבן כדין אכילת צואה.

ברור שאדם חייב להיות מודע לעצמו, לנורמות החברתיות, ולדעת לתפקד חברתית, ולא לחיות בסרט פורנו. יתרה מכך, חלה עליו האחריות לעשות זאת וללמד עצמו.
גם ברורים מקומם של רגשות בושה ואשמה בתהליך שגורם להבדיל בין טוב לרע, הם שעוזרים לנו להפנים איך ראוי להתנהג בחברה. אלו ממש לא רגשות שצריך להעלים לחלוטין מהחברה, יש להן משמעות וחשיבות.

אבל אני לא חושבת ש anyzeany, או בכלל כל השרשור הזה מדבר על ההתנהלות עם הקינק מול אנשים. אלא נטו איך הידיעה שאתה נמשך למשהו שנוי במחלוקת גורמת לאחרים להגיב אליך במרחב כמו הכלוב, לרוב בלי התייחסות להתנהלות של האדם עם הקינק בפועל.

לצורך העניין, ניקח אכילת צואה כי ציינת את זה. נניח יש פה אדם שזה הקינק שלו.
והוא לא מפריע עם זה לאף אחד, ולא ישלח עכשיו תמונות צואה לאנשים שלא ביקשו את זה בהודעה פרטית, ולא יציף להם את האינבוקס עם "המלכהההה תחרבנייי עלייי",
אלא נטו יכתוב בבלוג שלו סיפורים שמי שרוצה לקרוא יכול ומי שלא מוזמן לדלג, או עזבי להיכנס לפרטים, מספיק שסתם יציין בפרופיל שזה מה שאוהב ומי שרוצה יפנה ומי שלא לא.

למה אחד כזה צריך לשמוע, באתר קינקי, שהוא מגעיל, ביזיון, שיתבייש בעצמו וכל הארסנל הזה?
איך עצם השיתוף באקט בדס"מי, פחות נפוץ כלל שיהיה, באתר בדס"מי, סותר תפקוד חברתי תקין ומגיבים אליו כאילו הוא שיתף את זה באמצע ארוחה משפחתית?
למה הוא צריך להיות מותקף ומושא ללעג, שיימינג וסתלבט בבלוגים של אחרים בסגנון "היי תקלטו את ההזוי הזה שאוהב חרא"?

אני בכנות לא מבינה למה מי שנמשך לצואה, שלא מתפקד "לא תקין" סביב הפטיש שלו, שלא מטריד איתו אף אחד, צריך להתבייש בעצמו ולהיות נתון לשיפוטיות וזלזול באתר הזה.

אני מעדיפה אחד כזה, מאשר מישהו שנמשך לספנקינג (וזה פטיש משותף שאני חולקת איתו) שיטריד עם זה, שיציק עם זה, שיציף לנשים פה את האינבוקס, ידבר אליהן כאילו חייבות לו משהו וכו'.
והנמשך לספנקינג הזה לא יזכה לאנטי בכמות שהנמשך לצואה זוכה לו נטו בגלל הפטיש עצמו.
אף אחד לא ישפוט אותו "תראו איך ההזוי הזה אוהב הצלפות בתחת", והביקורת תהיה נטו על ההתנהגות. אם בכלל. כי לרוב יגיבו אליו בסלחנות כי "זה המרחב, יש פה כאלו שאוהבים הצלפות ומתלהבים מזה יותר מדי".

למה הנמשך לצואה צריך להשאיר את זה באפלה ברמה שהוא יתבייש אפילו לתזכר את זה ברמיזה בפרופיל שלו בכלוב, והנמשך לספנקינג יכול לעלות תמונה של התחת המוצלף שלו ב Full HD שיקפוץ בהפתעה לכולם בעין?

יש את הטיעון הזה "שזה יכול לעשות טריגר לאחרים".
אבל העניין הוא שכל הפטישים כאן הם נעימים לאחד וגבול לאחר.
ומה אם נאנסתי על ידי אבא שלי, ובדיוק מישהו כתב פוסט של איך הוא עשה מין כוחני עם הנשלטת שלו שקוראת לו אבאל'ה?
מישהו ישלוף "אבל מה עם הטריגר שזה עושה לאחרים"? לא, ממש לא. נטו כי הפטיש הזה פופולרי.
למרות שנפגעות תקיפה מינית לא חסרות כאן, ובפרט של גילוי עריות.
אם מישהי כזו תמרמר על כותב פוסט כזה, אפילו אם בצורה הכי עניינית, יגנו עליו ויאשימו אותה בהגזמה/שיפוטיות/מה היא ציפתה.

איכשהו "הטריגר שזה עושה לאחרים" מופנה רק כלפי פטישים לא פופולריים, גם אם בתכלס ההסתברות שמישהו אשכרה עבר טראומה בגלל זה היא קלושה. הפטיט הנ"ל הוא סתם לא כוס התה של המבטל, או שהוא מחזיק בדעה קדומה מסוימת כלפיו.
וזה ממש לא צריך להיות "קיצוני" כמו חרא. אנשים נשפטים פה על פחות מזה.

אנשים שופטים מה שהם לא מכירים, רובם לא טורחים להכיר. רובם ידלגו מעל עשרות פוסטים של הסברה.
ואנשים עם פטישים לא נפוצים נוטים להסביר את עצמם לא מעט כדי למנוע אי הבנות, ועדיין ידלגו מעל כל זה בבוז, ויתייחסו אליהם בצורה לא נעימה, מבטלת, יאשימו אותם הרבה פעמים בדברים שלא עשו/לא מאמינים בהם מתוך דעה קדומה.
ולכל הטוב הזה לא היה זוכה מישהו עם פטיש פופולרי שאפילו אם היה מציג אותו בלי פילטרים ואפילו בבוטות.

זה לא באמת התפקוד סביב הפטיש שלגמרי מצדיק ביקורת, כמו קיום הפטיש עצמו. וזאת הבעיה בשיפוטיות כלפי קינקים נטו כקינקים.
אדם לא צריך להתבייש במה שהוא נמשך אליו, הוא במילא לא יכול לשלוט בזה ולשנות את זה.
אפילו להפך, כשאדם מגיע לתחושת תיעוב עצמי כל כך גדולה בגלל המשיכה שלו, התיעוב עלול להיות מושלך על אחרים, "כי אם אני כזו מפלצת אז מה כבר נותר לי".
לקבלה עצמית יש משמעות, לתחושה שאתה לא אשם ונוראי בגלל קינק כלשהו יש משמעות.
אדם צריך להתבייש רק באיך הוא מתפקד סביב הקינקים שלו, ולא לחשוב שקינק נותן לו פטור מיחסי אנוש. עליו תמיד לזכור שחלה עליו ההאחריות לנהוג ברגישות כלפי אחרים.
אבל מקומה של הבושה הזו צריכה להיות סביב התפקוד שלו. וכפי שאמרתי, לרוב זה לא העניין בכלל, והסיבה שגורמים לו להתבייש בעצמו היא בורות כלפי הקינק מאשר התנהגות סביב הקינק.


תודה. מסכימה והולכת עם המחשבה הזו בראש
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 3 חודשים • 10 בינו׳ 2024
בעיני השמרנות לא מתבטאת דווקא ביחס לקינק כזה או אחר אלא ברעיונות שמרניים על החברה הכללית - במיוחד היצמדות לתפקידי מגדר. אבל לא רק.
לפעמים אני קוראת בפורום וחושבת לעצמי "מה קורה פה? האם חזרתי בזמן לשנות התשעים?".
קשה לי להאמין שהכלוב נורא מיוחד. האנשים פה הם אותם האנשים שבכל מקום. אני מניחה שבמקומות אחרים אני פחות נתקלת בזה כי אני חיה בתיבת תהודה. אבל אחרי שמתרגלים - לקרוא פה "נשים הן ככה וככה וגברים הם ככה וככה" לפעמים מרגיש מאד WTF.

וגם, פורום לחוד ובלוג לחוד. האווירה בפורום די שונה מהאווירה בבלוגים.
Into​(נשלטת)
לפני 3 חודשים • 10 בינו׳ 2024
Into​(נשלטת) • 10 בינו׳ 2024
ArchAngel כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:

בושה היא עניין מורכב. היא נובעת מהיותנו פרטים בחברה עם נורמות התנהגות ומוסכמות, ולא יחידים על אי בודד, שם אין בושה כלל. הבושה (לצד אשמה) היא חלק אינהרנטי באנושיותנו, היא מעצבת התנהגות והיא מנרמלת, ומאפשרת תפקוד תקין של פרטים בתוך קיבוץ אנשים שונה ומשונה. המשמעות היא הפנמת ערכים ודיאלוג פנימי בלתי פוסק מולם. לחתור לעולם שבו אנשים כלל אינם מתביישים *בסטיותיהם* זה לא סביר - ולטעמי גם כלל לא אוטופי. טוב שיש בושה. טוב שיש דברים שהם באפלה. שכן, המשמעות היא שאנו מחזיקים בערכים. במובן הזה, לא כל הדברים נמצאים על אותו מישור ולא נוכל להתייחס לכל סטיה מינית באשר היא באדישות ובמשיכת כתף (מה שאנשים מכנים ״חוסר שיפוטיות״). אין דין מכה בישבן כדין אכילת צואה.

ברור שאדם חייב להיות מודע לעצמו, לנורמות החברתיות, ולדעת לתפקד חברתית, ולא לחיות בסרט פורנו. יתרה מכך, חלה עליו האחריות לעשות זאת וללמד עצמו.
גם ברורים מקומם של רגשות בושה ואשמה בתהליך שגורם להבדיל בין טוב לרע, הם שעוזרים לנו להפנים איך ראוי להתנהג בחברה. אלו ממש לא רגשות שצריך להעלים לחלוטין מהחברה, יש להן משמעות וחשיבות.

אבל אני לא חושבת ש anyzeany, או בכלל כל השרשור הזה מדבר על ההתנהלות עם הקינק מול אנשים. אלא נטו איך הידיעה שאתה נמשך למשהו שנוי במחלוקת גורמת לאחרים להגיב אליך במרחב כמו הכלוב, לרוב בלי התייחסות להתנהלות של האדם עם הקינק בפועל.

לצורך העניין, ניקח אכילת צואה כי ציינת את זה. נניח יש פה אדם שזה הקינק שלו.
והוא לא מפריע עם זה לאף אחד, ולא ישלח עכשיו תמונות צואה לאנשים שלא ביקשו את זה בהודעה פרטית, ולא יציף להם את האינבוקס עם "המלכהההה תחרבנייי עלייי",
אלא נטו יכתוב בבלוג שלו סיפורים שמי שרוצה לקרוא יכול ומי שלא מוזמן לדלג, או עזבי להיכנס לפרטים, מספיק שסתם יציין בפרופיל שזה מה שאוהב ומי שרוצה יפנה ומי שלא לא.

למה אחד כזה צריך לשמוע, באתר קינקי, שהוא מגעיל, ביזיון, שיתבייש בעצמו וכל הארסנל הזה?
איך עצם השיתוף באקט בדס"מי, פחות נפוץ כלל שיהיה, באתר בדס"מי, סותר תפקוד חברתי תקין ומגיבים אליו כאילו הוא שיתף את זה באמצע ארוחה משפחתית?
למה הוא צריך להיות מותקף ומושא ללעג, שיימינג וסתלבט בבלוגים של אחרים בסגנון "היי תקלטו את ההזוי הזה שאוהב חרא"?

אני בכנות לא מבינה למה מי שנמשך לצואה, שלא מתפקד "לא תקין" סביב הפטיש שלו, שלא מטריד איתו אף אחד, צריך להתבייש בעצמו ולהיות נתון לשיפוטיות וזלזול באתר הזה.

אני מעדיפה אחד כזה, מאשר מישהו שנמשך לספנקינג (וזה פטיש משותף שאני חולקת איתו) שיטריד עם זה, שיציק עם זה, שיציף לנשים פה את האינבוקס, ידבר אליהן כאילו חייבות לו משהו וכו'.
והנמשך לספנקינג הזה לא יזכה לאנטי בכמות שהנמשך לצואה זוכה לו נטו בגלל הפטיש עצמו.
אף אחד לא ישפוט אותו "תראו איך ההזוי הזה אוהב הצלפות בתחת", והביקורת תהיה נטו על ההתנהגות. אם בכלל. כי לרוב יגיבו אליו בסלחנות כי "זה המרחב, יש פה כאלו שאוהבים הצלפות ומתלהבים מזה יותר מדי".

למה הנמשך לצואה צריך להשאיר את זה באפלה ברמה שהוא יתבייש אפילו לתזכר את זה ברמיזה בפרופיל שלו בכלוב, והנמשך לספנקינג יכול לעלות תמונה של התחת המוצלף שלו ב Full HD שיקפוץ בהפתעה לכולם בעין?

יש את הטיעון הזה "שזה יכול לעשות טריגר לאחרים".
אבל העניין הוא שכל הפטישים כאן הם נעימים לאחד וגבול לאחר.
ומה אם נאנסתי על ידי אבא שלי, ובדיוק מישהו כתב פוסט של איך הוא עשה מין כוחני עם הנשלטת שלו שקוראת לו אבאל'ה?
מישהו ישלוף "אבל מה עם הטריגר שזה עושה לאחרים"? לא, ממש לא. נטו כי הפטיש הזה פופולרי.
למרות שנפגעות תקיפה מינית לא חסרות כאן, ובפרט של גילוי עריות.
אם מישהי כזו תמרמר על כותב פוסט כזה, אפילו אם בצורה הכי עניינית, יגנו עליו ויאשימו אותה בהגזמה/שיפוטיות/מה היא ציפתה.

איכשהו "הטריגר שזה עושה לאחרים" מופנה רק כלפי פטישים לא פופולריים, גם אם בתכלס ההסתברות שמישהו אשכרה עבר טראומה בגלל זה היא קלושה. הפטיט הנ"ל הוא סתם לא כוס התה של המבטל, או שהוא מחזיק בדעה קדומה מסוימת כלפיו.
וזה ממש לא צריך להיות "קיצוני" כמו חרא. אנשים נשפטים פה על פחות מזה.

אנשים שופטים מה שהם לא מכירים, רובם לא טורחים להכיר. רובם ידלגו מעל עשרות פוסטים של הסברה.
ואנשים עם פטישים לא נפוצים נוטים להסביר את עצמם לא מעט כדי למנוע אי הבנות, ועדיין ידלגו מעל כל זה בבוז, ויתייחסו אליהם בצורה לא נעימה, מבטלת, יאשימו אותם הרבה פעמים בדברים שלא עשו/לא מאמינים בהם מתוך דעה קדומה.
ולכל הטוב הזה לא היה זוכה מישהו עם פטיש פופולרי שאפילו אם היה מציג אותו בלי פילטרים ואפילו בבוטות.

זה לא באמת התפקוד סביב הפטיש שלגמרי מצדיק ביקורת, כמו קיום הפטיש עצמו. וזאת הבעיה בשיפוטיות כלפי קינקים נטו כקינקים.
אדם לא צריך להתבייש במה שהוא נמשך אליו, הוא במילא לא יכול לשלוט בזה ולשנות את זה.
אפילו להפך, כשאדם מגיע לתחושת תיעוב עצמי כל כך גדולה בגלל המשיכה שלו, התיעוב עלול להיות מושלך על אחרים, "כי אם אני כזו מפלצת אז מה כבר נותר לי".
לקבלה עצמית יש משמעות, לתחושה שאתה לא אשם ונוראי בגלל קינק כלשהו יש משמעות.
אדם צריך להתבייש רק באיך הוא מתפקד סביב הקינקים שלו, ולא לחשוב שקינק נותן לו פטור מיחסי אנוש. עליו תמיד לזכור שחלה עליו ההאחריות לנהוג ברגישות כלפי אחרים.
אבל מקומה של הבושה הזו צריכה להיות סביב התפקוד שלו. וכפי שאמרתי, לרוב זה לא העניין בכלל, והסיבה שגורמים לו להתבייש בעצמו היא בורות כלפי הקינק מאשר התנהגות סביב הקינק.


כי זה דוחה ולא תקין
hardonforbrokenthing
לפני 3 חודשים • 11 בינו׳ 2024
hardonforbrokenthing • 11 בינו׳ 2024
[quote="Mary Jane"]
anyzeany כתב/ה:

בושה היא עניין מורכב. היא נובעת מהיותנו פרטים בחברה עם נורמות התנהגות ומוסכמות, ולא יחידים על אי בודד, שם אין בושה כלל. הבושה (לצד אשמה) היא חלק אינהרנטי באנושיותנו, היא מעצבת התנהגות והיא מנרמלת, ומאפשרת תפקוד תקין של פרטים בתוך קיבוץ אנשים שונה ומשונה. המשמעות היא הפנמת ערכים ודיאלוג פנימי בלתי פוסק מולם. לחתור לעולם שבו אנשים כלל אינם מתביישים *בסטיותיהם* זה לא סביר - ולטעמי גם כלל לא אוטופי. טוב שיש בושה. טוב שיש דברים שהם באפילה. שכן, המשמעות היא שאנו מחזיקים בערכים. במובן הזה, לא כל הדברים נמצאים על אותו מישור ולא נוכל להתייחס לכל סטיה מינית באשר היא באדישות ובמשיכת כתף (מה שאנשים מכנים ״חוסר שיפוטיות״). אין דין מכה בישבן כדין אכילת צואה.

כאן חשוב להבחין בין סטיה מינית לנטיה מינית. דבריי מתייחסים לסטיה ולא לנטיה. בעבר היתה בושה בלהיות הומוסקסואל, היום כבר פחות ופחות, וההחרגה הזו מבורכת, כי הומוסקסואליות אינה נובעת מדבר מה נרכש והיא כבר אינה קשורה לשיח על סטיות כפי שסברו בעבר.


אני חושבת שאת טוענת טענה פרובלמטית. אם די היה בסולידריות נוסח דורקהיים (ובתכלס בשתי הגרסאות הוא אומר משהו מאוד דומה על האופן שבו החברה פועלת על היחיד), לא היינו עוסקים כל הזמן בהנדסה חברתית. את הליברליזם היה צריך להנדס באופן מכני לתוך החברה. לא נולדנו ליברלים ובעצם לא "נולדנו" בשום ורסיה. אין איזה עבר היסטורי שבו האדם פעל במנותק מהחברה. אז בהנתן שהדחפים המיניים שלנו תמיד ממושטרים, נראה לי רק הגיוני למשטר בהגינות, לפי גזירה שווה.
hardonforbrokenthing
לפני 3 חודשים • 11 בינו׳ 2024
hardonforbrokenthing • 11 בינו׳ 2024
hardonforbrokenthing כתב/ה:
Mary Jane כתב/ה:

בושה היא עניין מורכב. היא נובעת מהיותנו פרטים בחברה עם נורמות התנהגות ומוסכמות, ולא יחידים על אי בודד, שם אין בושה כלל. הבושה (לצד אשמה) היא חלק אינהרנטי באנושיותנו, היא מעצבת התנהגות והיא מנרמלת, ומאפשרת תפקוד תקין של פרטים בתוך קיבוץ אנשים שונה ומשונה. המשמעות היא הפנמת ערכים ודיאלוג פנימי בלתי פוסק מולם. לחתור לעולם שבו אנשים כלל אינם מתביישים *בסטיותיהם* זה לא סביר - ולטעמי גם כלל לא אוטופי. טוב שיש בושה. טוב שיש דברים שהם באפילה. שכן, המשמעות היא שאנו מחזיקים בערכים. במובן הזה, לא כל הדברים נמצאים על אותו מישור ולא נוכל להתייחס לכל סטיה מינית באשר היא באדישות ובמשיכת כתף (מה שאנשים מכנים ״חוסר שיפוטיות״). אין דין מכה בישבן כדין אכילת צואה.

כאן חשוב להבחין בין סטיה מינית לנטיה מינית. דבריי מתייחסים לסטיה ולא לנטיה. בעבר היתה בושה בלהיות הומוסקסואל, היום כבר פחות ופחות, וההחרגה הזו מבורכת, כי הומוסקסואליות אינה נובעת מדבר מה נרכש והיא כבר אינה קשורה לשיח על סטיות כפי שסברו בעבר.


אני חושבת שאת טוענת טענה פרובלמטית. אם די היה בסולידריות נוסח דורקהיים (ובתכלס בשתי הגרסאות הוא אומר משהו מאוד דומה על האופן שבו החברה פועלת על היחיד), לא היינו עוסקים כל הזמן בהנדסה חברתית. את הליברליזם היה צריך להנדס באופן מכני לתוך החברה. לא נולדנו ליברלים ובעצם לא "נולדנו" בשום ורסיה. אין איזה עבר היסטורי שבו האדם פעל במנותק מהחברה. אז בהנתן שהדחפים המיניים שלנו תמיד ממושטרים, נראה לי רק הגיוני למשטר בהגינות, לפי גזירה שווה.
Mary Jane
לפני 3 חודשים • 11 בינו׳ 2024
Mary Jane • 11 בינו׳ 2024
למשטר את מה בדיוק? תוכל לפרט ולבאר?
hardonforbrokenthing
לפני 3 חודשים • 11 בינו׳ 2024
hardonforbrokenthing • 11 בינו׳ 2024
Mary Jane כתב/ה:
למשטר את מה בדיוק? תוכל לפרט ולבאר?

למשל – על ידי מדיקליזציה (בגדול, הטענה של פוקו אאל"ט היא שמרגע שהפסקנו למשטר את המיניות באמצעות הדת, התחלנו למשטר אותה ע"י שיח רפואי).
מהטענה שהעלית משתמע שיש איזשהו דגם של מיניות אנושית אידיאלית שמתקיימת גם מחוץ לגבולות החברה והאופנים שבהם היא ממשטרת אותנו. הטענה הזאת בעייתית הן משום שאין באמת אדם בלי חברה, אבל גם כי אפשר לראות שחברות שונות מתייחסות למיניות בדרכים שונות. כלומר, מיניות לגיטימית ולא לגיטימית היא לא תוצר של אבולוציה ביולוגית שתפקידה לשמר את ערכי וגבולות החברה, אלא פרי הנדסה חברתית. משטור.
אני מסכימה שהמשטור הזה נועד, לפחות באופן חלקי, להפוך את החברה למקום נעים יותר לחיות בה ואת האינדיבידואל למותאם יותר לחברה, אבל בהינתן שאנחנו בכ"מ ממשטרים ועושים את זה באופן מיודע (למשל – הוצאנו הומוסקסואליות מהDSM, המחלוקת סביב אוטוגנופיליה וכו') – נראה לי הרבה יותר הוגן והגיוני לעשות את זה בצורה מושכלת.
עשיית צרכים מובנת/נידונה לא אחת על אותו ספקטרום ביחד עם שאר הפרשות הגוף (שתן וצואה אבל גם זרע, ברתולין ורוק). ישנה מספיק כתיבה שקושרת בין הדברים האלה. אז ברור שאפשר למתוח את הגבול במקום אחר ולייצר אמות מידה שיפרידו בין שתן לצואה ובין שתן לזרע, אבל לפחות לטעמי, האיגוד לקלאסטרים הוא תוצר של צורך להצביע על משהו. אנחנו בוחרות איך להבין ולמפות את המיניות האנושית. ובהתחשב בכך שתמיד מעורבת כאן בחירה – למה לא לבחור להכיל?
סווריןן
לפני 3 חודשים • 11 בינו׳ 2024

חהחהחה

סווריןן • 11 בינו׳ 2024
Into כתב/ה:
פרלין כתב/ה:
אז לא מסתכלים. אבל לבייש את מי שזה מדליק אותו זה לא לעניין.

הלו אני הייתי זאת שביישה

עוד מקרה קלאסי שבו נותנים לגבר לבן פריבילג את הקרדיט שמגיע לאישה


Into, את גם עושה בר מצוות?