שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מה מובן מאליו בבדסמ?

זאלופון​(שולט)
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006

מה מובן מאליו בבדסמ?

זאלופון​(שולט) • 9 באוק׳ 2006
דמיינו לכם את הסצנריו הבא: גבר פוגש אשה באירוע בדסמי. גבר ואשה נדלקים זה על זו. גבר מוביל אשה לחדרון אפלולי, שם הוא אוזק אותה כשהיא על בטנה, תוחב גאג לפיה, מרים בתנועה חדה את חצאיתה ו...

כאן התחילו התהיות שלי. נניח שההמשך הוא "ומספינק אותה כדת וכדין". נשמע נחמד וטוב. אך מה אם ההמשך הוא "וחודר לישבנה במלוא זקפתו המסוקסת"?
משום מה נראה לי שחדירה אנאלית היא משהו שאתה לא יכול לקחת כמובן מאליו שיתקבל בהבנה וברצון, בעוד אין בכלל צורך לשאול מישהו שנכנס איתך לאינטרקציה בדסמית אם ספנקינג זה בסדר מצדו. גם הצלפות, לדוגמה, נראות די מובן מאליו בעיני, אבל קיין דווקא לא. אתה יכול להעביר קרח על גופה בלי לוודא מה דעתה בעניין, אבל לפני שאתה מפשיט אותה בפומבי, עליך לדעת אם היא זורמת אם זה או מתנגדת. ועוד כהנה וכהנה הבחנות, שלא לגמרי ברור היה לי מאיפה הן מגיעות ולמה יש דברים שנראים לי מובנים מאליהם ודברים אחרים שלא.
עניין של אינטנסיביות או דרגה? סיכוי סטטיסטי לפי התרשמות אישית מכלל הגבולות הבדסמיים שיצא לי לראות בחיי? נורמטיביות?

דעתכם?

אדגיש שאני לא מחפש תשובות של "תמיד מומלץ לתאם ציפיות ולהגדיר גבולות מראש" וגם לא "תמיד כדאי להתיר לנשלט אופציה לסמן שמשהו לא מקובל עליו". זה נכון ויפה, אבל לא בכך אני מתעניין.
עוף חול
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006
עוף חול • 9 באוק׳ 2006
לא בהכרח הבנתי את השאלה... אתה שואל בעצם איך לדעת מה בסדר ומה לא כשנפגשים? על ההתחלה? מה מובן מאליו ומה לא? מה בסדר ומה לא?


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שני אוק' 09, 2006 6:45 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
huan
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006
huan • 9 באוק׳ 2006
זאלו כמו בכל דבר אחר בחיים הנוגעים למה בסדר ומה לא..מדובר בנורמות חברתיות מסויימות וקודים של התנהגות.
בדיוק כמו מין אוראלי,תנוחות מלבד המסיונרית וזה שמתחלקים בחשבון אלה נורמות התנהגות מקובלות באינטרקציה בין גבר לאישה בעולם הוונילי אך הצלפות למשל לא כך גם הצלפות,פוט פטיש,שעווה וקרח הם נורמות חברתיות בכל הנוגע לבדסמ...זה המיינסטרים..זה הדברים שלדעת הרוב המוחלט של האנשים מהווים את האלף בית של הבדסמ והם ארטים מובנים מאליו בשביל העוסקים בו....בניגוד לדברים כמו מין אנאלי אשר על פי מה שאני יודע נפוץ למדי אך עדיין לא חלק הפך לנורמה.

אך נומרות מישתנות ומה שנכון לעכשיו לא בטוח שישאר נכון גם ל10 השנים הבאות....בדיוק כמו שמין אראלי,תנוחות וחלוקת חשבון היו זוכים להרמת גבה לפני כמה עשרות שנים כך גם הנורמות בסאדו הנהוגות קיום צפויות להשתנות...כך שאל דאגה אם תחיה מספיק זמן אולי אם אתה תהיה הגבר בסיטואציה שתיארת תוכל לזיין את האישה בתחת בלי בעיה והיא תקבל את זה כדבר מובן מעליוicon_smile.gif\

כל זאת כמובן מעבר לדברים המובנים לחלוטין של לשאול,להתעניין ולא להשתמש בגאג עם אדם שפגשת לפני 5 דקות דברים אשר ביקשת מראש לא לציין.
מישלי
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006

מה מובן מאליו בבדסמ?

מישלי • 9 באוק׳ 2006
כלום לא מובן מאליו !

לא ב - BDSM ולא בשום תחום אחר בחיים !

..ואפשר לראות הוכחות לכך בכל כיוון שאליו מביטים...
לבנה​(נשלטת)
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006
לבנה​(נשלטת) • 9 באוק׳ 2006
זאלופון כתב/ה:
אדגיש שאני לא מחפש תשובות של "תמיד מומלץ לתאם ציפיות ולהגדיר גבולות מראש" וגם לא "תמיד כדאי להתיר לנשלט אופציה לסמן שמשהו לא מקובל עליו". זה נכון ויפה, אבל לא בכך אני מתעניין.

אבל מה לעשות שזו התשובה הנכונה?
לדעתי, דווקא, אנאלי הוא הרבה יותר מקובל ו"בניגני" מהצלפות. אתה רואה? הכל שונה מאדם לאדם. אין חוקים. אין כללים.
הוא​(שולט)
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006

לדעתי

הוא​(שולט) • 9 באוק׳ 2006
עניין של אינטנסיביות או דרגה? סיכוי סטטיסטי לפי התרשמות אישית מכלל הגבולות הבדסמיים שיצא לי לראות בחיי? נורמטיביות?

עד כמה שהבנתי את התהיות. זה כמובן מאד אישי אבל באופן כללי
מאחר ואנחנו לא עושים את זה עם עצמנו אלא עם פרטנרית רצוי להיות בדיאלוג
כלשהו אם לא בשפה מילולית לפחות בשפת הגוף כדי שלא תכנס לאזור הלא נורמטיבי
חשבתי ש... וכאלה. למרות התשוקה והמתח אתה בדיאלוג ומגיב לתגובות לדברים שאתה יוזם.

אבל אם אתה מתכוון לרשימת אלמנטים ש"מובנים מאליהם" יותר או פחות-לא חושב שיש כזו זה אינדיבידואלי.
נסה לנסח אחרת אתה לא ככ ברור
זאלופון​(שולט)
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006
זאלופון​(שולט) • 9 באוק׳ 2006
זה שאין באמת מובן מאליו או כללים זו התשובה הנכונה על הנייר, אבל בפועל לא מבקשים צ'קליסט מלא בכל הזדמנות ספונטנית שבה נערך סשן, ואי אפשר לומר שאין הזדמנויות ספונטניות כאלה במקומותינו. על כן אני מניח שלרובנו, כמו לי, יש הנחות יסוד לגבי האקטים שסביר להניח שהם בסדר ומקובלים והאקטים שלגביהם יש לנקוט משנה זהירות. אולי ההנחות של אחרים שונות משלי, ולמעשה זה בדיוק אחד מהדברים שמעניינים אותי בשרשור הזה: אילו הנחות יש לאנשים לגבי מה צריך לשאול ומה אפשר להניח שהוא בסדר ומהיכן נובעות ההנחות הללו.
עוף חול
לפני 18 שנים • 9 באוק׳ 2006
עוף חול • 9 באוק׳ 2006
ועכשיו כשהבנתי את השאלה אענה לעניין..
אני חושבת שההנחות לדברים שמותר לעשות כמובן מאילו בסשן ספונטני נובעים בעיקר מאנסטינקט וקריאת המצב... אני מאמינה שכשנכנסים לסיטואציה כזו, השולט\ת לא ישבו ויחשבו פילוסופית האם זה בסדר או לא... הם יקראו את שפת הגוף (במקרה ויש גאג) וידעו (בתקווה) לזהות מתי עוברים הם את הגבול...
אבל במקרה ורוצים להכין את עצמם (אותו שולט או שולטת) למקרה כזה... יש לחשוב על הדברים הבסיסיים, איתם לפי ניסיון אישי או של אחרים, בדרך כלל אין בעיות והם לא מידי: כואבים, משפילים, וכו... לפעול לייט, בסיסי... למרות ש:
אולי אני טועה אבל אני חושבת שסאב/ית שנכנסים למצב איבוד שליטה באופן ספונטני מספיק פתוחים לקצת מעבר לבסיס icon_smile.gif, ואולי לא..
זאת באמת שאלה טובה icon_smile.gif

-חיילת-
Queencie​(שולטת)
לפני 18 שנים • 10 באוק׳ 2006
Queencie​(שולטת) • 10 באוק׳ 2006
גם אם סשן מתפתח ספונטנית רצוי שזה יהיה לאחר שנסיונו של המסושן וגבולותיו הובהרו היטב.
בפרט בסשנים פומביים. בכל מקרה בסשן ראשון לא הייתי ממליצה על גאג וקשירה מלאה שמונעת חלק גדול מהתקשורת. צריך לזכור שלא רק המסשן לא מכיר את המסושן על תגובותיו ונטיותיו, באותה מידה גם המסושן לא מכיר את המסשן ולא יודע אם יוכל לבטוח בו "עד הסוף". לכן קשב לשפת הגוף ולדיבור תוך כדי חיוניים.
לגבי מה כן ומה לא מתקבל כ"מקובל" לסשן ראשון וספונטני בפרט - נתקלתי בעבר גם במי שהציב כגבול בסשן ראשון בפומבי אלמנטים שבחדרי חדרים אולי לא היו קיימים - כגון ליקוק רגליים או לרדת על ארבע בפומבי, ועירום במידה כזו או אחרת. כך שלדעתי לפני שמתחילים רצוי לציין את האלמנטים שעשויים להיות כלולים בסשן ולבחון האם המסושן התנסה בהם והאם הוא מוכן לספוג אותם גם כעת.
גם לגבי הדרגה והעוצמה של האקט יש להתקדם בזהירות בזמן הסשן ובכל שלב לבחון את התגובה של המסושן.
melody
לפני 18 שנים • 10 באוק׳ 2006
melody • 10 באוק׳ 2006
מוזר.

אף אחד לא הזכיר את המילה אהבה.

ושוב - רק מה כדאי, מה מותר או אסור, מה מקובל ומה לא.