thhIyghst |
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
ניצול ציני של אג'נדות בפרסומות
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
thhIyghst • 9 ביוני 2018
זה קשה להאמין בעצמך כשהמקום היחיד בו אומרים לך שאת יכולה להצליח בכל מה שרק תבחרי הן פרסומות לטמפונים.
נראה שלאחרונה היצרניות אימצו את הנושא ומאז רוכבות עליו כל כך הרבה שכבר ניתן להתבלבל ולחשוב שהעצמה נשית זו מילה נרדפת לתחבושת היגייניות עם כנפיים, כתוצאה מכמות הפעמים ששני ביטויים אלו מושמעים בצמידות בפרסומות החוזרות על עצמן בלופים. הבמה הראויה לשיח על העצמה נשית היא באופן חד משמעי לא בפרסומות על טמפונים, סכיני גילוח או שמפופו קרטין תות, ופי כמה וכמה האמירה הזו נכונה אם מתחשבים בכמות הפעמים שהצופה הממוצעת תיתקל במהלך יומה בפרסומת כזו המוקרנת ללא סוף לעומת החשיפה הנמוכה וכמעט הבלתי מורגשת לנושא בפלטפורמה אחרות, יותר כנות ולגיטימיות. מה דעתכן? |
|
Ollie(נשלטת) |
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
Ollie(נשלטת) • 9 ביוני 2018
דעתי היא שהפרסומות האלה רוכבות על הגל האופנתי הנוכחי - העצמה נשית, פמיניזם-רך-למתחילים.
אבל דעתי היא גם שזה נהדר. נהדר שהיום אופנתי לדבר על העצמה נשית, על את-יכולה-הכל, על Me too. זו אופנה מצוינת. זה לא אומר שאני צריכה לאמץ את המותגים האלה בחום אל לבי. הם מערבבים מסרים חשובים יחד עם מסרים איומים ועם התנהגות איומה באופן הניהול שלהם את המותג (למשל אלה מביניהם שמעסיקים בעולם שלישי בתנאי עבדות). ועדיין, טוב שמה שהם בוחרים לעשות כדי למצוא חן בעיני ההמון הוא לדבר על מסרים פמיניסטיים. שימשיכו ככה. |
|
פוצ'י |
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
פוצ'י • 9 ביוני 2018
היי אולי
אני יכולה להבין את המקום שממנו את באה, אבל האם אינך חושבת שהפיכת הנושא החשוב הזה ל'אופנה' חוטא למטרה? אופנות מתחלפות, ולא הייתי רוצה שיציגו נושא חשוב כל כך באור הזה, שנורא מרדד את השיח. יש דרכים יותר לגיטימיות לקדם שיח חשוב. |
|
Ollie(נשלטת) |
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
9 ביוני 2018
Ollie(נשלטת) • 9 ביוני 2018
אני חושבת שזה לא סותר.
פמיניסטיות יעסקו בקידום ועשייה פמיניסטית, כך או כך. אבל העובדה שזה אופנה גורמת להמון אנשים לתת רוח גבית, כאלה שבעבר היו אנטי. והכי חשוב: גורם לילדות ולנערות צעירות לגדול לעולם שבו זה המובן מאליו (עוד לא, כמובן. אבל זה כבר מצב טוב יותר ממה שהיה בעבר). גורם לנערות לחשוב על הנושאים האלה. לי חלק מהפרסומות האלה שינו את התודעה, כשרק התחלתי להפוך לפמיניסטית ובמקביל נתקלתי בסרטונים שיווקיים בכיוון הזה. בכל מקרה אני לא חושבת שמאבק כלשהו יקודם טוב יותר כשדעת הקהל עליו שלילית, ביקורתית ונגעלת, מאשר כשהוא במיינסטרים. להפסיק להיאבק - זה לא. להניח להמון הבלתי מודע ולמשווקים להחזיק על כתפיהם את המאבק שלנו - ממש לא. זה שלנו, והגברים מוזמנים לתמוך ולהיות אחים למאבק. והמשווקים מוזמנים להפיק סרטונים פמיניסטיים יפים כדי למכור יותר מוצרים. אבל זה מאבק שלנו, הנשים. ואגב, כל אחד מהתומכים האלה גם צריך לדעת שהוא חשוף לביקורת פמיניסטית. חברה שהפיקה פרסומת להעצמת נשים (שונאת את המונח הזה) ובפועל העבירה מסרים בעייתיים - תחטוף. וטוב שכך. אבל זה בסדר. זה משאיר את הנושאים האלה בתוך השיח המיינסטרימי, וזה חשוב. לא רק כדי לשנות חקיקה וכו' (גם זה. למחוקקים הרבה יותר קשה להתנגד להצעות חוק נוגדות-דיכוי אחרי שמופצות פרסומות שמקדמות את הנושאים האלה). אלא גם כדי להגיע לילדות, לנערות ולנשים שהפמיניזם כמאבק לא היה מגיע אליהן בלי זה. |
|
James Bondage(מתחלף) |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
James Bondage(מתחלף) • 10 ביוני 2018
זה לא רק לאחרונה, אני זוכר לפני 20 שנה שראיתי פרסומת לטמפונים, וחשבתי לעצמי : חבל שאין מוצר עבור גברים שאפשר לדחוף לאיזה חור ואז לעשות הכל ללא הגבלה .....
(למען הסר ספק, אני ציני והייתי גם לפני 20 שנה. אני פשוט זוכר את הפרסומות מאז ...) |
|
dominica(נשלטת) |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
dominica(נשלטת) • 10 ביוני 2018
יש לזה שם, זה לא ניצול ציני של אג׳נדות, זה בסך הכל RTM (real time marketing )ואפילו כזה שעשוי טוב.
לא ברור לי למה את מתייחסת לזה בצורה שלילית, חברות הטמפונים צריכות לפרסם גם, לא? אז הנה, אנחנו בתקופה שמדברים על כח נשי לא רק בכל מה שקשור להיגינה נשית- אז בואו נשתמש בזה! והאמת? מאז ומתמיד פרסומות לטמפונים/תחבושות עסקו בכח נשי, אם כבר להיות אנטי, אז זה לגבי הרעיון המיושן (והשגוי) שכשאת במחזור את כולך קסם ואיך בא לך לרקוד/לקפוץ/לעשות סנפלינג או סתם ללכת ים. |
|
thhIyghst |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
thhIyghst • 10 ביוני 2018
זה אולי ישמע קצת נוקשה מצידי, אבל זו הדוגמה הכי ממוקדת שעולה לי כרגע:
זה לא מתיישב אצלי בהיגיון שיצרניות המוצרים הללו מנסות לקשר את עצמן למאבק הזה ו'לתמוך' בו בצורה הזו בדיוק מאותה הסיבה שזה היה מפריע לי אם לרגל אותן החברות היו מראות 'תמיכה' ע"י |
|
thhIyghst |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
thhIyghst • 10 ביוני 2018
*הרגע הזה שאת כותבת תגובה ממש ארוכה ומושקעת אבל הטאץ' של הפלאפון מתנקם בך על כל הפעמים שריסקת לו את הלב, מוחק חצי ושולח את החצי השני*^
בכל אופן, לי זה מרגיש קצת כמו שמפעל לנייר טואלט שהיה 'תומך' בקום המדינה ע"י הדפסת הדגל על הנייר או האריזה (מקווה שאני לא צריכה להסביר מה לא בסדר בזה). אם לסכם, אני חושבת שזה לא בסדר בגלל שני טעמים עיקריים: 1. זה ממסחר משהו שלא ראוי בעייני ש'יסחרו' בו, וכתוצאה מכך מרדד ומוזיל את הנושא וכמו כן תורם ליצירת חברה שלכל דבר בה יש מחיר כספי. 2. זו לא במה ראויה או מכבדת לנושא כזה, ולא לאופן בו הם עושים זאת. אתן רוצות להכניס לפרסומת שלכן קטעים ממיזם שהרמתן באפריקה בו פיתחתן פיתרון רב פעמי לימי הווסת עבור נערות אפריקאיות שאין להן יכולת לרכוש כל פעם מחדש פדים? מהמם. אתן מפרסמות ילדות רגילות שאומרות למצלמה "אמא, אבא, תזכירו לנו שאנחנו יכולות לעשות הכל!"? נראה לי פחות מתאים ומתרחק מההקשרים היחידים בו זה עוד היה איכשהו רלוונטי. אני גם מבינה את מה שאתן אומרות, אבל למען האמת מופתעת שאתן לא ממש מבינות מאיפה אני באה עם הדעה הזאת. |
|
Ollie(נשלטת) |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
Ollie(נשלטת) • 10 ביוני 2018
אני לא לא-מבינה. אני מכירה את העמדה שאת מציגה, ואני מבינה את ההיגיון שבה. אני לא שוללת אותה מכל וכל.
אבל אני לוקחת את הדיון צעד קדימה ומגיבה לטענה הזו. זו זווית הסתכלות נוספת, כי הנושא הזה מורכב. זה לא אומר שלדעתי אין שום היגיון בדעתך. |
|
דרקן ראהל(נשלט){מית} |
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
לפני 6 שנים •
10 ביוני 2018
דרקן ראהל(נשלט){מית} • 10 ביוני 2018
קודם כל, לגמרי מבין. זה מעצבן שלוקחים חלק ממך, אמונה שלך, משהו שאתה נלחם למענו ומנצלים אותו לכסף.
זה מרגיז שמציגים גרסה שטחית ומטופשת, סלוגן ריק, של משהו עמוק וחשוב רק כדי למכור. אני מכיר את זה מכיוון אחר, לא העצמה נשית, אבל הכי מזדהה איתך. עם זאת, למדתי לראות גם משהו אחר. מחזור הוא כבר לא בושה וגועל נפש, למשל, אלא משהו שמותר להתייחס אליו בפריים טיים. בחורה או אישה שנתקלה בגרסה הטפשית/נצלנית כבר שמעה על הרעיון ומכירה את המילים. כשהיא תתקל במאבק האמיתי, היא תהיה במשהו מוכנה יותר להבין. גבר שאין לו שום נגיעה להעצמה נשית יראה את הפרסומת וידע שיש דבר כזה, אפילו אם ההבנה שלו תהיה קטנה מאוד. בקיצור: מרגיז - כן. רע? לא בהכרח. יש גם יתרונות. והעיקר - תמשיכי את להילחם על הדבר האמיתי,על האמונה שלך. יישר כוח |
|