זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
מה כותבת הילדה הילדה?
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
את הפרק "על הכתיבה" נקנח בהילדה הילדה.
(תיקנתי אות פה אות שם. רק את ההכרחי. והדגשתי את הטקסט של הופמן המסתתר בתוך הטקסט שלך) הילדה כתב/ה: בשוק הבשר בכיתה ד', בשנה שבה התגרשו הורי ויצא לאור ספר שירי הראשון (והאחרון), שוב התחלתי בית ספר חדש, הרביעי במניין מוסדות החינוך שעברתי. תוך זמן קצר התברר לי שחיי החברה שלי ברוממה הישנה הולכים להסתכם בלשבת עם אחותי הקטנה על המדרגות שבין הקומה הרביעית לשלישית, לשמוע את הצעקות והצלחות המתנפצות בדירתנו השכורה, ולקונן על הכלב שלי, דלמטי בן 7 ואלוף הארץ, שנמסר לצער בעלי חיים. במצב כזה כל חריגה מן השגרה מתקבלת בברכה, אפילו ללכת עם דודה שרה לשוק תלפיות. לאחר הביקור בשוק כתבתי חיבור: בשוק הבשר בשוק תלפיות שבקצה שכונת הדר ניצב בנין גדול, הוא שוק הבשר. שוב הלכתי לשם עם דודה שרה, לערוך קניות לחג. הפעם נכנסתי פנימה והכרחתי את עצמי להתבונן בכל החיות המתות ובחלקי הגוויות המשתלשלות מאנקולים, נערמות בדוכנים ומושלכות על הרצפה. באוויר עמדה צחנת הנבלות המרקיבות בחמסין. ריח הדם והנוצות השרופות גרם לי לבחילה מסחררת. העופות המרוטים קצוצי הראש והרגליים נראו כמו תינוקות ורדרדים שהתייתמו פתאום. על הרצפה נזלו דם ומי שופכין, פסולת שטה על גבם, ורגלינו פכפכו בבוץ ובסחי. ראיתי חצאי פרות תלויות על אנקולים גדולים, ראשי כבשים בהו בי מן הדלפקים, ועופות שלמים מתנדנדים, ראש למטה, מתבוננים בתרנגולות החרדות הצפופות בכלובים. זיהיתי חלקי פרות, כבשים ועופות. לא הכרתי את כל האיברים, ודודה שרה הסבירה לי: "הגדולים האלה, זה ריאות של פרה, החוטים האפורים התלויים אלו המעיים. אותם ממלאים בקיגל תפוחי-אדמה ועושים מהם קישקעס בטשולנט, הגוש הזה, הירוק-שחור, שנראה כמו קקה של פרה, זו קיבה. מכבסים אותה כמו סוודר עד שהיא מלבינה ומרתיחים אותה יום שלם. סבתא שלך היתה עושה מזה מעדן", ( "היא לא עשתה קיבה כבר יומיים"). אין דבר שהסבתות הללו לא מוכנות לאכול. הן אומרות שבמלחמה אכלו דברים הרבה יותר גרועים. לפעמים אני מנסה לדמיין איך היה בשואה, ומה הייתי מוכנה לאכול בכדי להישאר בחיים. אבל אני לא מצליחה. אצל הקצב קנינו רגלים של עופות. בבית, אחותי ואני רודפות זו אחר זו, מנופפות ברגלי התרנגולות הצהבהבות כפופות הציפורניים בשאגות "מכשושה!", עד שתורן מגיע להיחרך באש, שישרפו אחרונות הנוצות, ולהתבשל שעה ארוכה עד שיקצצו מהן עיסה דביקה ל"רגל קרושה" מעוטרת בעיגולי ביצה קשה. דודה שרה בחרה מפלצת מוזרה ובלתי מזוהה, ואמרה לי: "זו לשון של פרה". חבל. דווקא לשון אהבתי לאכול. לבסוף הלכנו לחנות הדגים. דודה הצביעה על הגיגית, והמוכר לכד ברשת אחד מן הדגים. הדג פרפר והתיז מים, ודודה אמרה: "לא זה, יש לך קרפיון יותר גדול?" המוכר השיב את הדג עם הרשת התכופף פנימה ונראה בוחש בבריכה. פסים כסופים ריצדו במים בהתרגשות. כשלשונו משתרבבת בין שפתיו, שלה דג נוסף, גדול בהרבה מן הראשון. "מה דעתך, גברתי, מתאים לך לערב חג?". דודתי אישרה בהנהון והדג הוטח על הדלפק, מתעוות במרץ ומתנשם בכבדות. המוכר הניף פטיש עץ. אני עצמתי את עיני. שמעתי קול חבטה. פקחתי עיניים. הדג עוד לא לגמרי מת. הוא פוער את פיו בצעקה אילמת, זימיו רוטטים. המוכר מניף גרזן קטן. אני מסיטה מבטי הצידה, ובעודי שומעת את דודה אומרת: "תשאיר לי את הראש שלם ותנקה לי אותו טוב-טוב". אני מתבוננת באיש מונגולואידי היושב בחנות דגים. נראה שמישהו סורק את שיערו בכל בוקר ומלביש לגופו חולצה לבנה. אחר-כך אוחזים בידו (אולי אומרים לו "אדון שמש כבר זרח") ומוליכים אותו לחנות הדגים, ושם, בחנות, הוא עומד כל היום ליד הגיגית ומביט בדגים. כמה טוב שנולד לבעליה של חנות דגים! בארוחת החג אמרה לי אמא: "נו, תאכלי כבר! לשון את אוהבת". ריח דם ונוצות חרוכות עלה באפי. רצתי לשירותים להקיא. בתחתית העמוד המחנכת רשמה: להורים שלום, תיאמתי לכם פגישה עם היועצת. הילדה הילדה, אינני מבינה מפני מה שלחת שני טקסטים דומים להפליא מבחינת המבנה, הסגנון והתוכן. נראה כי הטקסט השני, "בשוק הבשר", המצוטט לעיל, הינו רק וריאציה על הטקסט הראשון, "מה רואים בשוק?", שדובר בו קודם בפרק "על הראיה", ושיכולת לנפק עוד אי-אלו טקסטים מן הסוג הלז, שלא היו מוסיפים דבר על מה שכבר אמרת קודם. בדומה לביקורתי כלפי הטקסט הראשון שלך, אשוב ואומר: אם ניסית לקלוע לכוונת המורה באשר לתיאור כל מה שרואים בשוק, פיספסת. אי אפשר לתאר כל מה שרואים בשוק. ניסיונך הוביל לתוצאה הפוכה: עייפת אותי, התשת את הקוראים עם המלל המיותר. מה לא הצלחת לומר לנו בפעם הראשונה ובחמש מאות מילה, שהוספת עוד 500 עליהן בפעם השניה? ומה אמרת באלף מילים, שהופמן כבר אמר בשישים ושש בלבד? באשר לסגנון האקלקטי של כתיבתך: בדרך כלל אני אוהבת את השילוב של השפה הגבוהה עם שפת הרחוב (מחד "סחי" ומאידך: מכשושה, קקה-של-פרה, אבטיח-מלמיליאן וכו') אך ככה לא נשמעת ילדה בכיתה ג' או ד', ולו המוכשרת ביותר (לדוגמא: "כפעוט המושך אחריו בחבל מכונית צעצוע"). את מנסה להרשים את הקורא, אך זו לא שפתה של הילדה, ובעיקר זו איננה זוית הראייה שלה. אלו דברים הנובעים אך ורק מנסיון החיים של המבוגר, המשקיף אחורה אל ילדותו. ילדה שכזאת לא היתה מעיזה לכתוב בשיעורי הבית "קקה-של-פרה", כפי שאת, המבוגרת, מעיזה. נקודה מעניינת אני מוצאת בציטוטך את הטקסט של הופמן בתוך הטקסט שלך. מקורי, פשוט, ומתחבר בקלות. כמו בטקסט הקודם, לדעתי, גם בנוכחי, התיאור המפורט יותר משהוא חושף את התבוננותך - הוא מסתיר את האמת העצובה והכואבת מאחורי המילים. מסקנה: לקצץ, לקצץ, ושוב לקצץ, לא רק במשמנים אלא גם בבשר החי. שיעורי בית שלך, הילדה הילדה: לבחור טקסט אחד מבין השניים, ולזקק אותו. את יודעת מה? עזבי אותך מן השוק, ממילא הוא רק תירוץ לסיפור האמיתי שיש לך לספר. אז הפסיקי ללכת סחור-סחור וספרי לנו מה לעזאזל קורה לילדה, הילדה? |
|
זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
פריווילגיה של מורה מושחתת
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
מנצלת את הרייטינג המטורף של השרשור הזה בכדי לעשות לעצמי קצת פרומושן:
סופרמן נוחת בפלורנטין http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?p=214037#214037 משתתפי הסדנא מוזמנים במיוחד (גם אם אחר כך כבר לא ישאר שום דיסטנס בין המורה לתלמידים...) |
|
פרלין(נשלטת){ש} |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
לא שאני רוצה ללחוץ או משהו...
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
פרלין(נשלטת){ש} • 29 באוג׳ 2007
אבל באמ'שלך המורה, מה עם השיעור השני?
|
|
זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
Re: לא שאני רוצה ללחוץ או משהו...
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
פרלין כתב/ה: אבל באמ'שלך המורה, מה עם השיעור השני?
ממתקית יקרה, אינך היחידה שמשתוקקת. מכיוון שאת את שלך כבר קבלת (כולל עץ חג מולד מנצנץ), והיית מבסוטה לפחות פעמיים, אין לך אמפטיה רבה לסבלנים הסובלים, קוויני וחבורת הבלתי-מזוהים. רובם החרישו עד כה, הלומים ממתח וחששות, וחלקם הטרידו עמוקות את המורה זהבה באמצעי לחץ שונים (לצערי עדיין ללא שוחד מיני). מסיבות הקשורות בגורלן של X מן הכותבות ובבריאותי שלי, לא אתחיל את שיעור מספר 2 עד שלא נסיים לטפל בכל הכותבים. מאידך, למשתעממים מן העיסוק באחרים (הדבר ממנו לומדים הכי הרבה), ניתן להתחיל להתכונן לשיעור מספר 2, לפחות למשימת הקריאה. כל תרגיל נפתח בטקסט מנחה. טריגר. השיעור הבא שלנו יכיל שניים העוסקים בעניין הכתיבה. התחילו לחפש את המוטו, הציטוט המכונן, בנושא ראיה וכתיבה, בטקסט מספר 1: רוברט סי. פירסינג, "זן ואומנות החזקת האופנוע", ת"א, 1978 למי שזוכר/מכיר/קורא מהר ומסיים, אפשר לעבור לטקסט מספר 2, לדפדף בספר "תת-עולם" של דון דלילו ולחפש את הפסקה שתתאים לטקסט מספר 1 (נו, זה כבר ישתיק אתכם). מי שחושב שיודע מוזמן לנסות את סבלנותי. וכל השאר.... לאחר שנסיים את שיעור 1. ברור, פרלין-קוצים-בתחת? |
|
קייסי |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
Re: מה כותבת הילדה הילדה?
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
קייסי • 29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה כתב/ה: את הפרק "על הכתיבה" נקנח בהילדה הילדה.
(תיקנתי אות פה אות שם. רק את ההכרחי. והדגשתי את הטקסט של הופמן המסתתר בתוך הטקסט שלך) הילדה כתב/ה: בשוק הבשר בכיתה ד', בשנה שבה התגרשו הורי ויצא לאור ספר שירי הראשון (והאחרון), שוב התחלתי בית ספר חדש, הרביעי במניין מוסדות החינוך שעברתי. תוך זמן קצר התברר לי שחיי החברה שלי ברוממה הישנה הולכים להסתכם בלשבת עם אחותי הקטנה על המדרגות שבין הקומה הרביעית לשלישית, לשמוע את הצעקות והצלחות המתנפצות בדירתנו השכורה, ולקונן על הכלב שלי, דלמטי בן 7 ואלוף הארץ, שנמסר לצער בעלי חיים. במצב כזה כל חריגה מן השגרה מתקבלת בברכה, אפילו ללכת עם דודה שרה לשוק תלפיות. לאחר הביקור בשוק כתבתי חיבור: בשוק הבשר בשוק תלפיות שבקצה שכונת הדר ניצב בנין גדול, הוא שוק הבשר. שוב הלכתי לשם עם דודה שרה, לערוך קניות לחג. הפעם נכנסתי פנימה והכרחתי את עצמי להתבונן בכל החיות המתות ובחלקי הגוויות המשתלשלות מאנקולים, נערמות בדוכנים ומושלכות על הרצפה. באוויר עמדה צחנת הנבלות המרקיבות בחמסין. ריח הדם והנוצות השרופות גרם לי לבחילה מסחררת. העופות המרוטים קצוצי הראש והרגליים נראו כמו תינוקות ורדרדים שהתייתמו פתאום. על הרצפה נזלו דם ומי שופכין, פסולת שטה על גבם, ורגלינו פכפכו בבוץ ובסחי. ראיתי חצאי פרות תלויות על אנקולים גדולים, ראשי כבשים בהו בי מן הדלפקים, ועופות שלמים מתנדנדים, ראש למטה, מתבוננים בתרנגולות החרדות הצפופות בכלובים. זיהיתי חלקי פרות, כבשים ועופות. לא הכרתי את כל האיברים, ודודה שרה הסבירה לי: "הגדולים האלה, זה ריאות של פרה, החוטים האפורים התלויים אלו המעיים. אותם ממלאים בקיגל תפוחי-אדמה ועושים מהם קישקעס בטשולנט, הגוש הזה, הירוק-שחור, שנראה כמו קקה של פרה, זו קיבה. מכבסים אותה כמו סוודר עד שהיא מלבינה ומרתיחים אותה יום שלם. סבתא שלך היתה עושה מזה מעדן", ( "היא לא עשתה קיבה כבר יומיים"). אין דבר שהסבתות הללו לא מוכנות לאכול. הן אומרות שבמלחמה אכלו דברים הרבה יותר גרועים. לפעמים אני מנסה לדמיין איך היה בשואה, ומה הייתי מוכנה לאכול בכדי להישאר בחיים. אבל אני לא מצליחה. אצל הקצב קנינו רגלים של עופות. בבית, אחותי ואני רודפות זו אחר זו, מנופפות ברגלי התרנגולות הצהבהבות כפופות הציפורניים בשאגות "מכשושה!", עד שתורן מגיע להיחרך באש, שישרפו אחרונות הנוצות, ולהתבשל שעה ארוכה עד שיקצצו מהן עיסה דביקה ל"רגל קרושה" מעוטרת בעיגולי ביצה קשה. דודה שרה בחרה מפלצת מוזרה ובלתי מזוהה, ואמרה לי: "זו לשון של פרה". חבל. דווקא לשון אהבתי לאכול. לבסוף הלכנו לחנות הדגים. דודה הצביעה על הגיגית, והמוכר לכד ברשת אחד מן הדגים. הדג פרפר והתיז מים, ודודה אמרה: "לא זה, יש לך קרפיון יותר גדול?" המוכר השיב את הדג עם הרשת התכופף פנימה ונראה בוחש בבריכה. פסים כסופים ריצדו במים בהתרגשות. כשלשונו משתרבבת בין שפתיו, שלה דג נוסף, גדול בהרבה מן הראשון. "מה דעתך, גברתי, מתאים לך לערב חג?". דודתי אישרה בהנהון והדג הוטח על הדלפק, מתעוות במרץ ומתנשם בכבדות. המוכר הניף פטיש עץ. אני עצמתי את עיני. שמעתי קול חבטה. פקחתי עיניים. הדג עוד לא לגמרי מת. הוא פוער את פיו בצעקה אילמת, זימיו רוטטים. המוכר מניף גרזן קטן. אני מסיטה מבטי הצידה, ובעודי שומעת את דודה אומרת: "תשאיר לי את הראש שלם ותנקה לי אותו טוב-טוב". אני מתבוננת באיש מונגולואידי היושב בחנות דגים. נראה שמישהו סורק את שיערו בכל בוקר ומלביש לגופו חולצה לבנה. אחר-כך אוחזים בידו (אולי אומרים לו "אדון שמש כבר זרח") ומוליכים אותו לחנות הדגים, ושם, בחנות, הוא עומד כל היום ליד הגיגית ומביט בדגים. כמה טוב שנולד לבעליה של חנות דגים! בארוחת החג אמרה לי אמא: "נו, תאכלי כבר! לשון את אוהבת". ריח דם ונוצות חרוכות עלה באפי. רצתי לשירותים להקיא. בתחתית העמוד המחנכת רשמה: להורים שלום, תיאמתי לכם פגישה עם היועצת. הילדה הילדה, אינני מבינה מפני מה שלחת שני טקסטים דומים להפליא מבחינת המבנה, הסגנון והתוכן. נראה כי הטקסט השני, "בשוק הבשר", המצוטט לעיל, הינו רק וריאציה על הטקסט הראשון, "מה רואים בשוק?", שדובר בו קודם בפרק "על הראיה", ושיכולת לנפק עוד אי-אלו טקסטים מן הסוג הלז, שלא היו מוסיפים דבר על מה שכבר אמרת קודם. בדומה לביקורתי כלפי הטקסט הראשון שלך, אשוב ואומר: אם ניסית לקלוע לכוונת המורה באשר לתיאור כל מה שרואים בשוק, פיספסת. אי אפשר לתאר כל מה שרואים בשוק. ניסיונך הוביל לתוצאה הפוכה: עייפת אותי, התשת את הקוראים עם המלל המיותר. מה לא הצלחת לומר לנו בפעם הראשונה ובחמש מאות מילה, שהוספת עוד 500 עליהן בפעם השניה? ומה אמרת באלף מילים, שהופמן כבר אמר בשישים ושש בלבד? באשר לסגנון האקלקטי של כתיבתך: בדרך כלל אני אוהבת את השילוב של השפה הגבוהה עם שפת הרחוב (מחד "סחי" ומאידך: מכשושה, קקה-של-פרה, אבטיח-מלמיליאן וכו') אך ככה לא נשמעת ילדה בכיתה ג' או ד', ולו המוכשרת ביותר (לדוגמא: "כפעוט המושך אחריו בחבל מכונית צעצוע"). את מנסה להרשים את הקורא, אך זו לא שפתה של הילדה, ובעיקר זו איננה זוית הראייה שלה. אלו דברים הנובעים אך ורק מנסיון החיים של המבוגר, המשקיף אחורה אל ילדותו. ילדה שכזאת לא היתה מעיזה לכתוב בשיעורי הבית "קקה-של-פרה", כפי שאת, המבוגרת, מעיזה. נקודה מעניינת אני מוצאת בציטוטך את הטקסט של הופמן בתוך הטקסט שלך. מקורי, פשוט, ומתחבר בקלות. כמו בטקסט הקודם, לדעתי, גם בנוכחי, התיאור המפורט יותר משהוא חושף את התבוננותך - הוא מסתיר את האמת העצובה והכואבת מאחורי המילים. מסקנה: לקצץ, לקצץ, ושוב לקצץ, לא רק במשמנים אלא גם בבשר החי. שיעורי בית שלך, הילדה הילדה: לבחור טקסט אחד מבין השניים, ולזקק אותו. את יודעת מה? עזבי אותך מן השוק, ממילא הוא רק תירוץ לסיפור האמיתי שיש לך לספר. אז הפסיקי ללכת סחור-סחור וספרי לנו מה לעזאזל קורה לילדה, הילדה? המורה זהבה היקרה (הפעם נכתב על בריסטול טבול בתה וחרוך בקצוות) דוקא שני הסיפורים האלה היו מהחביבים עלי ביותר ולא הייתי נוגעת בהם. אם ציפית למידה של יצירתיות בתרגיל הזה, היא בהחלט היתה כאן, לדעתי. הילדה ביצעה היפוך מעניין, סוג של אנטי-תזה להופמן. הופמן הילד נהג הפוך מציפיות המורה, ונותר נאמן לנקודת המבט הפרטית, הייחודית, הנפשית שלו. הילדה מתארת באופן אמין ביותר נסיון של ילדה זרה אך מאוד אינטיליגנטית, בעלת שפה עשירה ומליצית מכפי גילה, כזו שיודעת לקלוע לטעמה הדידקטי של המורה, אך מעוררת אנטגוניזם בקרב ילדים. הילדה, בתיחכום רב, מספקת למורה בדיוק את מה שציפתה לקבל - תיאור ארוך ופרטני, לכאורה משמים - אבל מקסים וחינני בדרכו, של משהו שעשוי להיות פרי דמיונה בכלל. היא "עובדת" על המורה, שקונה את הסחורה שלה בשקיקה. חרף זאת, ברור לילדה הצינית הזו שזו הזירה היחידה שבה היא מנצחת את נצחונה הקטן. בסיפור השני, ששונה בעליל מהראשון, הילדה החרוצה והחכמה שוב מפגינה את כוחה בלהטוטי השפה שלמדה לשלוט בה טוב כל כך, אבל הפעם מתגנבת נימה חתרנית לסיפור. היא כבר לא רק מרצה את המורה, אלא משרבבת, בין השורות, את הגועל האמיתי שלה מן המצב. מצבה החברתי, זרותה, אומללותה וניכורה החברתי כבר משתקפים בחיבור כמעט בעל כורחה. הפעם כבר קשה לה להציג את הילדה המושלמת. אולי זה סוג של קריאה לעזרה - נכון שאני חכמה ויודעת להתחבב על המורה, אבל החיים שלי נראים כמו קקה של פרה. בעיני היתה כאן כתיבה נפלאה. ודוקא שני הסיפורים, כמו שהם, ברצף בהם נכתבו - מצויינים. |
|
זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
קייסי אוהבת את הילדה! קייסי והילדה חתן וכלה!
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
קייסי-קייסונה, קיסרית המילים,
א. קבלי נא שתי נקודות זכות נוספות על ניתוח הטקסט של הילדה ועל הכתיבה הביקורתית - על ביקורתי. ב. למקצרים - בקשתי להאריך, למאריכים - לקצץ. כזאת אני, קפריזית. ג. אם הילדה לא תתנסה בהיפוך, איך תשתפר? הילדה, קייסי לטובתך רק בגלל חיה-זלדה. בטח איזו ברוניה חסרה באחוות הסבתות. אבל לא יהיו כאן פרוטקציות לבני חסות, שיעורי הבית שלך עומדים בעינם. |
|
קייסי |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
כבוד המורה
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
קייסי • 29 באוג׳ 2007
זה אומר שהפעם לא אזדקק לשוחד מיני?
|
|
זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
ספייס אודיטיז
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
לפני שאוסיף מילה מיותרת:
פורשת שטיח אדום ומכתירה את קוויני למלכת הכיתה. (המעופפת). המלכה-איך-קראו-לה מתה, יחי קוויני, המלכה החדשה! קוויני חיכתה שבועיים לרגע זה, לא ישנה בלילות, וגרוע מכך, לא נתנה לביאינג לישון. לידה העמיד פני קשוח, לא לוקח את הסדנא ברצינות, תומך בה, מאמין שהיא הכי טובה, ובסתר פונה אלי נרגש בבקשו לשים קץ לסבל. זה מה שקורה כשמפעילים על הזאבה לחץ. תחשבי למה הקינוח המתוק בסוף? (ואני מזכירה, קוויני, הכל היה קורה הרבה יותר מהר אם היית מסרסרת ביקירך). לפני שנדון בקטגורית הבלתי-מזוהים, ניזכר נא בטקסט הכמעט מושלם של הקווין, ונבין מיד מדוע ראויה היא לכתר. Queeny כתב/ה: ליד הספרייה יש מעמד-עיתונים. מכיוון שאני אינטלקטואלית, הוא מלא בגיליונות של ה"ניו-יורקר" משנת 2004. על העיתונים יש תלתלי-אבק. על תלתלי-האבק מונח כבל מאריך פרוע. אני אוהבת את העיתונים הללו, והם כבר עברו איתי דירה פעמיים. השער של הגיליונות החיצוניים קמוט או קרוע, והם דהויים. לעומתם הגיליונות האמצעיים זקופים ומהודקים. כך או כך, את רובם לא קראתי. אני זוכרת: כתבת-צבע על הקומיקאית היהודיה הצעירה העולה שרה סילברמן. ראיון עם שלושת הבחורים שהקימו את MySpace. מאמר ארוך שסוקר את התפתחות ה-DSM, מגדיר-הצמחים האמריקאי להפרעות-נפש. מה שכן קראתי, הן הקריקטורות: "לא, אני לא חושבת שכדאי שנלך לטיפול זוגי", אומרת בחורה לבחור במסעדה, "זה הדייט הראשון שלנו". אני חושבת להעביר את מעמד-העיתונים מהסלון לשירותים. זה כל כך טוב, שאני לא הולכת להסביר. תסבירו לי אתם. הערה אחת, לקוויני, זיזו ולא זוכרת, עוד מישהי, בעניין הביטוי "תלתלי אבק". התבוננו בהם שוב. מה להם ולתלתלים? ב"שירת הסירנה" קוראת להם עירית לינור "ארנבות אבק", בהשאלה מאנגלית. אולם אם ארנבות מדוע לא ינשופי-אבק? חבצלות-אבק? וכו'. קוויני הגישה שני טקסטים, כאילו "זה" לא הספיק. גם הטקסט השני ששלחה היה טוב מאד, אולם בחרתי בראשון כטקסט המנצח, "כותב נולד" שלי (לשיעור זה). קוויני גם אמרה לי שחשבה על לפחות עוד 5 נושאים נוספים שעורר בה התרגיל. שיעורי הבית של קוויני: לפרסם בבלוג (!) 5 (!) טובים (טובים!!) נוספים, או: לא להשתתף בשיעור מספר 2 |
|
זאבה אפורה(אחרת) |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
Re: כבוד המורה
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זאבה אפורה(אחרת) • 29 באוג׳ 2007
קייסי כתב/ה: זה אומר שהפעם לא אזדקק לשוחד מיני?
את הבריסטול לא טובלים בתה, סכלה! מכתימים ומפזרים בצמר גפן ליצירת טקסטורה לא-אחידה, שירגיש אוטנטי. בברכה בתיה עוזיאל |
|
זיקית |
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
ז. אפורה
לפני 17 שנים •
29 באוג׳ 2007
זיקית • 29 באוג׳ 2007
אבקש להפריד בין שרשור השיעור הראשון ולפתוח שרשור נפרד לשיעור השני.
אני מצטרפת למרמורה / נזיפתה של ללוגבו על חוסר הסדר. קשה להבין כך. כמו כן, תודות על מדליית הכסף שלי. שם הקטע - פעימות. ובא לציון גואל, וזמן פנוי לזיקית. |
|