שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

שאלה: איפה אפשר להשיג כאן נרות שינה?

דנית האצילה​(לא בעסק)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
התקפה חמורה ביותר, אבל לפחות אינטיליגנטית. (לא פעם ראשונה) אפשר אולי להשוות את ההתקפה של רפאל למטח טילים מדוייק שנוחת על מטרות אסטרגיות, וזאת בהשוואה לכנופיית הארבעה שהתקפותיה נראות כמו פיגועי טרור נגד אוכלוסיה אזרחית שאין בהם כל הישג למי שמבצעם.
ולעניין:
לא אמרתי שיש הבדל בין הקבוצות האנושיות באופן כללי. לא אמרתי למשל "שגנתית" הערבים נחותים מהיהודים או להיפך, הגרמנים נחותים מהסינים או להפך וכיו"ב.
אני טוענת שכן יש הבדל גנתי בין גבר לאישה ועל כך לדעתי אין מחלוקת.
השאלה הנשאלת היא אם השוני הגנטי יוצר תכונות אופי והתנהגות שונים ולדעתי כן. לדעתי כל העולם יראה אחרת בשליטה נשית מאשר בשליטה גברית. לדעתי הוא גם יראה טוב יותר.
מי יותר חכם? - אפשר להתווכח עוד אין תשובה ברורה.
אבל מי יותר אלים? מי מעורב יותר בפשע? מי? ומי? ומי? - ברור שאם הגברים הדומים (ויש בינייהם המון תמימים ונחמדים) לא יבצעו דברים רעים העולם יראה הרבה יותר טוב. אני לא חושבת שמישהו אחר יבצע את הפשעים במקומם.
אם תשמע מחר חס וחלילה על פיגוע טרור ברומא למשל במי תחשוד? בבודהיסטים? בהינדים? ביהודים?- התשובה ברורה.
אם אתה שומע על פשע, סתם רצח, במי תחשוד? בסאב? בסאבית? בדומית? או אולי בדום?
לא כל המוסלמים תומכים בטרור ולא כל הדומים חושבים על פשע זה או אחר. אבל אלו למשל הקבוצות האלימות, הבעיתיות. העולם יראה אחרת אם המוסלמים יהפכו לנזירים בודהיסטים ואם הדומים יהפכו לעבדים.
אני בדעה שזה הכיוון של האנושות ואז אולי נחיה בשלום ללא פשע ומלחמות. המלכות נקווה יתפסו את מקומן בכל הקבוצות האנושיות .
האבולוציה הנה מדע מוכח, השאלה היא לאן פניה לגבי האנושות. ואם מסתכלים על ההתקדמות של מעמד האשה, לדעתי היא מובילה לשלטון נשי, אולי כמו שיש היום שלטון גברי בעולם המוסלמי. אבל הכל יראה אחרת, נשים לא תרצחנה את בעליהן על כבוד המשפחה וכיו"ב.
ובחיים לא הייתי בדנמרק.
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
Aragorn​(שולט) • 2 באוג׳ 2005
דבר ראשון אני רוצה להביע שמחה על המצאותה של מומחית לגנתיקה בין שורותינו.

אבל הייתי שמח עוד יותר אם היית מספרת לנו
מה את יודעת על ההבדל הגנטי בין גברים לנשים.

איך שהוא אני לא מצפה ליותר מידי
אבל זו ההזדמנות שלך להפתיע אותי ואת כל השאר.

בקשר להיסטוריה של ראשי מדינות ממין נקבה
כבר היה שירשור על זה והוכח בו שקרוב לוודאי שהעולם היה נראה הרבה יותר רע תחת שלטון נשי
כי כמעט כל אישה שהגיעה לראשות מדינה חזקה מספיק
פצחה במלחמה נגד מדינה שכנה או ביצעה זוועה נגד האנושות.

המסקנה היא שלפני שמפריחים ססמאות צריך לבדוק את העובדות.
Dom_Quixote
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005

הערה לעניין

Dom_Quixote • 2 באוג׳ 2005
כלובי כתב/ה:
"
ודאי שאם כל כך הרבה אנשים מתערמים על התנהגותה זה לא אומר שהם צודקים, זה גם לא כל כך הרבה אנשים, אגב. העדר גם אם הוא קטן - הוא לא משהו שאני באופן אוטומטי הולך אחריו.


אגב, הזכירי לי בבקשה מהי הסיבה שבעטיה תוקפים פה את דנית? מה הופך בדיוק "אותם"/אתכם לצודקים ואותה לטועה?

בקיצור את לא ממש רואה את עצמך כחדשה לא כאן ולא בכל מקום. אלא כותיקה עתירת זכויות, מכיר כאלה לא מהיום.

הבעיה של סובלנות כלפי מישהו שמתבטא אחרת, בעיקר אם הוא חדש ועוד אין לו חברים וקליקה של מצחקקים ותומכים אוטומטים - היא לא בעיה של הכלוב באופן ספציפי,

אנשי הקבוצה אוהבים לעזור אחד לשני כדי להגן על עצמם מכל דבר שונה ורענן שלא תואם לחלוטין את הנורמות החברתיות שאותה קבוצה יצרה לעצמה מהסיבה שכל משב רוח רענן כזה עלול לאיים על מעמדם,
כבר הייתי חדש וישן בהרבה מקומות, גם לי יש היסטוריה וירטואלית, ולפעמים דוקא בחרתי בדרך של דנית להכנס קצת באמות הסיפין כדי להביא משהו קצת מקורי ומרענן בבואי, ולהעיר קצת את האחרים מהתרדמת. בפעמים הראשונות בהם חטפתי בעיטה ברגע שנכנסתי ממש הופתעתי במקום לזכות לאהדה לה ציפיתי - נתקלתי בהתקפה ובשנאה אוטומטית, בנסיון לשבור אותי - בדיוק כמו שקורה כאן. במקומות אחרים זה גם הסתיים מהר מאד בהרחקה (BAN). ובאמת על לא עוול של ממש מצידי.


אין שום הצדקה לנימה של התגובות שהיא חטפה כאן. אפשר בהחלט היה לקיים דיון סביר ונעים. מי שרצה להביע את מומחיותו בכדורי שינה (וואלק גם אני, שועל BDSM ותיק אולי, לא ידעתי עד
יש תמיד מקום לביקורת אבל יש צורה להגיד דברים. דנית נכנסה לכאן כי חשבה שכאן תוכל לבטא את הפנטזיה שלה. ומהר מאד כנראה למדה שלפני זה היא ממש צריכה לעבור תהליך של "גיור" וזה ממש לא מוצא חן בעיני.

לי מאד חשוב שהכלוב יהיה שייך לכולם, אני מאד שמח לראות שהרבה אנשים מוצאים בכלוב בית אבל הכלוב מבחינתי שואף להיות בית באותה מידה ולא במידה פחותה - גם לחדשים המגיעים לשעריו. לותיקים כאן אין זכויות יתר. ואני לא חושב שחדשים שמגיעים לכאן צריכים לסבר את רצונם ודעתם של הותיקים כאן בגלל שהאחרונים נמצאים כאן יותר זמן.

אמנם יש כאן נורמות חברתיות, אבל אני לא חושב שכל מי שמגיע לכאן חייב לאמץ את הנורמות האלה כדי לזכות בהכרה.

אני יודע שדעותי ואופן התבטאותי לא עושים אותי יותר מידי פופולרי אצל הותיקים אבל זאת הדרך שלי. לשמור על המקום פתוח וקולט חדשים. אני מאד מסכים עם ארקטיק שהיטיבה לכתוב יותר ממני ולרדת בדיוק לשורשם של דברים.

בזמנו נפתח הפורום "אלפוני", בעיקר כדי לקלוט חדשים אבל הוא קצת רדום, אולי יש מקום להחיות קצת את העניינים משם.

ובקשר להומור/לא הומור של עינבר. ממש לא הבנתי את ההומור הזה. זה כנראה לא היה מצחיק או שאני אהבל ולא הבנתי שם איזה רובד או אולי זו כבר בדיחה פרטית בין ה"ותיקים"+BLUE שאני לא מודע לה.



כבוד,

נשגב מבינתי למה נכנסתי שוב לשרשור הזה. אבל עוד יותר נשגב מבינתי איך כמעט כולם, כולל כמעט כולם, פספסו את הנקודה לחלוטין.

כלובי יקר, רפאל, טיצ'ר, וכל השאר -


כלובי, תסלח לי זו הפעם אם אסתייג קשות מהדברים שלך. אני לא רואה את עצמי שייך לשום עדר, ותתפלא, גם לא לשום קליקה. אני חבר שלך ושל טיצ'ר, והנה - אני לא מסכים עם מה שאתם אומרים פה, ובכל מקרה דעותיי אינן מוכתבות ע"י מישהו אחר או ע"י "השתייכותי" לקבוצה כזו או אחרת. פשוט אין דבר כזה מבחינתי, ואני חייב לומר שעצוב לי שאתה חושב (ואולי לא התכוונתי אלי, אני לא יודע), שאני אומר דברים רק כי הם נורמטיביים או כי זה מה שכולם אומרים, ובוודאי שלא מתוך "איום על מעמדי כוותיק". רק למשמע האפשרות הריסים שלי מזדקרים. איום על מעמדי? אתה באמת חושב שהייתי אומר משהו למישהו בנושא כלשהו מתוך שיקולי "מעמד"? על איזה מעמד מדובר, בבקשה? אני לא מאמין שמישהו פה יחשוב עלי משהו אחר אם אגיד דבר שאינו תואם את דעתו בנושא מסויים, ובכל מקרה זה לא היה מונע ממני לעשות זאת (והרי את זה שאני מושלם מכל בחינה אף אחד לא ייקח ממני בכל מקרה). סלח לי כלובן, אבל זה באמת מעליב. אתה אמור להכיר אותי טוב יותר.

ובכל מקרה, זו לא הנקודה. והנקודה היא גם לא נרות השינה, ולא זה שדנית חדשה, ואפילו לא השלטון הנשי בעולם שיהיה במהרה בימינו אמן נגעתי באדום.

אם מישהו ירד פה על דנית בגלל הפנטזיה שלה - הרי זה לא בסדר, זכותה לפנטז על מה שבא לה, וכל עוד היא לא גורמת נזק לאיש והכל נעשה בהסכמה ובבטיחות - זכותה גם ליישם, והכל סבבה צימוקים.

אם מישהו ירד פה על דנית משום שהיא חדשה - הרי זה עוד יותר לא בסדר. זכותה כחדשה להתבטא שווה לזכותם של חברים ותיקים. גם אני הייתי חדש (ואפילו במקומות יותר מכובדים מקהילת הבדסמ, עד כמה שזה פיזיקלית אפשרי). אני זוכר את היום הראשון שלי ביחידה בצבא, כשסגן המפקד, אזרח בא בימים, לקח אותי הצידה, ויעץ לי להוריד פרופיל כי "הוותיקים לא אוהבים זמזום של צעירים". מאז ועד היום העניין הזה חורה לי, ואפילו מילה אחת לא אמרתי לדנית על הפז"מ שלה באתר או בקהילה. זכותו של חדש לדבר היא כזכותו של ותיק, נקודה. ומי שיגיד אחרת - אני אשמח לחלוק עליו בדרכי נועם בעזרת מטף ודוקרן קרח.

אם מישהו ירד פה על דנית שהיא אומרת דברים "מרעננים ומקוריים" - הרי זה לא בסדר. ע"ע הסעיף על הפנטזיה. אף פעם לא קטלתי מישהו בגלל יצירתיות או מקוריות, ואני לא עומד להתחיל עכשיו.

אותו הדבר נכון לגבי "פיל בחנות חרסינה". אני לא חושב שזו חנות חרסינה, לא מבחינתי לפחות, ודנית היא לא פיל.

ולסיום - גם העניין של האבולוציה והשליטה הנשית - הגם שלדעתי מדובר בפרובוקציה הומוריסטית או סתם בבדיחה שאנשים הוציאו מפרופורציה ותו לא - גם על זה לא ירדתי עליה. בסעיף הזה אני כבר יכול להבין אנשים שבאו בטענות, אבל לי אישית זה לא נראה מזיק או בלתי לגיטימי, אפילו אם היא מאמינה בזה בכל מאודה.

והנה אנו מגיעים, כלובן יקר, לקטע של "מה מצדיק את התגובות שדנית קיבלה".


עיקרן שנית: לא זה שהיא חדשה, לא הפנטזיה שלה, לא האבולוציה הפמדומית, לא פיל וחרסינה, לא סטייה מהנורמה הקהילתית ולא חוצפתה שלא להשתייך לקליקה זו או אחרת. וגם לא זה שהיא התבדחה מספר פעמים נוסח "אם השמש תזרח מחר אז קביעתי נכונה, ועכשיו אם תסלחו לי, יש לי ממלכה לנהל". גם זו הלצה לגיטימית, מי כמוני מבין הומור מגלומניה. אפילו לא זה שהיא שלחה חיצים לעבר אנשים פה נוסח "אולי אתה 99% גנים של שימפנזה". גם זה בעיניי לגיטימי לאור הדיאלוג פה, ולא לקחתי את זה קשה. אפילו לא את זה שהיא הציעה לי לעבור סתימת חצוצרות.

בוא נראה מה מצדיק את התגובות שהיא קיבלה (צינזרתי את הערותיה סטייל "כלב אשפתות", כי אני מבקש להבהיר שלא אלה, על כל היותן מגונות, הן חטאה):

זה היה תחת הכותרת "אין בי רחמים":

דנית האצילה כתב/ה:

וגברת ענבר המתוקה מזכירה לי את אותן בנות שהתנכלו לי בקנאות ושילמו על כך מחיר יקר


דנית האצילה כתב/ה:

הייתה בכיתה ילדה יפה (פחות ממני כמובן) שניבאו לה עתיד מזהיר בין היתר גם בזכות הוריה העשירים. היא הייתה מה שנקרא "מלכת הכתה". היא מהר מאוד הרגישה מאויימת ממני...


דנית האצילה כתב/ה:

זה עשה משהו למי שהיה שם בעיקר לבנים המתבגרים שהתחרמנו בטרוף. מאז כולם בכיתה התחלו לקרקר סביבי. אמרתי לכל אחד ואחד שרצה בחברתי שאם הוא חבר של גלי (שם בדוי) אז הוא לא חבר שלי. מהר מאוד גלי הפכה למנודה. העניין היה הרסני מבחינתה. הוריה פנו להורי ולמורה אך לא הסכמתי לסלוח...



דנית האצילה כתב/ה:

סלחתי לה והיא חזרה לאיזו שהיא שיגרה. בטח לא מלכת הכיתה וגם ציחקוקים אף אחד עוד לא שמע. היא נותרה ילדה ממוצעת, קצת שפופה, עם פנים מחוטטות שכל מי שראה ידע לא להתחיל איתי...
זו הייתה הפעם האחרונה שגיליתי רחמים כלשהם. היום הייתי הופכחת אותה לסאבית, אז כאמור היה לה מזל...



דנית האצילה כתב/ה:

...בהמשך חיי, בוודאי שגם בצבא, ידעתי לזהות מהר מאוד את הקנאיות והמתוסכלים הפוטנציאלים ולדכא אותם עוד לפני שהעיזו לצאת נגדי.



דנית האצילה כתב/ה:
בתחילה היו אלו "האינטלקטואלים לכאורה" שלקח לי כמה דפי שירשור למגר, עכשיו נשארו כמה כיסי התנגדות של כל מני בנדיטים שלא יודעים מה הם רוצים מעצמם גם מבחינה מינית.



הנה אחד חביב עליי במיוחד:


דנית האצילה כתב/ה:

הותקפתי כאן ע"י חבורת פוחזים שעשתה דין לעצמה, אבל נוכח נחיתותם אין בכל ההתקפות האלו יחד יותר טרדה מאשר טרדתו של זבוב מזמזם. איך הנ"ל מעיזים ליחס לי אגרסיביות, מה הייתי אמורה לעשות כשגלי התנפלה עליי, להתחיל בקרב משיכת שערות? במקום זאת ריסנתי אותה. סך הכל עשיתי לה טובה היא הייתה ממילא חלשה, ובמוקדם או מאוחר הצרות מגיעות לכל החלשים. היא הייתה נשברת בצבא או שולחת יד בנפשה עקב מערכת יחסים כושלת. התקרית העמידה אותה במקומה הטבעי.



דנית האצילה כתב/ה:

ד. קיחוט וב. בלו, על כל דברי ההסתה והשטנה הבלתי מבוססים שאתן מפיצות פה טוב תעשו אם תסתמו לעצמכן את החצוצרות תרתיי משמע, גם כדי שלא תעבירו את הגנים הפגומים.

.. ובודדים העזו להתנכל לי, הרוב תמיד רצו להיות לצידי תרתיי משמע.



ולסיום סיומת:

דנית האצילה כתב/ה:
tameאבל כנראה שהתעלמתי מהחייתי שבי לטובת האנושי ואני משלמת על כך מחיר יקר לגבי סמכותי.
עבדים מסתבר לא צריכים יותר מדי פילוסופיה וגם לא יותר מדי מתיקות. הם צריכים לבלוע כל מה שגבירה תחליק להם לגרון.
ושאף עבד לא יגיד לי שצריך להיזהר במה שדוחפים לו.



יפה. עכשיו בואו נבין משהו. לצערי אני אחזור שוב על דבריי מקודם, למען לא יוותר ספק:

מבחינתי, אם הפנטזיה שלה היא לתלות את העבד מגג האמפייר סטייט בילידינג בעזרת חוט תיל כרוך סביב אשכיו - כל עוד זה נעשה בהסכמה ותוך שמירת על כללי בטיחות (מה שיהיה קשה בדוגמה הספציפית הזו, אבל מילא, לפחות שתהיה טרמפולינה למטה) - אין בעיה.

ואם היא חושבת שברגע זה ראוי שכל זכרי העולם ירוצו ויכרעו ברך לצד האשה הקרובה ביותר - כל עוד היא משתמשת באמצעים חוקיים ודמוקרטיים כדי לקדם השקפת עולם זו - בסדר.

ועם זה שהיא חדשה או מקורית או ווטאבר, אין לי שום בעיה, להיפך, כבר אמרתי.

יש לי בעיה עם זה שהיא אדם אלים ומתנשא. היא רואה בכל אדם שלא עומד דום למשמע פקודתה אוייב, וכאוייב יש למגרו. במיגור "חסר רחמים" זה היא שמחה ומתגאה. "עשיתי לה טובה" היא אומרת על הבחורה שאותה השאירה שפופה ומושפלת, "היא היתה חלשה... היתה שולחת יד בנפשה עקב מערכת יחסים או נשברת בצבא...".

מקובלים עליך דברים כאלה? וכשאני שואל אם הם מקובלים, אני לא שואל האם מבחינה חוקית או מוסרית מותר לה לכתוב אותם בכלוב - ברור שמותר לה. אני שואל האם אתה לא רואה למה הדברים הללו איומים, או למה מצאו פה אנשים לנכון להגיב עליהם, ובחומרה.

וחכה, זה לא נגמר. לפעמים גם לא צריך בכלל סיבה כדי לצאת למלחמה, מספיק חשד:

"...בהמשך חיי, בוודאי שגם בצבא, ידעתי לזהות מהר מאוד את הקנאיות והמתוסכלים הפוטנציאלים ולדכא אותם עוד לפני שהעיזו לצאת נגדי"

יפה, לא? לא רק שפשעם הנורא של האנשים האלה היה קנאה ו\או, רחמנא לצלן, תיסכול, הם גם אפילו לא הספיקו להוציא לפועל את תוכניתם הזדונית להיות מתוסכלים מנפלאותיה של דנית, הם פשוט גילו, לדעתה, פוטנציאל כזה. מזכיר קצת את "דו"ח מיוחד", רק ששם סגרו בסוף את היחידה.

ואחרי כל זה היא עוד אומרת שמכיוון שבפוסט אחד היא שמרה על נימוס יחסי, היא "שילמה מחיר יקר בסמכותה". כלומר, דנית רואה בכל מקרה שבו היא לא כופה את רצונה בכוח (הזרוע, הלשון, מושלמותה האינסופית) מקרה חמור של איבוד סמכות.

וכמובן, אף אחד לא יגיד לה להיזהר במה שהיא דוחפת לעבדים לגרון, בטח לא העבדים עצמם.


אז גיב מי א ברייק, באמת, עם כל הטיעונים המגוחכים כאילו יורדים עליה כי היא חדשה או לא הולכת עם העדר. אני מתחייב לך שאם מחר פייה או טיצ'ר או בטי או אביס (טוב, לא דוגמה) או טבאייס או אתה או בכוח המוח תכתבו דברים כאלה, תקבלו ממני את אותה תגובה. אולי יותר בעדינות בהתחלה, כי אתכם אני מכיר ויכול להיות שנקודתית שתיתם משהו, אבל אני אומר לך בכל לב - אם מחר טיצ'ר או בטי-בום מתחילים לדבר ככה ולכתוב את הדברים שדנית כותבת, וגם ממשיכים עם זה אחרי ההנג-אובר - הם יקבלו ממני את אותה תגובה.

אני לא שייך לשום עדר ולא עושה (בניגוד לאבולוציה, אגב) משהו רק כי מישהו אחר אומר לי לעשות אותו. אני מוכן לקבל כל אקטסרים וכל פנטזיה כל עוד זה SSC, ואני בוודאי לא מבצע איפה ואיפה בין חדשים לוותיקים. מה שאני לא מוכן לסבול זה אלימות פיזית, מילולית והתנהלותית, התנשאות, מחשבה שהכל מגיע לה ומי שלא מסכים נדון לכליה, דעה לפיה כל מי שעלול לקנא בא ראוי להיות מדוכא, פילוסופיה הגורסת לפיה רחמים זה לחלשים ונימוס הוא סימפטום של חוסר סמכותיות, וחוסר נכונות מוחלט לזכות באפס קצהו של כבוד כל מי שלא מסתדר בשורה לפי החליל שלה. אתם מדברים על עדר? העדר הוא שלה, וכל מי שלא מצוי בו, חוטף ממנה. אתה אומר שזה שהרבה אנשים מגיבים לא עושה אותם צודקים, ואתה צודק. אבל מה שבלק בלו אמרה היה "אולי, אולי, הם צודקים". אני הראשון לומר שרוב לא בהכרח צודק. אבל רוב גם לא בהכרח טועה. ואם רוב חושב משהו, אולי בכל זאת יש בו איזשהו צדק, ולא כולם עדריים וקליקתיים ושבטיים ופז"מניקים ומתלהמים. דנית יוצאת כנגד מי שלא בעדר שלה הרבה יותר בחוזקה, וזה שהעדר שלה מונה רק אותה עצמה לא משנה לצורך העניין. מי שלא בעדר שלה - לאבדון. ובניגוד אלינו, שמן הסתם נסתפק בתגובות בפורום ולא ניקח ולא היינו לוקחים את זה למישורים אחרים, ואם היא תביע חרטה לפחות על התנהלותה האלימה ועל ההתנשאות הבלתי נסבלת שלה (ושוב, לא מדובר פה על פנטזיית השליטה הנשית בעולם אלא על ההתנהגות שלה) - נדע לגלות "רחמים" ולסלוח. יש לשער שדנית לא תעשה את אותו הדבר בשבילנו, על פי עדותה היא. אם היתה לה ההזדמנות - אם היינו בכיתה שלה, למשל, היא כבר היתה מבצעת בנו סיכול ממוקד.

ובאשר לעניין תרבות הדיון - סליחה על הבוטות, אבל אף אחד מכם לא ירצה לי בנושא תרבות דיון מהי. אני הייתי יו"ר מועצת הנוער של "שיח ושיג - האגודה הישראלית לתרבות הדיון", ייצגתי את ישראל בשתי אליפויות עולם בדיון מובנה, השתתפתי, אימנתי והדרכתי בסדנאות בנושא (כולל אחת לפני חודש), לימדתי את הנושא בחטיבות ביניים ותיכונים, ובאופן כללי - למרות שאני בהחלט לא תופס מונופול על הידע בנושא או על תרבות הדיון עצמה - עשיתי דברים יותר חשובים למען תרבות הדיון במדינה מאשר להגיב בנימוס בפורום בכלוב. תפקידה של תרבות הדיון הוא לא לתת מחבוא או מחסה לאנשים להסתתר מאחוריו. כשדנית אומרת לג'יימס שכל מה שהוא יודע לעשות זה להטיל את מימיו, כשהיא מכנה מישהו "כלב אשפתות", כשהיא אומרת לנו שאנחנו בנדיטים שלא סגורים על עצמם מבחינה מינית, כשהיא מציעה לנו (אפילו לי) לסתום את החצוצרות כדי לא להעביר גנים פגומים, אני לא חושב שהיא ראויה לכך שאכנה אותה "גבירתי" כשאני פונה אליה (ולא במובן בדסמי). אבל יותר חשוב - מבחינתי שתרד עלינו כמה שהיא רוצה, באמת. היא איבדה אצלי את הזכות לפנייה מנומסת לא בעלבונות האישיים שלה, אלא באמירות הכלליות: "אין בי רחמים" "נקטתי בטון אחר <מנומס - קיח> ושילמתי מחיר יקר בסמכותי", "אף אחד לא יזהיר אותי מה לדחוף לעבד לגרון", "עשיתי לה טובה, היא היתה חלשה" "ידעתי לדכא מתוסכלים פוטנציאלים", וכל הג'אז הזה. כמו בסיפור בצלמו, רפאל וחבריו לנבחרת האלטרנטיבית של תרבות הדיון לא מבדילים בין העיקר לתפל. כשמתנחל קורא לשוטר "נאצי, היטלר, שתישרף", שלא יבוא אחר כך בטענה שהשוטר לא פנה אליו בנימוס מהוקצע והודיע לו "אתה עצור אדוני, אנא החזק את ידיך מאחורי גבך שאוכל להניח את האזיקים מבלי להכאיב לך יתר על המידה". כשדנית אומרת "עשיתי לה טובה, היא היתה חלשה", מדכאת את כל מי שעלול לצאת נגדה, ופוסלת כל מי שלא אומר אמן כבנדיט מבולבל מינית שיודע רק להטיל את מימיו, אני לא רואה כל צורך להקפיד הקפדה יתרה על נימוסים והליכות (ואגב, מי שיבדוק את תגובותיי יראה שאין בהן ירידה לשפת רחוב, ואפילו לא גידופים ראויים לשמם). אם אתם רוצים להאמין שפירושה של תרבות דיון זה לשמור על שפה רגועה בפורום בכלוב כשמישהי אומרת "עשיתי לה טובה, היא היתה חלשה" - ואני באמת לא צריך להזכיר עם השקפת עולם של איזו תנועה האמירה הזו מתיישבת - בהצלחה לכם. ברשותכם, אני אגיד לדנית שהאצילות רחוקה ממנה כפי שסתימת החצוצרות רחוקה ממני, ואלך לקדם את תרבות הדיון במדינה בדרכים קצת יותר אפקטיביות, חשובות ובעיקר רלוונטיות.

אין באף דמוקרטיה בעולם חופש דיבור מוחלט. אתם יודעים למה? כי כשהמציאו את הדמוקרטיה חשבו על זה, שגם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה מפני אלה שעלולים לנצל את חופש הדיבור כדי להתנכל לה. מעניין שכשפוסלים את כ"ך מלרוץ בבחירות אף אחד לא אומר כלום על תרבות דיון. תרבות דיון זה דבר חשוב, ועם כל הכבוד לכולכם - מי כמוני יודע. ערכים הומאנים ודמוקרטיפ הם דבר חשוב אפילו יותר. אם נשתוק בשעה שמישהו מדבר דברי בלע של אלימות וכוחניות, לא קידמנו במאומה את תרבות הדיון, רק את אובדנה העתידי.


ובזאת באתי על החתום.
קיחוטה (ה-ט' בצירה, לא בקמץ. כלומר, צליל זכר בספרדית. ידע בהיסטוריה, כזכור).

אגב, רציתי להביא פה את הציטוט של דבר האל ליונה הנביא בדבר מידת הרחמים, אבל אודה ואתוודה שאין לי כוח לחפש אותו. חפשי לבד דנית, לא יזיק. או שבהיותו של יונה הנביא גבר, ובהיותו גם של אלוהי ישראל זכר למיטב ידיעתנו, זה לא ממש רלוונטי לך?

ואין תקציר. תקראו הכל.
Succubus​(אחרת)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005

Re: הערה לעניין

Succubus​(אחרת) • 2 באוג׳ 2005
חותמת על כל מילה שקיחוטה אמר. ואפילו קראתי את כולן.
סאב למרותך​(לא בעסק)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
דנית האצילה כתב/ה:

ובחיים לא הייתי בדנמרק.


טוב שהבהרת את זה, כי התחלתי כבר להתבלבל מאנשים כאן אם זה הדנית האצילה, או פשוט דנית האצילה (למרות שאם זאת היתה האופציה הראשונה אני בטוח שהיית זוכה בעוד כמה נקודות אצל אנשים כאן).

וקיחוטה (בצירה, למרות שנראה לי בכלל שזה אמור להיות בסגול, אבל אחרי שהיה לנו שרשור פילוסופיה, לא נכנס גם עכשיו לשיעור בניקוד), צליל הזכר בספרדית הוא o ולא e, שזאת דווקא סיומת שיכולה לשמש גם לשם בזכר וגם בנקבה (למשל - madre - אמא). וזה לא ממש קשור לידע בהיסטוריה.

(איזה שרשור חינוכי - פילוסופיה, היסטוריה, שפות...)
כלובי
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005

אני קופץ החוצה מהשרשור המדרדר הזה...

כלובי • 2 באוג׳ 2005
אבל שני דברים, קיחוטה, בחיי ששום דבר שאמתי לא כוון אליך, אני מאד מעריך אותך כאדם בעל חשיבה עצמאית ועיניים פקוחות לרווחה.

BLUE - עניתי על הפוסט שלך, בהתייחס ל"אם כל כך הרבה אנשים אומרים.. אז אולי הם צודקים ואתה טועה" אין לי מילה לכנות את זה חוץ עדר. מצטער שזה פגע בך. אבל אלו הדברים.

ועוד דבר לאביר האהוב, שחילוקי הדיעות בינו לביני לא יחלישו את חברותנו האמיצה חלילה וחס!
- כל אדם אחר שהיה נכנס ככה היה אחרי שניים שלושה עמודים של תגובות בולם את פיו ולא מעיז לכתוב כאן בפורומים יותר.

תגובותיה הקיצוניות של דנית אילו היו נאמרות בקונטקסט אחר ודאי היו זוכות לביקורת גם מצידי. אבל בקונטקסט של התקפה גלובלית כל מה שנשאר לה לעשות היה להרים ידיים או להשתמש בנשק לא קונווציונלי. לא שאני מצדיק את הטרור, אבל אני מבין את שורשיו icon_smile.gif

הקיצר, אני מציע להתחיל לפרק פה את הבאסטה ולתת לשרשור הזה לשקוע, אני חושב שדנית היא עכשיו חלק מהחברה. אני בכל מקרה אתן דוגמה אישית ולא אחזור על משנתי החברתית והטפותי שוב בפורום הזה.

עינבר, מה נסגר איתך? עוזבת או לא עוזבת? אם זה בדיחה אז למה שוב ה"איום" לא לכתוב בפורומים? זה שוב בדיחה או שהפעם זה ברצינות? לא ממש הבנתי, בכל מקרה זאת מדינה חופשית ואת מוזמנת לעשות מה שמתאים לך. את לא חייבת לדווח לי על גבי הפורום.

יום טוב חברים.
Succubus​(אחרת)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005

Re: אני קופץ החוצה מהשרשור המדרדר הזה...

Succubus​(אחרת) • 2 באוג׳ 2005
כלובי כתב/ה:
BLUE - עניתי על הפוסט שלך, בהתייחס ל"אם כל כך הרבה אנשים אומרים.. אז אולי הם צודקים ואתה טועה" אין לי מילה לכנות את זה חוץ עדר. מצטער שזה פגע בך. אבל אלו הדברים.

הרשה לי להמליץ לך, בעתיד, לקחת בחשבון את כל המילים במשפטים שאני אומרת ולא רק את חלקן, ובפרט כשמופיעה שם המילה "אולי". אני נשבעת לך שאילו אחת המילים במשפט שאני כותבת הייתה מיותרת, הייתי מורידה אותה.
לא שיש לי בעייה עם להיות חלק מהעדר, אם האופציה היא להיות כוחנית וחסרת נימוס. לפעמים העדר צודק.
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
Aragorn​(שולט) • 2 באוג׳ 2005
אני גם כן בדיעה שצריך לתת לשרשור האומלל הזה לשקוע

זה לגיטימי לדון בשאלה האם העולם היה מקום טוב יותר לחיות בו לו הנשים היו בשלטון
אבל רובנו אנשים בוגרים ואינטלגנטים ולכן רצוי שהדיון יהיה בהתאם.

אין לי שום דבר נגד דנית
היא אפילו משעשעת אותי בילדותיות שלה
ואני שמח שהיא הצטרפה לכלוב כי היא עשתה את המקום לטיפל'ה יותר מענין.

אבל כדאי לקחת בחשבון שאם כבר רוצים לעשות פרובוקציות אז כדאי לעשות אותן בחן ובחוכמה
עובדה שאף אחד לא מתקיף את דולי למשל שמריצה בדיחות פרובוקטיביות על חשבון גברים השכם והערב.
Tame
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
Tame • 2 באוג׳ 2005
הממ אז כך מסתיימות להן עלילות דנית וחבורת הארבעה (אני מאזכר את זה רק משום שזה נורא מזכיר לי את אינויאשה וחבורת השבעה ואני תוהה אם עוד מישהו רואה את זה..) icon_smile.gif

אני דווקא בעד להמשיך את הדיון (או הדיונים שעלו כאן כי באמת צצו להם המון נושאים מעניינים) רק הפעם בצורה רגועה יותר, הרי אם אנחנו לא יכולים אפילו לערוך דיון וחיבים לזנוח אותו רק בכדי שלא תתעורר מהומה מה זה אומר עלינו בתור אנשים?

אולי כדאי אפילו לפתוח לנושאים שעלו כאן שרשורים חדשים, חלקם ב"כללי" חלקם ב"לא קשור" כי לדעתי הרבה אנשים לא נתנו את דעתם רק מפני הסלידה מהשרשור עצמו.

מה דעתכם?
Aragorn​(שולט)
לפני 19 שנים • 2 באוג׳ 2005
Aragorn​(שולט) • 2 באוג׳ 2005
אחת הבעיות של השרשור הזה היא שאין לו ממש נושא
או ליתר דיוק יש לו יותר מידי נושאים
צריך לפצל אותו.