אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מדרון חלקלק

↑ ↓
TomahDav​(פמית מתחלפת){ShayDav}
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 02:57
TomahDav​(פמית מתחלפת){ShayDav} • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 02:57
תודה לך מנטה ולשאר הנשים האינטיליגנטיות שהגיבו כאן.
זה אכן עניין תרבותי, וזה כבר הפך בגדר טרור. אין יום שאני לא נחשפת לתכנים מזעזעים של נשים* שחוות הטרדות ואלימות אינסופית, בין אם בתוך הקהילה ומחוצה לה.

וכן, אנחנו נחנך. אולי לא את הדור הזה, שכל כך רווי בשנאה, אלא את הדור הבא. הם אלו שיקומו וביחד איתנו יבנו עתיד אחר, בתקווה.
אבל הקולות שלנו חייבים להתעלות על הקולות של השוביניסטים, הסקסיסטיים, וכל אלו שנוח להם מספיק שהמצב הוא כמו שהוא.

אני מקווה שהתגובות המזעזעות ב2 דפים האחרונים לא יגרמו לנשים אחרות להרגיש לא בנוח להגיב את האמת.
פרלין​(נשלטת)
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 07:08
פרלין​(נשלטת) • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 07:08
אני חושבת בכנות שברגע שגבר משתמש במושג פמינאצית וזורק לאוויר תיאוריות קונפירציה, שם נגמר הדיון איתו. אין עם מי לדבר, אין אף אחד בבית.

זה כמו לדבר עם אנשים שמדברים על ביג פארמה או איליומנטי. ניסיתם פעם? בזבוז זמן מוחלט.
מטפורה
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 08:16
מטפורה • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 08:16
פרלין כתב/ה:
אני חושבת בכנות שברגע שגבר משתמש במושג פמינאצית וזורק לאוויר תיאוריות קונפירציה, שם נגמר הדיון איתו. אין עם מי לדבר, אין אף אחד בבית.

זה כמו לדבר עם אנשים שמדברים על ביג פארמה או איליומנטי. ניסיתם פעם? בזבוז זמן מוחלט.


זהו, שלדעתי זה בדיוק הרגע *לא* להפסיק לדבר. אני חושבת שכמו הומור ארסי, גם הטענה שהצד השני חולם ומדמיין זו פרקטיקת שיח שמטרתה דה-קרדיטיציה של הצד השני.
אני טוענת שאת לא יכולה לבקש מהצד השני להכיל מושגים כמו 'תרבות אונס' או 'פטריארכיה' (שהם מורכבים ומופשטים, נשמעים כמו תיאוריית קונספירציה ואשר נעשה בהם שימוש יתר שגורם לשחיקה ולמיאוס), ואז לא להסכים לדבר על מוקדי כח אחרים, כמו 'לובי פמיניסטי' בתקשורת, בתרבות ובמערכת המשפט.
לדעתי, כשאנחנו משתמשים ברעיונות ניאומרקסיטים או פוסטמודרניים ובמיוחד בגרסאות פופולריות ולא מדויקות שלהם (לצערי לגמרי קורה גם בתוך האקדמיה), אנחנו מתפתים להניח שיש הגמוניה ויש כח, והראשון הוא קבוצה מסוימת, יחידה, והשני הוא בלתי מוגבל וכולל את הכל. זה לא נכון. זה לאאא נכוןןןן. יש מעוזים, יש זירות, והם גם יכולים להשתנות. יש הרבה הגמוניות, הרבה צורות שיח כחניות.
נראה לי שזה קצת לא הגון לראות בכל מקום הגמוניה שמרנית ולהתעלם מהגמוניה ליברלית (ולהיפך, כמובן). הקריאייטיב אינדסטריז, ובמידות משתנות גם מערכת המשפט וחלקים מהתקשורת בהחלט עשויים להיות זירות של כח, להשפיע בצורה משמעותית על האופן שבו שיח המגדר מתעצב. והם יכולים להיות גם גורם מדכא לקבוצות אחרות.

אם כבר מה שאותי מפתה לעצור את השיח זה לא שהצד השני הזוי ומדמיין, אלא הנבזיות שבמונח הזה, פמינאציות. זה מונח חותך, חד משמעי, מעליב. זה סוגר אם השיח במקום לפתוח אותו. יכול להיות שיש גם גברים שבשבילם ההאשמה שהם חלק מ'תרבות אונס' היא עלבון גדול. יש להם בנות זוג ואמהות ובנות וחברות ולא מפתיע שהטענה שהם משתתפים ב'אונס' נופלת על אוזניים ערלות ואינה אפקטיבית.
וכמובן, כמובן שיש הבדל בין המושגים והמחנות. אבל, וזה בעיני העיקר, האם את יכולה להשהות לרגע את העיסוק הזה בהבדל ולבחון את הדמיון? לדעתי יש הרבה מה ללמוד ממנו.

ואני אעצור את המונולוג הלא אפקטיבי שלי כאן כי מהתגובה הקודמת שלי פחות או יותר התעלמו לחלוטין אז אני כדאי להפסיק להוסיף זמן גלילה לאנשים שמעוניינים להתעלם ולהמשיך את הויכוח מאותו מקום. 😬

ושוב, לא מתקפה, ודאי שלא אישית. 🌻
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:09
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:09
מטפורה, ממש בלבלת אותי. בד"כ אני מסכימה איתך ועכשיו נראה לי שלא הבנתי כלום. כן לענות? לא לענות? יש טעם? אין טעם? בחיי שלא הבנתי. הסבירי לי.

אני מסכימה עם פרלין, יש נקודה כלשהי שבה אני מבינה שאין עם מי לדבר - לא בגלל שאני חושבת שהצד השני טיפש או "לא מסוגל" לנהל שיח, אלא כי השימוש בעלבונות ובאנשי קש חושף את העובדה שהצד השני בכלל לא מעוניין לדבר איתי. הוא לא מקשיב לי, לא קורא בעיון את מה שאני כותבת, ולא מעוניין ללמוד משהו מהדיון. אלא רק סורק את הטקסט ומחפש דרך לטעון שיש כשלים בטיעון שלי. יש דוגמאות בשרשור זה ממש.
אני מסוגלת לנהל דיון עם שובניסטים, ככל שהגישה שלהם מדעית, אבל לא עם אנשים שמראש לא אכפת להם בכלל מה יש לי לומר. זה כמו לדבר עם רובוט - לא משנה מה אגיד, התוכנה תחזיר לי כשל לוגי (לפעמים אמיתי, לפעמים מדומיין, תמיד קטנוני). הם לא מנהלים דיון אלא מחפשים דרכים להוכיח לי שאני טועה.
לדבר אל עצמי, בעצם.

עם זאת, אני רואה טעם בלהתייחס למלל כזה, ככל שהוא נעשה בפורום ציבורי, כי אנחנו תמיד מדברים לא 1X1 אלא פונים לקהל כולו. ויכוח בין שני אנשים על גבי פורום לא דומה לויכוח בין ידידים על כוס קפה אלא לדיבייט - הדיון הוא כביכול ביניהם אבל הם מנסים לשכנע בתכלס לא זה את זה אלא את הקהל. ולכן לפעמים יש טעם כן להתייחס לטיעונים, ולו לטובת מי שנפגע מהם וישמח לראות שיש גם קונטרה.

וגם זה, עד גבול מסויים. כי לא *כל* דבר ראוי לתגובה.
זאלופון​(שולט)
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:09
זאלופון​(שולט) • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:09
באופן אישי, כל התייחסות לגופו של דובר או לקבוצה אליה הוא שייך מורידה לי את החשק להמשיך בדיון, ולא משנה אם קראו לי אנס בפוטנציה, גבר לבן פריווילגי, ימני עדר או שמאלן עוכר ישראל.

מי שהולך לשם הרי מלכתחילה משליך עליי המון מטענים שהם לגמרי שלו, ואין לי רצון או אנרגיה להתחיל במלאכה הסיזיפית של ניטרולם כדי שאולי, יום אחד, אזכה להתייחסות עניינית. ברוב המקרים פשוט אסיים את הדיון ואשתדל שלא לעקוץ תוך כדי, לא תמיד בהצלחה. לפעמים אנסה פעם אחת לנהל בכל זאת דיון מכבד. אם לא הולך - החיים קצרים מכדי להתנצח עם אנשים לא נחמדים באינטרנט.
Sm Art
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:12

"בור כרה,ויחפרהו,ויפול, בשחת ,יפעל..."

Sm Art • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:12
יום גימל,שלישי ,אלול,התש"ף.
שלום רב,
בוקר טוב ,
אהלן ,אהלן, אהלן לכולם ,
אהלן לכולן .

אני, בדיוק ,חזרתי הביתה ,מהסינגוג ,ואני שותה לי נס קפה ,עם חתיכת עוגת טורט, תפוז .
זה מאוד טעים.
וברצוני ,לצייץ, ברשות כל הגברות ,והגברים ,הנכבדות, והנכבדים, אשר ,התקהלו ,להתגושש ,קיברנטית, תחת ,הרשת ,האנדואקטיבית ,תוך ישור קווים ,למסדר המפקד ,תחת משחיצי הלשון הזכרים, המרחרחים אחרי הנקבות .ותוך האג'נדה נקבית צבועה של ,שונאות ,המציגות מצגת שווא ,של ,האג'נדה חברתית הרמונית.

בולשיט .
אין לכם ,כסף בכיס .
ואין לכם סקס .
ואין לכם עבדים .
ואין לכם סדו .


מי שיש לה סקס .
משתינה על כולם .
ומי שיש לה סדו .
לא רואה את אחד ממטר .


ומי שהתבגרה, זה בעיה שלה .
גם את כשהיית צעירה ,לא כיבדת מבוגרות .
צעקות לא יעזור .
על כל אחת שלא נותנת, יש 9 שנותנות.
ועל כל נאנסת ,יש אנסים, שתפקידם,לאנוס, את האונסים.

כל ההבדל ,הוא ,שאשה נאנסת .
רצה לספר את זה לחברה.

וגברים נאנסים.
לא מספרים ,את זה לאף אחד .

זה כל ההבדל .
וזה כל האמת לאמיתה .

יש סדר בעולם.
מי שנאנסה .זה מכתב שהגיע עם בול .אל היעד .
ומי שאנס ,גם יקבל מכתב עם בול, בגין שאנס .
גם אם יתחבא במערה באיסלנד, 700 מטר מתחת לאדמה .
ישלחו פנגווין שיאנוס אותו ,בגין ,כל שפתוח כנגדו תיק על אונס בא.ת. של אור יהודה..

יש סדר בעולם .
גברות וגברים. קטני אמונה ,ורודפי כבוד .
יש סדר מופתי בעולם .
אל דאגה .

הכול מתועד .
הכול.,מדוקדק .על קוצו של יוד.

כל מי שהגיע למחלקת הבדסמ .
יש לו שם ומספר מקוטלג.
מאחורי התא שלו .

רגע ,אני מדליק סגריה .
ווינסטון סלימס, סופר בלו.
ונמשיך ...


.וויייטער, ממשיך ,את הצעטל.

קודם כל ,גברות ,אשר הגדירו ,עצמן, כנשים שולטות .
אחת דינם, הוא,תשכחו מסקס .אין סקס לא יהיה סקס.
אין כזה מציאות ,גם שולטת ,וגם סקס .

אי לכך ,הדיון ,הדיון ,הוא עקר .
שיח חרשים ,ושטות, מוחלטת .
גברת שרוצה לרכוש נתח שפונדרא, ונכנסת לחנות סרדינים ,היא אשה נורמלית?

או גברת ,החולפת, על פני בוטיק יוקרתי ,בכיכר המדינה ,ברחוב ה באייר פינת תש"ח ,ושואלת את המוכרת, האם יש לכם ,שיבולים,האם אשה נורמלית ,היא ?

ה"ה, שולטת, שבאה לקבול כנגד ,המין הזכרי ,באתר בדס"מ, שעיקרו ,ורובו ,ומהותו, הוא זכרים ,שכל עניינם ,הוא.
אש פיקען, פיסען, קאקען,פטיש, קינק,פנטציון, בונדייג',ושאר שמונצלך אלטע זאכען,אללההה, שטוטגרט, טוקיו.
זה כל ענייני הגברים ,באתר בדס"מ .

שולטות ,אין, ולא, יהיה, להן סקס מוצלח .
גם אם יצעקו לשמים ,עד מחר .
את לא יכולה להיות גם שולטת, וגם נדפקת סדרתית .
או זה ,או זה .
או שתפתחי חנות ,שיבולים .
או שתפתחי, חנות ,סרדינים.
אין גם וגם.

היכן שרוכשות הצעירות ,לא רוכשות, הזקנות.
והיכן שרוכשות הרזות, אין מידות לשמנות.

אז הצעירות,,לא מבינות ,את הזקנות. והזקנות כועסות על הצעירות ,והשמנות כועסות, על הרזות .
ואף אחת לא מבינה .
שיש קטגוריות, בחיים .

יש נשים שתפקידן ,הוא להיזדיין.
ויש נשים ,שתפקידן ,לשלוט .
ויש נשים שתפקידן להישלט.
יש גברים שתפקידם לזיין .
ויש גברים, שתפקידם לשרת.

הבה,הבה,ונפליג ,כולנו ,יחדיו,לבריטניה .
בבריטניה ,היתה גננת אחת ,ואז הזמינו את הגננת ,לאחוזת בולמור,היא הגיעה ,עם תיק קטנטן ,לא עבר זמן, והנסיך של אנגליה צ'ארלס, התחתן עמה .

בטרם החתונה .
רצתה ,המלכה לתהות ,על קנקנה ,של העלמה הגננת


הגננת ,כאשר ישבה ,עם המלכה .
המלכה ,הציעה ,לה ,תה .
היא ענתה ,אני לא שותה ,תה ,אני שותה קפה .

כאשר המלכה הציעה ,לה ג'ין וטוניק,
היא ענתה למלכה, אני לא שותה אלכוהול.
אז המלכה, אמרה ,תביאו לגננת,כוס מים .

אח"כ ,הנסיך ,התחתן עמה .
וסקס לא היה מוצלח .
היא רצתה אהבה .
הוא רצה מלכת סדו .
אז הוא הלך לקמילה בולס פרקר,הדומיננטית, בשושו.
כי הוא חיפש אמא ,
הוא לא חיפש, באמת גננת .

הגננת ,שהפכה לנסיכה,היתה עצובה .
אמרה אני נסיכה, אבל אין לי סקס טוב,
ואין לי אהבה .

הסוף ,נגמר ,שהנסיכה,מתה צעירה ,
ללא סקס טוב, וללא אהבה .

יש לי דמעות בעניים ,עכשיו .
הסיפור הזה , תמיד מרגש ,
ומעציב אותי מחדש .

מה למדנו ?
אין כזה דבר .
גם נסיכה.
וגם אהובה
,וגם ,סקס טוב .
יש ,או זה ,
או ,זה ,
או,זה .
או ,לא זה ,
ולא זה ,
ולא זה .


יש לך בעיה מאמי , הגננת ,שהפכה ,לנסיכה.
לכי לאמא ,של הנסיך ,שלא תיפקדה ,כאמא .

אבל זועקת ,הנסיכה ,אני האשה היפה בתבל ,
מה הנסיך ,מוצא במכוערת הזקנה ,הזאת ?

גברת גננת ,נסיכה.
לא תביני לעולם .
בדיוק כמו שאת כאשר ,הציעה לך המלכה,
לשתות עמה תה ,
את רצית קפה .

וכאשר המלכה ,הציעה לך ,לשתות ג'ין וטוניק .
את ענית למלכה ,שאת לא שותה אלכוהול.
אז תשתי מים .

מה בסוף ,קיבלה הגננת ,שהפכה לנסיכה .
שהמלכה אחרי ששתתה, ג'ין וטוניק .
אמרה לה ,אני בדיוק יוצאת לעשות סיבוב ,עם הכלבים ,שיעשו פיפי וקקוש,את ,באה להצטרף??

וזה מה שהיה -בפועל .
היא יצאה לסיבוב ,עם המלכה, והכלבים שלה .
ואתם יודעים ,הכלבים הלכו ,
לפני המלכה והגננת ,
שהפכה לימים לנסיכה.
שאוהבת את כל העולם .
חוץ מאת הנסיך .
או שכל העולם ,אהב אותה .
אבל ,לא אהבו ,את הנסיך


הנסיכה גמרה ,בתוך האדמה ,בגיל צעיר .
את הקרטיה ,היא השאירה בארון .
את הטבעת ,והכתר היא השאירה , בארון.
והיא נקברה באדמה ,ללא שום דבר.


המלכה, עד היום, שותה ,תה ב 16.00,בדיוק.
ושותה ג'ין וטוניק. ב 16.45.
וב 17.00 בדיוק היא עושה סיבוב עם הכלבים ,בבקינגהאם פאלאס.

והנסיך ,מקבל כל לילה ,עם שטראפעאון ,ובעיטות, בביצים, מקמילה Bols פרקר .

עולם, כמנהגו נוהג .
יש סדר בעולם .
שולטת, אין לה מה לדבר על סקס .
כי לא יהיה סקס .

אין כזה דבר ,גם שולטת ,וגם סקס ,
אי לכך ,כל ,מה ששולטות ,מתלוננות ,זה ,מתוך" התת מודע ",שלהן ,שהן רוצות יותר.
והן לא מצליחות, לקבל מעבר .

ובאשר ,למה ,הן חושבות ,על גברים .
זה ,אף.פעם ,לא היה מעניין .
את שני הצדדים .

שני הצדדים ,באותה סירה .
בגדר ,לכל ,סיר ,יש את המכסה ,שלו .

וככה ,זה יהיה, הרבה הרבה ,שנים .


עד שהן ילמדו, לדבר ברור .
ולהגיד ,לעבדים ,מה הן רוצות בתמורה לסשן .

זה לא בושה ,להגיד ,אין לי אוכל במקרר .
ואם אתה רוצה לקבל בתחת ,
אז לך תביא לי חצי מנה פלאפל .
או תעשה לי קניות ברמי לוי .

אני מציע לנשים לא להטיח את ענייני הכוס שלהם ,בגברים.
ולא שגברים, יטיחו את ענייני המבושים, שלהם בנשים .
כמו שאנחנו לא מתערבים לאף אחד ואחת ,בחירבונים, שלא יתערבו, ולא יתבעו משגל נסוג ,זה מזה ,או זאת מזאת .
זה דור, של משפשפים ומשפשפות .
אין רומנטיקה.
אין פה יול ברינר, ואין פה המפרי בוגארט,וסקרלט אוהרה,ובטי פייג'.

אין פה נשים עם בוש ,עם מותן ,כמו הנשים של הרנסנס.
עם ביריות ,ותחתוני פנטלונס ,שיפון.

זה דור של משפשפים ומשפשפות, שאין להם אוכל בפריג'^ידר.
כי מי שמחפש לא מוצא.
ומי שמתבייש,מתייבש.
ומי שמכליל רק נהיה מריר ,ועיוור.

וזה בלשון נקבה ,הכתוב .בעיקרו .
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:30
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:30
זאלופון כתב/ה:
באופן אישי, כל התייחסות לגופו של דובר או לקבוצה אליה הוא שייך מורידה לי את החשק להמשיך בדיון, ולא משנה אם קראו לי אנס בפוטנציה, גבר לבן פריווילגי, ימני עדר או שמאלן עוכר ישראל.

מי שהולך לשם הרי מלכתחילה משליך עליי המון מטענים שהם לגמרי שלו, ואין לי רצון או אנרגיה להתחיל במלאכה הסיזיפית של ניטרולם כדי שאולי, יום אחד, אזכה להתייחסות עניינית. ברוב המקרים פשוט אסיים את הדיון ואשתדל שלא לעקוץ תוך כדי, לא תמיד בהצלחה. לפעמים אנסה פעם אחת לנהל בכל זאת דיון מכבד. אם לא הולך - החיים קצרים מכדי להתנצח עם אנשים לא נחמדים באינטרנט.


*כל* התייחסות?
אני נוטה להסכים עם רוח הדברים, גם אני מאבדת עניין ברגע שאני שומעת "catch phrase" שחוזר על עצמו ומרגישה שמדברים עם המגזר שלי ולא איתי.
אך אני תוהה אם כל התייחסות למגזר, תמיד, בכל מצב, פוסלת. כלומר, כולנו משתייכים לקבוצות כלשהן, לכולנו יש פריווילגיות כלשהן בעולם הזה, כולנו סופגים חוסר הוגנות כלשהו בתחום כזה או אחר, ונראה לי שמוזר להתעלם מזה לגמרי. זה חלק מהמציאות שלנו וזה משפיע על העמדות שלנו ונראה לי מסולף לנסות להתעלם מזה.
אני חושבת שבמובן מסויים "העיקר הכוונה". כלומר, אם אני מרגישה שהצד השני מדבר בכנות ובהירות עם נכונות להידבר, ווגם מניח כוונה כזאת מצידי, אני יכולה להכיל ניסוח עקום פה ושם. ואם אני מרגישה שהצד השני לא בא לקיים שיחה פתוחה אלא רק להוציא אגרסיות או להתרברב, אז אתייאש ממנו די מהר וזה יקרה גם אם הוא כביכול "בצד שלי".

אני מבינה מה אתה אומר, פשוט כל "כל" גורם לי לעצור ולחשוב. האמנם כל? אמרתי קודם שלדבר עם [הכנס כאן כינוי גנאי מועדף] זה כמו לדבר עם רובוט, ועכשיו אני חושבת - אם יש דברים שמוציאים ממני תגובה אוטומטית, בלי שאקח בחשבון את ההקשר, אז גם אני קצת רובוט. מה שאני לא רוצה להיות.
זאלופון​(שולט)
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:35
זאלופון​(שולט) • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:35
יולי, לא כל התייחסות באופן כללי אלא התייחסות שמכוונת אליי כדובר. תהיה בי יותר נכונות לשיח עם מי שתטען טענה אודות גברים באופן כללי מאשר עם מי שתתעלם מהטיעון שלי ותתייחס לכך שאני טוען אותו מפני שאני גבר. נכון שלפעמים הקו דק מאד ותלוי בשיפוט הסובייקטיבי שלי, שהרי גם טענה כללית לכאורה יכולה להיות אד-הומינמית למדי.
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:39
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:39
אה אוקיי. כן, רואה את הנקודה שלך. גם אותי זה מעצבן. לזה התכוונתי ב"מדבר עם המגזר שלי ולא איתי". אנשי קש זה נורא.
מטפורה
לפני חודש • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:56
מטפורה • שלישי, 15 בספטמבר 2020, בשעה 09:56
יולי Yuli כתב/ה:
מטפורה, ממש בלבלת אותי. בד"כ אני מסכימה איתך ועכשיו נראה לי שלא הבנתי כלום. כן לענות? לא לענות? יש טעם? אין טעם? בחיי שלא הבנתי. הסבירי לי.

אני מסכימה עם פרלין, יש נקודה כלשהי שבה אני מבינה שאין עם מי לדבר - לא בגלל שאני חושבת שהצד השני טיפש או "לא מסוגל" לנהל שיח, אלא כי השימוש בעלבונות ובאנשי קש חושף את העובדה שהצד השני בכלל לא מעוניין לדבר איתי. הוא לא מקשיב לי, לא קורא בעיון את מה שאני כותבת, ולא מעוניין ללמוד משהו מהדיון. אלא רק סורק את הטקסט ומחפש דרך לטעון שיש כשלים בטיעון שלי. יש דוגמאות בשרשור זה ממש.
אני מסוגלת לנהל דיון עם שובניסטים, ככל שהגישה שלהם מדעית, אבל לא עם אנשים שמראש לא אכפת להם בכלל מה יש לי לומר. זה כמו לדבר עם רובוט - לא משנה מה אגיד, התוכנה תחזיר לי כשל לוגי (לפעמים אמיתי, לפעמים מדומיין, תמיד קטנוני). הם לא מנהלים דיון אלא מחפשים דרכים להוכיח לי שאני טועה.
לדבר אל עצמי, בעצם.

עם זאת, אני רואה טעם בלהתייחס למלל כזה, ככל שהוא נעשה בפורום ציבורי, כי אנחנו תמיד מדברים לא 1X1 אלא פונים לקהל כולו. ויכוח בין שני אנשים על גבי פורום לא דומה לויכוח בין ידידים על כוס קפה אלא לדיבייט - הדיון הוא כביכול ביניהם אבל הם מנסים לשכנע בתכלס לא זה את זה אלא את הקהל. ולכן לפעמים יש טעם כן להתייחס לטיעונים, ולו לטובת מי שנפגע מהם וישמח לראות שיש גם קונטרה.

וגם זה, עד גבול מסויים. כי לא *כל* דבר ראוי לתגובה.


כן לענות, כן יש טעם. כשעונים, כדי שיהיה טעם, כדאי לא לנסות להקטין ולהפריך את הצד השני כשיטת עבודה אלא להיפך, לחדד את הטיעון שלך באמצעות הביקורת של הצד השני. בדרך כלל יש מה ללמוד ממנה.
אני מסכימה שיש דברים שאין טעם לענות עליהם, אבל בכנות? לפי מה שאני רואה בדרך כלל לא נעשה מספיק מאמץ. להיפך, מנסים לחפש אחד את השני ולהסכים אחד עם השני כמה שפחות. חבל, בעיני.