סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שום כלום

שום כלום
לפני 6 שנים. 9 ביולי 2018 בשעה 18:05

היום נכחתי בהלוויה של אדם שעבד איתי ונפטר במפתיע אחרי שכבר שנה לקה במחלה קשה.

הוא לא היה מאמין . 
בהלוויתו קראו קדיש חילוני עוצר נשימה- ומעורר מחשבה שהייתי רוצה לשתף לזכרו ובנוסף כדי לאזן את הטון אוסיף שיר קצר שנתקלתי בו לפני שנים ונחרת בראשי. 

קדיש חילוני- 

יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ בֶּן הָאָדָם עַל שֶׁיָּדַע כִּי מִן הֶעָפָר הוּא וְאֶל הֶעָפָר יָשׁוּב, וְעַל אַף זֹאת בָּחַר בַּחַיִּים וְשָׂמַח, וְעָלַץ, וְרָגַשׁ, וְאָהַב.

יִתְבָּרַךְ וְיִשְׁתַּבַּח בֶּן הָאָדָם אֲשֶׁר מִן הַחֹמֶר בָּא וְאֶל הַחֹמֶר שָׁב, וְעַל אַף שֶׁיּוֹדֵעַ הוּא כִּי סְפוּרִים יָמָיו עַל הָאֲדָמָה, הָיָה חַי וְשׁוֹקֵק, תְּאֵב דַּעַת וְשִׂמְחָה, צוֹחֵק וְדוֹמֵעַ, רוֹגֵז וּמַרְגִּיז, אוֹהֵב וְאָהוּב עַל כִּי אָדָם הוּא. יִתְפָּאַר וְיִתְרוֹמַם בֶּן הָאָדָם עַל כִּי יָדַע שֶׁעָמֹק הַבּוֹר הוּא וְרָחָב וְלֹא יִמְתְּקוּ לוֹ שָׁם הָרְגָבִים. עַל כִּי יָדַע שֶׁאֵין בִּפְנֵי מִי וְאֵין עַל מָה לָתֵת אֶת הַדִּין כִּי אֵין אַחֲרִית בַּשַּׁחַת. רִיק וַאֲבַדּוֹן יִשְׁכְּנוּ שָׁם לְעוֹלָם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. וְעַל אַף זֹאת דָּבַק בַּחַיִּים, וְלָחַם עֲלֵיהֶם בְּפִכָּחוֹן, בְּאֹמֶץ, בִּגְבוּרָה, וּלְלֹא מוֹרָא. יִתְנַשֵּׂא וְיִתְהַדָּר בֶּן הָאָדָם עַל כִּי יָדַע כִּי רַק בּוֹ מְצוּיָה מִדַּת הָרַחֲמִים. עַל כִּי קִוָּה, הֶאֱמִין, וְשָׁאַף לָשִׁית שָׁלוֹם עַל הָאָרֶץ בְּיוֹדְעוֹ שֶׁרַק עָלָיו וְעַל שֶׁכְּמוֹתוֹ מוּטֶלֶת מִצְוָה זוֹ וְאֵין אַחֵר זוּלָתָם שֶׁיָּשִׂימוּ שָׁלוֹם עַל הָאָרֶץ וְעַל כָּל יוֹשְׁבֶיהָ.

עַל כָּל אֵלֶּה וְעוֹד יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ, יִתְבָּרַךְ וְיִשְׁתַּבַּח, יִתְנַשֵּׂא וְיִתְהַדָּר, וְיִתְעַלֶּה בֶּן הָאָדָם, פלוני בן פלוני ופלונית  , בַּעֲלִ, אַב, אח לְנֶצַח נְצָחִים, לְעוֹלָם וּלְעָלְמֵי עָלְמַיָּא. וְאָנוּ כָּאן, הַנּוֹתָרִים: נִדְהָמִים, נְטוּשִׁים, וְגַלְמוּדִים.

לוּ נִמְצָא — בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב — מָעוֹן נָאוֹת לְשַׁכֵּן בּוֹ אֶת הַזִּכָּרוֹן. לוּ נִמְצָא, לוּ נִמְצָא מְנוּחָה נְכוֹנָה, מְנוּחָה נְכוֹנָה — לַגַּעְגּוּעַ.


-שיר- 

בהלוויה של אתאיסט מושבע

אף אחד לא בכה 

חוץ מאלוהים .


שד מגיח מאופל - כאדם מאוד רוחני, רוחניק של ממש...אבל לאו דווקא דתי, אומר כך...
ההתפארות של כותב הקדיש חלולה וריקה
כח החיים, הרצון להיאחז בהם ,יצר ההישרדות,הינו דבר שאין להתפאר בו
הוא לא יצירה אנושית ובן אנוש אינו זקוק לשיכנוע או כל אמביציה על מנת לשרוד
[לא מתייחס למקרי דיכאון קליני ]
ובכל מקרה- הכח לשמוח, לעלוץ ,להשתפר, לאהוב, לבכות, להרגיש,להתעלות ולהתעצם- הוא אלוהי מובהק, הוא השראה אלוהית
אדם לא יצר את תחושותיו,מורכבויותיו , כוחותיו או הרגשותיו, הוא קיבל אותם יש מאין מכח חיצוני ,עליון ונשגב ממנו.
ולכן על מה יתפאר לו האדם? הוא קיבל הכל מוכן. הוא יצירה מוכנה. בובה על חוט שבוחרת בין טוב לרע,
וכח בחירתה היא גם פונקציה של אלוהות ששתלה בו את אותו כח מושכל...

הנפש שלנו על שלל מחשבותיה,גווניה, תחושותיה ,כוחותיה וטבעיה ,נוצרה במיכחול אלוהי מופלא ורב השראה
ההתכחשות לכך נובעת ממקום נכה,עיוור וצר
ניכר שכותב הקדיש רצה לברוח מנושא התגמול העונש והשכר לאחר מותו
ולכן בחר שלא להאמין בהישארות הנפש,מטעמי נוחות פסיכולוגית
זה מאוד שקוף, וזה בעיקר נכות רוח האדם,דלות נפשית וקטנות מבט איומה וצרה בעיני
לפני 6 שנים
לילתו - בעיני הנכות היא חוסר היכולת להבין את כוחו , התמדתו , רצונו של אדם אפילו בעולם שבו לטענתך הכל "מכתוב" וניתן מראש ואת הטראגיות, היופי במאמץ ובבחירה.
האם אתה לא יכול להעניק לעצמך או לאחר קרדיט? לאהוב אותם על כל הטוב והרע שהם הכל פועל יוצא של הנסיונות להתמודד עם הדבר הזה שבקענו לתוכו לא מוכנים וערומים ואנחנו מנסים כמיטב יכולתנו לבאר אותו שנקרא החיים?

אני מרגישה שהאלוהים שאתה מדבר עליו הוא כפירה.
הוא כפירה כי הוא לא באמת "צניעות" של דרך ארץ הוא יהירות של העדרה- כי לא תוכל לתת לאדם נחמה וכתף ולראות את היופי שבו ומאמציו שלו לפעול בריק הכואב הזה .
הכל אתה דן כמוכן, כברור , כידוע- ומה האדם בכל זה? ואיפה הנקודה הטובה שבו?.
בעיני אמונה זה לראות בכל אדם את צלם האלוהים. לא לראות בכל אדם את העדרה.
ולכן מה שכתבת רחוק מזה. הוא אומר רגשותיך, מאמציך , משמעותם לריק ואבדון - משום שאלוהים כבר עשה את כל זה והוא גדול ונישא ואתה קטן ואבוד וחלול.
כל מה שעצום בעיניך חשוב כקליפת השום , קוף המחט , אפר ועפר והכל שקר יסודו.
אז לדעתי אתה טועה- אם אלוהים קיים הוא היה אומר שגם האדם הזה הוא צלם אלוהים בכבודו , ביסוריו , באהבותיו ומכאוביו- הוא ולא אחר.
והכפירה היא לומר- אתה לא נחשב רק אלוהים בדיוק כמו שיש כפירה הפוכה בעיני שבה אומרים אלוהים לא נחשב רק אתה אבל לא כשזה בא בטון הזה ,
ולא כשעומדים מעל פתח הקבר. כשמרימים את האף ושורפים משהו מהמשמעות קיום של אחר- זה נכון תמיד ולשני הצדדים.

לפני 6 שנים
מיסטי כאן{mindfulnes} - תקשיבי לגבריאל בלחסן-תתחילי בכדורי הרגעה בדבש
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י