שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Alias

כלבלב שובב
לפני 3 שנים. 12 באפריל 2021 בשעה 20:25

עד עכשיו הוגשו השנה 80 חוקים במדינות שונות בארה"ב שמכוונים לפגוע בקהילת הטרנסג'נדרים, עם קצת שנאת להטב כללית.

המובילה בראש היא מדינת ארקנסו. המדינה העבירה חוק שמאפשר לכל רופא לסרב להעניק טיפול מטעמי דת - אחת המשמעויות היא שאם אתה להט"ב והרופא נוצרי אדוק, מותר לו לא לטפל בך, ואין הגבלה על סוג הטיפול (טיפול נמרץ? ניתוח? תמות)

בנוסף, ארקנסו (יחד עם טנסי) העבירה חוק שאוסר על טרנסג'נדרים להשתתף בספורט על פי המין אליו הם "עברו", אלא רק על פי מין הלידה שלהם.

אבל, הדובדבן שבקצפת הוא חוק שאפילו מושל המדינה כבר התנגד לו - איסור מוחלט על הענקת טיפול מאשר-מגדר לקטינים (18), כולל איסור על הפנייה לרופא אחר (נגיד במדינה אחרת בארה"ב) שכן יעניק טיפול כזה. החוק גם מאפשר לחברות ביטוח פרטיות לא לכסות טיפולים כאלה לקטינים.

ואצלנו מפלגת נעם בכנסת, בזכות ביבוש. עוד חזון למועד.

לסיום, המלצה על ערוץ יוטיוב שאני מאוד נהנה ממנו של טרנסית בריטית שעוסקת בכל הנושאים הנ''ל, בעיקר באנגליה, לא רק. שמה קייטי מונטגומרי, והיא מהממת:

https://youtube.com/c/KatyMontgomerie

FoxyBoxy - אם אתה נוצרי אדוק גם מותר לך באותה מידה, למשל, לסרב לטפל ביהודי/נוצרי/אתאיסט/וכו?
רפובליקנים מצד אחד תמיד זועקים לחירות ובאותה נשימה עובדים על להעביר כמה שיותר חוקים שיגבילו חירויות.

בחיי שהעובדה שמפלגת נעם בכנסת מראה לי רק עד כמה אין לי מקום במדינה הזו וכנראה עדיף שאתחיל לתכנן על מעבר :/
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - לא חושב שיש לך לאן. ארה"ב מתדרדרת, אנגליה כבר מצב תחת לטרנסים, הונגריה רושמת מין לידה בתעודת הזהות, בספרד השחיתו מרכז להט"ב עם כתובות נאצה אנטי-טרנס.
בחיי שאני לא יודע איך אתם מתמודדים עם כל החרא הזה. המון אהבה ותמיכה ממני, עד כמה שזה עוזר
לפני 3 שנים
FoxyBoxy - לעבור לבית באמצע שום מקום במקום קר ומנוכר כמו גרמניה
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - ביקרתי בברלין שנה שעברה, מצאתי אותה מהממת
לפני 3 שנים
FoxyBoxy - אולי לא הסתובבתי במקומות הנכונים אבל לא כזה מצאתי את ברלין מלאת תוכן כמו שחשבתי שהיא תהיה.
כאילו הרגשתי שישלי יותר מה לעשות ולבלות בתל אביב מאשר בברלין
אבל אני מנחשת שזה קצת עקום להגיד שזו חוות הדעת שלי על עיר שביליתי בה רק שבוע.
מה שכן אני בהחלט צריכה לחזור ללמוד גרמנית חחח
לפני 3 שנים
Valhalla - מסכימה איתך, עד הקטע עם שילוב טרנסים בענפי ספורט למין שאליו עברו, לטסטסטורון יש המון יתרונות בספורט, בעיקר בבניית שריר
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - נושא הספורט מאוד מורכב ומאוד תלוי ענף. בנוגע להורמונים, זכר שעושה שינוי לנקבה מוריד טסטוסטרון, ומאבד מסת שריר, אך שומר על מבנה הגוף שהיה לו לפני השינוי, כך שהתוצאה היא פחות מסת שריר על מסת עצמות גבוהה, וזה דווקא יכול להוות חיסרון משמעותי. אפשר גם לקבוע רף טסטוסטרון שאדם חייב להמצא מתחתיו, לא חייבים לאסור על השתתפות. בהתעמלות קרקע ומכשירים, יש יתרון למבנה גוף קטן, אז טרנסיות זכר לנקבה יכולות גם כאן להיות בחיסרון. לפי כל הידוע לי, עובדתית, אין אף מדליסט אולימפי שהוא טרנס (יש אינטרסקס, טרנס אין).
בקיצור, זו סוגיה מורכבת למדי, שצריך להשאיר לועדי ואיגודי הספורט, למדעני ספורט (כן, יש) ולרופאי ספורט, ולא לפתור על-ידי חקיקה כזו, שכל מטרתה שנאה
לפני 3 שנים
זאלופון​(שולט) - אפשר לא להסכים עם החוקים בארקנסו, אבל לא נכון בעיניי לתייג אותם כחשוכים ושונאי להט"ב. לכל המטבעות הללו יש שני צדדים, והצד השני לאו דווקא מונע משנאה או דעות קדומות.

החוק מאפשר לרופאים לסרב לבצע *טיפולים* המנוגדים למצפונם, אך לא לסרב ספציפית ל*מטופלים*. כלומר רופאים אינם יכולים לסרב לטפל בלהט"בים. הם יכולים, למשל, לסרב לבצע הפלות או לסרב לרשום גלולות נגד הריון.
אינני יודע מה המוטיבציה מאחורי החוק, אבל אני כלל לא בטוח שמוסרי לחייב אדם, ואחת היא מקצועו, לבצע פעולות שמנוגדות לערכים שלו. יש משהו מאד ליברלי באפשרות שניתנת לאיש רפואה, כמו לכל עובד שהוא, להגדיר מה הוא מוכן ולא מוכן לעשות. אפשר לא להסכים עם הבחירות שלהם, ובאופן אישי כנראה שלא אסכים עם רובן, אבל לכל אדם שמורה הזכות לפעול בהתאם למצפונו. יצוין גם שטיפולי חירום מוחרגים מן החוק.
היה בארקנסו, אגב, ניסיון להעביר חוק שכן מאפשר לרופאים לסרב ל*מטופלים* שלא באים להם בטוב. המושל, אותו מושל, סירב לחתום עליו.

אשר לזכותם של טרנסג'נדרים להתחרות בספורט במסגרת המין שאליו "עברו", הרי שהיא מתנגשת עם זכותן של נשים להתחרות עם בנות מינן הביולוגי בתנאים שווים. לא ניתן להכחיש את ההבדלים הביולוגיים בין נשים וגברים - הלא הם ההצדקה לתחרויות נפרדות לכל מין מלכתחילה. נשים, בהכללה, הן קטנות יותר, חלשות יותר, איטיות יותר ופשוט בנויות אחרת מבחינה פיזית. לאדם שנולד בגוף גברי יש לפיכך יתרון מובנה, ויש שיאמרו לא הוגן, כאשר הוא מתחרה בספורט במקצה של נשים. התנגדות על בסיס כזה יכולה כמובן להיות טרנספוביה במסווה, אך היא לאו דווקא כזו, שהרי בטענה עצמה יש היגיון.

לאחרונה יצא לי לקרוא לא מעט על gender dysphoria בגילאים צעירים. אני מודה שאני מתקשה לגבש דעה. מצד אחד, כל מהלך שמקל על המצוקה ממנה סובלים אותם צעירים הרי הוא מבורך. מצד שני, גילאי הילדות והנוער הם מאד מבולבלים באופן כללי, ולא בטוח שזה הזמן לקבלת או עידוד החלטות משנות חיים. זוהי התקופה שבה אנשים רק מתחילים לגלות מי הם, ובדרך הם מנסים כל מיני זהויות (לאו דווקא מגדריות). בני נוער רבים, אם אינם עוברים טיפול, שבים ומזדהים לבסוף עם המין שאליו נולדו. האם אנו עוזרים להם או פוגעים בהם אם נעודד אותם לקבל את הזהות המגדרית המנוגדת שהם חשים בצעירותם, אולי גם לבצע פרוצדורות רפואיות בהתאם?
מובן שצריך לחנך כל אדם לקבל עצמו ואחרים כפי שהם ולסייע למי שחש מצוקה, אבל יתכן שדברים מסוימים מוטב להותיר לבגרות, לשלב בו הזהות ושיקול הדעת כבר מגובשים יותר. כאמור, אני מתקשה לגבש דעה חותכת, אבל מבין את שני הצדדים ולא חושב שאחד מהם נובע בהכרח משנאה וצרות אופקים.

פייי חפרתי. אסיים בהבעת תקווה כנה שבבחירות מספר 5 ההולכות ומתגבשות נזכה שמפלגת נעם תחזור למחשכים שמהם הגיחה.
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - לא חפרת בכלל, זה בכל זאת הבלוג שלי.
על מורכבויות סוגיית הספורט כתבתי מעל. שים לב שגם אתה וגם ולהאלה מתנגדים לנשים טרנס בספורט נשים. למה לא לגברים טרנס בספורט גברים? אתה לא פוחד שהם ייפצעו, הרי הם קטנים יותר ועדינים יותר. זה לא נראה לך צבוע קצת? ושוב, לנשים טרנס כאלה יתרונות - איפה המדליות? למה הן לא מנצחות בכל ספורט? ומה לגבי שחמט? גם שם טסטוסטרון הוא יתרון? או התעמלות, איפה שמבנה הגוף הוא כנראה חיסרון? למה לא פשוט להשאיר את זה לאיגודי הספורט והמדע, למה חקיקה כזאת?
לגבי גילאים צעירים, גם אני תמיד בתהיות על זה. אבל, איגודי הפסיכולוגים והפסיכיאטרים, שזה המקצוע שלהם, קבעו שאלה הטיפולים הנכונים - האם אתה ואני יודעים יותר טוב מאנשי המקצוע? באיזה עוד סוגיות רפואיות/פסיכולוגיות אתה ואני מבינים יותר מאנשי המקצוע? ומה המרחק בין לקבוע שצעירים לא יכולים להיות טרנס ועד צעירים לא יכולים להיות להטב, כי נטייה מינית זה מאוד מורכב, וגיל צעיר ובלה בלה בלה...
ונסיים בהתחלה - אדם טרנס רוצה לעבור ניתוח בבית חולים בארקנסו - החוק מאפשר להפסיק לו את הטיפול ההורמונלי למשך שהותו בבית החולים. אישה (סטרייטית) רוצה מרשם לגלולות, או התקן תוך-רחמי - מותר לסרב לה.
אדם גיי גוסס מסרטן - בית החולים יכול לא להציע תמיכה לבן זוגו, תמיכה שהיא חלק מהטיפול בחולים סופניים. מה לגבי נשא HIV שפונה לרופא כדי לקבל מרשם לתרופות - מותר לסרב לו. גיי צעיר שפונה לפסיכיאטר, או טרנס שפונה לפסיכיאטר - מותר לסרב להעניק תמיכה, אבל טיפול המרה תקבל בכיף. לגבי האם מותר לסרב למטופל, איזה סוג טיפולים בדיוק ניתן למנוע - מאוד תלוי פרשנות. חרא חוק, במיוחד ללהטב
לפני 3 שנים
זאלופון​(שולט) - אין לי כוונה לנסות לשכנע בצדקת הצד השני. כוונתי היתה להראות שיש רציונל מאחוריו, והרציונל הזה לאו דווקא מבוסס על שנאה. גם אם לא מסכימים עמו, הוא ראוי לדיון ולא להשתקה על ידי הכתרתו כפוביה כזו או אחרת.

זו, אגב, הסיבה שאי אפשר להסתמך כיום על "מומחים" כשדנים בנושא הזה. כפי שודאי ידוע לך, בארה"ב תחום הזהות המגדרית הוא פוליטי באופן קיצוני, בפרט באקדמיה. חוקרים שמפרסמים מאמרים או דעות שמנוגדים לאורתודוקסיה לפיה מין ביולוגי הוא משני למגדר (אם בכלל יש לו חשיבות כלשהי) והדרך המיטבית והיחידה להתמודד עם דיספוריה מגדרית היא קבלה מוחלטת שלה, מוקעים, מושמצים, מאוימים ולא פעם גם מאבדים את עבודתם. גם ב-apa זה כך. בתנאים כאלה, חוקרים מן הסתם מצנזרים את עצמם ואומרים רק את מה שמותר להגיד, ועל כן התחום הזה, לפחות בארה"ב, הוא לא מדעי כרגע. הרי לא היית מאמין למחקר סובייטי שמראה שקומוניזם עובד.

עדיף לכולנו - למדע, לשיח בינינו, וגם לקהילת הלהט"ב לדעתי - שניתן יהיה לקיים שיח פתוח ולהשמיע גם דעות מרגיזות. במצב שבו כל מי שמשמיע דעה כזו מוקע כאדם חשוך ומסוכן שיש לנקוט כנגדו צעדים, גם אם דעתו מנומקת ואינה מונעת משנאה, כולנו מפסידים.

(אין באמור לעיל כדי להכחיש קיומה של טרנספוביה, תופעה מצערת שיש להאבק בה. אך רצוי מבלי לשפוך את התינוק עם המים).
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - ואתה יכול לתת דוגמה לזה? נגיד, ג'ורדן פיטרסון, שדיבר רבות נגד טרנסים, נקבר בצורה כזאת כשלא הסתכלתי? אולי דר' קנת' זאקר (Kenneth Zucker) שנקט גישות טיפוליות שחלק פירשו כהמרה (סיפור עצוב שנגמר בהרבה התנצלויות וכסף בכיס שלו), שבתור עונש על שיטת הטיפול והדעות החריגות שלו (היה מנסה להביא ילדים טרנס להזדהות עם המגדר המולד שלהם, ורק בגיל ההתבגרות פונה לטיפול מאשר-מגדר, וכעורך כתב-עת על מיניות אפשר פרסום של מאמר שטען להצלחה של טיפולי המרה להומואים) הapa מינה אותו לצוות שעבד על דיספוריה מגדרית לdsm5? תביא לי את האנשים שהושמדו ככה על-ידי האקדמיה או איגוד הפסיכולוגים/פסיכיאטרים. כמו כן, תסביר למה מחקרים ממדינות אחרות מראים אותם דברים. כרגע, מצטער, אין הבדל בין מה שאמרת לבין מכחישי אבולוציה שטוענים שביולוגים מפחדים להגיד שהאבולוציה היא שקר, או אנשי הארץ השטוחה שטוענים שפיזיקאים מפחדים להודות שהעולם שטוח. אגב, גם רופאים יודעים שאין קורונה וחיסונים גורמים אוטיזם, אבל לא אומרים כלום כי הם פוחדים על הרישיון שלהם. כל הרעיונות האלה מושמעים שוב ושוב ברשתות החברתיות. אז, בהעדר ראיות, מה ההבדל בין מה שכתבת לבין מה שהם אומרים?
לפני 3 שנים
FoxyBoxy - זה מאוד מוזר להכשיר רופא לרפואה ואז לתת לו את האפשרות לסרב לעשות טיפולים למען בריאותם של אנשים.
סתם לדוגמא אם אתה חי בעיר מאוד שמרנית, סיכוי גבוהה שהרופאים המטפלים בה לא יעשו הפלות בגלל שזה נוגד את הדת שלהם ואז יכול להיות שדי נדפקת במידה ואת אדם דל אמצעים.
כבר קיימים המקרים בארה"ב שלנשים שאין את האמצעים לצאת לערים/מדינות אחרות לעשות הפלה "נתקעו" עם ההריון.
שזה לא דבר חיובי להורה, לילד או למדינה.
בייחוד אם אתה מאמין בקונספט של Protected classes שכן מיעוטים הם אלו שהכי יפגעו מחוקים כאלה.
גם מה? אני משלמת לביטוח רפואי כל החיים שלי ואז אני באה לממש זכויות שאני זכאית להם אבל אופסי דופסי הרופא שלי לא מוכן לטפל בי מבחירת מצפון?
סורי, אני לא חושבת שראוי שרופא יוכל לסרב לעשות טיפול שמאושר ושהוא הוכשר לעשות רק בגלל שיש לו כיפה או צלב על החזה וכו'
זה לא מקצוע שקיים בשפע בכל מקום ותלוי איפה אתה גר יכול להיות לך כמות רופאים מאוד מצומצמת שאחראים עליך.

לגבי האם החוקים האלה עוברים מתוך רשעות?
אני אגיד שכן רק בגלל שזה נראה שהמחוקקים האלו מעבירים את החוקים האלה למרות התנגדות ממוסדות מדע שסותרים אותם.
שכאילו, קהל הבוחרים שלהם בוחר בהם בשביל זה, אז זה לא שאני מצפה לאיזשהי נאורות מצידם.

אני לא אדבר יותר מדי על ספורט, אני לא מבינה בזה מספיק, נראה שטרנסיות כבר עשר מתחרות בשלל תחרויות ועדיין ענף הספורט לא מושלט עלידיהן.
אני כן אגיד שזה נראה שכשמדובר בילדים שנמצאים על בלוקרים/הורמונים, שאין ממש הבדל, ושרוב ההבדל מגיע אחרי גיל 18, אז קשה לי בכלל להבין למה להעביר חוק כזה לתיכוניסטיים כשזה לא הציג עצמו כבעיה אף פעם מעבר לכמה סיפורים חריגים שאנשים דוחפים בשביל להעצים את הנרטיב.
אבל אני אשאיר את ההחלטות האלה לוועדות ספורט, שכן מה שהן יחליטו אני אקבל גם אם התוצאה תהיה שטרנסיות לא יכולות להתחרות כי XYZ.
רק דבר אחרון בנושא שאני אציין שבמידה ואנחנו הולכים על הפאן הביולוגי אנחנו שמים את עצמינו במקום מוזר כזה שיש נשים סיס שיש להן יתרון ביולוגי על נשים סיס אחרות ואין ממש דרך טובה להתמודד עם זה, זה למה אני קצת נזהרת עם כל עניין הביולוגיה.

הדרך שילדים טרנסים עוברים בשביל להגיע לנקודה שבה הם מתחילים שינויים פיזיים היא מאוד ארוכה ומאוד כלולה בהרבה קשיים בדרך (שבצדק, רק שהיא צריכה להיות יותר מקובלת חברתית ונגישה רפואית).
לפי מה שאנחנו מבינים כרגע ילדים מתחילים לגבש את הזהות המגדרית שלהם כבר בגילאי 5 בערך או אפילו לפני זה, לא סופר זוכרת.
בנקודה הזו נותנים בעצם לילד לחיות איך שהוא או היא בוחרים, ההורים מן הסתם לא מכריחים את הבן שלהם ללבוש שמלות או משהו.
במידה והם מראים שאכן זה הדרך שהם בחרו
intermission
על מנת שבאמת נוכל להבין אם זה המגדר שלהם, הם מקבלים משהו שנקרה פיוברטי בלוקרס
כל מה שהמטרה שלהם זה לתת לילד עוד זמן לחשוב ולגבש את הדעה והעמדה שלהם, הסיבה לכך היא יחסית מאוד פשוטה, גיל ההתבגרות הוא אחד, אם לא, הסצנות הכי קריטיות בהתפתחות של בנאדם, טרנסים שעוברים את גיל ההתבגרות לא במין שהם משתייכים אליו נמצאים בסיכון גבוהה יותר להתאבדויות וself harm, הפיוברטי בלוקרס נותנים להם את הזמן הזה לגבש את עצמם, שזהאגב לא דבר כזה משונה, רוב הילדים שמקבלים טיפול הורמונלי הם סיס ויש לא מעט ילדים שעוברים את גיל ההתבגרות בשלב מאוד מאוחר בחיים שלהם והם בסדר.
אם כל זה עובר בהצלחה, תלוי במדינה כמובן, בדרך כלל בגיל 16 הם יכולים להתחיל טיפול הורמונלי.
כל זה אחרי שהם עברו, בדרך כלל, המון שנים של טיפול פסיכולוגי והערכות ומעקב וכל זה על מנת באמת לוודא שאכן זה הם.
בין היתר בגלל שאם הדיספוריה המגדרית שלך לא נעלמת עד תחילת גיל ההתבגרות, רוב הסיכויים שהיא תשאר לנצח.
לגבי פרוצדורות, חוץ מהורמונים כפי שציינתי למעלה שכנראה אפשר להתחיל באיזור גיל 16 (אגב הורמונים לא משנים לך את הגוף בקטע של אם אתה מפסיק אז זהו אתה תקוע, שיהיה ברור, טרנסים לוקחים הורמונים בערך כל החיים שלהם)
כל מה שקשור לניתוחים פלסטיים וכדומה, זה רק מגיל 18.

עכשיו תחשוב שאתה אבא לילד טרנס שרוצה לקבל טיפול רפואי שקשור בשינוי מגדרי ואתה חי בעיירה עם מעט רופאים, כולם נוצרים אדוקים ומסרבים לתת לילד שלך את הטיפול, ואין לך את האמצעים לעבור או לעשות את זה במקום אחר.
הילד שלך גדל עם דיספוריה מגדרית ובגיל 16 מתאבד כתוצאה מזה.
את מי תאשים?
לפני 3 שנים
דרקן ראהל​(נשלט){מית} - רק לגבי האחרון - אין צורך לדאוג בארקנסו, כי הרופא לא יכול לעזור גם אם הוא רוצה וגם אם אתה חי בעיר מלאה ברופאים אתיאיסטים, ולביטוח שלך מותר לא לממן אם לא בא לו.
אני תוהה מה יקרה אם רופא אתאיסט יסרב לעשות ברית מילה - הרי אין לו דת, אז זה לא כלול בחוק, אבל הוא חושב שברית (שנפוצה גם אצל נוצרים) זה לא מוסרי. אז כבר נשמע את כל הנוצרים צועקים חמס.
לפני 3 שנים
FoxyBoxy - חחחח מתחילה להשקיע במניות של מוהלים אם זה מתחיל להיות תופעה נפוצה שרופאים מסרבים לבצע ברית מילה לנוצרים
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י