סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנתיים. 30 במרץ 2022 בשעה 5:55

כתבתי לחבר, אז אם כבר.. לכל מי שמעוניין לרפא את עצמו בעצמו.

 

כלים ריגשיים

 

רגש.
חוק הקוסמים הראשון, לזהות מבלי להזדהות = אני, זה לא הרגש שיש בי. אני זה משהו אחר, זו תודעה אלוהית גבוהה, בתוך גוף אנושי, שחווה רגשות. כשלוקחים נשימה עמוקה (ומחליפים בין הבטן לראות), שמים רווח, רוח, ביני לבין הדבר/הרגש, וכך לא מזהים אותו כ-אני. הרגש שנחווה בגופים שלנו, הוא חלק מאיתנו אבל לא אנחנו.

 

רגש.
כשעולה בנו רגש, חשוב לזהות אותו מבלי להזדהות איתו. להבין מה עולה בי כרגע, אפשר גם לנסות להבין למה אבל זה לא קריטי. ולאפשר לרגש להיות, לתת לו מקום, אבל מצד שני גם לא לתת לו להשתלט בלי גבול - חשוב לשים לו גבולות. חשוב גם לתת לו ביטוי (לבכות, לצעוק, לדבר, לצייר, לכתוב, לגנן). התכלית של הרגשות היא לצאת לאור ולקבל תשומת מהלב שלנו. תשומת לב, לכן חשוב מאוד להיות בחמלה אל כל רגש שעולה, ולכבד אותו במקום ובתשומת לב ראויה מאיתנו. במילים אחרות, לתת לו (ולנו) אהבה ללא תנאי, שנמצאת חופשית משוטטת ביקום, לאסוף אותה פנימה אלינו ככל שאנחנו זקוקים (זה בטוח עבורנו ומגיע לנו לקבל אותה, אנחנו התכלית שלה, אנחנו כלי להכלה של אהבה ללא תנאי).
אז לתת מקום, לאפשר לרגש להיות, לתת לו רשות, איפשור להיות, והוא בעצמו יעלה וישתחרר.
כמו להניח אותו על כף יד פתוחה, ולאפשר לו לשהות כפי שידרש, עד שלא יהיה לו צורך בזה יותר, והוא ישתחרר.

 

שכל.
לא להאמין לכל מה שהשכל מספר לנו עלינו. השכל הוא לא הסמכות הפנימית שלנו, יש לכל אדם, סמכות פנימית שנמצאת במקומות שונים בין אדם לאדם. השכל הוא חלק התודעה הנמוך ביותר, והוא מופעל מהרכיב אגו משמר והישרדותי שלנו ולכן יש לו נטייה לייצר דרמה.
דרמה, זה ניפוח של הדברים מעבר לגודלם האמיתי, להפוך נמלה לפיל. כי כך זה מושך יותר מתשומת הלב שלנו, וכפי שלמדנו עד כה, הרגש מבקש תשומת לב. הדרמה זה הדלק שמקצין דברים למימדים עצומים. חשוב שנבין את הדברים האלו בשכל כדי לרתום את השכל לטובת המודעות הגבוהה שלנו ולא לאגו המשמר וההישרדותי (הוא מניפולטיבי מאוד, ומכיר אותנו מעל לכל שיעור).
הפעולה החומלת - כשצריך להפעיל את השכל על מנת להציב גבולות, חובה להפעיל אותו ולהשתמש בו בצורה הבונה והחומלת הזו. זו בעצם תמיכה בעצמי. ולפעמים להציב גבולות, זה האקט האהבה הגדול ביותר שלנו עבורנו. יש לעשות זאת בשיקול דעת ומתוך הלב, ובאהבה ללא תנאי.

 

דוגמאות.

במקביל לטיפול הריגשי התמידי הזה, יש עוד הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לתמוך בעצמנו, אפרט כמה מהם כדוגמאות.

לשאול את עצמי לפחות 3 פעמים ביום, מה שלומי, ולענות מתוך הלב, כאילו האדם שהכי אוהב אתכם העולם - שאל. והוא אמת רוצה לדעת, יותר נכון הוא רוצה להרגיש איך אתם מרגישים כעת. ספרו לו בכנות ובפתיחות הלב.

להזין את עצמנו בצורה חומלת ואוהבת (הזנה, זה למעשה כל דבר שאנחנו מכניסים פנימה, החל מתזונה שנכנסת לפה, וכלה בדברים שאנחנו צופים/שומעים ונכנסים לתודעה שלנו - גם זה תזונה. בשלבים ראשונים, חשוב להפעיל בקרה על כל מה שנכנס פנימה, שהרי אלו הדברים שיטמעו בנו. אם לא הייתם נותנים את זה לילד בן ה 4 שלכם, אל תתנו זאת לעצמכם גם. הרבו בתזונה, ולא באוכל - בדברים שתומכים ומזינים את הגוף, ולהזין את הנפש באהבה ללא תנאי). במילים אחרות, זה להיות ההורה הכי טוב שאנחנו יכולים - לעצמנו. לבחור מוסיקה שעושה נעים ורגוע ושמח, שמדברת מילים של בריאה וטוב. לצפות בחומרים שגם מעלים את השמחה ועושים נעים בלב, מרחיבים אותו, דברים טובים, שעושים טוב. להתרחק מכל מה שמכווץ ופוגע. האינדיקציה צריכה להיות ההרגשה בבטן - זה מרחיב ומרווח או מצמצם ומקטין ולוחץ.

איך מקבלים אהבה ללא תנאי, ללא מתווכים, ישירות מהיקום?
מתבוננים על משהו שכבר עושה את זה בהווייתו, למשל עץ, או צמח, או סלע, או הר, דבר ששומר על טיבעיותו ומהותו. זה ללכת בטבע עם רגליים יחפות, להתחבר לאדמה, לגעת בה בידיים גם, ללטף צמחים (אפשר גם סירפדים למי שמחבב את הז'אנר), לייצר תנועה שמניעה דברים, פנימה והחוצה, קבלה ונתינה - לאזן את שתיהן. לא יותר מידי קבלה ולא יותר מידי נתינה. לשמור את האיזונים בתנועה! זה קריטי. התנועה שמתארת את זה הכי טוב, היא תנועת האינסוף ♾️

למי שמחבב צ'י קונג, יש שם כמה תנועות שממש אוספות אנרגיה (אהבה ללא תנאי) מהיקום ומטמיעות בגוף (יש כמה לימודים חופשיים של אוהד קדם ביו טיב).

לבצע ניקוי הילה, מאוד עוזר, כי כל הגופים שלנו מחוברים בין עצמם בתעלות, וההילה היא הרחם בתוכה אנחנו מהלכים בעולם, המעטפת הזו, משפיעה על הגוף הפיזי והריגשי והמנטלי שלנו. היא למעשה הסינון הראשוני בחיבור בנינו לבין היקום, וחשוב לשמור אותה צבעונית, אחידה, מאוזנת וחלקה.

 

 

תזונה.

מדרג תדרי (מהעליון לתחתון, גם בסוגריים זה במדרג):

אויר נקי
מים נקיים

פירות (מעל לאדמה),
שיחים (מעל לאדמה),
ירקות (צמודים לאדמה),
מוצרים מהחי (חלב: באפלו, עיזים, כבשים, בקר),
מוצרים מהחי (חיות: דגים, עופות, בקר, חיות אחרות),
מוצרים מהמפעל (כל המתועש למינהו). 

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י