שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

My Blogs

BDSM עולם קסום ומדהים .כל הזכויות על הבלוג זה, שמורות לכותב הבלוג אין להעתיק או להפיץ ללא הסכמת הכותב .הפוסטים נכתבים בלשון זכר לצורך נוחות אך הוא מתייחס לשני המינים באופן שווה .
לפני שנה. 28 באפריל 2023 בשעה 15:00

נפרדנו כך הייתה דממה ....


התקופה שלכם נגמרה והגעתם לסוף מערכת היחסים בינכם והאמת לא משנה מה היו הסיבות לכך.
זמן זה יכול להיות רגשי טראומטי ומטלטל ובמיוחד כנשלטת את עלולה להרגיש חרדה או שוק על השינוי הגדול שכרגע קורה בחיים שלך.!!!
נכון כל פרידה מבן זוג היא כואבת אם זה מפרידה מהשולט או אפילו מבן זוג ונילי
הפרידה יכולה להיות אחד החוויות הכי מלחיצות רגשית בחיים.


תהא הסיבה אשר תהא של הפרידה וזה לא משנה אם רצית בכך או לא .


התפרקות של מערכת יחסים יכולה להפוך לך את כל העולם ולהפעיל כל מיני רגשות חבויים מכאיבים ומטרידים אשר הדחקת במהלך הקשר.
מה שכן האבל על אובדן הקשר שלך, בתקופה זאת את עלולה להרגיש מבולבלת, מבודדת, ועם המון פחד לגבי העתיד שלך .
ישנם הרבה דברים ודרכים שאפשר לעשות בכדי להתמודד עם הכאב, ואיך לעבור את הזמן הקשה הזה, ובהמשך לחשוב אפילו להתקדם בתחושה מחודשת של תקווה ואופטימיות!!!


במאמר זה ניגע בכל הנקודות בשלבי לפרידה .


אז מדוע הפרידות כה כואבות?


גם כאשר מערכת יחסים בינכם כבר לא טובה, הפרידה עדין יכולה להיות מכאיבה מאוד .
היות והפרידה מייצגת סוג של הכישלון בינכם ושלכם שלא הצלחתם לשמור על המערכת הזוגית, לא רק של השותפות, אלא גם של כל החלומות שהיו והתחייבויות בינכם .
זה תמיד כך שמערכת יחסים רומנטית מתחילה בהתרגשות רבה ובתקוות לעתיד.
וכאשר מערכת היחסים בינכם נכשלת, אתם חווים אכזבה עמוקה, מתח וצער .( אך אל לנו לשכוח שההתחלות תמיד וורודות).
הפרידה ממערכת היחסים בינכם משגרת אותך לתוך שטח שאת לא מכירה.
הכל מבחינתך השתבש כמו השגרה שלך ואחריות, הבית שלך, היחסים שלך עם המשפחה המורחבת והחברים, ואפילו את הזהות שלך.את לא מוצאת היות וחוסר הביטחון שלך ברצפה .
ברוב המקרים הפרידה תוביל אותך לאי ודאות לגבי העתיד שלך איך יראו החיים בלי בן הזוג?
והאם תמצאי מישהו אחר?
האם בסופו של דבר תישארי לבד?
זה כאב, את חשה בהפרעה, ואת חוסר הוודאות שלך רואים כי החלמה של פרידה יכולה להיות קשה ולקחת לה זמן. עם זאת, חשוב להמשיך להזכיר לעצמך שאת יכולה ואת תעברי את הניסיון הקשה ותמשכי הלאה עם החיים החדשים שלך כאדם חזק וחכם יותר ובעל ניסיון .
 
תרשי לעצמך להתאבל על אובדן הקשר
צער הוא תגובה טבעית לכישלון או לאובדן, של בן זוג
תמיד בפרידה אשר כוללת גם יחסי אהבה כרוכים בה הפסדים מרובים:
אובדן חברות וחוויות משותפות (אשר עשויות להיות מענגות באופן עקבי(
אובדן תמיכה, בין אם הוא כלכלי, אינטלקטואלי, חברתי או רגשי
הפסד של תקוות, תכוניות וחלומות (אשר יכול להיות אפילו יותר כואב מאשר הפסדים מעשיים)
את חייבת להרשות לעצמך להרגיש את הכאב של כל החלומות שהתנפצו ביום אחד
בהחלט בתקופה זאת עלולות להיות סיטואציות מפחידות. את עלולה לחשוש כי הרגשות שלך יהיו חזקים מכדי לשאת את כאב הפרידה . או שאת תתקעי ותחשבי שתישארי לנצח במקום חשוך אפל ומבודד.
חשוב לך לזכור כי האבל הוא חיוני לתהליך הריפוי. כאב הצער הוא בדיוק מה שעוזר לך לעזוב את היחסים הישנים ולהמשיך הלאה. ולא משנה כמה חזק האבל והעצב שלך, תדעי שזה לא יימשך לנצח.
אז איך מתמודדים עם הפרידה
לאחר הפרידה חובה עליך להכיר ברגשות החדשות והשונים שלך .
זה נורמלי להרגיש עצוב, כועס, מותש, מתוסכל, מבולבל - ורגשות אלה יכולים להיות אינטנסיביים. את יכולה גם להרגיש חרדה לגבי העתיד שלך ולשאול מה יהיה ואיך יהיה, זה נורמלי לחלוטין להרגיש כך .
ככל שתתמודדי עם הרגשות האלה כך ההחלמה תקצר וכך תגלי שבאמת היית ביחסים שהיו לא בריאים בשבילך , העבודות והמסקנות שתגיעי אליהם יגרמו לך להתחזק ולהגיד בסופו של דבר זה לא כזה נורא ומפחיד וטוב מאד שזה נגמר .


השלבים להחלמה:


תני לעצמך הפסקה. תני לעצמך רשות להרגיש ולתפקד ברמה פחות אופטימלית לתקופה בזמן המשבר . ייתכן שלא תוכלי להיות די פרודוקטיבית בעבודה או לדאוג לאחרים בדיוק כפי שאת רגילה את לא וונדורוומן את חייבת לקחת את הזמן שלך כדי להירפא , ולהתארגן מחדש בכדי לחזור לשגרה כמה שיותר מהר .
אל תעברי את זה לבד. שיתוף הרגשות שלך עם חברים ובני משפחה יכול לעזור לך לעבור את התקופה הזאת.
תשקלי להצטרף לקבוצת תמיכה שבה תוכלי לדבר עם אחרים הנמצאים במצבים הדומים לך
אסור לך לבודד את עצמך מהסביבה זה רק יכול להעלות את רמות הלחץ שלך, להפחית את הריכוז שלך, ולפגוע בדרך של ההחלמה שלך מלהיכנס למערכות יחסים אחרות, מה שכן שכל מצב דיכאוני פוגע לך בבריאות הכללית. אל תפחדי לקבל עזרה מבחוץ אם את חושבת שאת צריכה את זה.

אך להתאבל לאחר פרידה :

אל תלחמי על הרגשות שלכם - זה נורמלי שיהיו לך הרבה עליות ומורדות בזמן הפרידה ולאחריה, ותחושי בהרבה רגשות סותרים, כולל כעס, טינה, עצב, הקלה, פחד ובלבול. חשוב לזהות ולהכיר ברגשות אלה. בעוד שהרגשות האלה לעיתים קרובות כואבים, הניסיון לדכא אותם או להתעלם מהם רק יאריך את תהליך האבל וההחלמה.
לדבר על איך את מרגישה - גם אם קשה לך לדבר על הרגשות שלך עם אנשים אחרים, חשוב מאוד למצוא דרך לעשות זאת כאשר את מתאבלת בידיעה כי אחרים מודעים לרגשות שלך דבר זה יגרום לך להרגיש פחות לבד עם הכאב שלך, ויעזור לך להחלים מהפרידה, תכתבי ביומן הרי ידוע שהנייר סופג הכול מה שכן זה יכול גם להיות מוצא שימושי עבור הרגשות שלך.
זכרי שהמשיכה היא המטרה הסופית - הבעת הרגשות שלך תשחרר אותך באופן כלשהו, אך חשוב לא להתעכב על מחשבות ורגשות שליליים אל תנתחי יתר על המידה את המצב. אין לך מה להיתקע ברגשות פוגעים כמו להאשים, לכעוס, לשמור טינה זה יגרום לך להתעסק בזה יותר מידיי ויגרום לך לאיבוד של אנרגיה יקרה ובכך למנוע ממך ריפוי ויציאה לדרך חדשה.
הזכרי לעצמך שעדיין יש לך עתיד וורוד - כאשר את מתחייבת לבן זוג את יוצרת תקוות רבות וחלומות לחיים משותפים.
אך אחרי הפרידה, קשה להניח לכל החלומות והתוכניות האלה לעזוב אותך .
בדיוק כפי שאת מתאבלת על אובדן העתיד שחשבת ותכננת פעם אל תשכחי שלחלומות תמיד זה טוב ולכן היי מעודדת כך שתקוות וחלומות חדשים יחליפו בסופו של דבר את החלומות הישנים שלך.
דעי את ההבדל בין תגובה נורמלית לפריצה ודיכאון – צער ויגון יכול לשתק אותך לאחר פרידה, אבל אחרי כמה זמן, העצב מתחיל להתפוגג יום אחר יום, ולאט לאט, את מתחילה לנוע בכיוון הנכון חשוב לשים לב, אם אתה לא מרגישה שום מומנטום שמצעיד אותך קדימה מיציאה מהמשבר סביר להניח שאת סובלת מדיכאון ותצטרכי טיפול ע"י בעל מקצוע !!! במצב של דיכאון חייבים להגיע למקצוענים בכדי לקבל תמיכה
תמיכה מהסביבה היא קריטית לריפוי לאחר פרידה, את יכולה להרגיש להיות לבד, אבל אם תהיי לבד דבר זה יגרור לריפוי שלך להתעכב ואין מה לעשות הזמן הזה יותר קשה בתקופת הפרידה אל תנסי להיות גיבורה ולעבור את זה בעצמך ולבדך.
התחברי לחברים שעברו והיו במצבך . אנשים שעברו פרידות כואבות יכולים להיות מועילים במיוחד. הם יודעים איך זה , ומה את עוברת וכמו שהם יצאו מהמשברים גם את תצאי הם יראו לך שיש תקווה ליחסים חדשים. פגישות פנים אל פנים בקבוצת תמיכה היא גם דרך מצוינת להקל על הלחץ של פרידה ולהחזיר את האיזון בחיים שלך.
לבלות עם החברים התומכים, שמחזקים אותך . לבחור בתבונה הקפי את עצמך עם אנשים חיוביים ומי שבאמת רוצה בטובתך להקשיב לך ולסייע .
חשוב שתרגישי חופשיה להיות כנה לגבי המשבר שאת עוברת, בלי לדאוג שישפטו אותך או שיבקרו בתחושה שאת זאת האשמה במה שקרה ופרידה !!!
לטפח חברויות חדשות. אם אתה מרגישה כאילו איבדת את הרשת החברתית שלך יחד עם הפרידה , יש לעשות מאמץ בכדי להכיר חברים חדשים את יכולה להצטרף לקליקות או מועדון, לקחת שיעורים, להתערב בפעילות קהילתית, או במקומות ציבוריים וקהילתיים

 

טיפול בעצמך לאחר פרידה:
פרידה היא אירוע מלחיץ מאוד, הגורם לשינוי חיים. כאשר את עוברת את המשבר את חייבת לדעת איך להתמודד עם השינויים בחיים, למעשה זה יותר חשוב מאשר אי פעם לטפל בעצמך. המתח והפרידה של פרידה גדולה יכולים להשאיר אותך פגיעה מבחינה נפשית ופיזית.
פנקי את עצמך בהרבה מנוחה, תדאגי למזער מקורות אחרים של מתח בחיים שלך, ולהקטין את עומס העבודה שלך אם אפשר. ללמוד לטפל בעצמך יכול להיות אחד השיעורים החשובים ביותר שאת לומדת לאחר פרידה.
ככול שאת מבינה את הרגשות של האובדן שלך ככה תוכלי לצאת מהר יותר מהמשבר בכדי לטפל טוב יותר בעצמך ולבצע את הבחירות החיוביות שלך בדרך להחלמה וליציאה מהמשבר .


אז בואו נראה איזה טיפים יש לטיפול עצמי:


תקבעי זמן בכל יום כדי לטפח את עצמך. עזרי לעצמך להתרפא על ידי תוכנית זמן יומית עבור פעילויות שאת יודעת שהן מרגיעות אותך .כמו לבלות עם חברים טובים, לצאת לטיול בטבע, להאזין למוסיקה, ליהנות באמבטיה חמה, לקבל עיסוי, לקרוא ספר מועדף, לקחת שיעור יוגה, או להתענג על כוס חמה של תה או נס קפה .
שימי לב לצרכים שלך בכל רגע נתון דברי עם הקרובים שלך בכדי להביע את הצרכים שלך.
מה שאת מאמינה שזה הצודק ביותר עבורך למרות שזה עשוי להיות שונה ממה שאקס שלך או אחרים מאמינים בו .
לא לפחד לומר "לא" ללא אשמה או חרדה הכול לפי מה שמתאים לך.
היצמדי לשגרה. פרידה יכולה לשבש כמעט כל תחום בחיים, להגביר את תחושות הלחץ, חוסר הוודאות והכאוס.החזרה לשגרה רגילה יכולה לתת לך את התחושה המרגיעה של מבנה ונורמליות.
קחי פסק זמן. נסי לא לקבל החלטות חשובות בחודשים הראשונים לאחר פרידה, כגון התחלה של עבודה חדשה או מעבר לעיר חדשה. אם את יכול, לחכות עד שאת מרגישה פחות רגשית, כך שתוכלי לקבל את החלטות בצורה השקולה ביותר.
הימנעי משימוש באלכוהול, סמים או מזון בכדי להתמודד עם המשבר. כאשר את באמצע פרידה, את עשויה להתפתות לעשות משהו כדי להקל על הרגשות של כאב ובדידות זה נקרא לברוח מהמציאות .
אבל השימוש באלכוהול, סמים או בבליסה כבריחה הוא לא בריא והרסני בטווח הארוך אז אל תפלי כי זה יגרום לך ליפול ובטח לא לצאת מהמשבר .
חקרי תחומי עניין חדשים. פרידה היא תמיד צעד להתחלה חדשה , נצלי את ההזדמנות כדי לחקור תחומי עניין ופעילויות חדשים.

 

הפקת הלקחים מהפרידה :


חשוב מאד להפיק לקחים אני יודע שזה יכול להיות קשה לחזור אחורה לראות מה היה מה עשית נכון ומה לא . כאשר את עובר פרידה כואבת, ואת נמצאת בזמנים של משבר רגשי, תמיד יש הזדמנויות לגדול וללמוד מהמשבר .
ייתכן שאת מרגישה ריקנות והעצב בחייך עכשיו חזק , אבל זה לא אומר שהדברים לעולם לא ישתנו. נסי לעשות בתקופה זו בחיים שלך פסק זמן, זה הזמן לצמיחה חדשה. את יכולה לצאת מן הפרידה והמשבר הזה בידיעה טובה יותר ולהרגיש חזקה וחכמה יותר.
כדי לצאת מפרידה מלאה ולהמשיך הלאה, את חייבת וצריכה להבין מה קרה ולהכיר את כל הסיפור עד סופו . ככל שתביני יותר מה היה תביני את הבחירות שעשית אשר השפיעו על היחסים בינכם , כך תוכלי ללמוד מהטעויות שלך - ולהימנע מלחזור עליהן בעתיד במערכות היחסים הבאות .
לשלב זה קוראים הגעה לתובנות והפקת הלקחים.


הנה כמה שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך בכדי להגיע לתובנות הנכונות :

תחזרי אחורה למה שהיה ותסתכלי על העבר מה היה ומה גרם לך לבעיות במערכת היחסים?

האם את נוטה לחזור על אותן טעויות או לבחור את האדם הלא נכון במערכת יחסים לאחר מערכת יחסים?

חשבי על איך את מגיבה ללחץ ונסי להתמודד עם הקונפליקט וחוסר הביטחון.

האם את יכולה לפעול בצורה קונסטרוקטיבית יותר?

שקלי אם את מתחברת לאנשים אחרים כמו שהם.?

בחני את הרגשות השליליים שלך כנקודת מוצא לשינוי והאם את שולטת ברגשותיך, או שהרגשות שולטות בך?

את חייבת להיות כנה עם עצמך במהלך חלק זה של תהליך הריפוי.

 

תנסי לא להתעכב על מי האשם בפרידה אל לך להאשים או "להכות" את עצמך על הטעויות שלך, כשאת חוזרת אחורה על מה שהיה במערכת היחסים,
תביני שיש לך הזדמנות ללמוד יותר על עצמך, איך את מתייחסת לאחרים, ועל איזה מהבעיות את צריכה לעבוד. אם את יכולה לבחון באופן אובייקטיבי את הבחירות שלך ואת ההתנהגות, כולל הסיבות שבחרת את הבן זוג לשעבר שלך, תוכלי להסיק ולראות איפה מערכת השליכם השתבשה ולעשות בחירות טובות יותר בפעם הבאה.

 

והכי חשוב לעולם את תאשימי את עצמך במה שקרה במערכת היחסים בינכם הרי לכל מטבע יש שני צדדים .


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י