בין ידיעה להבנה. ישנן רמות שונות של ידע. באופן גס ניתן לחלק בין ידיעת תכנים שמבוססת בעיקר על זיכרון, ובין הבנת תכנים המבוססת על הבנה והפנמת תהליכים. לומד ש"יודע את החומר" מבטא זאת ביכולתו לשלוף את פריט המידע הנכון כתגובה לשאלה ספציפית, ואילו לומד ש"מבין את החומר" מבטא זאת ביכולתו לעשות את מה שדיוויד פרקינס מכנה בשם "ביצועי הבנה": להסביר את הדברים במילים שלו, להוסיף דוגמאות אחרות או כל פעולה אחרת שהיא מעבר לתוכן הספציפי אותו למד.
למידה שאינה מלווה בהבנה, עלולה ליצור את התופעה שפרקינס מכנה "תסמונת הידע השביר". כרגע הידע שלי כל כך שביר שאין לי מושג איך אני אעבור את תקופת המבחנים. והידע הזה הופך גם אותי לשבירה כשהלחץ הוא שהמבחנים שבוע הבא בנויים לסירוגין (יום כן - יום לא). מה זה אומר על האקדמיה? אני שונאת ללמוד בלי להבין, זה בזבוז זמן. כל האקדמיה מבוססת על בזבוז זמני וכספי. פליז שיגמר. הלכה השבת.