סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

קאלם פאדי

יש לי חוש הומור משונה, אכזרי ושחור במיוחד. ואני טוב עם מילים, גם, ואולי במיוחד, כשאני רוצה להעליב.
השתדלו נא לא להיעלב, אין לי זמן למחות לכם את הדמעות.
לפני שנה. 21 ביולי 2022 בשעה 1:01

ההומו סאפיאנס מתחלק לשני סוגי טיפוסים, באופן גס.

אלו שחושבים שהם חיים בעולם, ואלו שיודעים שהם חיים בראש של עצמם.

העולם מספק לנו מידע, כמובן. אובייקטים משדרים מידע דרך החושים. אבל האופן בו המידע הזה מקוטלג, מקובץ, ובעיקר היחסים בין אותן פיסות מידע, כולם נוצרים בראש.

כשאתה יושב על כיסא, אתה לא רק יושב על משהו בעולם, אתה יושב על מושג. כשאתה חווה את העולם, אתה מחליט איך אתה חווה אותו, מתוך סט של אינסוף אפשרויות פחות או יותר. 

אם יש דבר אחד שהפיזיקה לימדה אותי, זה שלפעמים אין ברירה. העולם פשוט לא יכול להיות מתואר על ידי סט המושגים שיש לך. אתה חייב להחליף אותם.

אם יש דבר אחד שפילוסופיה לימדה אותי, זה שאתה תמיד רואה במציאות את מה שאתה חושב, לא את המציאות.

אני לא יודע מה אנשים חושבים כשהם רואים אותי, אבל די בקלות אני שולח אותם למרדפי אווזים שוטים. הם אף פעם לא רואים את האמת, תמיד מסך עשן. כל כך הרבה זמן הם רואים עשן, שהפכתי בעצמי לעשן. לישות בלתי ניתנת להגדרה, כמו שד קימאי ממעמקי התחת של השאול. רק עיניים וחיוך נשארים, ואני מתפוגג בשנייה.

אנשים פשוטים רואים תמונה חד מימדית. פועל  פלסטיני בתחנת האוטובוס יחשוב שאני עמית אחרי שלושה משפטים בערבית, ויסתפק בזה. עוד עמית לעבודה שתקן. בסטיונר בשוק הכרמל יחשוב אחרי שלושה משפטים בעגה ישראלית מצויה שאני מסגר או מישהו כזה.

האנשים החכמים מזהים משהו מבעד לעשן. הם מריחים שמוכרים להם סיפור, ומושיטים ידיים נלהבות לתוך העשן, רק כדי לתפוס אוויר. במקרה הטוב להחליק בקצה האצבע על משהו שמיד חומק. כל שלושה משפטים זורקים אותם לכיוון אחר, עד שהם משתגעים. להוטים לדעת עוד, הם נשארים וחצי תאוותם בידם.

יום אחד מישהי עוד תכניס אותי לבקבוק עם חותם. פקק חימר מסומן בסמלי קבלה ורונות אהבה. עד אז, אני אמשיך לרחף בין הבריות, כמעט בלתי נראה. מתגלה לזמן קצר ונעלם שוב.

נגמר ה qPCR הראשון שעשיתי בחיים. הצליח. יש לי ווקטורים ויראליים להנדס את כל גבעת ווטרשיפ. ביום ראשון מוציאים מעכברה את הטחול ומהנדסים גנטית את התאים. Crisper הנה אני בא!

איפה השביל הזה יגמר? אפילו אני לא יודע, אבל משבוע הבא אדע להנדס גנטית תאים הומניים.

ירחם האל על נשמת כולנו, כי זה כמו לתת לגאנדאלף את טבעת הכוח. ואני בכלל אשתמש בה כקוק רינג. 

 

תרגיל קטן

מה רואים בתמונה בקישור?

כמה אובייקטים שונים יש בה? נסו לנחש לפני שתקראו.

https://mobile.twitter.com/chandraxray/status/943622791672233984 

AmAזונה קיסרית - ואני חשבתי שאני עמוד העשן ...:)
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י