לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מתחת לפרווה

הותיק המדדה מהאינקוויזיציה של חנות התקליטים.
מכוון להדוף את השחצנות בזוהמתם החולנית של גברים עם ליהוגי אמצע החיים מהתקופה המאוחרת שלי.
(ג׳יימס מרפי)
לפני שנה. 1 ביוני 2022 בשעה 16:25

פתחתי והצהרתי בקול רם וברור שאני מאוד סובל מהעבודה בימים אלו, מלא בשנאה ובזעם, ושממש בא לי למות חלקים נרחבים מהזמן, לא כמטבע לשון אלא שאני *ממש* מייחל למותי כמה פעמים ביום. ימים שמתחילים ב5 ונגמרים ב22, משבצות משבצות משבצות, אנשים מעצבנים, תובעניים וטרחניים, עבודה לא כיפית, לא מספקת ולא נעימה, הרבה מפחי נפש וסטרס, ושאני מתקשה להירדם, ישן מעט ורע עם חלומות עסוקים וטורדניים ומתעורר כמה פעמים במהלך הלילה.  

המטפלת שאלה אם אני לוקח כדורים כלשהם (לא) ומה יכול היה לעזור. 

עניתי בצחוק: ״הרואין״ מה שהוביל אותי לספר על האינסידנט שהיה השבוע עם הקנאביס, כי ראיתי בו מיקרוקוסמוס של היחסים שלנו וחשבתי שיהיה מעניין לדון בו כי זיהיתי דפוסים מסויימים שנדמה לי שמופיעים גם במקומות אחרים. 

הדגשתי שלא היה פה שום חטא ושברור לי שהכל היה עם הכוונות הכי טובות מצדה של תהום אבל שהיו שלושה דברים שהרגשתי שיכלו להיות יותר מדוייקים עבורי: 

״הראשון הוא שאיך שזיהתה את הקופסה בכלל לא היתה אומרת לי אלא זורק…״ 

המטפלת קטעה אותי ואמרה באיטיות ובטון חד ומודגש: ״שתדע את כל מה שאתה צריך בלי שתצטרך להגיד, בלי לוודא את זה מולך, שהיא פשוט תדע לעשות את הדברים הנכונים? בינה לבינה, בלי שאתה תצטרך להיות שותף לשיח הזה, בלי לבדוק איתך שהיא פשוט תדע מה נכון לך״.

אמרתי אחרי פאוזה מתודית קצרה בטון שקט: ״אני קצת מרגיש מותקף עכשיו, רציתי רק להגיד את המחשבות שעלו לי״

המטפלת פערה עיניים, נסוגה קצת לאחור ואמרה: ״מותקף למה? אוי..״

הדגשתי שוב שאני לא תוקף, לא בא בטענות, ובטח שלא מתכוון לזה בצורה חובקת עולם. ושלא נראה לי שזה מאוד far fetched לא להראות למכור את הסם שהוא מכור אליו. לא ציפיתי, אבל בדיעבד חשבתי שזה יכול היה להיות נחמד אם היא היתה נוהגת כך. 

״הדבר השני היה שהיא ניסתה לשקר לי אחרי שהחביאה את זה בארון לבקשתי, ואמרה שהיא זרקה את זה, אבל זיהיתי מיד שהיא משקרת… והיה ברור לי שזה כדי להוריד את זה מהראש שלי. (אז גם הבנתי שכל פעולה חוץ מלזרוק את זה ברגע זה היא מנטאליות של ׳אסור לזרוק סמים׳).

והדבר השלישי הוא שכשלקחתי את שקית הזבל ובאתי להוריד את זה, *רציתי* לזרוק את זה בעצמי כחוויה מעצימה, ובזה שהיא לקחה לי את השקית מהיד והתנדבה לזרוק בעצמה היה משהו קצת מסרס, ואולי היה עדיף להגיד ׳בוא נרד ביחד׳.״

המטפלת שאלה: ״זה הדיוק, שהיה עושה לך תחושה, הנה, זה מדויק לי, והתחושה הזו היתה עושה איזו תחושה, איזה הד נפשי?״

״קירבה, אמון״ עניתי.

המטפלת עברה לתשאל את תהום על תחושותיה ומחשבותיה לגבי הסיטואציה, ולבסוף לקראת סוף הפגישה שאלה: 

״מה את מרגישה?״

״כשלון״. 

״יש עוד אופציות להרגיש אל מול מה שבן הזוג שלך אומר חוץ מכשלון?״

״אני כאילו עכשיו מקבלת את ההנחיות של מה שהייתי צריכה לקבל קודם, אבל הסיטואציה הזו לא היתה מוכרת לי.״

״וסיטואציות אחרות?״

״תלוי איזה מהן… כי יש כל מיני סיטואציות שכבר הייתי בהן בעבר ומשהו בי כנראה דחף את זה לכשלון נוסף שובפעם.״

״אני יושבת ונושמת עמוק ביני לביני עם כמויות של חוסר ערך עצמי שזה נופל לתוכו כל פעם מחדש אצלך. זה תהום, זה מגיע לתהומות של חוסר ערך עצמי כל פעם מחדש. אני מחכה כל פעם שזה יעצור באמצע איפשהו ולא יגיע לכזה תהום״.

״את יודעת שהניק שלה זה תהום״… 

״באמת? את בחרת לך אותו? באיזה גיל?״

״כשנכנסתי לכלוב בגיל 19… היה בזה משהו אפלולי. אני יודעת למה המקום הזה קיים אצלי. כולם אומרים שצריך בנאדם אחד מבוגר שיאמין בילד, לי לא היה את זה. אף אחד. המבוגר היחיד שהאמין בי זה דן. וזה למה איכשהו הגעתי למה שהגעתי. הייתי קשה מדי לכולם. וכל הדברים האלה נכנסים עכשיו לזוגיות שלי. זה כואב לי מאוד. אנשים מסתכלים עלי ורואים תמונות שלי ואת הבטחון העצמי שלי ואני מבינה למה הם רואים את זה ככה ואני משתדלת לא להיות במקומות נמוכים אבל כל המכלול של כל מה שלא הצלחתי בחיים לעשות בצורה טובה זה המון בזוגיות עם דן״.

״את צודקת, וזו העבודה שלנו פה. אבל יש משהו שאני חייבת שתפגשי על בסיס יומיומי. דן אמנם היה מבוגר ממך ב15 שנה (׳לא!, תשע וחצי׳), ב10 שנים (׳*תשע וחצי!*׳ (: ) הוא אמנם היה מבוגר ממך בתשע וחצי שנים, אבל כל עוד הוא המבוגר היחיד שהאמין בך זה משאיר אותך הילדה. הילדה שהיא כשלון. אבל זה היה לפני 17 שנים. אני חושבת שהגיע הזמן שתתחילי לראות את תהום שיש לנו כרגע.

הסברת פה עכשיו את השיקולים שהיו לך ואת הסיבות שבחרת לנהוג כפי שנהגת בסיטואציה עם הקנאביס. אם היית שומעת את מה שהנחה את ההתנהלות, האם היית חושבת ׳מה זה הדבר המטומטם הזה? מי חושב ככה באופן כזה כושל?׳״

״כשאני חושבת על מה שעשיתי אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון. יכולתי לעשות יותר נכון בשביל הצרכים של דן״.

״המטרה הטיפולית שלנו היא לא להפוך אתכם למדוייקים במאה אחוז זה לזה. אני לא אוכל. לאף מטפל ולאף אדם אין את היכולת להפוך את הבנזוג שלו למותאם לו במאה אחוז. אנחנו נרצה שסטיות התקן יהיו קטנות יותר ושטווח הדיוק ישאף להגיע למירב האפשרי. 

בואו תאספו לנו לפעם הבאה עוד אירועים של המיקרוקוסמוס הזה עם החוסר דיוק ואנחנו נראה אם את אוטומטית לוקחת את זה למקום של כשלון, וגם את עם החוסר דיוק של דן כלפייך, בוא נראה מה האוטומט שלו ולאן זה מגיע.״

 

 

 

זאב פטיש{סאדיסט} - כמכור שנחלם בסמים ברור לי מאוד הצד שלך, אפילו אזכור שקשור יכול ליצור לי לחץ ומשם אין שום מעצורים והסוחר בדרך אלי...

השאלה האם תהום מורגלת להיות השומרת שלך מהסמים והאם היא היתה איתך במפגשים של מכורים?
לפני שנה
Venus in Furs - היוש זאב פטיש
לא הייתי בפגישות של מכורים... ותהום לא כל כך מורגלת כי אני נקי לחלוטין כבר 3 שנים ועשרה חודשים ומה שקרה שלשום קרה בפעם הראשונה.
חיבוק גדול 🖤🐼
לפני שנה
זאב פטיש{סאדיסט} - קשה לכעוס על אדם שאינו יודע ואו מורגל איך לפעול במצבים כאלה, אולי שווה ללבן דברים כאלה מראש...

פאטמה יודעת שכל אזכור עולה לי בנפילה, אפילו את הצלחות שהיו לי בבית זרקנו לזבל..
לפני שנה
Venus in Furs - איפה קראת שכעסתי?
לפני שנה
זאב פטיש{סאדיסט} - שיט, עכשיו אני בטעות בצד של היועצת....חחח
לפני שנה
Venus in Furs - 🦩 💛
לפני שנה
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שקשה לומר לבן הזוג מה היה יכול להיות יותר מדוייק בשבילי, מבלי לגרום לו להרגיש שמאשימים אותו או אומרים לו שהוא נכשל. בלי לגרום לתחושת "מה שלא תעשה זה לא יהיה מספיק טוב". ולשתוק גם אי אפשר, כי אם לא נדבר אז איך נשמח.
זו מלאכה עדינה, לתקשר את המסרים האלה. לא נראה לי שהרבה אנשים מצליחים ללא הדרכה. נראה לי. אצלי בזוגיות זה אחד האתגרים הכי גדולים שעדיין בתהליך.
לפני שנה
Venus in Furs - אולי בכל זאת הרואין זה הפתרון הכי סביר, ישים והגיוני. 🖤🌹
לפני שנה
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - Taking life lessons from Trainspotting?
לפני שנה
מאדם טוסו​(שולטת) - ואוו
אחד העוצמתיים
לפני שנה
Venus in Furs - תודה רבה מאדם טוסו 🌹💜
לפני שנה
ענתית - מעריצה אתכן על המקום הזה,
על התהליך הלא פשוט.
חיבוקים וחיזוקים 💖
לפני שנה
Venus in Furs - תודה רבה ענתית מתוקה 💙👯♀️🫦
לפני שנה
Ollie​(נשלטת) - זה יפה ששמת לב שזה מיקרוקוסמוס. כי זה אפשר לכם לנתח דברים חשובים.
נראה לי שההתמכרות היא דבר ממש גדול (כלומר, זה לא רק תסמין לדברים של זוגיות, זה גם דבר בפני עצמו), ובעצם התחיל פה עוד משהו חדש, חוץ מהטיפול הזוגי. התהליך שבו תהום תלמד איך לשמור עליך (יחד איתך) בתוך ההתמודדות עם ההתמכרות.
לפני שנה
Venus in Furs - תהום היתה ועודנה חלק חשוב בהתמודדות עם ההתמכרות.. זה פשוט באמת נשכח קצת כבר כי בכל זאת עברו 5 שנים ללא ניקוטין ו3 שנים ו10 חודשים ללא קנאביס.
ואת בהחלט צודקת שזה תהליך גדול וחשוב. 💙🦩
לפני שנה
Ollie​(נשלטת) - אה, עכשיו הבנתי. התבלבלתי בגלל התגובות. אז אני שמחה שיש לך אותה גם בקטע הזה של ההתמודדות עם ההתמכרות.
אני מניחה ששניכם לא כל כך מורגלים. אבל לך יש את הבעירה הפנימית, אתה יודע מה נכון לך באותו רגע למרות שלא "התאמנת" כבר הרבה זמן במלחמה בפיתוי הזה. והיא תיזכר.
אולי זה אפילו מזל טוב שההיא השאירה אצלך את הקופסה? כי ככה הנושא הזה השתלב בתוך הטיפול שלכם, ותוכלו לבנות יחד גם אותו.
לפני שנה
טלי35​(שולטת) - סוכר שאמרתי לך פעם מזמן שאני לא מגיבה כי אני לא רוצה שתבין אותי לא נכון? ושתעלב/ תכעס?
אז ככה.

ובא לי לקבוע איתך לקפה
לפני שנה
Venus in Furs - אין לך מה לחשוש, אני מרביץ למלכות רק אם הן דורשות את זה ממני.... 🧛🏿♂️ 🌹
קפה קפה או קפה קפה? 🥖😈 (ומאפה?)
(אני אוהב לקבל תגובות עם תובנות ושיקופים, גם אם אני לא מסכים איתן. כל עוד הדברים נאמרים בצורה מכבדת ורגישה אני לא כועס ולא נעלב... ראי למשל את התגובה של tiny lemon בפוסט הלפני אחרון על המישי המרושעת שאמרה לי שאני נראה ממש לא טוב).🧡
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י