שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Stormlight Archives

כותב בפעם הראשונה...
לפני 4 שנים. 24 ביוני 2019 בשעה 14:10

מה יש לנו לדור הדפוק הזה שאנחנו תמיד רוצים יותר?

רוצים עבודה יותר שווה, אישה יותר יפה, דשא ירוק יותר, לא מסתפקים בזין באורך 18 ס"מ וקוטר 3 צול - רוצים 30 ס"מ ו6 צול! חייבים הכל גדול יותר, טוב יותר, חזק יותר! והגרסא היותר מחודדת של העניין הזה, שהיא די אחות תאומה אם תשאלו אותי, זה לרצות את מה שאנחנו לא יכולים לקבל... ודווקא בגלל זה!

שהרי אם היינו מקבלים - ככל הנראה היינו עוברים לדבר הבא שאנחנו לא יכולים לקבל, היות וכבר קיבלנו את מה שרצינו. אבל כנראה שהרצון שלנו למעשה הוא לרצות משהו שאנחנו לא יכולים לקבל.    פאראדוקס?    כנראה...

אבל כאלה אנחנו - דור של יצורים לא ברורים שלא מצליחים להבין את זה, אלא מתעסקים עם הדבר הבא שאנחנו רוצים ולא יכולים לקבל מתוך אמונה שהפעם זה אחרת, "זה לא כמו הדבר הקודם שקיבלתי"; "אם אני אקבל את זה אני אהיה סוף סוף מאושר"; "זה ימלא את החלל שחסר בי" ושלל מנטרות אחרות.

זה הזכיר לי את הסיפור של אתגר קרת 'עיניים נוצצות', למי שלא מכיר, אתמצת, מדובר על ילדה שאהבה דברים נוצצים, אחת כזאת שכנראה מקבלת תמיד גם מה שהיא רוצה (אם כי זאת כבר פרשנות שלי) והיא תמיד קיבלה את הדברים הנוצצים שהיא רצתה. מדובר גם על ילד מלוכלך וביישן שהיו לו עיניים נוצצות, והילדה שרצתה יותר מהכל שיהיו לה עיניים נוצצות שאלה את הילד איך יש לו עיניים כאלה נוצצות, הילד הסביר לה שבשביל שזה יקרה היא צריכה ממש לרצות משהו חזק וכשזה לא יקרה העיניים שלה יהיו נוצצות. היא אמרה לו שזה לא נכון, הנה היא רוצה ממש עיניים נוצצות וזה לא קורה ושאלה אותו מה הוא רוצה שבגללו יש לו עיניים נוצצות? הילד ברגע של פתיחות וכנות הודה שהוא רוצה אותה, אבל היא אמרה לו:"...אתה סתם ילד מלוכלך שיושב תמיד בצד ושותק כל הזמן, שהדבר היחידי שמיוחד בו זה זה שיש לו עיניים נוצצות,וגם זה ישר ייעלם אם אני אסכים להיות חברה שלך..." 

לפעמים אני מרגיש שאנחנו ככה אני ואת, הילדה שרוצה ומקבלת הכל חוץ מהעיניים הנוצצות שלה ואני הילד הקצת פחות מלוכלך, שאם יקבל את מה שהוא רוצה העיניים שלו כבר לא יהיו נוצצות.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י