מערכת יחסים של שליטה היא תהליך שמבוסס על כבוד הדדי, שיתוף פעולה, הקשבה והבנה עמוקה של צרכים ורגשות של שני בני אדם לפני הכל.
במידה ויש כעס, טינה ואכזבה שנכנסים לתמונה, זה סימן שמשהו בדינמיקה לא פועל כפי שצריך להיות.
הדומיננטי, השולט, במערכת, כאחראי על היחסים, צריך להיות פתוח לשמוע, להקשיב להתמודד עם הרגשות של הצד השני, ולא להשאיר לו להתמודד איתם לבד.
זה לא מוריד מהנשלט, חלק חשוב בתהליך הוא לשתף, לספר, ולבקש את ההקשבה.
כשיש רגשות שלא מטופלים, זה יכול להוביל לפיצול, הרס ופגיעה, ולכן חשוב לקיים שיחה פתוחה וכנה על כל דבר שמפריע, ללא כעס, טינה או אכזבה, ולוודא שהשניים מבינים אחד את השני.
בחלק מהיחסים, חשוב לצאת מהתפקיד של השולט/נשלט ולהקדיש זמן של הקשבה, להתנסות להבין את הצד השני ולהתאים את הדינמיקה באופן הדרגתי, כך שהמערכת תוכל לפתח יציבות ושיתוף פעולה לאורך זמן.
אז אם אתם חשים כעס או טינה, זה הזמן לבדוק יחד האם הדינמיקה מתאימה לכם, אין בעיה לצאת ממנה, לדבר, להקשיב.
מערכת יחסים בריאה בנויה על פתיחות, כנות והבנה של שני הצדדים.

