שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

The Dogs of Lust

לפני שנה. 25 באוקטובר 2022 בשעה 8:07

אני חייבת להבין משהו, באמת, לא בשביל לקנטר (טוב אולי קצת). 

מקריאה של בלוגים של שולטים עולה כי אחד מהאלמנטים הבסיסיים, היסודיים והחשובים ביותר הוא האלמנט של גאוות השולט שמתגאה בנשלטת שלו. נדמה לי שזה בעיקר נפוץ במערכות השליטה של אבא וקטנה, דאדי וקטנטונת, שבהן - כנראה, כי אני לא באמת יודעת - הסיפור של האב הגאה בבתו הקטנה הוא קריטי.

עכשיו, האקטים שמסבים לשולט גאווה נעים על ציר די רחב, זה יכול להיות בליעה של זרע, זה יכול להיות היכולת לחטוף מכות, זה יכול להיות המבט התמים והילדי של הנשלטת בעודה בולעת זין - זה באמת מאד מגוון. ובשעה שאני לגמרי מבינה את התחושה של להיות גאה בעצמי שכנשלטת עשיתי XYZ בשביל השולט שלי, אני פשוט לא לגמרי מבינה את תחושת הגאווה של השולט. כאילו, על מה? על זה שהיא בגדול עשתה את מה שאתה רוצה שהיא תעשה? נכון, יש פה את הסיפור של נשלטת שיוצאת מאזור הנוחות בשביל השולט שלה, אבל אז אני לא מבינה למה גאווה זה הרגש שכולם חשים ולא נגיד, הכרת תודה, או הערכה? זה די ברור שנשלטת תרצה ולפעמים גם תצליח לצאת מאזור הנוחות עבור השולט שלה, נדמה לי שבגדול עיקר הסיפור של מערכת יחסים מבוססת שליטה בנוי על הרצון/הצורך הזה לעשות משהו בשביל מישהו (מכל מני סיבות); אז כאילו, איפה פה ההישג הגדול שמסב כל כך הרבה גאווה לשולט...?

שואלת באמת (וגם קצת בצחוק. אבל גם קצת באמת).

the rain song - זה יעני פרגון
לפני שנה
אספקלריה​(שולט) - חלק מהצורך בהרגשת העליונות.
לפני שנה
ההנהלה - רציני? להתגאות במישהי על זה שהיא עשתה את מה שהיא בסופו של דבר רוצה לעשות ושמחה לעשות, זה חלק מלהרגיש עליונות? איך?!
לפני שנה
Alpha1one1​(שולט) - לא בעיניי.
תחשבי על זה. למה אנחנו מתגאים בהצלחה של אחרים? הרי כמעט כולם רצו לעשות את המאמץ כדי להצליח, אז בכלל למה לפרגן?
תדמייני שזה הפוך מלקחת כמובן מאיליו. בין אם זה המאמץ. בין אם זה שזה אליך ולא למישהו אחר, או גם תחושה של אהבה/חיבה/הערכה.
לפני שנה
ההנהלה - לא כל כך הצלחתי להבין למה אתה מתכוון.. ):
לפני שנה
Alpha1one1​(שולט) - זה הדרך של שולט לא לקחת אותה כמובן מאיליו.
להביע הערכה/אהבה/חיבה וכו
לפני שנה
ההנהלה - אה אוקיי, אז למה לא להביע הערכה ואהבה וחיבה כפשוטן?
לפני שנה
Alpha1one1​(שולט) - יש הרבה דרכים להביע הערכה בעיניי.
את יכולה לחייך. לומר מילה טובה. לקנות פרח או לתת לה רשות לגמור 😋

לפני שנה
Whynotreal - את בעצם שואלת מה הביג דיל?
אז ככה, לדעתי קודם כל, זה לא תמיד עניין של ביג דיל, אלא פשוט קשור להערכה ופרגון.
אחר כך, נראה לי שאם אתה אוהב מישהו אז אתה נוטה להתלהב יותר ולאבד פרופורציות. בדיוק כמו שנשלטות חושבות וכותבות שהשולט שלהן הוא הכי יפה, מזיין הכי טוב ויש לו זין אלוהי שאין כמוהו בעולם.
ודבר אחרון, זה ממש ממש לא מובן מאליו שנשלטת חוצה גבול קשה כמו בליעת זרע או גמירה על הפנים. בשבילי יש מעט מאוד דברים מחרמנים כמו לשמוע מנשלטת שזה הפעם הראשונה שהיא עושה משהו.
לפני שנה
ההנהלה - אני לא אומרת שזה בהכרח מובן מאליו שנשלטת חוצה גבול קשה ואני לא מדברת על מה מחרמן ומה לא. אני מתייחסת ספציפית לסיפור של הצהרת הגאווה. אתה מתחרמן מזה שנשלטות עושות בשביל משהו שלא עשו עבור אף אחד אחר, זה ברור לי ומובן, אבל אני חושבת ואולי אני טועה שהסיפור של להגיד 'אני גאה בך' הוא אולי בלבול מושגי. אומר 'גאווה' ומתכוון למשהו אחר. עובדה שבעצמך אמרת - זה לא מעורר בי גאווה בה, אלא מחרמן אותי. וגם, אם היא עושה משהו בשבילך אז זה גורם לך להתגאות בעצמך, להרים לך, לא?
לפני שנה
Whynotreal - לשאלתך, זו התפיסה והשפה הפטרונית שמקובלת בשליטה.
זה כמו שאבא מעודד ילד לעשות משהו שהיה קשה לו והוא מצליח לעשות. האם הוא קודם כל גאה בילד על ההצלחה או בעצמו על כך שעודד אותו?
לפני שנה
ההנהלה - וואללה, כשהילד שלי מצליח לעשות משהו אני מודה שהרבה מהגאווה שאני חשה היא בעצמי - כי אני מגדלת אותו ואני מחנכת אותו ואני מקנה לו את הערכים שלאורם הוא פועל, אז כן אני אגיד לו 'אהוב שלי אני כל כך גאה בך עשית דבר נהדר כל הכבוד' אבל מה שאני באמת אומרת זה 'וואי אני אמא מהממת כי בזכותי הוא יצא כזה'.
לפני שנה
Whynotreal - חתיכת אגואיסטית, בחיי.
לפני שנה
ההנהלה - 🤣🤣🤣 אתה קורא לזה אגואיזם, אני קוראת לזה ריאליזם קר וחוסר בושה להגיד את הדברים כהווייתם!
לפני שנה
Whynotreal - לא מסכים, נשמה. אם לדוגמא הילד שלך למד לשרוך את הנעליים בעצמו זה לא קשור אלייך, גם אם את לימדת אותו, רוב המאמץ היה שלו ועיקר הגאווה צריכה להיות בו.
לפני שנה
ההנהלה - אני לא אומרת שזה בהכרח רק אני, ברור שזה שנינו, אבל כן, בהקשר הזה אני בהחלט יכולה לחוש גאווה בעצמי (גם אם באופן לא מודע) כי לימדתי אותו נחישות, וסבלנות, והכרה בערך של השקעת מאמצים. בסופו של דבר הוא קושר את הנעליים לבדו, אבל מה שמאפשר לו ללמוד זה הכלים שנתתי לו. שומדבר הוא לא יש מאין. אבל עוד קצה של מחשבה, לא בטוחה שההקבלה בין גאווה של אב/אם בילד/ה, לגאווה של שולט הנשלטת, זו הקבלה נכונה ככ. מהמון סיבות..
לפני שנה
אספקלריה​(שולט) - אין כמו תחושת עליונות :)
לפני שנה
Dark Muse - אני חושבת שיש בזה גם הכרת טובה והערכה . לא ניתקלתי בהרבה שולטים שלוקחים אותך ואת מה שאת עושה כמובן מאליו .
גאווה היא מילה עם משמעות עמוקה בעולם הזה לטוב ולרע. (כשלנשלטת יש המון גאווה למשל זה נחשב אסון.)
אז כששולט רוצה לתאר כמה הוא מעריך הוא אומר שהוא גאה שזה הרגש הכי חזק או המילה הכי משמעותית מבון האפשרויות .
רק נראה לי ככה..
לפני שנה
ההנהלה - אבל אולי יש פה בלבול בין להגיד 'גאה' לבין להגיד 'מעריך' או 'מכיר תודה' ואני מנסה להבין על מה זה יושב. אם זה מן פראזה לשונית קבועה של שולט, או אם זה קושי להגיד הערכה והכרת תודה.. לא יודעת. זה משונה לי קצת
לפני שנה
פרלין​(נשלטת){ש} - אני כל כך איתך.
העסק הזה של נשלטuת הוא המון מאבק פנימי ובכלל מתרחש הרבה ביני לבין עצמי.
לפני שנה
ההנהלה - לא הבנתי..
לפני שנה
פרלין​(נשלטת){ש} - לא הסברתי טוב… הפואנטה היא שמה הוא גאה בכלל, לא נעים להגיד, אבל זה לא הכי קשור אליו😳
לפני שנה
ההנהלה - זה כן קשור אליו כי הוא אולי טריגר לפעולה, אבל להגיד 'אני גאה בך' לא באמת אומר הרבה על הנשלטת אלא על השולט. כמו דוב פרא חידד לי - יש הבדל מהותי בין להגיד 'אני גאה בך' (שזה לגמרי ערטילאי ומעיד על האגו של השולט יותר מכל דבר אחר) לבין להגיד למשל משהו כמו 'ילדה טובה' (שכן מעיד על הנשלטת ומכיל איזשהו חיוויי)
לפני שנה
פרלין​(נשלטת){ש} - הבנתי עכשיו שבכלל לא הבנתי מלכתחילה. אחרי שקראתי תגובות, אני חייבת להגיד שאני לא חושבת שגאווה במישהו אחר בהכרח קשורה לאגו, אבל היא אכן שייכת לעולם הפטרונות וההקטנה בהקשר הזה. וזה לא רע! אפילו מחרמן!
לפני שנה
Hussy - פעם איזו אמא אמרה לי שזה מאוד מתנשא להגיד ״אני גאה בך״, ושזה מקביל לכך שאטען שעשית משהו *מעבר* למצופה ממך. על כן, היא טענה שיש לומר במקום ״את צריכה להיות גאה בעצמך״.

אז אולי גאוות שולטים בנשלטות זה עוד דרך להראות עליונות והתנשאות. מצד שני, עזבי. אין באמת היגיון בבדסמ. (:
לפני שנה
Alpha1one1​(שולט) - האמת שמעניין.
אעמיק בזה.
לפני שנה
ההנהלה - נכון - למה להתגאות במישהו שבסופו של דבר עושה את מה שמצופה ממנו לעשות, עושה את מה שהוא עצמו רוצה לעשות? נכון שיש קשיים בדרך וגבולות לעבור אבל מה לעשות ואם אנחנו רוצים להשיג משהו שחשוב לנו ושאנחנו רוצים בו אז אנחנו נדרשים להשקיע מאמצים לפעמים כבירים. אפשר להעריך אותו מאד ולהכיר במאמצים שנעשו ואפילו להתייחס לכל דבר, אבל האמירה הכוללנית והמנותקת - 'אני גאה בך' היא פשוט סוג של ריקה מתוכן לדעתי
לפני שנה
Ronnie sm​(שולט) - אצלי אין גאווה. זה רגש קר ומרוחק. אני אוהב אותה. גרמת לי לחשוב על הכתיבה שלי בהקשר הזה ואני לא חושב שאי פעם כתבתי שאני גאה בה על משהו. אני פשוט אוהב. גם עבדים שלא אהבתי במובן התנכי - שנתנו לי את מה שרציתי אהבתי אותם, הערכתי. לא התגאיתי.
לפני שנה
ההנהלה - נכון! לא יודעת אם בעיני זה רגש קר ומנותק אבל זו סוג של אמירה שלא אומרת הרבה. זה כאילו להיות בלי ולהרגיש עם. בפרפראזה.
לפני שנה
ve-ra{Q} - אני חושבת שיש כאן 'דיסלקציה' או כיבוס מסויים לפעמים.
לעיתים כשאומרים 'אני גאה', מתכוונים 'האגו שלי בשמים ממך'.
סתם, במקום אגו, יוצא, גאה.
ואין כמו להרים למישהו את האגו, בואי נודה :)
לפני שנה
ההנהלה - כן. זה מה שאני גם חושבת
לפני שנה
Wild Bear - יש הרבה מרכיבים לתחושת הגאווה וזה שהיא עשתה משהו ברגע מסוים יכול לטרגר את התחושה הכללית שיש כלפיה.
לפני שנה
Wild Bear - אגב, יש ניסוחים אחרים שיכול להיות שתראי באור שונה. ילדה טובה, למשל.
לפני שנה
ההנהלה - זה דיוק סופר חשוב בעיני כי להגיד 'אני גאה' לא ממש אומר שומדבר עליה, אבל להגיד 'ילדה טובה' אומר המון.
לפני שנה
Kitty frank - אני חושבת שאלו מילות אפטר-קר.
משפילים, ואז מרוממים. השקרים בנו קל יותר להרים את הראש.
לפני שנה
Kitty frank - *כשגאים בנו
לפני שנה
Huginn​(שולט) - נהדרת את, פותחת פה דיונים עם משמעות

גם לי יותר מתחברת גאווה בדינמיקות של ddlg ודומיהן, או כשזה מגיע מאיזה סנטימנט אבהי רדום (אצלי לפחות). לרוב מרק הכימיקלים במוח שולח אותי למחשבות ורגשות של הודיה והערכה
לפני שנה
Chimaera - לא מיצג את קהילת השולטים... אצלי זה בקטע של חיזוקים חיוביים כשעושים משהו שאני אוהב... ובגלל שאנחנו משחקים שהיא ב"מעמד" נמוך ממני אז להיות גאה זה חלק מהעיניין
לפני שנה
ההנהלה - אז אם אני מבינה נכון, אתה גאה בה שהיא עושה משהו שאתה אוהב. שזה בעצם מחזיר למקום של האגו, היא עושה משהו שמרים לך ושאתה רוצה שהיא תעשה אז בזכות זה אתה גאה בה..?
לפני שנה
Chimaera - לא סגור שזה קשור לאגו.
זה כמו שמישהי בשלה בשבילי ואתה אומר לה שהאוכל טעים... מבחינתי זה כמו הכרת תודה. הקטע של הגאווה בפרטנרית זה כדאי להדגיש את הבדלי המעמד... הבדלי המעמד אצלי הם משחק... ולכן זה לא באמת שאני גאה בה... זה במקום לומר תודה.. או זה נעים לי... יש גם מצבים שהפרטנרית רוצה משהו אבל מפחדת... עם היא מצליחה להתגבר על הפחד אז לומר אני גאה בך זה כמו חומר לה כל הכבוד שהיא הצליחה
רק שכל הכבוד זה יותר במצב שיוויוני.. ושוב אנחנו כאילו לא במקום שיוויוני.. אני כאילו גבוה ממנה ולכן אני גאה בה.
לפני שנה
ההנהלה - להגיד 'כל הכבוד/תודה/אני ממש מעריך את זה' מעיד בהכרח על שוויוניות? זה מעיד נגיד אולי על נימוס או על כישורי תקשורת וכולי, אבל שוויוניות? למה אי אפשר להגיד תודה למי שנמצאת היררכית מתחתיך?
לפני שנה
Chimaera - אפשר ואומר... אבל זה פחות מנמיך מאני גאה בך... כאילו מי אני מה אני... אני "גידלתי וחינכתי ורוממתי אותך"... אז אני גאה בך... זה מעמיד אותה אוטומטית בעמדת נחיתות...
זה כמו לומר למישהי זונה ולהשאיר לה כסף בקטע של משחק תפקידים...
אצלי זה נאמר בקטע של משחק תפקידים

אני לא רואה הבדל בין אני גאה בך לבין כל הכבוד ילדה קטנה... בדרך כללל זה גם צרוף שמגיע ביחד.. ומטרתו לשים אותה מתחתי.
לפני שנה
ירושלמיתבדם{בהודו} - אני שנייה אחשוב על המקצוע שלי. במקצוע שלי אני מלווה סטודנטים בפן הלימודי. חלק מהעבודה שלי היא להסביר איך כותבים עבודה סמינריונית. כל סטודנטית שמצליחה בעבודה שלה היא מצליחה גם בזכותי אבל בעיקר בזכות המוטיבציה הפנימית שלה. אז כן, אני גאה בסטודנטיות שלי. כי זה לא משנה כמה אני יכולה להציע להן הן יתקדמו רק כמה שהן יכולות/רוצות לקבל ממני.
לפני שנה
Roza Linda - וואי סורי אם אני מרדדת את השיח והופכת לאישי מדי, אבל אצלי פשוט יש אבא ביקורתי וילדותי שלא הייתה לי ציפייה אפילו שיגיד תודה (שיודה שאני עשיתי משהו טוב ועוד בשבילו? פחחח) או שיגיד שהוא אוהב אותי (אמירה קצת כללית שלא מעידה על מה שעשיתי, מעבר לזה שהיא הודאה ברגש! רגש!!!), אבל כן מאוד רציתי שיהיה גאה בי כי זה אומר שראה את מה שאני עושה, יעני ראה אותי ואת המעשה שלי, שאלו שני דברים, וגם ידע להעריך אותם. אז אולי מהמקום הזה חשוב לי שגם במיניות יהיו גאים בי או מרוצים ממני, לא יוכירו תודה. מודה שתודה אפילו קצת מכבה בעיניי 😬
אבל זה באמת אולי אישי ואני סתם מייחסת לכולם 🤷
לפני שנה
ההנהלה - אני מבינה מה את אומרת וזה מאד הגיוני, אבל מה שאותי העסיק זה הצד של השולט, המרכיבים של הגאווה שלו
לפני שנה
Roza Linda - אה, אז אולי הם עושים את זה מתוך הבנה וידיעה שזכ מה שהצד השני רוצה, יתכן מהסיבות שציינתי? אבל זה באמת כבר ניחוש כי אני לא דאדי ✨
לפני שנה
שקנאי - אז אני אסביר. גאווה היא רגש מסוג מיוחד. אהבה, חיבה הערכה והוקרה, אדם יכול לחוש כלפי הזולת בלי תנאי מוקדם כלשהו (כמובן שככל שהרגש יותר עמוק אז סביר שתקדם לו היכרות יותר ארוכה אבל זה לא תנאי בהגדרה). לעומת זאת גאווה, מכח הגדרתה, מניחה זיקה של קשר קודם בין הגאה לבין מושא הגאווה. גאווה מתייחסת להישג או ליצירה אישית, או שהיא מושלכת על הישג או יצירה של הזולת, כאשר ישנה זיקה מוקדמת ביחס לאותו זולת. במקרה הפשוט של גאווה - אני גאה במה שעשיתי בעצמי. במקרה המורכב יותר, אני גאה בהישג של ילדי, או של קבוצת הכדורגל שאני אוהד, או על כך שהסתבר שבני הנוער בעיר שבה אני גר מצליחים הכי הרבה בבחינות הבגרות.

מכאן העוצמה הבדסמית (או בהתייחס לדברי פרלין - ההסבר למה זה מחרמן חלק מהנשלטות) משום שכשאדון שולט/מאסטר אומר לנשלטת שלו או עליה שהוא גאה בה, מקופלת באמירה הזו הזיקה ההכרחית - את שלי. טמונה כאן הצהרת שיוך הנלמדת מהגאווה. כאשר הוא מגיע לפורקן על פניה והיא אינה ממצמצת, ברור שההישג הוא קודם כל שלה. אבל בהצהרת הגאווה שלו, הוא פורס חסותו לא על ההישג הכביר, אלא עליה עצמה.
לפני שנה
ההנהלה - תודה על ההסבר המחכים!
לפני שנה
totality - אם השולטת גאה בי זה אומר שאני עושה משהו נכון/ אם אני גאה בנשלטת כנל
לפני שנה
מיסטי כאן{mindfulnes} - אני גאה בכל מי שהגיב כאן.
לפני שנה
Ryokan - כי שליטה בגדול זה עניין נרקיסיסטי, כמעט איך שתהפכי את זה. עיסוק בערך עצמי.
לפני שנה
lazyboy​(אחר) - שליטה גברית נחמדה אך מאוד בנאלית וטבעית לגבר. שליטה נשית הרבה יותר מדליקה אם כי הגודל קובע בהחלט.
לפני 4 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י