לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סתם כזאת פריקה מבולגנת

הזכויות שמורות לקרנפית מחרסינה


***מתגעגעת תמיד פיה תאומה שלי***
לפני 3 שנים. 31 ביולי 2020 בשעה 18:35

בספריה העירונית יש אלפי ספרים.


פעם בכמה זמן יש ספרים שסיימו את תפקידם ונגזר עליהם לרדת מהמדפים ובמקביל יש ספרים חדשים, כאלה שהודפסו כמה ימים קודם לכן.

כשנכנסים לספרייה אפשר ללכת לאיבוד. בין ספרי מתח לספרי רומנטיקה, יש ספרים שמכילים המון מידע אבל אין בהם תוכן, יש ספרים שכתובים בצורה יוצאת דופן ויש ספרי ילדים.

בין כל הספרים אתה צריך למצוא את הז׳אנר המועדף עלייך, ספר כזה שלא תוכל להניח מהיד, ספר שתרצה לפתוח כל בוקר לדפדף מעט ולהמשיך את היום, ספר שתרצה לקרוא לפני השינה, ספר שלא תצליח להפסיק לקרוא ולא תרצה להגיע לסופו.

יש מספר דרכים לבחור ספר אחרי שהבנת מה הז׳אנר המועדף עלייך.

יש כאלה שמסתכלים על הכריכה, ככל שהיא יותר מושכת את העין כך הסיכויים שהספר יבחר גבוהים יותר.

יש כאלה שקוראים תקצירים, יש תקציר שמסכם לך את הספר ונותן לך קצה הבנה למה שאתה הולך לקרוא ויש תקציר שהוא הצצה לספר, תקציר שהוא טיזר מופלא.

אחרי שבוחרים ספר ומתחילים לקרוא קורה משהו מופלא. המוח שלנו מדמיין את העלילה, הרבה פעמים הדברים שאנחנו מדמיינים הם לא בדיוק כמו שהם כתובים בספר, אנחנו מדמיינים חדרים/ מקומות/ אנשים שבדרך כלל ראינו, אנחנו מדמיינים משהו מוכר וזה לא תמיד משנה אם בספר כתוב שהגיבור הוא בלונדיני עם עיני תכלת, אנחנו יכולים לדמיין גיבור שחור שיער ואפור עיניים.

ככל שאנחנו נכנסים לעומק הספר כך הדמיון שלנו מופרה, אנחנו נותנים לרגש לצאת ובעצם יחד עם הקריאה כותבים סיפור מרגש ועוצמתי לא פחות.

אנחנו קוראים ונכנסים לעלילה, מצפים בכיליון עיניים לפרק הבא, אנחנו מחכים לקטע מתח נוסף ולסוף הטוב ואז באופן מפתיע שניה לפני שאנחנו מסיימים, אנחנו מגלים שחסרים כמה עמודים, העמודים האחרונים, אלה שיחתמו את הספר לעד, אלה שנזכור, הסוף הטרגי או המאושר.

אנחנו יכולים להתרגז, סביר להניח שהרוב יחזירו את הספר ויתנו דיס המלצה רצינית, אבל דווקא במצב הזה יכולה לצוץ ההזדמנות שלה חיכינו, הרגע הזה שבו אנחנו יכולים לכתוב סוף לסיפור של מישהו וכך לכתוב גם סוף לסיפור שלנו.

comma​(מתחלף) - וואו, עשית לי חשק לקרוא משהו מעניין. ולא אכעס אם יחסרו כמה דפים בסוף. תודה.
לפני 3 שנים
ריינו​(אחרת){My Lion } - ריגשת אותי ממש! תהנה 🤗
לפני 3 שנים
comma​(מתחלף) - :)
לפני 3 שנים
Arsene - אני כבר לא קורא את התקצירים מאחורה - אולי "כבר" זה קצת מוגזם, כי זה ככה כבר כמעט 17 שנה. הפעם האחרונה שקראתי תקציר היתה עם "קשת שש" של טום קלאנסי, שבערך בשורה השלישית ספיילר את העלילה, 600 עמודים פנימה. זה היה די מבאס.

הדרך הכי טובה למצוא ספרים חדשים היא ב-Goodreads - הולכים לספר שאהבת, מגלים באיזה רשימות הוא נמצא, ואז בוחרים את הרשימה שהכי מתאימה לכיוון שמתחשק לך להמשיך אליו (אולי את מחפשת עוד ספר דיזלפאנק, אולי את רוצה מותחן, אולי את מעדיפה משהו רומנטי עם גיבורת אקשן חכמה - יש רשימות לכל טרופ), ואז בוחרים משהו מעשרים הספרים הראשונים ברשימה הזאת, לפי ביקורות הגולשים. מאז שהתחלתי לחפש ככה, ההנאה שלי מספרים זינקה באלפי אחוזים.
לפני 3 שנים
ריינו​(אחרת){My Lion } - מסכימה ממש, אני כמעט לא קוראת ספרים של סופרים שאני לא מכירה בגלל זה תקציר ממש לא רלוונטי לי.
ואם אני מכירה סופר מסויים אני אקרא כל ספר שיכתוב. וסופרים חדשים, אני צריכה המלצות ממש טובות ולפחות דף או שניים כדי להבין איך הכתיבה ולפי זה אני מחליטה אם להמשיך לקרוא או לא.
לפני 3 שנים
Arsene - התגובה נמחקה על ידי הכותב/ת.
לפני 3 שנים
Arsene - זהו, שככה אני מצליח למצוא סופרים חדשים שהם לא זוועה.
פעם אחת חשבתי שטעיתי, ושהכותב כתב משהו מטומטם לגמרי - אבל אז גיליתי שזה היה Plot point, ושזה היה אמור להיות מטומטם לגמרי ובלתי אפשרי, וככה הגיבור עלה על הטוויסט (אה, וגם שם קראתי את התקציר, והוא ספיילר את *האפילוג*!).
לפני 3 שנים
ריינו​(אחרת){My Lion } - אתה ממש נפגע תקצירים.
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י