גשר מעריב נפתח לראשונה לתנועה בחודש יולי 1976. אורכו 373 מטרים, רוחבו שמונה מטרים, והוא שוקל - כולל העמודים הרחבים - 1,350 טון. גובהו המרבי 5.20 מטר ומשקל הרכב העובר עליו הוגבל ל-30 טון.
יש להניח כי עלות הסרת הגשר תהיה גבוהה יותר מהקמתו. לפני כ-39 שנים הושקעו בהקמת הגשר והרחבת הרחובות בסביבתו כ-12.5 מיליון לירות בפרויקט מורכב שנמשך כתשעה חודשים.
סדרת הפיצוצים בעמודי התמיכה של קורות הגשר יתוזמנו כך שקריסת כל חלק ממנו תהווה גורם "מסייע" לפיצוץ הבא, ומשקל חלק הגשר הקורס יעזור ב"משיכת" החלק הבא לקרקע. פיצוץ הגשר היא פעולה כירורגית מורכבת הרבה יותר מהסרתו בחלקים, ונדרש בה לא רק תזמון מדויק, אלא גם הקפדה על קריסת המבנה כולו מבלי לפזר לסביבה חלקי בטון כבדים העלולים לגרום לנזק משני.
שלב פינוי ההריסות אמור להסתיים תוך 48 שעות בלבד.
לסרט הדמייה של ההריסה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4681282,00.html
***
ברצוני לשתף אתכם שגשר מעריב, הוא אחד המונומנטים החשובים עבורי בתל אביב שבה גרתי שנים רבות.
נראה לי מבצע מדהים.
פיצוץ כירורגי מתוצפת. בחיים שלי לא שמעתי על כזה דבר.
מדהים מה אנשים מסוגלים להעלות במוחם הקודח.
חברת הפקות עם מסכי ענק לצפות בפיצוץ. פשוט משהו לא נורמלי ברמות בלתי נתפשות.
קטע גם עם הפינוי של כל 1,350 טון של בטון וברזל תוך 48 שעות. במדינה שלנו קורים מלא מקרים שאת הזבל לא אוספים מהרחובות שבוע. מאיפה הגיחה המצויינות המגלומנית הזו? ואם היה לוקח להם שבוע, מישהו היה מתלונן?
***
מחר ב 6 בבוקר, ילדיי, חברה שלי ואני נהייה שם לצפות באירוע המדהים הזה.