צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סוף עידן התמימות.

"אנחנו חופשיים עד לרגע ההחלטה. מרגע זה, ההחלטה שולטת במחליט". {ברטראנד ראסל}.

"והוא מכה על חטא
והוא מכה על תוהו.."

{מילים, יונתן רטוש - לחן, צביקה פיק}.
=========================
לפני 3 שנים. 27 בספטמבר 2020 בשעה 9:59

לא לשמאלנים!!!!

אלה דבריו ארנון גרוסמן, ליכודניק שדיבר אתמול במחאה בבלפור.
דבריו עוררו התרגשות גדולה.

רבים ביקשו ממני את הנאום שנשאתי הערב בבלפור. הנה הוא להלן:
*
אחה"צ טובים וכמעט שבת שלום!
לפני שאציג את עצמי ואת דעתי על המצב, אני מנסה להסתכל קדימה, מעבר לאופק, מה יהיה הקמפיין הבא שלנו אחרי שהמחאה הזאת תסתיים בהצלחה. אז אומנם המחאה הזאת היא תוצאה של איחוד כוחות, ולהמון אנשים מגיע קרדיט עצום, אבל בכל-זאת, הקמפיין שאני מציע, ואני מתכוון לכך בשיא הרצינות – ביום העצמאות הבא... הדלקת משואה... בהר הרצל... לאור-לי ברלב!

שמי ארנון גרוסמן, אני בן 57, יליד הארץ. גדלתי בבית ימני ליכודניקי. הורי גדלו בקיבוץ כילדי חוץ – עולים חדשים – ועזבו בטריקת דלת וחסרי כל עוד לפני שנולדתי. מילים כמו מפא"י, מפלגת העבודה, ומערך, היו מחוץ לתחום. כשהייתי חיל בן 19, משפחתי עברה להתגורר בהתנחלות גנים שבצפון השומרון. הורי התגוררו במקום כ-20 שנה. בשנת 2006 פונה הישוב במסגרת ה"התנתקות", בולדוזרים עלו על הישוב ומחקו את הבית שלנו. כל חיי הצבעתי לליכוד או למפלגות הימין. בבחירות האחרונות הצבעתי ליכוד. אם זה לא מספיק, אז אני גם אוהד בית"ר ירושלים.
בקיצור, ליכודניק סימפטומטי.
אבל אני לא ביביסט. לא מבין מה זה ביביסט. לא הולך בעיניים עצומות אחרי אף אחד. אני אוהד כדורגל, אם הכוכב של הקבוצה עוזב ועובר לקבוצה אחרת, אז אני אשאר עם הקבוצה שלי, ולא אלך אחרי הכוכב בעיניים עצומות.
וביבי לא סתם עבר לקבוצה אחרת. ביבי עבר לשחק בנבחרת טורקיה. ביבי נתניהו, אתה מקיים את מישנתו של רג'יפ ארדואן טוב ממנו. מעכשיו זה לא נתניהו, מעתה אמור - ארדואן-יהו.
ליכודניק זה מבחינתי מנחם בגין, יצחק שמיר, מישה ארנס, בני בגין, דן מרידור. אנשים עם תפיסת עולם ימנית, שהיה איכפת להם מהעם. שבאו לפוליטיקה בשביל לשרת את העם, ולא בשביל שהעם ישרת אותם. הליכוד, מאז ומתמיד מתהדר בכך שמייצג את "עמך", את פשוטי העם, את הפריפריה, את השכבות החלשות. איך בדיוק זה מסתדר עם ה"חרטא" הזה, ההתנשאות, הבוז והזילזול הזה בסבל של העם?

אני פונה לחברי מצביעי הליכוד ששומעים אותי:....
למי שזכה להכיר את מנחם בגין ז"ל, אני מבקש שתנסו לדמיין בראשכם שתי תמונות – את בגין ואת נתניהו... אתם מסוגלים לדמיין את בגין שולח שוטרים להרביץ לילדים שיושבים על הכביש באופן פאסיבי, קשורים אחד לשני ולא מרימים אצבע על איש? אתם מסוגלים לדמיין את בגין מחוקק חוקים דיקטטוריים כאלה שמבטלים את הכנסת הישראלית והופכים אותו לשליט יחיד – דיקטטור? אתם מסוגלים לדמיין את בגין מתעסק בהחזרי מס לעצמו בסך חצי מליון שקל בזמן שהעם קורס תחת הנטל הכלכלי? אתם מסוגלים לדמיין את בגין מורה לשב"כ לעקוב אחרי אזרחי ישראל? אתם מסוגלים לדמיין את בגין מרים מסוק משטרתי באוויר כדי לרדוף אחרי גולשים בים? אתם מסוגלים לדמיין את מנחם בגין רואה את העם שלו סובל ככה, מודאג מהעתיד הכלכלי וחרד לבריאותו, ובמקום לצאת החוצה ולדבר עם העם, לגלות חמלה ואמפתיה, להסביר, להרגיע, שולח אלינו מכת"זיות, פרשים ואת היס"מ, שירביצו לנו?
תגידו לי, השתגענו? ממתי זו דרכו של הליכוד? מה אתם הולכים אחרי האיש הזה בעיניים עצומות? אתם חושבים שזה לא יכול לקרות לילדים שלכם מחר, שישלחו שוטרים להרביץ להם? אתם חושבים שאיכפת לו מכם? תתעוררו!!!
ארדואן-יהו, אתה המנהיג המנותק והמתנשא ביותר שהיה בתולדות הליכוד, By far!

ומילה אחת לפודלים של ארדואן-יהו, חברי הכנסת אסנת מארק ומיקי זוהר:
הגב' מארק, את נכנסת לכנסת בזכותי! ואת אומרת לי שאני שמאל רדיקלי? חיפשתי עליך קצת חומר רקע, ללמוד מה עשית לפני שהפכת להיות חברת-כנסת בגיל 51. פתחתי ויקיפדיה... ובכן, פועלך ב-51 שנות חייך, לא הספיק כדי למלא אפילו שורה וחצי בויקיפדיה! איך בדיוק את מבחינה בין שמאלנים לימיניים? לפי העיניים, האוזניים, האף?
אדון מיקי זוהר, אתה יושב בכנסת בזכותי! לי אתה אומר שלא איכפת לי מהמדינה? וזה אומר בן-אדם שהצהיר שסולם הערכים שלו זה שלושלת הכפים – כסף, כוח, וכבוד?!
תגידו לי, כמה מנותקים אתם יכולים להיות? אתם לא חושבים שיש ליכודניקים מובטלים? אתם לא חושבים שיש ליכודניקים עצמאיים שפשטו את הרגל? אתם לא חושבים שיש ליכודניקים שאיכפת להם שתהיה פה מדינה חופשית ודמוקרטית? אתם לא מבינים שבמו פיכם, גרמתם לנו הליכודניקים, להתהפך עליכם ולהצטרף בכל הכוח למחאה הזאת?
אני מצטער להגיד לכם, אוסנת מארק, מיקי זוהר, וארדואן-יהו, אתם טועים בגדול! כל המפגינים, שיוצאים לרחובות כבר כמעט כל יום, בבלפור, בכנסת, בת"א, בצמתים ובגשרים בכל רחבי הארץ –אלו לא שמאלנים ולא ימניים. זה העם שמאס בכם. מנותקים נמאסתם!
אנשים שואלים אותי מי יחליף את ארדואן-יהו, האם לא הולך להיות יותר גרוע כאן אחריו? גם אני חששתי מזה – הסתכלתי ימינה ושמאלה, ולא הייתי רגוע. אבל עכשיו ירד לי האסימון – לא יהיה כאן וואקום! יש במדינה שלנו מספיק אנשים טובים וראויים, שבסיטואציה הנוכחית מבינים שאין להם סיכוי. שלא מוכנים להתלכלך בביצה המגעילה הזאת. אבל כשארדואן-יהו יזוז, יבואו אנשים חדשים, טריים, נקיים, ראויים, שרוצים לשרת את העם, ולא שהעם ישרת אותם. ואם לא....אם יתחילו לזייף... הם ידעו שיש כאן עם שהוא ריבון, שיזיז גם אותם הצידה, עד שיהיה כאן טוב!

ארדואן-יהו, במלחמת יום-כיפור הייתי בן 10. מאז אותה מלחמה, המדינה הזאת מפולגת ומשוסעת. אתה פימפמת לא רע את הפילוג והשסע. והנה תראה, למרבה הפלא, הפכת למנהיג שהצליח לאחד בחזרה את העם – שמאלנים וימניים, חילוניים, דתיים וחרדים, ערבים ויהודים – כולם כולם מאוחדים.... נגדך ארדואן-יהו!

הרכבת יצאה מהתחנה. השינוי בדרך והוא בלתי הפיך. רק לפני 4 שבועות המשטרה עצרה כאן את אמיר השכל בגלל שנשא נאום ברמקול, ועצרה מפגינים שהתיישבו על הכביש, והנה עכשיו המשטרה בעצמה חוסמת את הכביש עבור המפגינים 3 פעמים בשבוע ואנחנו עומדים פה על במה ונואמים. רק לפני שבוע-שבועיים קראו לזה הפגנות של שמאלנים, והנה יותר ויותר ליכודניקים וימניים יוצאים בפומבי ומצטרפים למחאה נגד ארדואן-יהו.

אני עוצם את העיניים ורואה את זה מוחשי, מתרחש. תעצמו איתי את העיניים ותדמיינו... עוד קצת סבלנות, אבל זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאת חושבים: ילכו שורת פרשי המשטרה בראש, מאחוריהם יסעו לאיטן שיירת המכת"זיות כשהזרנוקים מופנים לשמיים, מאחוריהם יצעדו בשלשות השוטרים שהיום עומדים פה מסביבנו, ומאחוריהם בשיירה ארוכה-ארוכה כל העם הנפלא הזה, וביחד... נקרע את הוילון השחור – נפיל את חומת ברלין!

תצטרפו אלי לדיקלום הבית האחרון של 'התקוה':
עוד לא אבדה תקוותינו
התקווה בת שנות אלפיים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים

 

גמר חתימה טובה

וצום קל (לצמים).

 

להבה חשופה.

שקט1 - כימני תרשי לי לצטט את סמוטריץ שאמר על ביבי : לא ימין ולא אמין
לפני 3 שנים
להבה חשופה - .
שקט 1
כמוך - כמוני.
ולא לא הפכתי לשמאלנית.
הגיע הזמן שכל מי שבחר, בנתניהו ייתפקח.
זה בהחלט הזמן לחשבון נפש.
לעם שלנו, מגיע מנהיג אחר.
מנהיג שטובת העם לנגד עינייו.
לפני 3 שנים
AsiLove​(שולט) - קבוצת כדורגל היא לא כמו מפלגה. אתה לא אוהד מםלגה אתה הולך לפי הערכים שלה ואם הערכים משתנים עוזבים את המפלגה. ומה לעזאזל זה המונח "שמאלנים" איל אפשר לצמצם דעות של אנשים לשמאל וימין?
להבה חשופה את תומכת בדמי אבטלה למובטלים? את שמאל כלכלי...
את תומכת בסכות נשים לשרת בתפקידים קרביים בצבא? את שמאל משפטי כי רק בזכות בגץ יש נשים בטיס ואחכ בכל מקום בצבא.
את רוצה מדינה פלסטינית? לא? גם אני לא. זה לא הופך אותך לימנית. זה הופך אותך בסוגיה פרטנית זו לשייכת לצד הנצי (מציפור נץ). בשאר הסוגיות דמוקרטית ליברלית שזה בהפשטה הכי שטוחה שעשית... שמאלנית.
זה לא קשור לביבי. ביבי הורס את הדמוקרטיה בלי קשר לשמאל או ימין.
לפני 3 שנים
להבה חשופה - .
AsiLove
ציניות, מכיר את המילה הזו?.
אני מהבית ימנית, מנחם בגין ז״ל וזוגתו עליזה ז״ל, היו מהאנשים שביקו בבית ההורים בילדותי.
אני נגד בנימין נתניהו, הוא הרס כל דבר טוב מהליכוד שהותיר מנחם בגין, ז״ל.
כל נסיכי הליכוד פרשו בגלל התנהלותו של ביבי, ועוד רבים מתומכי הליכוד גם כן.
אני אחת מהאנשים שהתאכזבו ופרשו מתנועת הליכוד.

גמר חתימה טובה.
לפני 3 שנים
Nighthawk​(שולט) - למה כתבת: לא לשמאלנים?
לפני 3 שנים
להבה חשופה - .
Nighthawk.
בצחוק ובציניות כאחד.

גמר חתימה טובה.
לפני 3 שנים
whipper​(שולט) - אכן כל מילה בסלע, ועוד מהצד הימני, ה'בלתי משוחד'.
יפה שהבאת את המילים
לפני 3 שנים
להבה חשופה - .
w היקר.
מעולם לא הסתרתי, ובפרט כאן את היותי ימנית מהבית.
מאידך, הליכוד של היום הוא לא הליכוד של מנחם בגין.
הדרך של ביבי קלוקלת ומקלקלת, חטא ההיבריס של ביבי, גרם לכך שהרבה אנשים הבינו, שביבי צריך ללכת, ועושים מעשה.
זה כבר מזמן לא עניין של ימין או שמאל.
זה טןבת העם והמדינה, לפני טובת הנאה אישית של ביבי.
המנהיג של מדינת ישראל שלא סופר את האזרחים לא ממטר ולא מס״מ.

גמר חתימה טובה.
לפני 3 שנים
אביב נעורים - הרבה אופטימיות , אם ביבי לא ישב בכלא הוא ימשיך לנהל את המדינה .
אז נאומים והפגנות זה נחמד . אבל ביבי זה לא בגין ואף הפגנה לא תגרום לו " איני יכול עוד "
הפתרון שנותר זה לקיים דמוקרטיה ולתת לכולם את האפשרות להשתתף במשחק ולא לעשות חרם על הערבים .
לפני 3 שנים
להבה חשופה - אביב נעורים.
צודק.
ביבי זה לא בגין.
לדעתי, חובה לשתף את הערבים בשיח הפוליטי הרחב, לתת להם ביטוי ממשי בממשלה.
הם הם 20% מאזרחי המדינה ולהתעלם מהם , זו בכלל לא אופצייה בעת הזו.
דמוקרטיה ורק דמוקרטיה.

גמר חתימה טובה.


לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י