סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הולם להפליא

עניין של אמונה
ואדיקות לשמה
לפני 14 שנים. 25 במאי 2009 בשעה 6:36



קריאה לקראת שבועות - מגילת רות

ו ו?ת??ר?ד, ה?ג??ר?ן; ו?ת??ע?ש?, כ??כ?ל א?ש??ר-צ?ו??ת??ה ח?מו?ת?ה?. ז ו?י??אכ?ל ב??ע?ז ו?י??ש??ת??, ו?י??יט?ב ל?ב?ו?, ו?י??ב?א, ל?ש??כ??ב ב??ק?צ?ה ה?ע?ר?מ?ה; ו?ת??ב?א ב?ל??ט, ו?ת??ג?ל מ?ר?ג??ל?ת?יו ו?ת??ש??כ??ב. ח ו?י?ה?י ב??ח?צ?י ה?ל??י?ל?ה, ו?י??ח?ר?ד ה?א?יש? ו?י??ל??פ?ת; ו?ה?נ??ה א?ש???ה, ש??כ?ב?ת מ?ר?ג??ל?ת?יו. ט ו?י??אמ?ר, מ?י-א?ת??; ו?ת??אמ?ר, א?נ?כ?י רו?ת א?מ?ת?ך?, ו?פ?ר?ש??ת?? כ?נ?פ?ך? ע?ל-א?מ?ת?ך?, כ??י ג?א?ל א?ת??ה. י ו?י??אמ?ר, ב??רו?כ?ה א?ת?? ל?יהו?ה ב??ת??י--ה?יט?ב?ת?? ח?ס?ד??ך? ה?א?ח?רו?ן, מ?ן-ה?ר?אש?ו?ן: ל?ב?ל?ת??י-ל?כ?ת, א?ח?ר?י ה?ב??חו?ר?ים--א?ם-ד??ל, ו?א?ם-ע?ש??יר. יא ו?ע?ת??ה, ב??ת??י א?ל-ת??יר?א?י, כ??ל א?ש??ר-ת??אמ?ר?י, א?ע?ש??ה-ל??ך?: כ??י יו?ד?ע? כ??ל-ש??ע?ר ע?מ??י, כ??י א?ש??ת ח?י?ל א?ת??. יב ו?ע?ת??ה כ??י א?מ?נ?ם, כ??י אם ( ) ג?א?ל א?נ?כ?י; ו?ג?ם י?ש? ג??א?ל, ק?רו?ב מ?מ??נ??י. יג ל?ינ?י ה?ל??י?ל?ה, ו?ה?י?ה ב?ב??ק?ר א?ם-י?ג?א?ל?ך? טו?ב י?ג?א?ל, ו?א?ם-ל?א י?ח?פ??ץ ל?ג?א?ל?ך? ו?ג?א?ל?ת??יך? א?נ?כ?י, ח?י-י?הו?ה; ש??כ?ב?י, ע?ד-ה?ב??ק?ר. יד ו?ת??ש??כ??ב מ?ר?ג??לו?ת?ו, ע?ד-ה?ב??ק?ר, ו?ת??ק?ם, בטרום (ב??ט?ר?ם) י?כ??יר א?יש? א?ת-ר?ע?הו?; ו?י??אמ?ר, א?ל-י?ו??ד?ע, כ??י-ב?א?ה ה?א?ש???ה, ה?ג??ר?ן.

רות, פרק ג' פסוקים ו' - יד'.

היא מוצאת את הגאולה שלה, את הגואל שלה, את המקום שלה למרגלות האדון.
הוא, פורש עליה את חסותו, מספק לה הגנה וביטחון. מותיר אותה איתו עד הבוקר, ושולח אותה מספיק מוקדם על מנת שלא יזהו אותה ושלא יפגע כבודה בעיני כל.


אלישבע​(נשלטת) - ואני שואלת את עצמי אם קראנו את אותו הדבר, כי אני לא ממש מצליחה להבין איך מהפסקה העליונה, הצלחת להגיע לפסקה התחתונה.
רות רקמה מזימה, ביחד עם שותפתה (שאם כבר עוסקים בשליטה ובהתמסרות שם נמצא העניין האמיתי), הלכה לבועז, העירה אותו באמצע הלילה וקבעה לו עובדות- אתה צריך להתחתן איתי, והוא כמו עבד טוב, עוד אמר לה תודה. כל עניין האדון והמרגלותיו... איך שהוא לא בדיוק קשור פה לתוכן, לפחות לעניות דעתי, שהיא כמובן לא נחשבת במיוחד, כי אני רק שפחה שעוד לא מצאה את העבד, אה, אופס סליחה את האדון (!) שיפרוש עליה חסות, ויספק (אותה) לה הגנה ובטחון.
לפני 14 שנים
הולמס​(שולט) - מדובר בתנ"ך, אלישבע. הטקסט בעל מספר הפרשנויות הגדול ביותר.
אני יכול לראות איך מישהו יכול לקרוא את זה כשליטה מלמטה.
יחד עם זאת, אני לא הייתי מייחס לרות אקטיביות או יוזמה.
קראי את כל המגילה (כולה ארבעה פרקים - כדאי) ותגלי שרות אינה יוזמת והיא במקרה הטוב כלי.
אני בהחלט מקבל ניתוח שהיה מייחס לנעמי תככנות ומזימה, ולכן אי אםשר לדבר עליהן כ"שותפות" אלא יותר על מאסטרית וחניכה.

ובכל זאת, ההתמקמות שלה לרגלי האדון, התפקיד שלו כגואל, הבקשה שלה אליו. כל אלו ממצבים אינטראקציה של אשה הרוצה להכנס תחת מרותו של אדון.

ולסיפא של דברייך, דעתם של כולם נחשבת. ללא קשר באיזה מקום אנחנו נמצאים במשוואת ה"שולט נשלט".
אין ביטול של האחד מפני השני.

כך גם לגבי רות.
"שפחתך", "אמתך", גיורת.
נטולת כל מעמד חברתי.
ועדיין - זאת שממנה נולד בית דוד, בית המלוכה המפואר ביותר בתקופה המקראית.

לפני 14 שנים
אלישבע​(נשלטת) - ארבעה פרקים זה קצת הרבה בשבילי
לפני 14 שנים
הולמס​(שולט) - תתחילי באחד.

זה יעבור לך מהר.
http://kodesh.snunit.k12.il/t/t2901.htm
לפני 14 שנים
Cafe​(שולט) - שניכם צודקים !
לפני 14 שנים
הולמס​(שולט) - הכי טוב כשכולם צודקים.

רק שזה לא עובד בכל סוגיה.

ברוך הבא.
לפני 14 שנים
שלגי - והיא לא נדרשה לפתוח על זה פוסט?
או לפחות בלוג?
גם כן דום..
לפני 14 שנים
הולמס​(שולט) - לכי תדעי.
אנחנו לא יודעים את זהותם של כל המחברים התנ"כיים.
אולי היא היתה אחת מהם.

לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י