בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אני כותבת

המסע שלי, החיים שלי, הדרך שאני עוברת
לפני שנה. 9 בפברואר 2023 בשעה 13:20

אז בואו נדבר קצת על מגדר.

מה זה מגדר באופן כללי? זו שאלה שהמון תיאורטיקנים.ות ניסו לענות עליה, ועדיין אין תשובה חד משמעית. קודם כל צריך להבהיר את ההבדל בין מין למגדר. מין הוא ביולוגי, הוא הכרומוזומים והאיברים שנולדת איתם. אני למשל נקבה ביולוגית. מגדר הוא קצת יותר מסובך. מגדר הוא סוג של ביטוי עצמי. אני באופן אישי מתחברת להגדרה של ג'ודית באטלר, שמתייחסת למגדר כמעין פרפורמנס, סוג של הצגה שאנחנו שמים על עצמנו על מנת לבטא את עצמנו באופן מלא, וחוקים מגדריים כאלה ואחרים הם מעין תבניות שאנחנו משמרים באופן לא מודע ודורשות מאיתנו המון משאבים ואנרגיות כל הזמן.

 

אז אני מגדיר את עצמי אג'נדר, שזו הגדרה ספציפית בתוך הקשת האבינארית. אז בואו נבין מה ההגדרות הללו אומרות.

הקשת האבינארית כוללת בתוכה את כל מי שאינו גבר או אישה באופן מלא. הקשת האבינארית תכלול למשל, א.נשים שהמגדר שלהם פלואידי ומשתנה, א.נשים שהמגדר שלהם הוא בדיוק באמצע בין גבר לאישה, או אנשים שמזדהים כמגדר אחר לחלוטין. המושג אבינארי מגיע מאנגלית, והמשמעות שלו היא כל מה שלא בינארי, כלומר כל מה שהוא לא אחת משתי אופציות הפוכות, במקרה של מגדר, האופציות הללו הן גבר או אישה.

המונח אג'נדר מגיע גם הוא מאנגלית, והמשמעות שלו הוא חסר-מגדר. כלומר, אם רוב הא.נשים נמצאים על הסקאלה בין גבר לאישה, אני בכלל לא רואה את עצמי בתוך הסקאלה. אני לא משהו ביניהם, אני בכלל לא אף אחד מהם. אין לי שום הזדהות פנימית לא עם גבריות ולא עם נשיות.

 

אני אוהבת לתאר מגדר כמו אגם. יש אנשים שמעדיפים להיות בצד כזה או אחר באגם, יש אנשים ששוחים בין הצדדים ויש אנשים שנמצאים ממש באמצע.

אני יושבת על החוף וקוראת ספר ולא מבינה למה בכלל להכנס למים.

במהלך החיים שלי ניסו לדחוף אותי למים בכוח, אבל אף פעם לא הרגשתי באמת בנוח בתוך האגם הזה, משהו תמיד הרגיש לא נכון, מעוות. 

כשניסיתי להיות אישה הרגשתי שאני מעמידה פנים שאני מישהי שאני לא. לא הרגשתי בנוח בבגדים שלי, בגוף שלי, בהתנהגות שלי. הרגשתי שאף אחד לא רואה אותי ומכיר אותי באמת. הרגשתי שאני מתנהגת בצורות מסויימות כי אני אמורה לעשות את זה, ולא כי אני רוצה. שנאתי את מי שהייתי. הרגשתי לא שייכת בתוך עצמי. אני עדיין מרגיש ככה לפעמים.

 

ואז התחלתי לשאול נשים מה הופך אותן לנשים, וקיבלתי מגוון של תשובות שלא הזדהיתי עם אף אחת מהן. הרוב הגדירו את זה כמעין תחושה פנימית שפשוט לא היתה לי. חשבתי שלא יכול להיות שאני על הקשת הטרנסית כי אני יודעת בוודאות שאני לא גבר, והרגשתי שאני צריך לבחור בין אופציה גרועה לאופציה נוראית יותר.

ואז גיליתי שאני לא חייבת לבחור בין שתי האופציות הללו, ומשהו בתוכי כמו השתחרר. בפעם הראשונה שחברה פנתה אלי במעורבת בכיתי, כי הרגשתי קצת כמו עצמי בפעם הראשונה. החלפתי את המלתחה שלי כמעט לחלוטין. קניתי ביינדר (פריט לבוש שמשטיח את החזה) ועכשיו אני יכולה לבחור אם אני רוצה את החזה שלי באותו יום או לא, ואני הרבה יותר אני. מצאתי את עצמי.

 

אז מה עם לשון פניה, ולמה דווקא מעורבת? 

אם הייתי יכולה, הייתי בוחרת לשון פניה ניטרלית לחלוטין, אבל לצערי אין אופציה כזו בעברית. עברית היא אחת מהשפות היותר ממגדרות שקיימות, וכשהשתמשתי באת/היא הרגשתי שכל הזמן ממגדרים אותי לא נכון ותופסים אותי לא נכון, מה שהוביל להמון דיספוריה. הבעיה היא, שאני גם לא גבר, ולכן גם השימוש באתה/הוא בלבד לא מדוייק לי. ככה הגעתי ללשון המעורבת כאשר יש לי עדיפות קלה לאתה/הוא, זו מרגישה לי האפשרות הכי פחות ממגדרת שאני יכול להשתמש בה בעברית.

לאנשים שמתקשים להשתמש במעורבת אני אומר להשתמש רק באתה/הוא כי אני נראה מאוד נשי ואני רגיל להתפס כאישה, ולכן האופציה הזו גורמת לי לפחות דיספוריה.

 

 

אז עכשיו אתם.ן מכירים.ות אותי ואת הדרך שעברתי על מנת למצוא את עצמי קצת יותר לעומק. מקווה שעזרתי לפתוח את הראש לחלק מהא.נשים ושההסבר שלי אולי אפילו עזר למישהו.י להבין את עצמם.ן קצת יותר :)

עקר הבית​(נשלט) - מעניין
לפני שנה
researcher​(שולטת) - וואוו. תשמע כתבת את זה כל כך מדויק ומסקרן וגרמת להבנה יותר עמוקה אצלי. אז תודה על הצצה לעולם שלך ולפתח שנתת.
מדהימ/ה😊
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - וואו, איזה כיף לשמוע!! תודה רבה 😊
לפני שנה
Electron​(אג׳נדר מתחלפת) - כתוב נהדר :) נעים להכיר עוד א-מגדר
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - יאאאאא עוד אג'נדר
היי פייבבבב
לפני שנה
Sugarush - כל הכבוד לך על הסבלנות. למה אני מופתעת שלא כולןם מכירים מושגים בסיסיים במגדר?
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - וואי כן הייתי רוצה להאמין שזה ידע בסיסי אבל מלא אנשים לא יודעים את הדברים הללו :(
לפני שנה
Sugarush - לו רק היתה דרך למצוא מידע בקלות
לפני שנה
אלמנה שחורה מאוד​(שולטת) - פוסט מאוד מעניין
אני עדין תקועה בשאלה: מה הופך אותי לאישה….
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - נכון שזו שאלה טובה???
אגב, לנשים טרנסיות יש תשובות ממש טובות לשאלה הזו
לפני שנה
אלמנה שחורה מאוד​(שולטת) - שתפי קצת בתשובות זה מאוד מעניין
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - וואי האמת שזה היה לפני שנתיים וחצי ואני לא זוכרת הכול אבל הרוב אמרו שזו תחושה פנימית שיש להם
יש כאלה שאמרו שזו הדרך שלהן להביע את עצמן
יש כאלה שאמרו שהן מרגישות יותר מדוייקות לעצמן כנשים, קצת כמו שאני מרגישה יוצר מדוייקת לעצמי כאג'נדר
אני בטוח שיש עוד מלא הסברים שאני לא זוכר כי באמת שאלתי מלא נשים 😂
לפני שנה
Crafty Girl{Mr Bear} - מעניין מאוד
לפני שנה
OR1977 - הרבה פעמים באופי שלי אני מרגישה חצי גבר,
ואני די משתמשת בלשון זכר/ נקבה מתוך הרגל ונוחיות,
מקווה להצליח איתך
לפני שנה
אני וזה​(נשלטת) - ❤
לפני שנה
puffin​(נשלט) - קל לי יותר לבטא מגדרים שונים בבדסם שלי. אחת הסיבות שאני בתוכו
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י