אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אל תביאני לידי ניסיון ולא לידי ביזיון

לפני חודשיים. 6 במרץ 2024 בשעה 4:22

-נערך-

הרבה זמן לא שיתפתי פה. אבל היום שהיה לא איפשר לי להירדם בלי לפרוק את מחשבותיי. הרבה דברים קורים לאחרונה. היכרויות חדשות, תהליכים פנימיים. לבשתי השבוע שמלה קצרה יותר ממה שאני לובשת בדרך כלל. אחרי שנים שלא חשפתי את הברכיים שלי. פתאום התחלתי להיות מודעת לרגליים שלי, לישבן. האם הוא בולט מידי. האם זה יותר מידי חשוף.

פתאום התחלתי לפחד,בעיקר בגלל ״מה יגידו״ הפרצופים של אנשים, בגן של הילדה. בטיפול יום, אולי זה הפחיד אותי כי אני לא יודעת מה זה אומר עליי והאם בכלל.

כשהגעתי לטיפול התיישבתי לסיים את הפאזל שלי. פאזל ראשון שסיימתי לבד אחרי שהשותף האהוב שלי השתחרר. זה שימח אותי. 

כל הבנות ישבו לצייר. הציורים היו ממש יפים ואני גם רציתי להמשיך את השלט לדירה החדשה שלי. כבר כמה שבועות אני עובדת עליו אבל הוא לא יוצא כמו שרציתי. הצבע לא אחיד. האותיות עקומות. הציור לא מדויק. אני לא מבינה למה זה מפריע לי כל כך. אבל התעצבנתי ויצאתי החוצה לעשן. כעסתי שכולן מצליחות ואני נכשלת. רק לי לא מצליח. זו לא פעם ראשונה, כבר התחלתי שם כמה ציורים אבל אף אחד מהם לא סיימתי, כי הוא לא יצא יפה. המרפאות בעיסוק כל הזמן מעודדות אותי לסיים את העבודות שלי אבל אני רק רוצה לזרוק את זה לפח בלי שאף אחד מסתכל. בסופו של דבר העצבים עשו את שלהם ואני הלכתי מוקדם הביתה.

כשאני מרגישה רגשות של קנאה אני מנסה לחזק את עצמי בדיבור מוכר של רבי נחמן מתוך סיפור על מעשה בחכם ותם. הוא מספר שם על שני בנים שגדלו באותה עיירה אחד היה חכם גדול והשני תם. הוא כותב שם בסיפור ״מה לי בזה ? זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ! ועוד, למה לנו לדבר מאחרים?. הסיפור מלמד כי אנחנו תופסים אנשים כחכמים או מנסים כל החיים לרדוף אחרי חוכמות ולבסוף רבי נחמן מספר על הבן שעיניו שכלו וליבו נאטמו בפני העולם החיצון והוא חי חיים של צער וייסורים. לעומת זאת הבן התם חי את חייו בתמימות ופשיטות והיה שמח בחלקו ובכל מעשה ידיו.

היום המשיך להיות מורכב מסיבות אישיות שלא אפרט כרגע. מחזק בליבי את התחושה של כישלון.

אחרי שהשכבתי את הקטנה. התיישבתי בסלון. גללתי בטלפון. היה היום כנס בוגרות במדרשה שלי. בכלל לא שקלתי להגיע. איפה אני בכלל. הרבה יותר מידי טריגרים. בערב נכנסתי בוואטסאפ לתמונות שמישהי העלתה. זה שבר אותי. לראות חברות שהיו כל כך קרובות, עם כיסוי ראש, עם בטן בהיריון מתקדם. אני אפילו לא הייתי בחתונה שלהן. אין לי מושג מי הבעל שלהן. פתאום צפה בי שוב הקנאה. מבעבעת בתוכי. על החיים שרציתי לחיות. על החיים שחשבתי שהם יהפכו אותי מאושרת. על הדרך הארוכה שעברתי בשביל זה. אבל פתאום אני מסתכלת על הפרצופים שלהן. אני לא רואה אושר. אני רואה עייפות. אני רואה קשיים. אני יודעת איך זה לחיות שם.

המירוץ אחרי הצניעות, להיכנס להיריון אחרי היריון, המירוץ להיות האישה הכי צדיקה. הכי עושה רצון בעלה. התחרות הסמויה בין הנשים. הקשיים בשלום בית שאי אפשר לדבר עליהם עם אף אחד.

פתאום אני בכלל לא מקנאה אני חושבת על כל הגברים החרדים הנשואים שהתחילו איתי מאז שהתגרשתי. על כל האנשים שחיים בהסתר. בכלוב, בפייסבוק, בחיים כפולים, אני כל כל מבינה אותם, אני בכלל לא שופטת, מי אני בכלל, כמה שאלו ניסיונות קשים מנשוא, לחיות בזוגיות בלי אהבה, בלי אינטימיות, בלי תשוקה, בלי בעירה פנימית.

גם אני הייתי שם. לקח לי זמן להתעורר אבל אני מודה להשם כל יום שהתעוררתי לפני שהיה מאוחר מידי. התחושה הזו של התמוטטות מוסד הנישואין מערערת אותי מאוד. תחושה של פנטזיה שמתרסקת, חלום שמתנפץ, כל מה שהאמנתי בו נופל כמו מגדל קלפים. קדושה. איש ואישה זכו שכינה ביניהם. לא זכו אש אוכלתם.

אבל אני יודעת שיש אמת. אין לי כלל ספק. אני עדיין מחפשת אותה. דופקת על דלתות. מבקשת את שאהבה נפשי. עוד לא אמרתי נואש. אני יודעת שזה קיים. בדרך שלי, שמתאימה לי, שמשמחת אותי, שמספקת אותי, שמעניקה  לי חיות ולא כמילה.

ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה. בוודאי גם שם נמצא השם יתברך.

Aציבעוני​(אחר) - חיזקי ואימצי
לפני חודשיים
חסידה חולת אהבה​(נשלטת) - תודה ❤️
לפני חודשיים
Blue eyesavi - את מהממת וכתבת יפה כל כך❤️
לפני חודשיים
חסידה חולת אהבה​(נשלטת) - תודה רבה לך ❤️
לפני חודשיים
סקרנית במידה גדולה​(נשלטת) - המשיכי בדרכך ובאמונתך❤
לפני חודשיים
דקיקון​(נשלט) - בית וזוגיות זה קשה כשלעצמו, ולא רק כי יש "תחרות סמויה בין נשים".
אבל זו הדרך הנכונה
לפני חודשיים
חסידה חולת אהבה​(נשלטת) - זה לא מה שאמרתי. אמרתי שהיה בין הנשים תחרות. בלי קשר לקשיים בבניית בית וזוגיות. לא הבנת את כוונתי.
לפני חודשיים
דקיקון​(נשלט) - אולי לא התנסחתי טוב. התכוונתי שבניית משפחה היא הדרך הנכונה בחיים, גם אם לא תמיד עפים בה ניצוצות של אהבה ואושר
לפני חודשיים
Shish​(שולטת) - תשובה גרועה שכולה דעה ואמונה סובייקטיבית, ושאינה רואה את האדם שלו הגבת. בית ומשפחה זה טוב להקים כשזה טוב. פה מדובר על השלב הבא. הןןה אומר, לא, זה לא היה הדבר הטוב והנכון להמשיך בו. חיי אמת מלאי חסד עדיפים על בניית בית נטול שמחה ומלא הסתרה וכאב שלא נגמר.
לפני חודשיים
דקיקון​(נשלט) - לבנות משפחה הוא דבר עיקרי בחיים עלי-אדמות. זו דרך הטבע.
כשאדם מגיע לזוגיות עם ההבנה הזאת, הוא מתנהל בה נכון. הוא יודע מתי לוותר על חלום האושר הפרטי שלו לטובת המשפחה.
אם שני בני הזוג מבינים זאת, אז הקרקע יציבה, וגם האהבה מגיעה.
לעומת זאת, הרעיון ש"יש אהבה אני נשאר, ואם לא אני הולך" מערער את הזוגיות, ובסופו של דבר גם לא נותן סיכוי אמיתי לאהבה.
לפני חודשיים
רקדן המילים​(שולט) - את תנצחי ואת תמצאי. את חזקה וחכמה . זה לא שיש הפי אנד בסוף הדרך החיים זה מסלול של התמודדות עם בעיות ועוד בעיות ופה ושם רגעים של אושר וספוק אבל בעולם הזה שבו בחרת להמצא עכשיו יש יותר אור ויותר חופש ויותר ספוק והרבה פחות צביעות ושקר אם כי נכון, פחות תמיכה קהילתית. גם אם תמצאי אהבה זה לא יהיה סוך הדרך ותמיד יהיו קשיים חדשים. אלה החיים אבל את תמצאי . את אישה מדהימה וראויה לאהבה. רק הזהרי לך מכרישים ושוחרי רע. שולח לך חיבוק.
לפני חודשיים
Shish​(שולטת) - קנאה היא טבעית וצריך ללמוד 'להכניס אותה למגירה הנכונה'. צריך להזכיר לעצמינו את הסיפור ההוא שהבאת כדוגמא, ועוד 20 אלף דוגמאות אחרות, על כמה באמת "מאושר" מי שחי בתוך הקופסה ועל פי כל הכללים, ומצד שני לא רואה את האדם שמולו, או אפילו את האדם שמביט בו מהמראה. קשיים באים, קשיים הולכים, את אמא מהממת ואדם חזק והחלטי. בחרת בדרך שלך, תמשיכי בה, והייעוד יתגלה בזמנו המתאים. האמונה שלך בקב"ה לא נשברה ביחד עם הנישואין.
לפני חודשיים
MidnightM - למה ערכת? הספקתי לקרוא בבוקר ולא הספקתי להגיב
לפני חודשיים
חסידה חולת אהבה​(נשלטת) - רציתי להוסיף נקודה חשובה על קנאה
לפני חודשיים
חמוד וקשוב​(נשלט) - מי יתן ואכן תצליחי למצוא את אשר אהבה נפשך וידע לאהוב אותך
לפני חודשיים
הב הב - כתבת מאד מאד מרגש ואמיתי דברים שנוגעים כנראה בכולם.
הקנאה קיימת כנראה אצל כולם.
כמו גם הריגוש שבלפזול לצדדים..
זה אגב לדעתי לא אומר שאדם לא אוהב את אשתו. זה מורכב,אבל לדעתי זה נכון.
הפוך מ "הכל או כלום".
לפני חודשיים
globalmind - פוסט נהדר !
לפני חודשיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י