סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבל הבלים אמר קהלת

במגילת קהלת, משפט המפתח הוא "הבל הבלים, הכול הבל". משמעות המילה הבל איננה "שטויות", אלא משהו שמתפוגג ונעלם במהירות, כמו הבל פה. קהלת מודע לארעיות של החיים בעולם, לעובדה שהכול חולף ועובר, ומנסה להתמודד עם הקשיים הקיומיים של ההכרה בכך. ואכן, הוגים ופילוסופים לאורך הדורות הדגישו מצד אחד את היותם של החיים פרק זמן קצר וחטוף לעומת הנצח, ומצד שני ניסו למצוא בהם תוכן ומשמעות כדי לא ליפול לתהום של יאוש וניהיליזם.

* מתוך מאמר של ד"ר משה רט.
לפני חודשיים. 19 בפברואר 2024 בשעה 11:48

לפני 3 חודשים. 25 בינואר 2024 בשעה 22:49

לפני מספר שעות הייתה ריקה לחלוטין, אפילו ההומלסים השאירו את ה "עגלות" שלהם בדשא ומצאו מחסה מהגשם.
ישבתי מתחת לעץ עם מטרייה וקפה הפוך בערך שעתיים, כיף להרגיש כך את החורף!

 

 

לפני 5 חודשים. 11 בנובמבר 2023 בשעה 22:50

צמד המילים שגורם לי לבחילה וחלחלה מאז ה- 7 באוקטובר.

צמד המילים שמתמצת ומזקק את גודל העיוורון וחוסר היכולת להבין ולקרוא את המניעים והכוונות של חמאס על ידי אנשי צבא בכירים, אנשי תיקשורת ופוליטיקאים. כולם זימרו את אותה המנטרה, כמו מקהלה חד גונית שאימצה את אותו התדר, חמאס מורתע!

 

עד כמה חמאס היה מורתע?

הוא היה מורתע ברמה כזאת שבערך ב 12 שעות הוא הצליח לטבוח, לרצוח, ולשחוט מספר כפול של אזרחים וחיילים מכל ההרוגים שהיו במלחמת ששת הימים או מספר יותר מכפול ממלחמת לבנון הראשונה או פי 9 ממספר ההרוגים במלחמת לבנון השנייה, 

הם היו מורתעים, כמו שהשטן בכבודו ובעצמו הגיע לביקור קצר.

 

רמת אמינות של הרתעה- 

רק תיתנו לנו אישורי עבודה לישראל ודיר באלק שתבדקו משאיות שנכנסות לעזה, ואם על באמת אתם רוצים שקט תדאגו להעביר לנו ים בכסף,  ובעזרת אללה יהיה שקט! תסמכו עלינו! פרי פלסטין.

לפני 6 חודשים. 12 באוקטובר 2023 בשעה 2:22

זאת הכותרת הראשית (צירפתי תמונה של הכותרת  למטה בפוסט הזה) באתר של ערוץ 12, הערוץ הנצפה ביותר בישראל.

הדם של הנטבחים עדין צועק מהאדמה וכבר הערוץ מתחיל לרמוז על השוואה בין משפחות ישראליות שנירצחו בדם קר לבין הרג פלסטינאים שצה"ל הודיע להם שאזורים מסוימים עומדים להיות מופצצים והם החליטו להישאר, או שאותם פלסטינים שהו בקירבת הטרוריסטים של חמאס.

*לדעתי במלחמת ה "אין ברירה" שנכפתה על מדינת ישראל אפשר לדווח על הרג הפלסטינים באחד המבזקים הקטנים, אבל כשנותנים לזה כותרת ראשית מדובר על  "הינדוס תודעה" (שמטרתו לרמוז על שיוויון מוסרי בין הנטבחים הישראלים להרוגים הפלסטינים). לפרסם את   הידיעה ככותרת ראשית מתאים יותר לרשתות תקשורת שעויינות  את ישראל כגון BBC.

*רשום מתחת לכותרת שהכתבים הם "כתבי החדשות".  בערוץ 2  כתבי החדשות  הן: דנה וייס ודפנה ליאל.

אתמול באחת ממהדורות החדשות דנה וייס דיווחה שהממשלה מתלבטת בין 2 אפשרויות:

אפשרות ראשונה - להשאיר את החמאס בשלטון ורק לתת לו מכה חזקה יותר ממבצע "חומת מגן".

אפשרות שנייה- למוטט את חמאס ואז הבעיה תיהיה להיכנס לבוץ העזתי (והיא התעקבה על המונח "הבוץ העזתי").

בימים האחרונים אני שומע חדשות וכל הפוליטיקאים מימין ומשאל תממי דעים  שצריכים לרסק את החמאס (חוץ מגבי אייזנקוט שהבנתי שהוא לא בהכרח חושב כך ולדעתו חמאס יכול להישאר בשלטון בתנאים מסוימים).

אז איך בדיוק דנה וייס החליטה שיש "התלבטות קשה" (כהגדרתה) ביןן שתי האופציות? שוב "הינדוס תודעה" קלאסי שמטרתו להתחיל להטמיע את הרעיון שאולי כדאי שחמאס ישאר בשילטון וגם  צריך להיות יותר עדינים עם חמאס (כי  אולי הוא אמור להיות פרטנר אחרי המלחמה).

לך תנצח מלחמה כשאין גיבוי תיקשורתי, במדינה דמוקרטית זה קשה.