צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שינויים

יש שינוי באוויר,
הטוויטי מתחיל להצמיח נוצות.
"בין הצער לאושר, מחפש לי טיפת אהבה"
לפני 15 שנים. 17 במרץ 2009 בשעה 10:07

אדם מרצה, הוא אדם הפועל לרוב בניגוד לרצונו או לא בשלמות עם עצמו, (קרי הייתי מעדיף שלא, אבל עבורו...) על מנת להשביע את רצון האחר בתקווה לגמול כלשהו, (יאהבו אותי, יעריכו אותי, יקבלו אותי, או לא יזרקו אותי ראש לתוך האסלה בשירותיי בנים בהפסקה.
אדם מרצה, מוותר על עצמו, על רצונותיו, והופך לאדם חלש חסר עמוד שידרה, ולבסוף לא מוערך ע"י בדיוק אותם אנשים אותם ניסה להרשים.
היות וגורם / מקור הנתינה שלו הוא חיצוני, הוא תמיד נזקק לאותו אישור חיצוני על מנת להרגיש שלם, בעל ערך, ולכן תמיד יהיה סיכוי גדול מאד למפח נפש, שברון לב, ואכזבה, כי הגורם החיצוני לא תמיד יהיה שם להעריך או אפילו יותר מכך יזלזל במאמצי הריצוי או מה שיותר גרוע ינצל אותם לרעת המרצה.
לשולט קשה מאד עם נשלט מרצה, כי יש סיכוי רב שתוך כדי ניסיון לרצות את השולט, הנשלט יפגע בעצמו (במיישרין או בעקיפין, נזק מכל סוג)

לעומת זאת התמסרות היא נתינה מכח פנימי, מתוך רצון אישי מלא וללא תלות בגורם החיצוני. אני נותן כי אני אוהב לתת, כי זה עושה לי טוב, ואני לא זקוק לאישור מאף אחד לכך. המתמסר בניגוד למרצה יודע לשים גבולות, יעצור לפני שיגיע למצב פגיע (רגשית, נפשית פיזית) כי אז הנתינה שלו תעצר, כי רע לו ולא נותנים כשרע. מתמסר יודע להביע את עצמו ואת צרכיו, וזוכה להערכה, כי קודם כל הוא מקרין כבוד לעצמו. אני נותן מרצוני ולא מרצונך, זה אולי נשמע אגואיסטי אבל בעיני זה האקט היותר נעלה. כי היא בא ממקום חופשי, אישי, ולא ככפיה מבחוץ. (כשאדם עושה משהו כדי לרצות, גם אם האדם השני לא ביודעין כופה את רצונו, הרי שעדין יש כאן כפיה (אפילו של האדם כלפי עצמו)

תנו לי התמסרות אגואיסטית כל יום, לא רוצה לראות ריצוי לעולם.

Gemmini​(לא בעסק) - מדהים. מסכימה עם כל מילה.

את יודעת מה עוד יותר יפה. אם בן אדם מגיע ממקום של ריצוי(חוסר בטחון) למקום של התמסרות(השלמה).
לפני 15 שנים
תמונה כפרית - זו בדיוק הנקודה בה אני עובדת על עצמי.
להתפטר מהריצוי ולהשאר עם ההתמסרות.
והיות שם מבחירה חופשית פנימית, ולא רק בגלל גורמים חיצוניים.
לפני 15 שנים
עורגת חלומות - מעניין. בדיוק לפני מספר ימים חשבתי על העניין הזה של ריצוי אחרים.
זה התחיל מזה שאמא שלי קצת העציבה אותי בחוסר היכולת שלה להביע אמפתיות לאחרים, זה תסכל אותי. ואז אחרי כמה ימים מצאתי את עצמי משתדלת לעשות בשבילה משהו שהיא ביקשה ממני, וזה למרות שלא הייתי ממש פנויה לעניין. וחשבתי על הקטע הזה, שכשמישהו מבקש ממני משהו אני משתדלת קודם כל לרצות אותו ואז חשבתי שאולי זה גם מה שעושה אותי כלבה כל כך טובה :)
זאת אומרת אם יש קשר בין הדברים.
אני לא מסכימה איתך, שפעולת הריצוי אינה נעשית בשלמות פנימית.
כשהשתדלתי עבורה, חשבתי על כמה זה יפתיע אותה וישמח אותה, וזה ממש שימח אותי- הידיעה הזו שהיא תופתע ותשמח.
אני לא יכולה לומר שהתמסרתי עבורה, אבל למרות הטורח והתחושה המבעסת הקודמת זה היה מתוך רצון אמיתי. ובדרך כלל זה ככה אצלי. אני מודעת לעובדה שיש לי איזשהו "מתג הפעלה" פנימי, שברגע שמישהו מבקש משהו, או כשאני יודעת על משהו שאני יכולה לעשות עבור מישהו- משהו שיעשה אותו מרוצה- אני לא נחה עד שאני עושה את זה. אבל זה מתוך הכיף שלי, גם אם זה קצת טרחה עבורי. קשה לי לראות את אותו מתג ככפיה. ואם זה כך, אז זו כפיה פנימית ולא חיצונית.
אני בכלל התחלתי לראות את ההתמסרות בהפוך על הפוך :)
לפני 15 שנים
תמונה כפרית - עורגת, את אומרת בדיוק מה שאני אומרת, אם את כבר עושה משהו, תעשי כי את רוצה ולא רק כדי לרצות, לעשות לא מתוך צורך אלא מבחירה, שנקודת המיקוד תהיה פנימית ולא חיצונית. אם זה הכייף שלך לשמח אותה אחלה, מעולה, הבעיה מתחילה ב לעשות כי לא נעים וכד'.התמסרות לא אומרת שאת לא טורחת,לפעמים ההתמסרות מגיעה עם טרחה וגם כשלא תמיד נוח ויש זמן אבל זו טרחה מבחירה :-)
לפני 15 שנים
עורגת חלומות - אבל גם אם אני רוצה לרצות ממקום שעושה לי טוב, זה לא הופך את זה להתמסרות.
אני פשוט לא חושבת שיש קשר בין ריצוי לבין התמסרות, שאין מקום להשוות או לחבר בין השניים. התמסרות, בעיניי בכל אופן, נמצאת במקום אחר לגמרי, אולי אפילו בכמה רמות מעל ולכן זה לא נכון לשים את הדברים אחד מול השני.
אני באמת לא חושבת שלרצות מישהו אחר זה דבר רע (וברור שאני לא מדברת על לעשות דברים שיפגעו באדם הנותן) ויותר מזה אני גם חושבת שנתינה זה ערך נעלה, ואני לא חושבת שצריך לבדוק בציציות מה מקור הנתינה.
אני הייתי שמחה מאוד אם הייתי יכולה לדאוג שכל הסביבה שלי תהיה מרוצה על בסיס קבוע על אחת כמה וכמה אם זה קורה בזכות מעשים שלי :))
ובחיי שאין לי רצון להתמסר לכולם. יש לי אדון אחד להתמסר אליו ולרצות אותו :)
לפני 15 שנים
תמונה כפרית - ריצוי אינו מגיע ממקום בו את רוצה.
הוא מגיע ממקום שהאחר רוצה.
כל מה שאני אומרת הוא
שאם כבר את עושה משהו תבדקי קאת שלמה עם עצמך ועושה כי את רוצה ולא מסיבות חיצוניות כמו
לא נעים
מה יגידו
אך הוא ירגיש
ועוד כל מיני מניפולציות רגשיות שלמדנו להפעיל על עצמנו באין מישהו אחר שיעשה זאת עבורנו
לפני 15 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - גרמת לי פשוט לבכות.
"אדם מרצה, מוותר על עצמו, על רצונותיו, והופך לאדם חלש חסר עמוד שידרה, ולבסוף לא מוערך ע"י בדיוק אותם אנשים אותם ניסה להרשים. "
משם התחלתי. הייתי ילדה מרצה. סמרטוטית. ללא גבולות.
הבעיה היא, שלמרות שעם השנים התפתחתי וצמחתי ושמתי את הגבולות, הצלקות נשארו, ואני לא באמת מסוגלת להתמסר כי זה מפחיד אותי - לא כי אני לא יודעת איך. זה מפחיד אותי, כי אנשים מנצלים את טוב הלב והנאיביות הזו. דורסים ורומסים, ואני נותנת ונותנת, וסומכת על הצד השני לתת את התמורה, שלא תמיד ניתנת.
תודה לך שהארת לי על אחת הסיבות הכי חזקות שבזכותן אני נשלטת, וסאבית מהנשמה - המקום הזה, שאותו אני רוצה לטפח ולהעצים - של נתינה כמעט עיוורת, רוצה למצוא את האדם שידע לקבל את הנתינה הזו ללא ניצול וללא פחד.
כמה קשה למצוא אדם כזה! אשרייך שמצאת לך אותו, אין מתנה גדולה מזו.
לפני 15 שנים
תמונה כפרית - חיבוקקקקקקק ענק לך
קודם כי את עושה עם עצמך דרך קשה ומתישה (מי כמוני יודעת) לא קל בכלל לעשות אותה, וכן היא מפחידה לפעמים.
הנתינה חייבת להגיע מתוך אחריות פנימית לעצמך תמיד, לתת רק ממקום שעושה לך טוב ומעצים אותך, ולא ממקום מפחד או מתפשר או מחוסר ברירה.
}{ בהצלחה
לפני 15 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - יושבת פה ומסמיקה...(: תודה לך }{
לפני 15 שנים
תמונה כפרית - מכל הלב מתוקונת
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י