בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שינויים

יש שינוי באוויר,
הטוויטי מתחיל להצמיח נוצות.
"בין הצער לאושר, מחפש לי טיפת אהבה"
לפני 12 שנים. 14 בינואר 2012 בשעה 7:01

בשיחותיי עם החתול כשכתבתי את הרשומה תג מחיר
הוא טען ובצדק, שהעלתי נושא נוסף אך לא נתתי לו מספיק במה, והוא ראוי לכך.

בפוסט כתבתי כך:
"ושאלה יותר קשה יש לי לאדם ממול, אם אתה יודע שמולך אדם כזה, האם יותר נכון, לא להכנס למערכת כזו מתוך ידיעה שהנך עלול לגרום יותר נזק מתועלת, או במידה וזהית את הסימנים מאוחר מידי לעצור את הרכבת הדוהרת."

לרבים מאיתנו, קשה לחשוב בשניים, אני רגילים להיות קול אחד ויחיד.
"מה אני רוצה, מה אני צריך, מה לי טוב או לא טוב. איפה לי קשה, מה לי חסר. הורים לילדים יטענו כאן בחום, שמרגע שנולדים לנו ילדים, זה משתנה, ואנו חושבים עליהם יותר מאשר על עצמנו, אני חושבת קצת אחרת, אבל לא כאן הדיון.

ברגע שאנחנו נכנסים לתוך זוגיות, אנחנו צריכים לקחת אדם נוסף בחשבון במערכת השיקולים שלנו, לראות באמת את הצד השני שבמערכת, ולמרות שבססמאות זה נשמע נפלא, במציאות זה קצת קשה. ביחוד כאשר אלו שמולנו לא ממש נוהגים לדבר בפתיחות על מה שהם חושבים או מרגישים, ויותר מכך, אולי עסוקים בלדברר לנו את מה שהם חושבים שאנחנו מעוניינים לשמוע, ולא את האמת.

מתוך כל אלו עולה בי השאלה, עד איפה האחריות שלנו מגיעה? האם אני לוקחת 100% אחריות על עצמי ו50% אחריות על החלק שלי בזוגיות שלי, או שאני מסתכלת מעבר לכך, ובודקת לא רק את עצמי, אלא גם את מי שמולי. האם יש דבר כזה "המבוגר האחראי" בתוך מערכת יחסים? האם יש לי את הזכות, ויותר מכך האם יש לי את החובה לחשוב במקום הצד השני ולקבל החלטות עבור הצד השני? אם אני יודעת שהצד השני נכנס למערכת מהשיקולים הלא נכונים (ומי זה שקובע שהם לא נכונים?) או אם אני יודעת שהשארות במערכת אולי עושה לי טוב ונפלא אך היא פוגעת בצד השני שמשיקולים שונים בוחר בכל זאת להשאר, האם אני צריכה להיות המבוגר האחראי? ואם כן במה זה כרוך?

ובתוך כל זה עולה בי מנגד השאלה, והיכן הכבוד וההערכה שלי למי שמולי, האם אין כאן דריסת רגל מבחינתי או אפילו זלזול במי שמולי? הרי יש מולי אדם מבוגר, שיכול ומסוגל לחשוב עבור עצמו, ולקבל את ההחלטות שלו בעצמו, ולקחת עליהן אחריות, גם אם הן מוטעות עבורו. ואם הן מוטעות לשלם עליהן את המחיר.

היכן בעצם עובר גבול האחריות הזה? והאם המצפון שלי יהיה שלם כשיגיע החשבון לשלם?

טאצ'​(שולט) - דינמיקה זו מילת מפתח בזוגיות
כל עוד ישנה זרימה ושני הצדדים מרגישים צמיחה אישית בתוכם הגבול אינו בהכרח שווה. חיכוכים עשויים להתחיל כאשר הזרימה מואטת או מאבדת את כיוונה ההתחלתי. אין פתרון בית ספר למעט ההבנה שדרושה השקעה. ואולי גם להקדים פתרון לבעייה ולבנות מנגנוני תקשורת ליום סגריר שיאפשרו לשוחח ולא להתנצח
שבת שלום
לפני 12 שנים
תמונה כפרית - תודה על התגובה :-).
מסכימה איתך שהאידאל הוא שתהיה שם צמיחה אישית לשני הצדדים. ושהקשר הוא קשר מעצים ונותן אנרגיות, אך לא תמיד זה כך, בקשר כמו בכל דבר יש עליות ומורדות, האם נשארים, משקיעים, נלחמים על היש או מוותרים אל מול הקושי?
ויותר מכך, האם נכנסים לתוך קשר בידיעה, שזה הולך להיות בעייתי בשל נתונים אוביקטיביים וסוביקטיביים? האם תכנס לתוך קשר בידיעה ברורה שאתה הולך "להרוויח" ואילו הצד השני עלול לשלם על כך מחיר על אף שהצד השני טוען שהוא "מודע" לכך?
לפני 12 שנים
פרומיתאוס - קיימת לטעמי הבחנה אחת.

1. אתה לוקח אחריות.
2. אתה אחראי למרחב שמאפשר צמיחה.

כשאת בוחנת את מה שקרה בקשר שלך, רצוי שלא תתפשי לשיפוט של מי שהיה עימך שם.

שאלי את עצמך מי לקח אחריות בקשר.
האם את עצמך לקחת אחריות על חייך.
גם כשאת מוסרת את עצמך, זו האחריות שלך לבחון מי מולך והאם הוא כאחראי על המרחב של שניכם (בהנחה שזה עומד ביסודו של הקשר שלכם) האם המרחב שלכם נועד לאפשר לשניכם צמיחה?
לפני 12 שנים
תמונה כפרית - אני לא שופטת אף אחד.
אני שואלת שאלות שעולות בי מפעם לפעם.
אני נגעתי בהן כאן בעבר מנקודה זו או אחרת.

אני לוקחת אחריות מלאה על החיים שלי ועל הבחירות שלי. אבל כמו כל בן אדם נורמלי מודעת לכך שלא תמיד אנחנו בוחרים לראות, ולפעמים אנחנו נוהגים לשקר לעצמנו, כדי להתאים את עצמנו למציאות, במקום לשנות אותה.

בוא ניקח דוגמא. נניח שאתה קפטן על אחת מאוניות "צים" המשרת חי שנה על המים חצי שנה ביבשה. והך פוגש נערה מקסימה, והיא לחלוטין מה שאתה רוצה במי שתהיה שותפתך לחיים, אך אבוי, יש לה חרדת ניטשה עמוקה, עבורה חצי שנה על המים זה כמו 5 שנות גיהנום. היא טוענת שהיא תוכל להתמודד, אתה רואה שהיא לא ממש מצליחה, איפה נגמרת האחריות שלה ומתחילה שלך?
לפני 12 שנים
פרומיתאוס - זו שאלה שעשויה להיות בפני כל זוג שבוחן יחד את העתיד שלהם
האם תנאיי קריירה של אחד מהם פוגע באפשרויות של השניה , סופו של עניין כאחראי אתה חוקר כדי להגיע למה שאני מכנה "מרחב מאפשר צמיחה " לשניכם.
אם אחד בקשר אינו מצוי במרחב כזה, משמעו מישהו לא לוקח אחריות. אז אלה יחסים שבהם שני הצדדים מפיקים כ"א ע"פ דרכו מה שנחזה להיות לו תועלת רגשית כלשהיא.
התועלת הזו במצבים מסויימים עלולה להתנגש עם אפשרות של צמיחה.

לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י