בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מגרש משחקים

לפני 17 שנים. 12 בספטמבר 2006 בשעה 18:09

יום שבת לפני כמה שבועות.
ילדה בת 9, בת של חברה, שואלת אותי האם יש לי חבר. אני עונה לה שלא והקטנה שואלת בתגובה האם איני רוצה להתחתן ומתחילה להטיף לי ש"את צריכה כבר להתחתן ולהיות נשואה. דודה שלי יותר צעירה ממך והיא עוד מעט מתחתנת". שאלתי אותה למה אני צריכה להיות נשואה ומה זה אומר שמישהי יותר צעירה ממני מתחתנת אוטוטו ואני לא ומה זה בעצם משנה האם אני מתחתנת אם בכלל ואם כן - מתי? אז הקטנה ענתה וברור שאת כל מה שאמרה שמעה מאנשים בוגרים בסביבתה ופשוט דיקלמה יפה ואני בעיקר הייתי בהלם שילדה בגילה מטיפה לי על חתונה ודי דגדג לי לומר לה - "תרגעי! מה את מטיפה לי? את בת 9!!!".

יום ראשון.
לקוחה מתקשרת למשרד לצורך קליטת עובדת חדשה דרכינו ומכיוון שאנחנו מכירות קצת מספרת לי שעובדת אחרת, שהייתה בהריון בחודש רביעי, נפלה בבית והפילה את התינוק וכמה זה היה נורא ואיך היא עדין מרגישה רע. שוחחנו קצת על רגשותיה ואז התחילה לספר שביתה בת 30 וכשהיא אומרת לבת ש"נו, מה קורה? מתי כבר תכנסי להריון" הבת אומרת שיש לה זמן והיא משוכנעת שביתה טועה בגדול. בעוד אני מנסה לסיים את השיחה היא שואלת אותי בת כמה אני. אני שאני בת 28 ואז היא שואלת: "נו, ואת לא חושבת על ילדים?". בעודי ובהלם ותוך כדי תהיה איך אישה שמכירה אותי ממספר שיחות עסקיות בלבד מעזה להתערב בעניין אינטימי כל כך עניתי שאני חושבת אבל אני חושבת שעכשיו זה לא הזמן הנכון ובהחלט יש לי זמן.

אותו יום ראשון.
ביקור בית אצל קשישה שמטופלת על ידי המשרד. הקשישה אני ונכדתה יושבת ומשוחחות. הפגישה מסתיימת ואני עומדת לצאת ואז פונה אלי הנכדה ושואלת - "יש לך ילדים?". אני עונה שלא והיא שואלת בת כמה אני. אני עונה ושומעת את תגובתה - "מה? את קטנה ממני בשנה?! לי יש כבר 5 ילדים!" נו, אז?

מספר פעמים בשבוע.
רוב העובדות המועסקות בחברה הן נשים ממוצא מזרחי, בעלות השכלה תיכונית, נשואות מגיל צעיר יחסית או גרושות ואמהות למספר ילדים. מדי פעם אני יושבת עם העובדת התורנית ובמהלך שיחה על הא, דא וענייני עבודה היא שואלת - "יש לך ילדים?". בהתחלה הופתעתי מעצם השאלה. לא הבנתי מדוע הן לא שואלות האם אני נשואה בכלל. מסתבר שאני עונדת טבעת שכולן משוכנעות שהיא טבעת נישואין וכשאני קניתי אותה בכלל לא חשבתי שהיא נראית כמו טבעת נישואין...
אז אני תמיד מסבירה שאני בכלל לא נשואה ואז מתחילה "שיחת הברכות והאיחולים" שאמצא מישהו בקרוב ואתחתן ואביא ילדים. אחת העובדות בכלל הגדילה - יום אחד נסעה להר מירון והודיעה לי שתתפלל שאמצא חתן. לא בן זוג, חס וחלילה, חתן.

אפשר לקרוא את הכל ולומר "מה אתה רוצה? הם אוהבים אותך ודואגים לך". ואפשר לקרוא ולבדוק האם זה לא מוזר שרק נשים דואגות לי? שחתונה, נישואין וילדים נחשבים ביטחון והצלחה בחיים? שאולי המסר שמועבר פה הוא בעצם מסר חברתי עמוק מאוד שאומר - תהיי נורמטיבית, תהיי כמו כולם, אל תסטי מדרך הישר ואם אפשר תלדי כמה ילדים שיהיו חיילים טובים בצה"ל כי חייבים להתרבות ולהגן על המדינה.

אפשר לקרוא ולשאול למה אף אחד ובעיקר אף אחת לא עוצרת לשאול אותי האם אני רוצה להתחתן, האם אני רוצה להביא ילדים, ואם כן - מתי, ולמה זה לא דחוף לי. אולי, חס וחלילה, התשובות שלי עלולות להשמע הגיוניות! אני מאוד לא מעריכה את הצורך לעשות את הכל "לפי הדרך הנכונה" ולא לפי הדרך הנכונה לי. מין סוג של "נעשה ונשמע" שלא מקובל עלי כי אני אישה שחושבת, מטילה ספק וחייה את חיי לפי ראות עיני, גם אם לחברה קשה לאכול אותי. רק יש לי בקשה אחת - תנו לחיות בשקט, תודה.

TheCMan - מצאת לך איפה למצוא לחיות בשקט...רק פה...חחח...בידרנת אותי! את בת 28 ללא ילדים בושה! ללא חתונה?! רחמנא ליצלן! כישלון!!! אתה בן 28 לא נשויי "מה יהיה? אין איזה מישהי חמודה?" לא רוצה להתפשר..."החיים מלאי פשרות..." "אתה לא נהייה צעיר יותר..." מה יהיה עם אנשים?! למה תמיד דוחפים את האף לאיפה שלא צריך...ובלי טקט...משגע אותי השטויות האלה...
לפני 17 שנים
mind games​(מתחלפת) - יקירי, לגברים סולחים הרבה יותר בקלות.
לפני 17 שנים
TheCMan - תמיד נדמה שהדשא של השכן ירוק יותר... :)
לפני 17 שנים
מאי - תיארת את זה בצורה שהצחיקה אותי :) , אבל ברור שזה
מעצבן. ולילדה הזאת פשוט הייתי אומרת: "תסתמי!"....
(או לפחות הייתי רוצה לומר)
לפני 17 שנים
השיבומי המתקתק​(מתחלף){בדסמית} - כולם צודקים, את טועה,
תתחנני!

(אופס, תתחתני)
לפני 17 שנים
אושה{אוש} - אוי! כל כך מוכר...
כשאת רווקה כולם רוצים שתמצאי מישהו
כשיש לך חבר שואלים כל הזמן מתי החתונה
שאת נשואה - כל העולם ואישתו מתענין במצב ברחם שלך.
את יודעת כמה פעמים בשבוע אומרים לי את זה?
ואני עוד שנתיים נשואה ונטולת ילדים!
מקבלת מבטים מלאי רחמים.
לפחות למזלי זכיתי בשני זוגות הורים מקסימים שלא מעיזים ללחוץ. לחץ של ההורים לפעמים הוא הגרוע מכל.
לפני 17 שנים
פייה{O} - חוצפה של אנשים...

זו לא דאגה נוגעת ללב בעיני, זו סתם חטטנות וצרות אופקים.
אנשים שמאויימים מצורות חיים שונות מאיך שגידלו אותם.

עזבי אותך, השאלה היחידה הראויה להשאל היא האם את חייה בצורה שעושה לך טוב,
בין אם זה לבד, עם בעל, עם אישה, עם 17 ילדים או עם חתול.
לפני 17 שנים
wayu - אכן מוכר.
אוי,עד כמה שזה מוכר.
אחותי הקטנה התחתנה,עכשיו כולם-כולל קרובי משפחה מחו''ל מתקשרים כל שבוע לשאול מתי אני מתחתן.
ולך תסביר להם. :)
בנוסף אני עוד עובד בצוות מלא נשים.
ואם זה לא מספיק-אז יש גם סבתא פולניה (ואמא) שממש לא מתביישות ללחוץ.

הצילו!!!!!!!
:)
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י