סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

למה אנחנו פה?

מחשבות על תודעה. אהבה. שליטה והקלות הבלתי נסבלת של הקיום
לפני 4 שבועות. 20 באוגוסט 2024 בשעה 15:08

שחרור מתלות הוא תהליך מורכב המתרחש ברמות שונות של התודעה והנפש. בפסיכולוגיה, שחרור מתלות נתפס כשלב חשוב בהתפתחות האישית, שבו האדם לומד להסתמך על עצמו ולפתח תחושת עצמאות וביטחון עצמי. פרויד, מייסד הפסיכואנליזה, הציע שהשחרור מתלות הוא חלק מהתהליך שבו האדם מתבגר ומתחיל להתמודד עם קונפליקטים פנימיים וחיצוניים בצורה עצמאית. התהליך הזה כולל הבנה של הדינמיקות האישיות והתרבותיות שמשפיעות עלינו, ושחרור מהן כדי לפתח זהות עצמאית ובריאה יותר.

 

בתורת המזרח, השחרור הרוחני נתפס כדרך להשתחרר מהסבל ומהמעגל האינסופי של לידה ומוות. בבודהיזם, למשל, השחרור מתבטא בהשגת הנירוואנה, מצב שבו האדם משתחרר מהתשוקות והאשליות שמובילות לסבל. הפילוסופיה ההודית מדגישה את הצורך בהבנה עמוקה של העצמי ושל המציאות כדי להגיע לשחרור מוחלט.במערב, הפילוסופים האקזיסטנציאליסטים כמו סארטר והיידגר דיברו על הצורך לשחרר את עצמנו מהכבלים החברתיים והתרבותיים שמגבילים את חירותנו האישית. הם טענו שהשחרור האמיתי מגיע מהכרה באחריות האישית שלנו על חיינו ומהיכולת לבחור את דרכנו באופן מודע ואותנטי.

גם בעולם המודרני, השחרור מתלות ומהגבלות חברתיות הוא נושא פופולרי. בספרות ובקולנוע, דמויות רבות עוברות תהליך של שחרור אישי, שבו הן לומדות להתגבר על פחדים ומכשולים פנימיים כדי למצוא את דרכן האמיתית. תהליך זה משקף את הרצון האנושי האוניברסלי לחופש ולמימוש עצמי.

בעולמות הבדס"מ, הקשר בין שולט לנשלטת עשוי להיראות כפרדוקס לשחרור, אך עבור רבים הוא מהווה כלי רב עוצמה לתהליך של שחרור אישי ורגשי. בקשר זה, הנשלטת מעניקה לשולט את השליטה באופן מודע ומוסכם, מה שמאפשר לה לחוות תחושת חופש פנימית. המצב הזה מאפשר לנשלטת לשחרר את הצורך בשליטה עצמית מתמדת ולחוות תחושות ורגשות בצורה חופשית ובטוחה. תהליך זה, המתרחש במסגרת של אמון והסכמה הדדית, יכול להוביל לשחרור מעכבות, פחדים ותחושות אשמה, ולאפשר לנשלטת לחקוראת גבולותיה האישיים בצורה מודעת ומעצימה. עבור רבים, החוויה הזו מהווה דרך לשחרור מהכבלים הפסיכולוגיים והחברתיים, ומספקת תחושת חופש ומימוש עצמי עמוקים.

 

בעיניי זו המהות של שולט אמיתי, מטרתו לייצר קרקע יציבה ובטוחה לנשלטת כחלק מתהליך עמוק של חניכה וצמיחה שבסופו ניתוק וחזרה של הנשלטת ממקום אחר ונכון יותר עבורה. כל שולט שמפתח תלות בצורה יזומה חוטא לאמת. ושולט אמיתי יודע שמדובר במשימה לא פשוטה בכלל.

 

 

 
ענני בראשית{התגשמתי} - תקשיב, באת לי משמים. אני רוצה את זה במוקלט! אפשר?
לפני 4 שבועות
ענני בראשית{התגשמתי} - פשוט לא מצליחה להתרכז בקריאה
לפני 4 שבועות
Domus שולט - שמח שאהבת :) תקליטי ותשלחי גם לי עותק
לפני 4 שבועות
ענני בראשית{התגשמתי} - חח מתה
למה זה רעיון כה מדליק הצילו
יש לי גם משקפיים וראש זומם
לפני 4 שבועות
Domus שולט - אני אשקול את הנושא לחיוב :) מה את זוממת?
לפני 4 שבועות

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י