ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Life in a sugar bowl

לפני 10 שנים. 12 ביוני 2013 בשעה 13:48

"Old love, new love, every love but true love"

(Love for sale)

 

שלוש שעות אחרי שפתחתי כרטיס באתר מסויים שמתווך בין שוגר-דדיז לשוגר-בייביז, פנה אליי "תומר". שלא כמו רוב ההודעות האחרות שנערמו לי בתיבה במהירות מסחררת, תומר התייחס לדברים שכתבתי ולא רק לתמונה שלי, שאמנם הסתירה את הפנים שלי אבל גילתה מספיק מהשאר. משהו בו שידר כנות פשוטה: כן, הוא מבין שהוא יכול ליצור מערכת יחסים רגילה בצינורות המקובלים, אבל לא עם מישהי צעירה ממנו בעשרים שנה שגם נראית ממש לא רע. הוא בן 47, גרוש + 2, ואין לו יותר בעיות כלכליות. הוא ישמח לפגוש אותי לקפה בצהריים. חשוב לו גם לדעת מה אני מחפשת, ולמה הגעתי לאתר הזה. אהבתי את הגישה שלו. אחרים שפנו אליי, עוד לפני שראיתי תמונה שלהם, (רוב הגברים באתר לא שמים תמונה של עצמם. הם נשואים מדי, יש להם מה להסתיר מדי ) הציעו לי טיסה ללונדון, סוף שבוע בברצלונה, רכב שיאסוף אותי ויחזיר אותי, חשבון פתוח לקניות. מה אתם קופצים מה? הנה גבר שלא מלא בעצמו, מספיק בטוח כדי לא לעוף על עצמו בשניה הראשונה, ואין לו בעיה להיפגש באמצע היום בבית קפה הומה אדם. אין לו ממי או ממה להסתתר. אחרי שבדקתי עם עצמי טוב טוב שגם לי אין כל כך ממה להסתתר, הסכמתי להיפגש.

כשראיתי אותו החסרתי פעימה. חתיך הורס, בנוי כמו אתלט, חיוך מקסים ונוכחות כובשת. אני, שרגילה להיות במשבצת המחוזרת, מצאתי את עצמי בסיטואציה ההפוכה: הוא הציץ בי מדי פעם אבל לא בעיני עגל תלויות כמו של רוב הבחורים שמריירים עליי, ואחרי שיחה קצרה וטובה אמר שיש לו פגישה אחרת, ושיחזור אלי מאוחר יותר וכמעט הרגשתי שהוא מנפנף אותי. בכלל לא דיברנו על ההמשך. הרגשתי כמו נערה פתיה. כל היום הייתי בסרטים. כל שניה הצצתי בנייד. אחרי נצח קטן של חמש או שש שעות, סמס: "היה לי נעים איתך. ארוחת ערב מחר?" למרבה האירוניה, הרגשתי שאני היא זו שכבשתי אותו... הכרחתי את עצמי לחכות חמש דקות לפני שעניתי "אשמח".

למחרת נפגשנו לארוחת ערב. כאמור, סצינת המסעדות השוות בתל-אביב היתה זרה לי לחלוטין. נהניתי מאד מהאוכל, מהיין, מהשיחה. הוא הגיש לי את התפריט וביקש ממני להזמין לנו בקבוק יין. הרגשתי קצת כמו נערת-כפר בעיר הגדולה. השתדלתי בכל הכח לא להיות שקופה מדי.. מחירי היינות בתפריט נעו בין 200 ₪ לבקבוק ועד 4500 ₪ לאיזושהי שמפניה מפולצנת. ברור שאני לא יכולה לבחור בהכי זול או הכי יקר. גם לא רציתי שיחשוב שאני איזו פרימיטיבית, קיבוצניקית שלא מבינה כלום ביין.  הצלחתי להגיד שאני אוהבת יין צרפתי בלי שרעד לי הקול. בחיים לא שתיתי יין צרפתי, בטח לא כשהייתי מודעת לזה. בחרתי משהו שהיה כתוב עליו 'מיוצר בצרפת'. המחיר היה 900 ₪. הנה זה מתחיל, חשבתי לעצמי.

הוא סיפר הרבה על עצמו, קצת פחות על חיי הנישואין שלו, קצת יותר על חיי הגירושין שלו. סיפרתי על עצמי, על הצבא, על החיים בתל-אביב. על החלומות. הוא שאל למה אני לא לומדת. בשום שלב לא הציע לי שום דבר קונקרטי. זה היה כאילו דייט רגיל, חוץ מזה שעשרים ומשהו שנה הפרידו בינינו, וברקע שנינו ידענו בוודאות שמתישהו נדבר על ה"סידור." כשיצאנו מהמסעדה הוא שאל פתאום: "איזה מן ציפיות יש לך ממני?"  לא הייתי מוכנה לזה. הייתי נינוחה ועולצת ומשוחררת וטיפה הלומת-יין, ופתאום השאלה הזו. לא ידעתי מה לומר. הרגשתי שזה רגע חשוב  אז ניסיתי להתרכז, ובדיוק כשניסיתי להתרכז, הוא נישק אותי. אני יודעת שעצמתי עיניים, כי אני תמיד עוצמת עיניים כשמנשקים אותי כמו שאני אוהבת. בנזונה. אחרי נשיקה כזו קצת קשה לדבר על עסקים. אמרתי את הדבר הראשון שעלה על דעתי: "אני רוצה שיהיה לי הרבה יותר נוח." אמרתי. "את יודעת שמתישהו נצטרך לתרגם את זה לדברים יותר ספציפיים", אמר תומר. "אני בטוחה שיש לך הרבה נסיון בזה", יריתי לעברו. הוא רק חייך, וניסה לנשק אותי שוב. הפעם שלטתי יותר בעניינים. הסטתי את הראש בעדינות הצידה. הוא התמלא תשוקה בבת אחת. "בוא נלך אליי", אמר בקול נמוך. אבל אני כבר חזרתי לעצמי ולגמרי הייתי בשליטה. "אנחנו בקושי מכירים.", אמרתי ורציתי לראות איך יגיב. הוא הביט בי במבט מוזר. לרגע חשבתי שהוא עומד לומר את הנורא מכל ("שנינו יודעים מה את, בואי רק נברר את המחיר"), אבל הוא רק אמר  "בא לך ללכת על החוף?" טיילנו עוד כמה שעות לאורך החוף. ההתלהבות בה הייתי שרויה קודם לכן שכחה קצת. כן, זה נעים והכל, אבל זה לא באמת התחלה של משהו, עם דפיקות לב של משיכה וקשר מתרקם והולך. הרי "מתישהו נצטרך לתרגם את זה לדברים יותר ספציפיים", כמו שתומר אמר. הוא דיבר ואני חשבתי על הדברים הספציפיים. המון דברים ספציפיים נכנסו לי למחשבות ללא סדר. ברקע דיבר תומר על אהבה. כמעט שהתחלתי לזמזם את love for sale.

לפני 10 שנים. 11 ביוני 2013 בשעה 5:21

 Je n'suis qu'une fille du port

...qu'une ombre de la rue

ביום שהשתחחרתי מהצבא ידעתי שימיי בקיבוץ ספורים. אחרי שלוש שנות שירות משמעותי ותורם, יצא לי לגמרי החשק לתרום לאחרים. כל מה שרציתי זה לשקוע באנונימיות ולתרום לעצמי. הקיבוץ היה המקום האחרון עלי אדמות בו יכולתי להתחיל לעשות את זה. תוסיפו לזה את העובדה שהעיר הקרובה ביותר ידועה בעיקר בגלל הקטיושות שנחתו עליה מאז שאני זוכרת את עצמי, ותבינו מהר שהאפשרויות שלי באיזור היו די מוגבלות. מלאה בהרבה אנרגיות טובות, חששות וציפיות, הגעתי לתל-אביב.

לא היה לי שקל. שקל לא היה לי על התחת. עבדתי כמו שפחה במלצרות, נקיון, מזכירות, שליחויות. נסעתי כמו מטורפת על טוסטוס מלא פיצות כאילו שהחיים שלי תלויים בעוד 5 ש"ח שאקבל טיפ מאיזו צפונית דוחה ברמת-אביב. התלבטתי אם ללמוד, מה ללמוד, איפה ללמוד. כשהגיע הזמן ללמוד לא עשיתי כלום. הייתי בדיוק בין עבודות, בין דירות, בין חדרים, בין מערכות יחסים. עברה שנה, ועוד שנה. מישהו פעם אמר לי שתל-אביב נותנת לכל אחד מה שהוא רוצה. אני זוכרת את היום הזה, שהלכתי כמו זומבית על הטיילת והסתכלתי בים בייאוש. זה מה שאני רוצה? ככה? מתי בפעם האחרונה קניתי לעצמי בגד יפה? מתי בפעם האחרונה אכלתי במסעדה? נורא ריחמתי על עצמי. זלגתי דמעות ענקיות והייתי כל כך אומללה, ובעיקר מאד מאד לבד. 

בדיוק אז פגשתי חברה מהצבא. שמחתי כל כך על חברתה. בסך הכל הייתי צריכה נפש קרובה. בילינו המון זמן ביחד, עד שההתלהבות שכחה והמציאות שוב נשכה בנו. זו היתה היא שהראתה לי אתר של שוגר-דדיז. היא דיברה על כך בכל כך הרבה התלהבות, שהייתם חושבים שהבחורה עלתה על הפתרון האולטימטיבי לבעיות הכלכליות באשר הן. אני קצינה מהקיבוץ, זוכרת?! הייתי מטיחה בה. מה שאת עושה, זה להיות סוג של זונת צמרת, אמרתי לה ישר בפנים. אולי, היא אמרה. אבל אלף, אני נהנית מזה. ובית, לא חסר לי כסף אף פעם. וגימל, מתי שיתחשק לי אני יכולה להפסיק. את נשמעת כמו אחרון המכורים, אמרתי. הם כל כך מאושרים, אף פעם לא חסר להם כלום, והם יכולים להפסיק מתי שבא להם, נכון? היא היתה נבונה מדי בשביל להכחיש את העובדה שהיא התמכרה לסגנון החיים הזוהר. טיסה-או שתיים בחודש במחלקת עסקים ליעדים נחשקים. פינוקים שוטפים עד אין קץ. ארון מתפקע מרכישות מרשימות של בגדים ונעליים. ארוחות במסעדות הכי שוות, ותקציב שאין שום סיכוי שאני מתחילה לגרד כמוהו בחמש עד עשר השנים הבאות.

אני בחורה קשוחה בדרך כלל. אני יודעת להסתפק במועט. אני מאומנת בזה. הערכים שלי פחות או יותר תקינים. אני מה שקוראים 'בחורה נורמטיבית'. אבל החברה שלי מהצבא ניקרה את עיניי יום יום, שעה שעה. בסוף נשברתי. עד מהרה הפכתי להיות, כמו בשיר של מוסטקי, עוד בחורה מהנמל, עוד צללית ברחוב.