לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המצברים שלי

המירוץ אחר האושר
לפני 17 שנים. 22 באוקטובר 2006 בשעה 17:16

להבה.. אני מפרסמת עבורך מאמר הנמצא בקישור הזה - http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles_2/17855224.doc

המדריך למציאת חתול אבוד.
נכתב ע"י דון וויזר ומרי אן מילר.

החתול שלך נעלם מתוך הבית. הוא יצא החוצה כשפתחת את הדלת ולא היית זריז מספיק ללכוד אותו, או שהוא חיטט ופתח צוהר או מצא יציאה ועכשיו הוא בחוץ.
אם התמזל מזלך ויכולת לראות אותו בורח יש לך מושג כללי באשר למקום הימצאו. אבל אם אין לך מושג לאן החתול שלך הלך, מה עליך לעשות?
לפני שניגש לנושא הימצאות החתול בחוץ, בואו נציג כמה פעולות מניעה שעליך לבצע לפני שזה קורה.
1. סימון בשבב אלקטרוני, כיום רוב הוטרינרים מציעים שיבוב. זו דרך בטוחה, לא יקרה להבטיח את חתולך. יש חיסרון לשיבוב, לא לכל בתי המחסה או הוטרינרים יש קורא שבבים ידני הקורא את כל סוגי השבבים. החתול שלך יזוהה בסורק באמצעות קוד זיהוי. קולרים ניתנים להורדה בקלות ותגי שם מו?סרים. אבל שבבים אלקטרוניים הם בגודל וצורה של גרגיר אורז, נשארים חבויים מתחת לעור חתולך.
2. שמור תמונה עדכנית של חתולך בהישג יד. אל תצלם רק תמונות חמודות, צלם תמונות גוף מלא כך שניתן יהיה לזהות את חיית המחמד שלך על פי התמונה במקרה הצורך.
3. סקור את העמותות שעוזרות בזיהוי חיית המחמד שלך.
{במאמר מופיעים ארגונים בחו"ל לוכדי ומאתרי חיות – אפשר להוסיף כאן את המקבילים בארץ: תנו לחיות לחיות, אס או אס חיות, העמותה למען החתול, אבי קוזי ועוד} ארגונים אלה ועוד ערוכים לעזור לענות לשאלות ולנסות להבטיח את חתולך. ניתן למצוא את האירגונים הללו באינטרנט.

חתול בייתי שבורח החוצה
אתה נמצא בבית, מישהו פותח את דלת הכניסה. החתול חומק החוצה, מסתובב בפניה של הבית ונעלם! מה עליך לעשות?
ראשית, לך אחרי החתול, אבל אל תרוץ, ואל תרעיש. נסה לשמור על קשר עין, אבל בדרך כלל כשחתול בייתי יוצא החוצה, הריחות והקולות נוטים להיות מבהילים והדבר הראשון שהם רוצים לעשות זה להתחבא קרוב לבית. כל רעש כמו לצעוק את השם או למחוא כפיים יגרום לבהלה נוספת אצלם. אם הם עוזרים ומסתכלים עליך, רק מיד לישיבה על הברכיים, אל תסתכל עליהם בעיניים ומתח את ידיך. תוך שימוש בקול הרגוע ביותר שלך, קרא לחתול אם אין גורמים מסיחים מסביבך לעיתים הם יבוא ישר אליך.

אבל, מה עושים אם הם לא?
החתול נעלם מתחת למרפסת. אתה יכול לראות אותו בפינה המרוחקת. אז איך תמשוך את תשומת ליבו? הבא את ארגז החול. פזר חול מהארגז בשביל לפני המרפסת המוביל לארגז. סדר אוכל ומים בשבילו בקרבת מקום. ואז תיסוג, וחכה. אתה רוצה שהארגז והאוכל יהיו קרובים ככל האפשר לדלת הכניסה. אם יש לך מזל, החתול ייצא החוצה לאכול כשירגע, ישתמש בארגז ויכנס הבייתה.

אין זכר לחתול
חזרת הבייתה וגילתי שהחתול איננו. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לערוך חיפוש שיטתי בביתך. קח כל חדר וחפש ביסודיות. רד על ברכיך וחשוב כמו חתול. זכור, כשמפוחדים או פצועים הם נוטים יכולים לזחול לתוך דברים שלעולם לא היית מאמין שהם אפילו ידחקו מתחת. תרצה לחפש מתחת לכסאות או מיטות, בתוך כורסאות, בתוך כיסא נוח (פעמים רבות חתול יקרע את תחתית הבטנה של כיסא או מיטה ויעלם לתוך הקפיצים). תרצה להסתכל בארונות ולוודא שכיסית כל ס"מ בבית המגורים לפני שאפילו תחשוב על לחפש בחוץ.

אחרי חיפוש זהיר בבית, תצטרך לעשות מספר דברים. האחד הוא למצוא חולצה ישנה שלא אכפת לך ממנה, או זוג נעלי ספורט ישן. נעל את הנעליים בלי גרביים, או לבש את החולצה ותתחיל ללכת מסביב לבית שלך שלך כשאתה קורא לחתול. קח קופסא של אוכל יבש לחתולים או חטיפים, ונער אותה בעדינות כשאתה הולך. תרצה להזיע כך שהחולצה הזו והנעליים יספגו את הריח שלך, למקרה שלא תמצא את החתול, מכיוון שהנעליים והחולצה יעזרו לחתול להריח את הבית. אם לא הצלחת בחיפוש, כשתחזור הביתה, תלה את החולצה בחוץ במקום שהרוח נושבת ותוכל להפיץ את הריח, ומקם גם את הנעליים בחוץ ליד דלת הכניסה.

דאג לנוחיות החתול האבוד
קח קופסת קרטון גדול והפוך אותה. חתוך חור בגודל חתול בצד ומקם אותה בחוץ עם מצעים רכים בפנים. לחץ על החלק התחתון למטה ועשה ממנו מקום מבטח לחזור אליו לחתול. שים אוכל, מים וארגז חול בקרבת מקום.
הזמן הטוב ביותר לחפש אחרי חתול אבוד הוא כשהעולם ישן. מסגרת הזמן הטובה ביותר היא בסביבות 2:00 לפנות בוקר צא החוצה עם פנס ואוכל. אתה יכול לקחת איתך פחיות אוכל רטוב לחתולים, עמוד בחוץ באיזור פתוח ופתח את הקופסא, או נע את צנצנת החטיפים. תופתע לדעת איך קול יכול לנוע בבוקר השקט, ולעיתים קרובות החתול שלך יופיע תוך דקות מפתיחת הקופסא הראשונה. מטפלי חתולים בעלי יוזמה גם הקליטו את הצליל של פתיחת קופסאות שימורים, והשמיעו אותו שוב ושוב במהלך חיפוש חתולם האבוד.

הכן עלונים. כלול תמונה של חתולך והצע פרס או תמריץ. תלה אותם בחנויות מכולת, במרפאות וטרינריות, בכל מקום שתוכל. תלה אותם בגובה העיניים. אל תדחף אותם בתיבות דואר. תוכל להסתבך אם תעשה זאת. לך בשכונה שלך עם העלונים הללו, שים אותם על עמודי טלפון, דבר עם ילדים בשכונה, מחלק העיתונים, הדוור וכל מי שמסתובב בשכונה שלך.

התקשר לעיתונים ופרסם מודעת חתול אבוד. התקשר לתחנות רדיו מקומיות, רבות מהן יפרסמו בחינם תשדירים קצרים למען יצורים אבודים. התקשר לוטרינר שלו ויידע את הצוות שהחתול שלך נעדר. נעץ עלון אצל כל הוטרינרים באיזור מגוריך, וקח אחד לבתי מחסה קרובים. אם לאחרונה עברת דירה והבאת את החתול איתך, חפש גם בכתובת הקודמת.

השג מלכודת ומקם אותה במקום בטוח ליד ביתך. יתכן שתתפוס חתול אחר, או אפילו אופוסום או בואש (תלוי איפה אתה גר) אבל ייתכן גם שתתפוס את החתול שלך

אם אתה רואה חיה דרוסה בכביש ליד הבית שלך, הזז אותה באמצעות את חפירה וקח אותה לעשבים בשולי הכביש. היו מקרים בהם חתולי בית הסתקרנו לגבי חיות דרוסות והתקרבו לחקור, רק כדי להפוך לקורבנות בעצמם.

הכן רשימה של כל מה שעשית כדי למצוא את חתולך. התייעץ עם בעלי חתולים אחרים אם שום דבר לא עובד. קיימים עסקים כגון Pet-Detective.com ו- Sherlockbones.com באתרים שלהם יש עצות מעולות והם זמינים לעצה או השכרה.

מדי יום חפש במודעות של מציאות ואבדות בעיתון.
בסופי שבוע עבוד בחוץ. תסתובב בגינה שלך, או שב בחוץ קרוב לביתך, דבר בקול רך, תשיר, או תפטפט כך שאם חתולך קרוב הוא ישמע אותך. אם יש לו ידיד כלב, הבא את הכלב החוצה, או קח את הכלב לסיבוב בשכונה ותראה אם החתול יצא ויצטרף אליך.
בדוק עצים באזור שלך, אם אתה גר ליד חורשה, אזי החול לחתולים הוא גורם המשיכה הטוב ביותר לחתולך. הוא יריח את הריח שלו מעבר ליצורים הפראיים ויבוא לאיזור הנוח שהוא רגיל אליו.
הכן מפה של המקומות בהם תלית את המודעות. בדוק כל 3 ימים וודא שהם עדיין שם. החזק נעצים או סיכות, סרט הדבקה ופוסטרים לבנים ברכבך, כך שתוכל להשלים את מה שנעלם.
עבור מדלת לדלת עם תמונה של חתולך דבר עם דיירי הבית, בייחוד ילדים. ניסיון עבר מלמד שילדות קטנות הן הטובות ביותר במציאת חתולים אבודים.
שמור על התקווה. ישנם אין ספור סיפורים על אנשים שאיבדו את חתולים לתקופות זמן ארוכות, ואלו הופיעו יום אחד על מפתן הדלת.
לא כל חתול יחזור הביתה, אבל אם תעבוד בכמה מישורים שאפשר, תוכל להוריד את הסיכוי שחתולך ישאר אבוד. קשה ככל שזה נשמע, עליך להישאר ממוקד ולא להלחץ. החתול ירגיש כל לחץ מצידך, וישאר חבוי עד שתרגע. רוב החתולים נשארים ומתחבאים קרוב לבית שהם מכירים – אלא אם מבריחים אותם רחוק. אם אתה יכול לשלוט ברגשותיך, אתה מגדיל את הסיכויים לטובתך.
אנחנו מקווים שהעצות האלו יעזרו לך במקרה של איבוד חתול. שנינו חווינו את העצבות של ללכת לישון בלילה בידיעה שהחתולים האהובים שלנו איפשהו בעולם והיינו חסרי אונים במציאתם. אם הם לא יחזרו הביתה, יש תמיד תקווה שמישהו אחר הפך אותם לחיות המחמד האהובה שלו. זו תקוותנו שניסיוננו המשותף יעזור לך למצוא את חתולך ולהביא אותו חזרה לבית שלו ולאנשים שהוא אוהב.



תורגם ע"י "מורטישיה"

מאמר מקורי
http://www.thecatsite.com/Care/20/Your-Guide-to-Finding-A-Lost-Cat.html



נ.ב...
המורטישיה זה לחלוטין במקרה (נדמה לי.. 😄 )

בהצלחה !!!


להבה חשופה - בת אל היקרה :)

כל כך ריגשת אותי ברשימתך זו .

תודה לך .. קראתי הפנמתי .. מקווה שאכן ימצא סושי שלנו.

תודה מכל הלב }{

להבה חשופה
לפני 17 שנים
godisafemale​(שולטת) - בת אל את מקסימה ונדירה שאלהים ישמור אותך וייתן בך כוחות ומשאבים להמשיך ולעשות למען בעלי החיים.

}{ }{ מחבקת אותך חזק,

אני.
לפני 17 שנים
God's Daughter​(מתחלפת) - תודה גודי... :)
תודה שנכנסת לבלוגי :]

מחובקת ומחבקת
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י