לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

פוסעת בעקבות האהבה

לפני 17 שנים. 29 בדצמבר 2006 בשעה 20:06

כרגע חזרתי מהבאזר שאורגן לטובת המרכז לנפגעות תקיפה מינית. יוזמה יפה וברוכה. ביצוע חמוד. ובכ"ז הרגשתי לא ממש נכון.

שלשום, בצאט, סיפרה אחת הבנות על הבזאר לטובת המרכז לנפגעות תקיפה מינית. אתמול שמעתי בתוכנית הבוקר של ערוץ 10, על הבאזר המתקרב ובא, על הנשים המתנדבות שיתפעלו את הבזאר ועל למעלה ממאה מעצבים שתרמו פריטים לטובת העניין. תשמעו...הדברים ריגשו אותי. המון רצון טוב, דיבורים על הצורך להלחם בתופעה, לטפל בנפגעות, לגרום שהנושא לא יבלע בשיגרה האינטנסיבית במדינה שלנו. ובעיקר המחסור בתקציב למלא את המשימות החשובות הללו.
המעצב, יוסף, דיבר על ההתגייסות של המעצבים לטובת העניין, על כך שהלקוחות שלהם הן נשים, על חברות, על צדק...דברים כדורבנות.

אז הלכנו. אני והחוקי שלי, לתרום את חלקינו למאמץ הצודק והראוי הזה. בשבילי גני התערוכה, נעו אנשים (בעיקר בנות המין החזק), עמוסות בשקיות מוצרים שנרכשו בבאזר. ביתן 15בגני התערוכה, היה מלא בסטנדים גדושים בגדים. וכמות לא קטנה של אנשים הנוברים בערימות בגדים, נעליים, תכשיטים ושאר מוצרי טקסטיל וסדקית. בקצה הביתן, קפה ג'ו ו"אורנה ואלה" יצרו פינת בית קפה שאוכלסה בעיקר בגברים שארשת פניהם העגומה, הוותה ניגוד ברור לחדווה והדיצה בה נעו הנשים מסטנד לסטנד.

הדוברת בתוכנית הבוקר, אמרה שצפי ההכנסות מהבאזר הוא כ 75 אלף דולר. סכום נאה לכל הדעות.

אז אם כל כך פרו נשים, תאמרו...למה אנטי פמיניזם ?

מכמה סיבות. ראשית,הקיבוע של הסטיגמה שנשים יצאו בהמוניהן מהבית לעשות שופינג. לא שזה לא נכון. אבל אולי, לטובת הנושא, היה ראוי להפעיל את הרעיונאים ולמצוא פתרון שימנע מלקבע סטיגמות. שנית, בניגוד לדברים בתוכנית הבוקר, הפריטים ברובם היו מלפני הרבה מאד עונות ולא ממהעונה האחרונה וזו שלפניה (בעוד מס' לא רב של שנים...הם יחשבו וינטאג'). ולא...אני לא מתלוננת באמת על הבגדים. לא בודקים את שיניו של סוס שניתן במתנה. אבל, הקהל שבא להשתתף בארוע ולתרום מזמנו וכספו, ראוי לאמת בפרסום. אחרת, בשנים הבאות, תהייה ירידה בכמות המשתתפים, ירידה בהכנסות ולכן יכולת פחותה להוציא לפועל את המטרות שהארגון החשוב הזה שם לעצמו.

סוף דבר...יצאתי עם 2 עוגות של "אורנה ואלה" וכמה מאות שקלים פחות בכיס. מן הסתם, רוב הפריטים ימסרו הלאה. אבל המאמץ ראוי ושווה.


לכו בהמוניכם.

גני התערוכה, ביתן 15.

פתוח מחר, יום שבת, מ10 בבוקר ועד 6 בערב.

BEEP - לדעתי,
את צריכה לכתוב "טור"
בעיתון ארצי רישמי
..
לפני 17 שנים
שיר כאב​(שולטת){סוליקר} - שכחת לספר איך באת לבקר אותי בחזרות.
אבל סולחת לך ברוב אצילות :)))
לפני 17 שנים
mind games​(מתחלפת) - תודה על העזרה }{
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י