מעולם לא פגשתי איש מונוגמי.
יש בזה מעט כאב, הכרוך בידיעה המטרידה, שבעוד אנחנו, בנות המין האנושי, צמחנו ובגרנו, ראינו והבנו מה כדאי ומה לא [וזה אומר שלפעמים גם אנחנו, רחמנא ליצלן, פוליגמיות, אבל מתוך מחשבה ובחירה], האנשים הכרוכים במין הנ"ל, נשארו במצב ניאנדרטאלי פשוט לחלוטין.
אני שואלת את עצמי לפעמים מדוע הקדוש ברוך הוא אמר "מותר האדם מהבהמה", הלא נכון היה לכתוב "מותר האישה מן הבהם........"
ולמה אני נזכרת בזה?
כי הייתי בים.
חברים יקרים וחברות טובות, הייתם בים לאחרונה?
בחרתי חוף נידח ומלא צדפים, הגענו אליו, וגילינו שהקיבוץ הסמוך חורש את החוף, ומרסק את הצדפים, ושכל עדת ישראל גילתה את החוף הזה, והפכה אותו לחופה הנידח והפרטי.
על זה עוד התגברתי.
התגברתי גם על כדורי המטקות שעפו לי לפרצוף כל הזמן.
התגברתי מאוד גם על ריח המנגל המצחין .
[לא לימדו אתכם שצריך לנקות מנגל לפני שעושים שוב, ניאנדרטאלים שלי? לדעתי אחרי התקפת דיזינטריה אחת, אפילו האדם הקדמון עשה אחת ועוד אחת והחליט לנקות את המדורה משרידי הבשר של אמש].
לא הייתי מתלוננת, אבל מסיבות לא ברורות לחלוטין , מישהו למעלה החליט, שמנגל הוא תפקידו הבלתי מעורער של הזכר השולט.
לזכר השולט יש עוד כמה מעלות שמעלות בי את הזיכרון של הניאנדרטאל המצוי.
אחת מהן היא הזה נו...........אתם יודעים, הפרווה.
היו בים הרבה נשים [בעיני כמעט כל הנשים יפות, ואני לא לסבית, מה לעשות?], היו שמנות מאוד מאוד, שהלכו עם חצאית או עם מטפחת יפה שהסתירה את מה שהטבע נתן להן.
היו הרבה יותר רזות , חתיכיות אמיתיות, תאווה לעיניים של הניאנדרטאל המצוי, שהלך לצידן.
היו שזופות, לבנות, בלונדיות, שחורות שיער או שטניות.
כולם דאגו לאסתטיקה הפרטית שלהן.
לצידן הלך משיב המנגל ומוריד האש.
הכרס שלו לא מפריעה לי באורח אישי, אני לא יודעת איך הוא מצליח לנעול נעליים מגיל ארבעים ואחת, אבל לבריאותו.
[לי יש חולשה למעט כרס, יש בזה משהו רך וכריתי ונעים שגורם לי ליימיים].
אבל, ניאנ' יקירים, מה עם השיער מה?
לא, אני לא מדברת על קצת שער, זה גם עניין חשוב ומושך.
וגם שער על הגב לא גורם לי לזעוק זעקות שבר.
אבל בחייכם........................................................
היו שם לא מעט ניאנדרטאלים שלא הבנתי למה הגיעו לים בחולצות ארוכות.
לקח לי רגע להבין שהם לא לבשו אפילו גופייה לעורם, או לפרוותם.
הם התהלכו בגאון בין כל הנשים, שמורטות, תולשות, מגלחות, דוקרות, ומוציאות מאות אלפי שקלים כדי להיות חלקות, ולהם מותר.
היה שם מישהו שרציתי לכסות בשמיכה מרחמים, אשתו הנאה להפליא ישבה לידו והאכילה את גוזליהם המשותפים, והוא ניפנף.
כשחשף חזה בגאון, נזכרתי בסרט דקומנטארי שראיתי פעם, כשעוד היו גורילות הטבע.
הכדור של ילדי עף אליהם, וכשבני נכנס לטריטוריה שלו, בדחילו ורחימו, כדי לקבל את הכדור, הוא התרומם על שתיים, מכריעת הנפנוף שלו, ושאל/שאג: כן??????
היה איום מרומז בכן הזה, נשבעת לכם.
גוזלי הפרטי גימגם משהו על הכדור, וראש הלהקה הושיט לו אותו בתנועה אצילית, וחזר לאכול במבוק, סליחה, להכין בשר על האש.
לא היה חסר הרבה שיתופף על חזהו וינאק נאקות שלטון .
בקיצור, אין סיפא לעניין הזה, אבל גם לו היה, אין לי זמן לכתוב אותו, כי אני חייבת לרוץ לעשות שפםביתשחימפשעות.
לאטריות.
נורמה - טיבית?
תיאורים לא יעזרו, רק אנחנו יודעים את האמת, וכיוון שהיא כולה שלנו, יש כלכך הרבה אמיתות, אבל בעצם יש רק אמת אחת.זהו זה.
היא אמרה לך שיש לה אחר.
הוא אמר לך שהוא לא אוהב יותר.
היא אמרה לך שכשהיא רואה אותך לצידה במיטה, היא מעדיפה לישון עם זכר.
הוא אמר לך שאתה נראה לו סתם הומו מזדקן.
כיסינו את מרבית האפשרויות, וכעת נמשיך הלאה.
האהבה הכי גדולה, זו שהייתם בטוחים שתשאר לפחות עד גיל שבעים ושלוש, זו שקראתם לה האהבה הצרופה, מתנפצת בפרצופכם התמים באחת.
תהליכים מתהליכים שונים מתחילים לזרום בעורקיכם,נשמותיכם, לבבותיכם, מוחותיכם, וכן הלאה.
אני נתמקד במצב הקרוי "התיחלוף הצרוף": שנאה צרופה בוקעת, בתהליך של התכה, מתוך האהבה הצרופה.
למעשה האהבה מתפרקת לשני חומרים, בתהליך ההתכה:
החומר הראשון הוא גאז המתאן.
גאז המתאן נקרא בעברית "פלוץ" וברוסו-עברית "פוק", והוא אם תשימו לבכם לזאת, כל הלא-אוהבים הטריים, לא היה שם בסביבתכם קודם למשבר.
עם התכת האהבה אתם מריחים אותו כמעט בכל פינה בבית, מבן/בת הזוג, ומכם עצמכם ובשרכם. הם מפריעים פתאום וכולם נשבעים תמיד, שהם לא היו שם קודם, ובצדק, ההתכה שיחררה אותם.
החומר השני הוא השנאה הצרופה.
שימו לבכם, מדובר פה בחומר, מה שהופך את המצב למיוחד במינו.
השנאה הצרופה משישה ממש.
היא עוטפת אתכם כמו ענן של גאז, חסר ריח, הפעם, אך מלא בכי וזעם.
היא עוטפת את כם כמו עלעול, שאתם בעינו.
היא מסעירה אתכם, ועליכם להישמר ולצעוד תמיד בעינה, כי אם תושיטו אפילו קצה יד אל העלעול, תימשכו אל תוך המערבולת ותעופו לעזאזל כמעט מייד.
באוחר מסתורי למדי, מטרתה של השנאה הצרופה היא להגן עליכם, האוהבים [לשעבר] והפגועים [בהווה] , למרות שאם אתם לא נוהגים בה במשנה זהירות, אתם זוכים למשלוח מהיר לעזאזל, כזכור.
השנאה הזאת מונעת מכאב חדש לחדור אל ליבכם הפצוע. היא מונעת מהתנהגות משפילה נוספת מלהיירות היישר אל תוככם, ולפצוע שוב ושוב.
כך, מצליח הלב להחלים מהר יותר, ולהשתקם.
עליכם, פגועים שלי, לנהוג בה, בשנאתכם הצרופה, במשנה כבוד. תנו לה להיות שם בשבילכם, והזהרו בה במקביל.
התנהגות בוגרת ואחראית, במקרים כאלה, כמוה כשליחה יד ורגל אל תוך העלעול, היא מיותרת ומסוכנת.
השארו בם, בתוך העלבון והשנאה, ואל תנסו לעוף משם לפני הזמן.אל תנסו להסתיר את העלעול מעצמכם או מפני הזולת, משום שלמרות הכל, השנאה הצרופה היא שתאפשר לכם להזדכך בסופו של דבר: כשהיא תחוש שאתם מחלימים ומוכנים ללכת הלאה, היא תשקע אליכם.
גרגרי האבק שלה ינוחו על פניכם ועל כל גופכם, וכל שיישאר לכם לעשות הוא מקלחת טובה וחמה, שתיצור בנפשכם את השלב האחרון [הרצוי] בהתכת האהבה הצרופה שלכם - ההתפייסות של לבבכם עם עצמו.
[הערה מפי האתון החוקרת: מקרים נדירים של התכה בחום גבוה מדי, עלולים להסתיים בעלעול עשוי מחומר דמוי פלסטיק מותך.
כשהעלעול ישקע, ה"פלסטיק" ינזול אל הנפש המעונה וידבוק בה. הסרה שלו תגרום לפצעים קטלניים, חסרי יכולת התאחות, השארה שלו, תהווה חיץ בין הנפש לבין יכולתה להתאהב מחדש.
אבל זה מצב נדיר, שתוקף רק נשים עם דימוי עצמי נמוך, ובצדק.]
אז נסענו היום לים.
אנוכי, ילדי, וגרושי הטרי, איש לא יקר אבל לא זול, ובהחלט לא עני.
ה"לא עני" הוא שגרם לנו להזמין אותו, כולנו מודים בכך, אבל הוא שמח, אז לבריאותו.
הגענו לים סוער ולא נעים, עם מזג אוויר משובח סביבו, והם נכנסו לים. הילדים רק לאיזור מפגש גלים עם האין גלים. הטרי עמוק פנימה.
הילדים נבהלו בכל פעם שנעלם לנו מאחורי גל זועף, ושאלו אותי: אמא , איפה אבא?
אמא ענתה להם שאבא מנסה לטבוע, אבל שלא ידאגו, הוא מנסה לטבוע מאז היא מכירה אותו, ולא מצליח.
אמא לא אמרה להם שהוא לא מצליח לטבוע כמו שהוא לא מצליח בשום דבר אחר.
הם בילו בים, אני קראתי ספר מדהים.
קשה לומר שביליתי, הספר היה לי קשה כמעט לאינשוא, אבל אילו לא הייתי קוראת אותו, הייתי מרגישה שפיספסתי.
בדרך חזרה מהחוף הוחלט ברוב של שלושה נגד חצי [כי הוא התלבט] שנעצור בטיב טעם.
הבת רצתה את חטיפי המשהו המתקתקים והטעימים שיש בטיב טעם [ושעלו פרוטות, כך חשבנו, אך מתברר שבעלי טיב טעם גילו שהלקוחות סתומים וחשבו שהלקוחות ימשיכו לחשוב שהחטיף זול ויקנו אותו גם אם מחירו הפך בלתי נסבל, ומתברר שהם טעו, כי אנחנו לא קנינו אותו ואמרנו לכל מי ששם אותו בעגלה שיביט היטב במחיר].
הבן רצה לאכול משהו.
האמא, שהיא גם שפחה של מישהו יקר לה, וגם אמא שלהם, רצתה את שוק החזירון, עם לחמנייה, וקצת קונפייטי.
וכולם רצו אבטיח.
קנינו הכל, הטרי קנה אבטיח ורדרד , כמנהגו [לא היה לי כוח לעזור לו, וממילא הוא לקח את רובו לביתו].
אני לא מחבבת את המוכרות בטיב טעם.
כולן רוסיות, ולכולן ארשת פנים, ואינטונציה ווקאלית, שאומרות: יא חתיכת ישראלית דפוקה ומכוערת שכמוך, אני גמרתי אוניברסיטה בפיזדיומאט , או בקייב, או אפילו בלנינגרד, ואת נראית לי כמו פריחה מטומטמת, ועכשיו אני צריכה לשרת אותך? לפחות אל תצפי שאהיה נחמדה.
הן בהחלט לא מודעות לעובדה שהשפחה כותבת שורות אלה דוברת רוסית כמעט על בורייה, עקב למעלה מעשור של חיים לצד עולה חדש מרוסיה [או משהו דומה, לפחות את המוצא המדוייק לא אגלה] ולכן זה תענוג אדיר לשמוע אותן מעירות על הטעם של הקונה הישראלי המצוי, ולענות להן ברוסית פתאום, נסו את זה, זה לא מכזיב אפ'עם.
פעם אחת הייתי דווקא בסופר אחר, בצפון ארצנו הקטנטונת, ואחת מהמוכרות של הנקניק אמרה עלי ועל האיש שקנה איתי שם כל מיני אמרות שפר שהתחילו ב: בטח הוא המאהב שלה, והסתיימו ב:מעניין לאן שני אלה ילכו אחרי הקניות.
צחקתי כלכך, שהיא נעלבה נורא, ושאלה מה מצחיק.
במקום לענות לה שהיא צדקה לאללה, אבל שזה לא עניינה, עניתי לה שרוסית נורא מצחיקה אותי.
מאז הייתה אוייבת שלי, וכל פעם שבאתי [ובאתי, מתוך הנאה סאדיסטית משהו] לקנות אצלה, הייתה מעירה עלי הערות לא חביבות.
לפני שבועיים, ראיתי אותה יוצאת מהסופר בדרכה הבייתה אחרי יום עבודה.
ניגשתי אליה ואמרתי לה ברוסית: יש לי הרגשה שעכשיו תביני למה צחקתי אז, כשדיברת עלי ועל "מאהבי". ואולי אולי, אבל את לא חייבת, תפסיקי את ההערות האידיוטיות שלך עלי בכל פעם שאני מגיעה, אה , ועוד משהו, אל דאגה, לא אתלונן על השרות הדפוק שלך, כי אין לי עניין לגרום לך להיות מחוסרת עבודה.
מזל שהיא חיוורת מטבעה, אולי לא מזל, כי היא החווירה עוד וכמעט נעלמה כמו חתול צ'שייר.
היא התנצלה במילים אלה: לא ידעתי שאת רוסייה, חשבתי שאת מהם.
שאלתי: מי זה הם?
ענתה: היהודים, סליחה אולי את יהודייה אבל את מבינה.
אמרתי: כן, אני מבינה, והבנתי לפני שבע עשרה שנה גם כן, אבל לא הקשיבו לי אז והיום מאוחר מדי, והלכתי.
סחרחורות.
כאבי ראש.
בחילות.
קשר עין אוזן ניתק כל הזמן.
צמרמורות.
עצבנות קשה מלווה בדיכאון לא קל.
רגישות יתר נוראה לקול ולאור.
שנאה עצמית.
אובדן הגוף.
חלומות זוועה.
מיגרנות.
נורמה נפרדת בסך הכל מתרופה נגד סרטן, כדי להתחיל חדשה.
נו ב'מת, חשבתם?
טעיתם.
מעט דבש שנותר בי - ינקת.
ואני התעצמתי מאושר.
מעט צוף שטפטף - לקקת.
ואני צמחתי מגיל.
את כל לשדי ביקשת לך, ונתתי.
הייתי צמוחה ומועצמת וקורנת.
רציתי לתת.
אז הורית לי: יבש פי, אשתי
הביאי לי עוד צוף!
קח את התעצמותי.
יבש פי, אשתי.
קח את אושרי.
הביאי לי עוד צוף!
קח את גילי.
אני מת, אשתי, אני מת מצמא!
אז מתתי למענך.
החיית?
אלכסנדר, אני שואלת את עצמי מאיזה כיוון הצלחת לכתוב שיר כזה?
הנשים של חייך [שמעתי שהיו לא מעטות] ידעו כמה זה שתיים ושתיים?
היום שוחחתי עם הבחורה המכונה "ספאנקי" בכלוב, על קטע שכתבה בעצמה.
אינני רוצה להיראות פלאגיאטית, ולכן אודיע את שמו ברבים, ואזמין את מאות קוראי הבלוג שלי לגשת לשלה לקרוא את: "אריאדנה".
למה זה מתקשר אליך, אלכסנדר?
כי אני יודעת היום שלא אכפת לי בכלל לומר ששתיים ושתיים הן חמש.
כלומר, אילו אדרש לכך.
וברור לי כמו שתיים ושתיים, שלא משנה מה התוצאה של חיבורן, שאקום , ואעשה את אשר אידרש, ברגע שאמצא את אהבת חיי.
אמור אמרתי בתחילת הבלוג, שאין לי כל כוונה לכתוב על חיי האישיים, לא להביא תמונות צהבהבות עם גוון כחלחל מהם, ובטח שלא לחשוף אותי, וכך אמשיך.
אבל נשאלתי פעם ע"י מישהו, אם כשאמצא את אהבת חיי , והוא יאמר לי שלא יחיה איתי, או שלא יהיה איתי בכלל, אם אלך הלאה.
לא, אני חושבת שאשאר, תודה.
מישהו שאל אותי אם הקורבן לא גדול מדי.
מישהו לא הבין אז, שכלום לא יהיה קורבן בעיני , באהבה גדולה כמו זו.
מישהו לא הבין אז, שאהבה גדולה כמו זו, לא יכולה להיות אהבה שמבקשת, כי אז , מייד, יצוצו הציפיות, והדרישות, ואלה יחרבו את גדולתה של האהבה.
אני תוהה אם מישהו יבין זאת אי פעם.
אולי הזדקנתי, אולי חוויתי ,אולי ואולי, אבל היום אני יודעת, כמו שתיים ושתיים, שהוא יהיה בשבילי כמו לחם ומים, וכאל מים ולחם אליו אחזור.
נכון, אלכסנדר, הפכתי את השיר, אבל רק לכאורה, רק לכאורה.
כי זה הדדי.
כי היא אוהבת אותו מאוד, אחרת לא הייתה שם, והיא מודה בכך, נכון אלכסנדר?
וגם הוא, בדרכו המעוותת [השולטת, כנראה] אוהב אותה לא פחות.
"אבל טוב שנפגשנו בליל מלילות, אם יהיה זה שנית, אל יהיה זה אחרת..."
במקרה שלי, אני לא חושבת שתהיה הדדיות, אני בטוחה שלא יהיה לי אכפת.
אני חוזרת ומדגישה: במקום בו יש ציפיות, לא יכולה להתקיים אהבה גדולה.
אהבה מוחלטת, אהבת חיים, יכולה להתקיים אך ורק ללא ציפיות.
ואני לא מדברת על כריות.
אני מדברת על מתמטיקה פשוטה, זו שמוכיחה לי שוב ושוב, ששתיים ושתיים הן תשע.
יש לה שיר, ללאה הזאת, שהוא אחד היפים בעיני.
"מחר אולי, אני אהיה יפה מאוד, ובשחור אישוניך אהיה למלכה........"
היא משוררת דגולה, היא מיטיבה כלכך לבטא את מה שאני, מכוערת השבט, חשה פעמים רבות.
הרי אין מחר, אין דבר כזה מחר.
מחר הוא אשלייה.
מחר הוא חלום, פנטזייה שלא יכולה להתגשם.
מחר הוא תקוות שוא.
מחר הוא אותו מקום, בו לעולם לא נצליח להיות.
היא יודעת, לאה הגדולה, שהמחר הזה לא יגיע לעולם.
גם אני מבינה את זה, ולכן אני קצת עצובה, וקצת מפוייסת, כי תמיד יש את היום.
היום אולי אני לא אהיה יפה מאוד, אבל אהבתי, תמיד תאיר מאוד.
מעניין , שנים רבות לא חזרתי לקרוא שירה, גם אני חטאתי בה כמו הרבה נערות מאוהבות ונשים צעירות.
חזרתי אליה לפני כשנתיים, ומדי יום אני מגלה בה , בשירה, צד חדש.
לא רומנטי, אגב, אני די סולדת מרומנטיקה, בינינו....
כל מיני שירי אהבה מתקתקים לא עושים לי את זה.
תנו לי את הייאוש הכבד של לאה גולדברג.
תנו לי את השליטה ללא מיצרים של אלתרמן.
תנו לי את העצב של רביקוביץ'.
תנו לי את הגדולה של עמיחי.
תנו לי את המופרעות של וולאך.
תעשו לי טובה, נתן יונתן הוא לא משורר, הוא פזמונאי ענק.
ולא, אני לא אוהבת "שירה" של יונתן גפן.
יש עוד רבים וטובים, אני לא יוצרת פה ביביליוגרפיה של משוררים ישראלים.
אני סתם אוהבת אותם.
שבת שלום.
[size=150%][color=white]קורה , שאשה בת גילי מחפשת שינוי בחייה.
זה בערך המשפט הכי בנאלי שאני מכירה, ואני מכירה אותו היטב:
המשפחה, ב"ה.
העבודה, ב"ה, מספקת וטובה.
את מוצאת את עצמך במלכוד "אשת הפרוורים" , נחמדה, מטופחת, עושה ספורט, נפגשת עם חברות, אולי גם מאהב אחד , שומעת את המוסיקה הטובה שאת אוהבת, רואה את הסרט החביב והמומלץ ע"י החברות, הולכת להצגה ההיא, שכולם דיברו בה, מטיילת בשבתות ובחגים, בקיצור: חייך מלאים בכל טוב.
ובכל זאת, איך לא תגמרי את החודש כמו לוסי ג'ורדאן?
לך עדיין לא מתחשק לעלות על גג ביתך ולבדוק אם אפשר להפגין ממנו צניחה חופשית.
יש לך רגעים של קסם, יש בך שמחה, ועדיין.
מה לעשות?
יש לי חברה שעזבה הכל ונסעה לחיות באוסטרליה לכמה שנים, חברתי חזרה לפני מספר חודשים מאושרת עד הגג, בעלה קיבל אותה בחזרה בזרועות פתוחות.
היא עבדה שם, ורכבה שם על אופנועים גדולים, ונהנתה מכל רגע.
כשאמרתי לה שהיא יצאה לחופש הגדול, ושזה לא יפתור בעיני את בעיית העניין בחייה, היא פטרה אותי במשיכת כתף.
אתמול חזרה אלי בדחילו ורחימו, נורמה, חסר לי משהו.
מה שחסר לך, חמדתי, הוא עניין.
עשית את כל מה שרצית כבר.
הגשמת כל חלום ורדרד שמוחך ייצר, ועכשיו את מוכרחה לשנות דפוסי חשיבה, כדי להגיע למקום חדש.
שום אוסטרליה לא תעזור לך.
אפילו אם תרחיקי עד אנטארקטיקה לא תמצאי את מה שאת מחפשת, אלא אם כן תביני שמה שרצית תמיד, היה לחקור שם פינגווינים, או אצות שחיות בקרח.
אבל, נורמה....... אני כבר מצאתי בתוכי את כל מה שרציתי וחקרתי את זה.
אני מציעה: אז אולי תמצאי בתוכך משהו שיכול לעזור לסביבה? מתי תרמת משהו ממך לאנשים שצריכים את זה?
חברתי: נורמוש'קה, אם אצא לכביש אתרום.
לא מותק שלי, את תרוויחי מזה כסף, ועם קצת מזל, רק זיבה.
חברתי: אז מה לעשות?
אולי תתנדבי לעזור לאנשים במצוקה?
חברתי: זה יותר מדי אין, לא מתאים לי להיות אינית.
מותק שלי, הכל כלכך פושע ועלוב בארץ הזאת, לא היית רוצה לראות עוד ילד מאושר הודות לך?
חברתי [שעומדת להיות לשעבר] : שאתן לילד כסף?
לא, אולי תלווי אותו במסע החיים הלא פשוטים?
היא המומה משהו.........
טוב, היא אומרת, אולי. אני אחשוב על זה.
אני חושבת, שבנתינה טהורה, שלא על מנת לקבל חזרה, מצוי אלוהים .
חברתי חושבת שזו שטות, שאין דבר כזה נתינה טהורה.
חברתי סבורה, שכל נתינה נובעת מצורך לקבל משהו.
אני גורסת, שאדם שנותן כך, מקבל המון נחת רוח, וזה מספיק.
חברתי מגנה אותי על שאני, נוסף לכל הצרות, מתעקשת לתת בסתר.
גם פה, בבלוג חסר זהות שמית, אני לא אספר מה אני עושה.
היא טוענת שהכבוד מגיע למי שעושה.
אני שונאת כבוד.
אני רוצה לראות ילד מחייך.
ואת זה אני רואה, ואני מאושרת.
חברתי, אשה מבריקה, אם תשאלו אותי, לפחות בתחום הכימיה, מרימה גבה, ואומרת לי: את מודל אמיתי של שפחה, ניסית פעם BDSM?
לא, שאני אנסה?
[אם תדע, כל היישוב יידע].
אבל אני מבינה אותה היטב.
אולי תמשיך להיות חברתי, השיחות שלי איתה, גם אם סוערות ומגיעות להרמת קול ולזריקת ספרים זו על זו, תמיד מעניינות.
אפילו לפרסם קטע הגיגי זאת לא יודעת............
אז לוקחים שאלת מחקר שטוענת ש:
בני אנוש מתחלקים לשלושה טיפוסים:
הטיפוס השולט.
הטיפוס הנשלט.
הטיפוס שנמצא באמצע הסקאלה: מה קורין "זה שאינו יודע לשאול".
בודקים ימינה ושמאלה, מציינים נקודות אדומות בולטות על הקו השחור.
מציירים גראפים.
זכרים.
נקבות.
ומה רואים?
התשובות שלכם מעניינות אותי הרבה יותר מתוצאות המחקר [בדקתי, יש כזה]
איפה יושבים הזכרים על הסקאלה , לדעתם?
איפה יושבות הנקבות? לדעתן......
וההיפך.
מעניין מי ירים/תרים תכפפה ותענה.
התשובה תגיע אחרי שיהיו פה מספיק תשובות.
כנראה שלא תגיע, כי הבלוג הזה לא מפתה להכנס אליו, אבל שימו לבכן/ם. אם במקרה, וזה..........וכזה כאילו........... ענו לי[b]