סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סופרפוזיציה

כשנבדוק נגלה מה קורה בפנים.
לפני 13 שנים. 8 באוגוסט 2010 בשעה 11:50

... ברצוני רק להבין כיצד ייתכן שבני אדם רבים כל כך, עיירות וערים כה רבות, אומות שלמות- מוכנות לשאת לעיתים תכופות רודן שאין לו כוח אחר מאשר זה שהם עצמם העניקו לו, אשר אין ביכולתו להזיק להם אלא כמידת נכונותם לשאת מידיו, ואשר לא יכול היה להרע להם כלל אלמלי היה להם נוח יותר לשאת את עולו מאשר להתנגד לו. דבר מתמיה באמת- ועדיין כה שגור ומקובל הוא, עד אשר מן הראוי יותר להצטער עליו מאשר להשתומם נכחו- לראות מליוני בני אדם משועבדים בעליבות, על צווארם מונח עול, לא משום שהדבר נכפה עליהם בידי כוח כלשהו העולה על כוחם שלהם, אלא כיוון שהם מוקסמים, ואפשר אף לומר מכושפים, על ידי שמו של אחד שאין להם כלל סיבה לפחד מפניו- שהרי א ח ד הוא- ואף לא לאהוב אותו- שהרי הוא נוהג בכולם בחוסר אנושיות ובאכזריות. אך זוהי חולשתם של בני אנוש: כיוון שנגזר עליהם להיות צייתנים והם נאלצים להתמתן, ידם אינה יכולה להיות תמיד על העליונה... ואולם, אלוהים הטוב! מהו כל הדבר הזה? כיצד נוכל לכנות את האסון הזה? מהו אותו פגם, אותו ליקוי נורא ואיום, שבעטיו מספר אינסופי של בני אדם לא רק שהם מצייתים אלא הם משרתים, לא נמשלים אלא נתונים לעולה של עריצות...מידיו של אדם בודד! (על ההשתעבדות מרצון/ אטיין דה לה בואסי).

אדון בועל בתשוקה - טקסטים מסוג זה רווחים כמובן גם ב"נסיך" של מקיאוולי. וגם ב"שדים" של דוסטויבסקי - בהבדל אחד - שם נעשה גם נסיון להבין את המהות הזאת של הויתור הקולקטיבי הזה לכאורה מרצון על החירות.
קראתי מעט בבלוג שלך, אליו התוודעתי באיחור, נראה לי שהקסם שההליכה על השוליים מהלך עליך הוא שלב בלתי נמנע של התבגרות שהתאחרה לה מעט. כך גם הרעיונות הללו...
לפני 13 שנים
amy​(נשלטת) - קראת את הספר שציטטתי? הוא כולו עוסק בניסיון להבין את אותו ויתור קולקטיבי מרצון על החירות. פשוט לא ציטטתי את כולו.

אגב, תמיד הוקסמתי מהליכה על השוליים, ואף מחצייתם. זה לא חדש, ואני לא בהכרח רואה זאת כסימן לבגרות. אולי בדיוק להיפך. דווקא היכולת לחיות בשלום עם הנורמלי וההרמוני, זוהי בעיני בגרות אמיתית.
לפני 13 שנים
דון דרישות גבוהות - תשובות ב"עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי" ויליאם שיירר, בערך 500 עמודים
וכן ב- "היטלר" של איאן קרשו, בערך 1100 עמודים (2 הכרכים)
או פשוט- רוב האנשים נעים מאנרציה- העדר:)
לפני 13 שנים
amy​(נשלטת) - אני מבינה שאלו ספרים קשים?:)
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י