צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מוווון פלייסטיישן

לפני 14 שנים. 16 בפברואר 2010 בשעה 15:03

קבענו את הטיול שבוע מראש, וקבענו את המועד לשבת. לטיול כזה אני צריך לעשות כמה שעות הכנה. אבל ברגע אחרון, ליתר דיוק בחמישי בערב, החלטנו להקדים לשישי ועד אז לא הכנתי כלום. אז דילגתי על כמה שלבים, מה כבר יכול לקרות ? אז לא עברתי על המפה, וויתרתי על GPS. ורק הדפסתי את המפה החפיפית מ- "טיולי" שמשם שלפתי את ההמלצה למסלול. טעות חמורה. על טעויות משלמים ...

בשישי קמנו בחמש בבוקר, נסענו מחיפה לדימונה ומשם למכתש הקטן. בתשע בבוקר היינו בערך איפה שחשבתי שהמסלול מתחיל. זאת הייתה טעות השנייה, כי לא הגעתי לנקודה הנכונה. התארגנו והתחלנו ללכת. מדובר על טיול מעגלי של כ- 17 ק"מ, בשטח הררי די קשה להליכה. צעדה של 8 שעות לפחות, חלום רטוב של כל מזוכיסט מצוי. את השעה הראשונה של הצעדה ביליתי בלספר סיפורי זוועות לגיסי, על הסכנות של הליכה לאיבוד במדבר. ממש הצלחתי להכניס אותו ללחץ. משעשע לחשוב עד כמה מדויק חזיתי את מה שעתיד היה לקרות ...

אחרי שעה התחילו להופיע החיוויים הראשונים לבעיות. מה שהוא לא הסתדר לי במסלול, הוא לא תאם את המפה. בסימון שבילים היינו אמורים לעבור משביל אדום לכחול. אבל אדום נמשך הרבה מעבר למתוכנן. אחרי שעה ורבע עצרנו ושלפתי מפה טופוגרפית. שיט. לפי "טיולי" הייתי אמור להשתמש במפה מס 15, וזה מה שלקחתי, בלי לבדוק. בפועל מפה 15 הייתה של אזור אחר. הייתי זקוק למפה 14 שאותה השארתי בבית.
אז הנה אנחנו בלי מפה נורמלית, על מסלול ש- "קצת" לא מתאים לתיאור. בעיה.

(מחר הסיפור הזה כבר יגיע להסתבכות רצינית. מבטיח !)