לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אין דבר יותר קבוע מסידור זמני

נסיונות כתיבה ראשונים.

עדיין בשלב ה 1/2/3 נסיון. מאה ימי חסד ראשונים נשמע לי קצת מוגזם לבקש - אז אולי שעתיים?
לפני 14 שנים. 2 במאי 2010 בשעה 15:38

קודם כל - כדי לא להעלות את חמתם של קוראי הנאמנים - מדובר בתובנות משפחתיות עתיקות יומין. לא בדקתי ממש את המתמטיקה של הענין הזה. וגם לא ממש גזרתי מדגם מייצג. ככה זה נראה לי, דרך חלון המטבח הביתי, שפונה לדרך המובילה לבית העלמין.

ואגב בית עלמין - אצלנו לפחות, כדרכם של ישובים קטנים, הוא ממוקם במקום היפה ביותר ביישוב. חלילה ששם יוקמו בתים הרי מישהו עלול להנות מהנוף . " אנו באנו לייבש את הביצות ולסבול" ולכן את המקום היפה ביותר ביישוב נקדיש לבית העלמין.

כלל ראשון - ככל שהיחסים בין בני הזוג בחייהם היו גרועים יותר, עמוסים האשמות הדדיות, חוסר תקשורת ומרירות , כך הגינה שתוקם סביב הקבר של בן הזוג זכרו לברכה תהיה גדולה יותר, עשירה יותר בצמחים עונתיים, אותם יבוא בן הזוג הנותר להשקות במרץ רב לפחות פעם בשבוע, מאחר וגברים נוטים להפרד מהעולם קודם לנשותיהם - הרי שמצעד שבועי של אלמנות מגיע לאתר כדי להשקות את בן הזוג עליו השלום.

כלל שני - שנכון אולי יותר לדורות קודמים ופחות לימינו. אם כי עדיין ניתן לפגוש גם היום . על מצבתו של הגבר הנפטר לעולם יהיה משפט המאדיר את פועלו רב השנים. " ממקימי ובוני... " , "מגש הכסף" , " איש עמל, משכמו ומעלה" , ועוד סופרלטיבים רבי הוד. בייחוד כאשר מדובר בדור המייסדים ומיבשי הביצות.
על קברה של זוגתו, שעבדה איתו בפרך באותו מקום בדיוק. ולאחר סיום יום עבודת הפרך שלה גם גידלה כמה ילדים, ושמרה על בית ראוי ועל צלם אנוש - יהיה כתוב " אשתו האהובה", "אימנו היקרה" , " אשת ספר " או במשפחות ממש שיוויוניות " אשת חייל" . כלומר , הכל הוקם על ידי הגברים כמובן. אישתם בדיוק לא היתה זמינה בזמן שהם בנו והקימו....



WaterMan​(שולט) - איפה היה לה זמן
בין עבודה לגידול ילדים...
לא רקעה עצמה כמגש הכסף...
לפני 14 שנים
למדתי מחברה שלי - עבודת פרך וגידול ילדים בתקופת טרום טיטולים ומכונות כביסה - ובסוף מה נהיה? בסוף הם עוד נפטרים לפני נשותיהן.

אין גבול לאירוניה הקוסמית .
לפני 14 שנים
טיפטיפה​(שולט) אלוהים עדי -
מה שלא נעשה בשבילכן..תמיד תתלוננו. קברתי? קברתי!
שתלתי? ועוד איך שתלתי! כתבתי שקרים על גב המצבה? כתבתי! לא אשת חייל, לא אהובה ולא בטיח!
ומה לעשות..גם מהקבר אתן ממשיכות להתלונן:)

יפה כתבת.
לפני 14 שנים
למדתי מחברה שלי - ככה זה. לא היית צריך מלכתחילה לסחוב אותנו על הגב כל הדרך מוורשה לארץ .

לפני 14 שנים
astaro - זה האבסורד שלא מתייחסים אליהם בחייהם ומאדירים אותם במותם. אישית אם הייתה לי הבחירה הייתי רוצה שמי שאוהב אותי יראה לי את זה כל עוד אני בין החיים, במותי, שיזרקו את הגופה לחיריה, באמת שלא אכפת לי (לא חרם להוציא עשרת אלפים שקל על חצי מטר על שתי מטר של אדמה ואבן? שיסעו לחול או משהוא).
לפני 14 שנים
למדתי מחברה שלי - ככה זה יהודים. בכוח לא תוציא מהם מילה טובה.

יש לדעתי, קשר הדוק בין כמות רגשי האשמה , על כך שבחייהם לא ניתן להם היחס הראוי לבין כמות השטויות שכותבים לאחר מותם. איזה לופ מנטלי שלא מצליחים לצאת ממנו.
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י