צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

נָתַתִּי רוּחִי בְּךָ וְאֶת חַיֶּית

Dom Eli
בדס"מ ורגש, Bdsm Poetry.
הבדס"מ זה הפרקטיקה
הכלי והמהות
זהו הרגש, והוא גם המנטאלי האנאלי למוח.
לפני שנתיים. 21 בינואר 2022 בשעה 1:42

משל הפיל והעיוורים...
משל מתאר קבוצה של גברים בחשכה הממשים פיל ונדרשים לנחש ולחשוף יחד במה מדובר. כל אחד מהגברים ממשש חלק בודד מגופו של הפיל חלק זנב, רגל, אוזן, חדק, ועוד, כל אחד לחוד נחשף לתכונות אחרות, והם לא מצליחים להגיע להבנה ולהסכמה שמדובר בפיל, על פי המשל מוסר ההשכל הוא שבתהליך בירור של המציאות נדרש להתבצע תוך קבלה וניתוח מצד השקפות שונות. באותו הקשר, שימוש בתקשורת ושיתוף פעולה בין בני אדם צפוי למנוע טעויות ולהוביל להישגים שלא ניתן להשיג לבד.

ופה נכנסת המילה פרספקטיביזם מהמילה פרסקטיבה נקודת מבט, והיא תפיסת עולם שהתווה הפילוסוף ניטשה, לפיה ידיעה והערכה ופירוש של המציאות או סיטואציה באמצעות אך ורק נקודת מבט אינדיבדיואלית סובייקטיבית וכך יוצא שאין באמת, אמת עובדתית מוחלטת אחת, אלא האמת מתקבלת משילוב של נקודות מבט נבדלות. על פי ניטשה, המתבונן תלוי בזמן במקום, בחינוך, ובמבנה הנפשי שלו וניסיונו ואלו מעצבים את מאפייני ברירת המחדל של נקודת מבטו, ה"בעד" ו"נגד" בפרשנותו אינם מבוססי על רציונל בהכרח אלא מהווים פועל יוצא של מניעיו האישיים במודע או לא, בין אם אינטרסים, או צרכים. וכך לפי הפרספקטיביזם, האתיקה אינה עובדתית אלא מביעת עמדות, רגשות והנחיות הפרט.


מערכת הערכים היא ארעית והמוסר נגזר מתהליך גיבוש האישיות.
לכל סיפור יש חוויות שונות, וצדדים, כל מילה היא שחור ולבן ולכל מילה אפשר להוסיף צבע.
החיים בנויים על נקודות מבט, וכך יוצא שאין בדס"מ אחד, יש מגוון, כי בדס"מ מורכס מבני אדם, לא פחות נקודות מבט על אתיקה ערכים או מוסר, אולי אפילו אין רע יש נקודת מבט..


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י