ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

נָתַתִּי רוּחִי בְּךָ וְאֶת חַיֶּית

Dom Eli
בדס"מ ורגש, Bdsm Poetry.
הבדס"מ זה הפרקטיקה
הכלי והמהות
זהו הרגש, והוא גם המנטאלי האנאלי למוח.
לפני שנתיים. 5 באפריל 2022 בשעה 14:17

עד כמה קל יותר למתוח ביקורת מאשר לחשוב בהיגיון." אמר בנימין ד'יזראלי

"אנו מעדיפים מחמאה כוזבת על ביקורת כנה." אמר פלאוטוס

לפעמים נדמה שהעולם נחלק לשני סוגי אנשים אלה שאוהבים להעביר ביקורת ואלה ששונאים אותה, וכיוצא מהסקאלה הזו לפעמים כולנו חושבים שאנחנו שייכים לסוג השני של סקאלה הזו
לעיתים נדמה לנו שאנחנו לא מעבירים ביקורת, מקסימום מחווים דעה שהיא לטובתו של אותו בנאדם. אם הוא רק יקשיב לנו.
לפעמים היא ברורה, צלולה מכוונת רהוטה,לפעמים היא סמויה, מלווה במבטים פרצופים, וצלילים של חצאי מילים משפטים או גניחות כלשהן של הבנה לא הבנה.
וכך גם קבלת ביקורת אותו דבר, יש קבלת ביקורת סמויה ויש צלולה, כל אחד מקבל ביקורת ומכיל אותה בדרך שלו, למשל יהיה אדם שרק אחרי השיחה יפנים כשהוא לבד, אבל במרכז הביקורת יראה התנגדות.
למה אנחנו מראים התנגדות?

אחד הדברים הכי קשים בזוגיות זו השמעת ביקורת, כשיש רגש לכל דבר יש משקל, וכשיש משקל כל דבר קל נשמע כבד, כל מילה נשקלת לא באותה מידה כמו מבחוץ, למה קשה לנו לשמוע ביקורת בזוגיות?

כי באהבה אין היגיון מדובר ברגש סוחף, שאיתו אנחנו רוצים ומצפים להיות מושלמים כנראה, בתת מודע או במודע,

זה לא חייב לבוא במערך זוגי רגיל, אלא אפילו קרובים כמו הורים, הרעיון שמישהו חשוב לנו יבקר אותנו...

למרות שאנחנו הכי רוצים להיות מושלמים בעיניו הוא קשה,

הפחד מהסדק, הפחד לאבד הכל צץ כשיש ביקורת ממישהו שהוא קצת יותר בשבילנו מהשאר.

למה קל או קשה לנו לקבל ביקורת? זה משתנה לעיתים במערך היחסים בין מה יותר יש לנו, האם זה היגיון, או רגש, וסביר להניח שיהיה בעיקר רגש.
הרגש הוא בעיקר בגלל שכל מה שיגיד הצד השני לא נרצה לשמוע כי אנחנו רוצים להיות מושלמים בעיניו, מין תורת הכחשה של יצר הישרדות.

ביקורת מושפעת מאוד מבחירה של מצבים, וצליל, לרוב ביקורת זוגית נשמעת בתוך התקלחות של ריב, וכיוצא מזו הצליל הרבה יותר אינטנסיבי וחד בכוונה או שלא.

כשמקבלים ביקורת אומרים לנו לא לקחת ללב ובתלכיד זוגי אנחנו בעיקר לוקחים ללב כל דבר, לכן בתרגילים זוגיים של מטפלים מקצועיים יש לפעמים עבודה על חזרה על משפטים שנאמרו מכל צד, כי הרגש הוא הדבר הראשון שעובד ואחריו יעבוד ההיגיון, אותו תרגיל לעיתים נעשה אוטומטית על ידנו בכל תהליך בחיים, בעבודה בדברים אחרים, אנחנו שומעים ביקורת ואחרי זה חוזרים אחריה כשאנחנו לבד לרוב ואז מבינים יותר.
לפעמים מהלכים כאלו יכולים לעזור לכם להציל הבנייה.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י