שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 16 שנים. 3 בספטמבר 2007 בשעה 20:20

אבא שלי התקשר היום, כרגיל כדי לבקש שאטפל לו בעניינים מול משרד הבטחון.
אמרתי שאעשה את זה וסיפרתי לו שחזרתי לקשר עם אחי.
הוא הופתע ושאל אם אתן לו את המספר.
סירבתי. אמרתי לו שאחי בחר לנתק איתו את הקשר לאחר שהוא שבר לא את הלב אין ספור פעמים, ושאספר לאחי שהוא ביקש לשוחח איתו אבל לא מעבר לזה.

הוא התקשר אליי שוב לפני רבע שעה. הדבר הראשון שהוא אמר היה שלפני שש שנים כעסתי על אחי כי הוא לא התעניין במצבו הרפואי של אבינו (שהיה בסכנת חיים), ושמעניין אותו מה קרה ששינה את דעתי.
הייתה כזו נימה ביקורתית בקול שלו.
אמרתי לו שכשאחי יצר איתי קשר לפני חודש הייתי מאוד חשדנית, אבל שבפגישות שלנו הכרתי לא רק את הבן של אבי אלא את האח שכל החיים חלמתי עליו. אמרתי לו שאני בקשר איתו בלי קשר למה שקורה בין אחי לבין אבי.

אבא שלי לא ממש אהב את זה.
אבא שלי לא יכול לפרגן קשר בין הילדים שלו. הוא צריך להפריד ולמשול. לדאוג שהילדים שלו יעריצו רק אותו אבל חלילה שלא יאהבו אלה את אלה. לעזאזל, אמא שלי מפרגנת לקשר שלי עם אחי. האחים שלי ממנה מפרגנים לו ושואלים עליו, אבל לא האבא שלנו.

הוא אמר שהוא מרגיש שבתקופה האחרונה אני מאוד קרה אליו בטלפון. אמרתי לו שבפעם הראשונה בחיי אני מתמודדת עם הכעס שלי עליו ועל השקרים שהוא האכיל אותי בהם לכל אורך חיי ושלא דיברתי לאורך כל התקופה הזו כי הוא עבר את הניתוח והיה צריך להתמודד איתו. אמרתי לו שכל החיים הוא מכר לי את פוזת האמן המיוסר שלא זורק זין על כסף, ושמדבר בזלזול על האנשים הקטנים שכל מה שמעניין אותם זה לעשות עוד ועוד כסף, ושבתכלס הוא בורגני מהמעמד הבינוני בצרפת, שחי בבית פרטי משלו עם וולוו, ונוסע לטיול פעם בשנה, לחודש שלם בדרום צרפת או בארץ אחרת.

אמרתי לו שכל החיים הערצתי אותו ואת הפוזה המזוייפת שהוא מכר לי. שבזתי לכסף כי הרי אני אמנית כמוהו, ושדאגתי שלא יהיה לי כדי שלא אתלכלך. אבל שבסופו של דבר, בלי כסף אי אפשר לחיות, ושבמקום למכור לילדים שלו אידאות שהוא לא מקיים - שידחוף אותם להצלחה במקום לזיוף ולהאדרת העוני.

הוא אמר שהוא לימד את הילדים שלו (שבצרפת), שכל מה שהוא הרוויח שלו ושהוא מסוגל להחליט ללכת ולהמר על הבית ועל הרכבים שלו ושל אשתו כי זה שלו ולא של אף אחד אחר. אמרתי לו שהוא יכול להגיד את זה לילדים שהוא מגדל עוד מעט 30 שנים ושהוא דואג לכל מחסורם בדרך, אבל לא לי ולאחי שחיינו בעוני כי הוא מעולם לא שילם מזונות.

כל החרא והכעס עליו יצאו היום. אמרתי לו שאני לא מבינה איך הוא היה אצלי לפני שנה, ידע שאני עם חשבונות בנק מעוקלים ומלווה מכל העולם כדי שיהיה לי כסף לאוכל בשבילי ובשבילו כשהוא אצלי (כל מה שהרווחתי עוקל), ואיך הוא לא מעלה בדעתו אפילו להציע עזרה. החבר של אמא שלי הלך והלווה כסף כדי לעזור לי לצאת מהעיקול ההוא, אבל אבא שלי לא העלה אפילו בדעתו את האפשרות להציע 1000 שח לאוכל. וראבק, זה לא שהוא לא ראה אותי נטרפת מדאגה בימים ההם.

הוא טען כנגדי שחייתי אצלו בצרפת ושהעדפתי לחזור לישראל, ושאם הייתי נשארת הכול היה שונה. הזכרתי לו שההחלטה לעזוב את צרפת נפלה בלילה שבו סיפרתי לו שאני לסבית, ושהתגובה שלו הייתה "או שאת לא לסבית או שאת חוזרת לארץ". אמרתי לו שהייתי בת 15 שידעה מה היא ושלא הסכימה לחיות את הזיוף שלו, ושברגע שהוא הציב לי אולטימטום הייתה לי אפשרות אחת. האפשרות של לחיות שקר לא התקיימה.
לרגע הוא סתם את הפה ואז הוא אמר שכל מה שיש למי שחיים בארץ זה כסף.

אמרתי לו שכשהוא היה בארץ נדהמתי כשישבנו עם חברים שלו במרינה בהרצליה וכל מה שהוא דיבר עליו היה כסף. כמה הספינה הזו עולה? כמה עולה לתחזק? ההשוואות בין המחירים בישראל לבין המחירים בצרפת. אמרתי לו שישבתי שם ולא יכולתי לזהות את האדם שמדבר רק על כסף עם האדם שהכרתי כאבא שלי. שהוא היה קטן בעיניי באותו הרגע.

כל כך הרבה דברים עוד נאמרו אבל לרובם הוא כבר לא היה מסוגל להקשיב. הוא סיים את השיחה בטענה שהוא עצבני מדי כדי להמשיך. הרגזתי אותו.
טוב, הוא הרגיז אותי קודם.

הדבר הראשון שעשיתי מיד אחר כך היה ליצור קשר עם אהובתי ועם אחי כדי להירגע. יש דברים אצל אבא שלי שלעולם לא אתפוס או אבין. לא את ההחלטות שהוא עשה, לא את ההתעלמות שלו ממה שהיה. אני לא יכולה להבין איך השכנים ידעו שאני מוכה והוא התעלם והשאיר אותי שם. לא יכולה להבין איך הוא חשד ארבע שנים שאני נאנסת אבל לא טרח לשאול. לא יכולה להבין איך הוא השאיר את אחי ילד שחי מול מקרר ריק כי אבא לא משלם מזונות ואין אוכל. לא יכולה להבין איך הוא היה רואה את אחי פעם בשנה לשלוש ארבע שעות וזהו. לא יכולה להבין את הנטישה שלו אותנו, את ההתמקדות בו ורק בו. לא יכולה להבין כמה הייתי עיוורת כל השנים לכל הפגמים שיש בו, עיוורת לאמת ולשקרים שהוא מכר. אבל אני שמחה שהתפכחתי ואני שמחה על העימות היום. נשבר לי משתיקות שקריות. לא יהיו כאלה בחיים שלי.

Belisana​(שולטת) - אהובתי, שמעתי את הכאב שלך וקוראת אותו עכשיו. כן, הוא עצבני, שיהיה. הדרך היחידה לקשר טוב ביניכם תהיה אם הוא יהיה מסוגל להתמודד עם הטעויות שלו ולהתנצל בכנות ולהתחיל להיות קצת אבא. אני לא בטוחה שהוא מסוגל, אני כן בטוחה שלך היה טוב לשחרר קצת מהכעס והכאב ולא להעריץ אותו כל כך ובדרך להעניש את עצמך.
עד לאחרונה שמעתי ממך רק כמה הוא נפלא וזה גרם לך להדחיק את הכעס ולהיות מלאה בו. אני מקווה שהוא יתעורר. לא מאוחר מדי להתחיל משהו חדש ואחר. קשר שרואה גם אותך.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - אהובה שלי,
כל כך הרבה רע נכנס לחיים שלך ושלי בגלל הדפוסים שנטמעו בי בגלל ההרס שאבא שלי השאיר בחיי עם הנטישה שלו. אפילו את נאלצת להתמודד עם אבא שלי - דרכי.
כמה שהערצתי אותו כילדה וכבוגרת, וזו תחושה של ניפוץ שאני מרגישה - ניפוץ האידאות והזיוף לטובת המציאות שהייתה מכוערת מאוד.
אמרתי לך בשיחה שלנו כמה פעמים כמה אני מודה על זה שנכנסת לחיי - "באת אליי את עיניי לפקוח..."
גם אני שמחה על העימות למרות שהוא היה קשה. אין לי מושג לאן היחסים עם אבא שלי ילכו מכאן, אבל אני מוכנה להתמודד עם כל דרך שהם יבחרו ללכת בו - אם לקשר ואם לפירוד. אני לא ארשה יותר לקשר שבו הוא החלש, הנזקק וההרסני ואני החזקה, המבינה ומנקת שרידי ההרס שלו. זה נגמר. הגיע הזמן שהוא יהיה אבא.
לפני 16 שנים
פינקי לשלטון​(מתחלפת) - יקירונת שולחת לך חיבוק ענקי!!!
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה יקירה, הוא מתקבל באהבה :)
לפני 16 שנים
שוטרת* - גם מכאן מתוקה {}
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה יקירה שלי, ואחד גם בשבילך ממני.
לפני 16 שנים
שפחריפה - גם ממני חיבוק אשה יקרה,
אני מאחלת לך להתמודד עם המציאות , אבל לא מתוך רוגז, ולא מתוך ראיה קשה מדי. אני קוראת אותך וכל מלה וכל כעס שלך מוצדקים, ומצד שני , התחושה שעוברת ממך איננה של "נקמה" אלא של הכרה.
{}
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה יקירה.
ולא, אין לי שום רצון בנקמות. פשוט שיכיר באמת ולא במציאות החלופית שהוא יצר לעצמו. אי אפשר לחיות חיים שלמים ממקום של התחמקות ולצפות שכל העולם מסביב ישתף פעולה עם השקר.
ואני אוהבת כל כך את זה שאת כאן }{
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - אם אנסה להסתכל על הצד החיובי של המטבע אז...
הדברים הקשים כ"יכ שעברת הם אלו שעושים אותך כה מיוחדת ומורכבת.
הם אלו שעושים אותך בעיני לנערצת כ"כ.

במקום שאת עומדת רק את עומדת, אף אחד לא נמצא שם.
דבר אחד בטוח שאני יכול להבין : את הזעם שיש בך כלפי לא מעט אנשים.

אני כ"כ שמח בשבילך שקיבלת פיצוי כ"כ נפלא בדמות בליס.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - היא שווה הכול האישה שלי. אם מה שייצר אותי הביא אותי אליה - זה היה שווה את זה.
לפני 16 שנים
שיר כאב​(שולטת){סוליקר} - אור היקרה,

הניתוח שלך את אביך מדוייק וכואב, ומה שנשאר לעשות הוא לעבור הלאה ולעשות את הטעויות שלך ולא את שלו.
ולהחלים, ולאהוב את עצמך ואהובתך ואחיך, ולתמוך באהובתך ובו כי הם מה שיש לך.
כמאמר הקלישאה, רק אהבה תביא אהבה. אהבה המופנית לאחרים תחזור אלייך. אהבה עצמית מתכנסת, מצטמצמת, לא מפרה ולא תורמת דבר לסובבים.
לילה טוב. }{
לפני 16 שנים
שיר כאב​(שולטת){סוליקר} - להבהרה.. דיברתי על אגואיזם הרסני מהסוג של אביך.. לא על הערכה עצמית בריאה וטבעית.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - יקירה,
אם יש דבר שלמדתי במהלך חיי זה שאי אפשר באמת להשתחרר מההורים שלנו או באמת לוותר עליהם. המקסימום שאפשר לעשות הוא לצמצם את נזקיהם. את זה אני מתכוונת לעשות מול אבי.

ותודה :)
לפני 16 שנים
scarlettempress{L} - אני מכירה היטב את התסכול מול הורה שלא יודע להודות בטעויות שעשה ועדיין עושה. במקרה של אבא שלך החומרה של הטעויות היא קשה לתפיסה. אני נדהמת מהעובדה שאת מצליחה בכלל לתקשר איתו.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - האמת, לפעמים גם אני קצת נדהמת :)

אבא שלי כל כך מרוכז בעצמו וכל כך רגיל לכך שהעולם שסובב אותו מרוכז רק בו, שהוא לא מסוגל לראות טעויות שהוא עשה.
לפני 16 שנים
פעם פרח​(נשלטת) - שולחת לך חיבוקים חברה יקרה
כל הכבוד על האומץ להתעמת איתו ולהוציא מתוכך את הכעס והכאב עליו וממנו
ושמחה שאת מצליחה לעבוד ולתקן את הנזק אצלך
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - מתוקה שלי,
כל חיבוק שלך מתקבל באהבה :)

ותודה חברה שלי }{
לפני 16 שנים
קייסי - וואו. מדהים לקרוא את התובנות האלה על כל מה שעברת. כבר בעבר, כששמעתי אותך מדברת על אביך בהערצה, לא העזתי להעלות את התהיות שהתעוררו בי לנוכח ההיסטוריה המשותפת שלכם.
היתה לי הרגשה שכשתגיע העת, הדברים כבר יצופו מאליהם. הרי את מהמתמודדות והשורדות. כל החיים שלך הם מאבק ארוך, אמיץ ועיקש על האמת.
חרף המניפולציות והלחצים - אל תוותרי על אחיך. את ואחיך הייתם הילדים במשפחה הזו. המבוגרים היו אמורים להיות ההורים. אתם הייתם הקורבנות, לא האחראים. היפוך התפקידים האכזרי הזה אינו צריך להיות מונצח.
תהיי חזקה.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - העדפתי להתעטף בעיוורון שלי מולו כל חיי. זה היה יותר קל מלהודות בעוד הורה לא תפקודי.
על אחי לא אוותר. לא אם זה תלוי בי. הקשר שנוצר בינינו מדהים בעוצמתו.
וטוב לראות אותך כאן שוב קייסי :)
לפני 16 שנים
קובלט - את אשה חכמה, חזקה ומדהימה ולקחת את עצמך בשתי ידיים למקומות שבהם את יכולה להיות נורא גאה בעצמך. בטח ובטח בזוגיות המדהימה שיש לך ולבליס.
שולחת חיבוק ענק ונשיקה
}{
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה יקירה,
אני בהחלט גאה בזוגיות שאהובתי ואני יצרנו יחד.
וחזקה... אני משתדלת להיות :)

נשיקות וחיבוקים בחזרה מתוקה }{
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י