שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 12 שנים. 28 בנובמבר 2011 בשעה 14:48

אתחיל בגילוי נאות: אני מאוהבת לגמרי בכתיבה של ג'ון אירווינג.

אירווינג הוא סופר שמשתמש בכתיבה הסוחפת שלו כדי להביא את האני מאמין שלו בנושאים שנויים במחלוקת בארה"ב הפוריטנית הקשורים בזכויות אדם, אלוהים ופמיניזם כגון: לסביות והזכות להפיל (תקנות בית השיכר), אונס, הומוסקסואליות, פמיניזם וטרנסיות (מלון ניו המפשיר והעולם על פי גארפ), אלמנות והזכות לאהוב (אלמנה לשנה אחת), ובכאלה הנוגעים בטאבו כגון אהבה ומשיכה מינית שבן אחות לאחיה ומימוש אותה האהבה - נושא שנכתב על ידי אירווינג, בספר מלון ניו המפשיר, ממקום שאין בו שיפוטיות אלא אנושיות.

ג'ון וינסלו אירווינג נולד באקסטר, ניו המפשייר, בשנת 1942. נשוי ואב לשלושה בנים. הוא מתגורר בטורונטו ובדרום ורמונט. שילובם של מחוזות חייו של אירווינג בכתיבתו, יוצרת סוג של אוטוביוגרפיה דמיונית של המחבר.

אירווינג הוא סופר שלא עושה לעצמו הנחות בכתיבה, אבל מהצד השני - משחיז משפטים מלאי הומור סרקסטי שגורם לקורא/ת לצחוק בקול גדול.

עד כאן על אירווינג עצמו ומכאן על הספר: "תפילה לאוון מיני".
הסיפור הוא סיפור חברותם של אוון מיני וג'וני וילרייט. השניים גדלים בצמוד. אוון הוא בנם היחיד של בעל המחצבה ואשתו, וג'וני הוא תוצר הסטוץ היחיד והסודי שהיה לאמו - הזמרת האדומה.

באחד הימים מתקיים משחק בייסבול בליגת הנערים. אוון וג'וני משחקים באותה הקבוצה. אוון קטן המימדים, מעולם לא הצליח לחבוט בכדור כהלכה. אבל במשחק הזה, לראשונה בחייו, הוא חובט בצורה מושלמת. הכדור פוגע ברקתה של אמו של ג'וני (בה אוון מאוהב), והורג אותה במקום.

מרגע זה ייקח על עצמו אוון, שמאמין ששום דבר אינו קורה במקרה, את תפקיד מגינו של ג'וני. הוא אפילו יישאר כיתה לאחר שהוא הוקפץ, כדי להמשיך לעזור לג'וני בלימודים. תפקיד נוסף שאוון לוקח על עצמו, הוא מציאת אביו הביולוגי של ג'וני.

אוון קטן מאוד במימדיו ויש לו קול דקיק שמחריד את סביבתו. הוא גם יודע בדיוק מתי הוא ימות ואיך, והוא חי את חייו בהכנה לרגע זה.

שם הספר: תפילה לאוון מיני, משאיר אותנו לאורך הספר בתחושה לא ברורה. האם התפילה היא למענו של אוון או אל אוון? האם יש הבדל? האם יכול להיות, שכפי שהתגלגל לעולם אדם לפני 2,000 שנה שיצר את הנצרות ונחשב לנס, כך אוון הוא סוג של נס שהתגלגל לעולם כדי לשנותו?

ג'ון אירווינג מוליך אותנו לאורך הספר באיטיות וחושף אותנו ברגישות לדילמות ההתבגרות של גיבוריו. הימים הם ימי מלחמת ויאטנם ולאורך גבול ארה"ב קנדה, צעירים רבים בוחרים לעבור את הגבול כדי להימנע מהשירות הצבאי. אירווינג מוביל אותנו בין מצדדי המלחמה ובין מתנגדיה ומעניק לנו תמונה תקופתית.

תפילה מאת אוון מיני, מאת: ג'ון אירווינג, בהוצאת זמורה ביתן. 605 עמודים.
וחשוב, אל תקראו את הספר בלילה במיטה. הפרטנר/ית שלכן/ם יעיפו אתכם ממנה בשל פרצי הצחוק.


ייעוץ בדסמי​(שולטת) - תודה על ההמלצה, למרבה המזל אני לבד במיטה!!
}}}{{{
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - אז קדימה, ללא שהיות נוספות... :)
לפני 12 שנים
זמרת ברים​(נשלטת) - השליטה, זה ספר מדהים! גם אני אוהבת אותו

וידעת שעשו סרט על פי הספר? גם הסרט יפה, ותכף אני אזכר איך קוראים לו...

:)
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - ואללה? לא ידעתי שגם על זה עשו סרט.
אשמח אם תמצאי את שמו :)
לפני 12 שנים
מאו​(שולטת) - ג'ון אירווינג הוא אחד הסופרים האהובים עלי ביותר
האם קראת את "עד שאמצא אותך"?
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - לא. לא קראתי. איך הוא ועל מה?
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - בדיוק חיפשתי באינטרנט על הספר ומצאתי שני פרקים על הרשת. נראה לי שאקנה אותו. תודה :)
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י