שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 17 שנים. 14 בספטמבר 2006 בשעה 10:00

המפגש התקיים אתמול בביתה של בליסאנה (תודה אהובתי), ונוהל על ידי ועל ידי מייפל (תודה גם לך מקסימונת).

נכחו בו 12-13 נשים, סאביות ודומיות, שהגיעו כדי להקשיב, להשמיע, ללמוד וללמד זו את זו כיצד ניתן לזהות מצבי סיכון או התעללות ולהימנע מהם. תודה לכולכן על ההשתתפות הפעילה ועל השיתוף.

מתחת לאמור לעיל תוכלו לקרוא את תמצית הדברים שנאמרו. כל מה שנאמר במפגש על ידי הנשים נשמר בסודיות מוחלטת וברור שאף אחת ממי שהיו במפגש לא יצטטו מהדברים האמורים.

יצאנו מהמפגש עם כמה הבנות:
1. קיים צורך דחוף להקים גם בכלוב פורום לסאביות בלבד. רק בפורום שכזה, אליו תוזמן כל סאבית חדשה כוותיקה, יוכלו הבנות לשוחח ביניהן בפתיחות אמיתית על שאלות שמטרידות אותן ולקבל איזו שהיא רשימה של דומים שלכאורה חשודים או שלכאורה הואשמו על ידי סאביות אחרות בפגיעה או בהתעללות.

לא ניתן רק לדבר על התופעה. כדי למגר אותה הסאביות חייבות להיחשף לשמות של מי שעלולים לפגוע בהן במידה שהן יכנסו איתם לקשר.

אני פונה לכלובי בבקשה לפתוח פורום כזה. ניתן להימנע מתביעות דיבה ברגע שנאמר בראש הפוסט שמזהיר מפני דומים מסוכנים, שמדובר באנשים שלא הוגש נגדם כתב אישום ושלא הורשעו בעבירה, אלא שמדובר באנשים שלכאורה עשויים להיות חשודים כדומים מסוכנים, מאחר שסאבית אחת או יותר התלוננה בפני אנשים מהקהילה על פגיעה (אונס אלימות וכו') או על התעללות (נפשית או פיזית) שהיא עברה מהם.

2. הוחלט להקים מערך של חונכות לסאביות חדשות בקהילה (ובהמשך אם יתעורר ביקוש גם לסאבים ולדומים/יות חדשים/ות).
הסאביות החדשות הן סאביות שמועדות לפגיעה. הדומים המסוכנים מאתרים אותן, מבודדים אותן במהירות משאר הקהילה, ואז מתחילה ההתעללות.
בפורום הכללי אפתח פוסט שקורא לסאביות ותיקות שמעוניינות לקחת חלק בפרויקט חניכה שכזה לפנות אליי כדי שנתחיל ליצור רשימה שחברותיה תעבורנה הכשרה מתאימה בתוך זמן קצר.

ולתכני המפגש:

הכרות - מתייחס לשלב הראשוני של התכתבות ושיחות בטלפון:
• אם את מתחילה קשר עם דום לא מוכר שאלי מי הייתה הסאבית שלו בעבר ופני אליה כדי לשמוע איזה דום הוא, האם הוא מכבד גבולות, האם הוא נמצא שם לאפטר קייר.
• שאלי את כל השאלות שאת רוצה להציג לו עוד לפני שאת מתאהבת, לפני שאת מרגישה שנכבשת... אחר כך יהיה קשה יותר לשאול.
• ערכו רשימה מסודרת של מה מדבר אל כל אחד מכם ומה לא. הקשיבי היטב לצורה בה הוא מגיב לגבולות שלך. אם הוא לא מתייחס אליהם ברצינות מההתחלה, הוא לא יתייחס אליהם ברצינות גם בהמשך, ועלול לסכן אותך. אמירה קלאסית של דום מהסוג הזה: "התפקיד שלי לפרק אותך ואז לבנות אותך מחדש".
• האם הוא מדבר על הדדיות או שמראש הוא מנמיך אותך למקום בו הוא יקבע, יוביל, יחליט, והתפקיד שלך הוא רק לציית אמירה קלאסית של דום מהסוג הזה: "אל תספרי לי מה את צריכה, אני אספר לך את זה".
• אל תחששי מהטענה שההגדרות המוחלטות שלך לפעמים הם "שליטה מלמטה". מי שטוען את זה מחפש סיבה להתעלם מהצרכים שלך.
• דום שיודה בפנייך שאינו מנוסה בדברים מסוימים ויבקש ממך ללמד אותו אותם, הוא דום שניתן לבטוח בו בעצם הנכונות שלו לצאת ממשחק התפקידים כדי ללמוד.
• אם יש בעברך טראומות שכוללות התעללות מינית, פיזית או נפשית חשוב שתעדכני אותו בזה, על מנת למנוע שיחזור של אותן הטראומות. הדום הוא רק דום, לא פסיכולוג, לא נכנסים למקומות הללו ללא הכשרה.
• הישמרי מדום שמפעיל עלייך מניפולציות. האמירה "אם היית סאבית אמיתית היית עושה את זה" היא זיון מוח. אמירה קלאסית נוספת: "מה את לא בוטחת בי?" לא להתבייש להגיד "לא!".
• הישמרי מדום שמגיב בברוטליות ובדורסניות כאשר אינך מסכימה לדעתו. יש הבדל בין כיבוש בזמן סשן לבין ביטולך ורמיסתך בחיים האמיתיים.
• תמיד, עוד לפני פגישה ראשונה וודאי שיש לכם מילת ביטחון. זו האחריות שלך לא פחות משזו האחריות שלו. אם הוא מתנגד לקיומה של מילה כזו לפחות לתחילת היחסים, את מסתכנת אם תפגשי אתו.
• שאלי האם תוכלו להשתמש ביחסי המין בקנדומים. אם הוא יסרב הוא בקבוצת סיכון. בכל מקרה אל תקיימי יחסי ללא הגנה, אבל במקרה כזה שלחי אותו מיד לבדיקת איידס והפטיטיס. שפחה, שפחה, אבל את מחויבת להגן על חייך.
• הישמרי מדום שמספר לך סיפורים על השותפות הקודמות שלו, יום אחד את תהיי השותפה הקודמת והסיפורים שלו ירוצו עליך.
• הישמרי מדום שמציג את עצמו כמנטור שמבטל את דעתך מהמקום של "אני יודע מה טוב לך", את אישה בוגרת, חיית את חייך עד היום, ואת יודעת יותר טוב מכל אחד אחר מה טוב לך באמת.

הפגישות הראשונות הן הכי מדליקות ומרגשות אבל אסור לשכוח אמצעי בטיחות:
• הקפידי להיפגש בהתחלה רק במקומות ציבוריים. הודיעי לחבר/ה על פגישה ראשונה ותאמי אתם שיחת טלפון על מנת לוודא שאת בסדר - הקפידי על כך שהם יתקשרו ולא את, למקרה שלא תוכלי לחייג מסיבה כלשהי.
• בפגישות ראשונות אל תיסעי לשום מקום בכיסוי עיניים.
• בפגישות ראשונות אל תסכימי על קשירות או ריתוק אחר שמונע ממך אפשרות להפסיק את המפגש או להסתלק ממנו במידת הצורך.
• אם אתם נוסעים ברכב אחד בפגישה הראשונה ואינך מכירה אותו, הניחי לו לנהוג, שמרי את ידייך חופשיות. החזיקי בידך את המפתחות שלך, במידת הצורך מכה באזור הפנים ביד מאוגרפת ומפתחות מציצים ממנה תסייע לך להסתלק תמיד.
• אל תסכימי בשום ל"מבחן קבלה", בטח לא בפגישות ראשונות, זה לשים את עצמך במקום לחלוטין לא מוגן.

במצבי לחץ ואיום התגובה הטבעית היא קיפאון. אבל השיתוק המקפיא הזה נמשך רק כמה שניות ואז ניתן לפעול על מנת להימלט.

דום שניתן לבטוח בו הוא (מתוך מאמר שכתב בעבר זנסוני):
• דום שמראה הערכה כלפי כנועים, ואחרים. הוא/י שואלים שאלות אודות חייך, מקשיבים לתשובות, ואינם מאכזבים אותך.
• דום ששומר על יחס שקול בין חיי הוונילה שלו וחיי הבדסמ. הוא יכול לדבר על משפחו, חיית המחמד שלו ודברים אחרים שאין להם נגיעה לבדס"מ.
• דום שמחובר לרגשותיו ומסוגל לדבר עליהם בפרוטרוט. אם הוא לא יודע להביע רגשות, הוא לא יידע לתמוך ברגשות שלך בבוא הזמן. אם הוא לא שולט במזגו, או עושה דרמה גדולה מחייו, הוא יהיה עסוק מדי בעצמו מכדי לדאוג לך.
• דום שיש לו מילה, שעומד בזמנים ובהבטחותיו. אם את הולכת לבטוח באיש הזה ובמה שיעשה לגופך ולנפשך, את חייבת לדעת שהוא יהיה שם כשצריך.
• דום שרוצה ללמוד כמה שיותר. הוא לא חייב לדעת כיצד להשתמש בכל צעצוע בארגז הצעצועים, אבל הוא חייב לרצות ללמוד. אסור למתחיל לעסוק במשחקי למומחים כמו הצלפות, משחקי אש וסכינים ללא הדרכה. הוא צריך לדעת כיצד להימנע ממחלות מין, ולהיות ער לצורך בעזרה ראשונה.
• דום שלא ירוץ להצליף בך בפגישה ראשונה, ולא ימנע ממך אפשרות להיפגש עם דומים אחרים, עד שאת מוכנה להתחייב.

ההבדל בין בדס"מ להתעללות (לקוח בחלקו ממאמר שתרגמה ערגה):
משחק סאדו-מזוכיסטי הוא תמיד בהסכמה, התעללות אינה בהסכמה.
שחקנים סאדו-מזוכיזם מתכננים את פעילויותיהם על מנת להפחית למינימום את סכנת הפגיעה ברווחתם הגופנית והנפשית.
מתקיים משא ומתן מקדים במשחק סאדו-מאזוכיזם ומגיעים להסכמות. אין הדבר כך בהתעללות.
למשחק סאדו-מזוכיסטי חוקים אחראיים ומוסכמים. להתעללות אין חוקים שכאלו.
סאדו-מזוכיזם מבוצע בהסכמה למטרות ההנאה הארוטית ו/או לצמיחה אישית של שני או כל המשתתפים. התעללות לא.
משחק סאדו-מזוכיסטי יכול להיפסק באופן מיידי, בכל רגע ומכל סיבה שהיא כשהנשלט משתמש במילת הביטחון. הקורבן אינו יכול להפסיק את המתעלל בו בדרך זו.
במשחק סאדו-מזוכיסטי, הדומיננט תמיד שומר על רגשותיו תחת שליטה. רגשותיו של המתעלל יצאו משליטה.
לאחר משחק סאדו-מזוכיסטי הנשלט חש לעתים תכופות הכרת תודה. הקורבן לעולם לא יחוש הכרת תודה על ההתעללות.
המשתתפים במשחק הסאדו מזוכיסטי אינם מרגישים בעלי זכויות מהותיות, כחלק מתכונות הג'נדר (מין) שלהם, הכנסה או מרכיבים חיצוניים אחרים לשלוט בהתנהגות השותפים להם. מתעללים פעמים רבות כן חשים כך.
בכל מקרה, ביטול עצמי הוא לא בריא ולא ממש שייך לבדסמ. אם יש נושא כזה, צריך לברר אותו אצל פסיכולוג/יועץ זוגי. אם הבחירה בבדסמ היא מקום בריא, שלם עם עצמך תמשיכי. אם הבחירה באה ממקום פתולוגי - עצרי.

מתי אלו יחסים של התעללות?
כשאת פוחדת מרגע שובו הביתה.
כשאת מתחילה להשתמש בצורה מופרזת באלכוהול או בסמים כדי לברוח מהמחשבות על היחסים.
כשמבזים אותך ואת צרכייך, ומתעלמים מהם.
כשמבודדים אותך מבני משפחה או חברים.
כשאוסרים עליך באופן קבוע להשתתף במפגשים ובפורומים בהם את עשויה להיחשף לדיונים בנוגע לבטיחות, הסכמה, משא ומתן, אתיקה וגבולות.
כשמפגינים כלפיך קנאה ורכושניות מוגזמים, ולעיתים בצורה אלימה (מילולית או פיזית).
כשפתרון בעיות במערת היחסים נעשה על ידי הצבת איומים לגבי מה יקרה אם בעיה כלשהי תצוץ שוב (משחק בעונשים שנידון מראש כחלק מהמערכת יהיה יוצא דופן.)
כשפוגעים בך ובאופן שחוזר על עצמו פגיעה מילולית, או פיזית שחורגת מההסכמה לגבי מה שמותר לו לעשות לך במסגרת הסשן ואסור לעשות מחוצה לו.
כשחורגים מהגבולות שהצבת בלי להתייעץ אתך, בלי לקבל את הסכמת ובניגוד לרצונך.
ובעיקר, כשאת מרגישה שמה שנעשה לך עושה לך רע, כשלא טוב לך במקום בו את נמצאת אבל את לא יכולה ללכת כי את תלויה מדי, פוחדת או מאוימת.

אותות אזהרה:
היסטוריה משפחתית של מכות או אלימות מסוגים אחרים.
אלימות רהיטים. זהו דגל אדום מאוד מודגש. אם רהיטים ניזוקים במהלך התפרצות, אנשים עלולים להיות הניזוקים במהלך ההתפרצות הבאה.
סטירה ראשונה היא לא התעללות, אבל היא עלולה להיות השלב הראשון בהתעללות. ברגע שאלימות כלפייך חוזרת על עצמה את נכנסת למעגל של התעללות.
קורבן ההתעללות לעולם אינו אשם בה, לעולם לא מזמין אותה (תירוץ נפוץ של המתעללים), ולעולם זכאי לקבל את כל העזרה שיש על מנת להיחלץ מהמערכת הפוגענית הזו, אם מאנשי מקצוע ואם מהקהילה שסובבת אותו.

מיתוסית​(שולטת) - אמרתי לך כבר שכלובי לא יהיה מוכן בחיים לפתוח פורום סגור של סאביות, כבר פניתי אליו.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - נבדוק את זה שוב ונעלה לדיון ציבורי :)
לפני 17 שנים
פוקה​(שולטת){CB} - בואנה בואנה בואנה...אתן רציניות...כל הכבוד!!!!!! מורידה את הכובע............!
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה פוקה בייבי :)
לפני 17 שנים
Succubus​(אחרת) - וואו, מצוין.
יש לי בעיה אחת קטנה ואחת עקרונית. הבעיה הקטנה היא על מה שנאמר שם, שקורבן התעללות לעולם לא ירגיש אסיר תודה כלפי המתעלל. המציאות מלמדת שזה לא תמיד ככה.
הבעיה העקרונית: כל זה יכול לעבוד עם מי שמלכתחילה מגיעה לבדס"מ עם כוחות נפש סבירים ומעלה. למרבה הצער, כולנו יודעים שלא מעט מגיעים לסאביו?ת מתוך מקום פצוע שלא בהכרח יאפשר להם להיעזר בהדרכה כזאת. ברגע האמת, הצעקה הפנימית של לא מגיע לי/אני אפס/אני רוצה שיגידו לי מה לעשות/מגיע לי להיפגע פשוט חזקה מדי. ודווקא אלה האנשים שהכי חשופים לפגיעה.
אז מה עושים דווקא במקרים האלה? איך עוזרים לאלה שהכי קשה לעזור להם, אבל גם הכי זקוקים לעזרה?
ולא, אין לי תשובות. רק שאלות. אבל אלה שאלות ששווה לשאול אותך. החונכות לסאביות מתחילות יכולה קצת לעזור (במידת מה, כי היא מהווה תחליף לחיפוש ה"תגיד לי מה לעשות" אצל הדום), אבל יש בי החשש שדווקא אלה שבסכנה הגדולה ביותר פשוט לא יטרחו להיעזר במוסד הזה.
לפני 17 שנים
Succubus​(אחרת) - גה. שאלות ששווה לשאול אות*ן*.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה לילית :)
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - לא נוכל לגרום למי שלא רוצות לקבל עזרה לקבל אותה. כן נוכל להעניק את העזרה למי שירצו לקבל אותה, ואולי בכך קצת לסייע בהגנתן.
המטרה היא לא למנוע לחלוטין מצבי סיכון - זה בלתי אפשרי. המטרה היא להקטין את כמות הפגיעות.
לפני 17 שנים
סוכן משנה מבנה - ממש לא הבנתי את הקטע עם "סטירה ראשונה".
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - כל אחד יכול לאבד פעם את השליטה בעצמו ולהוריד סטירה. ההתעללות לא מתחילה בסטירה הראשונה שיכולה להיות גם היחידה שאותו אדם יוריד בחייו. ההתעללות הופכת להתעללות ברגע שהיא שיטתית, חוזרת על עצמה ומחמירה ככל שעובר הזמן.
לפני 17 שנים
bg2005 - מזעזעת אותי המציאות שגברים מסוגלים להתנהג כך לנשים. למדתי רבות מהפוסט מאפיוני "הדום המצוי" ואוחזת בי תחושת הקבס ....
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - ועם כל הצער פוקה, יש גם דומיות מתעללות. בדרך כלל מדובר בדומים, אבל הדומיות המתעללות גרועות לא פחות.
ותודה מתוקה על תגובתך :)
לפני 17 שנים
פוקה​(שולטת){CB} - נו מה יהיה שליטונת....
זה הבן זוג הקסום שלי ענה לך...לא אני...(-:
אבל גם אני חושבת כמוהו (-:
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אופס, סליחה :)
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - אני שמחה לראות שהיה לכן מפגש מוצלח.

מעבר לעובדה שאני חושבת שהוא חשוב בפני עצמו,
יש לי הרבה (יותר מדי) השגות לגבי דברים שנכתבו, אבל מפאת חוסר זמן לא אכנס לדברים.

אתמקד "רק" בדבר קטן, לגביו יש לי מס' שאלות :

1. דיברתן על הצורך בפורום סאביות סגור בכלוב.
מה יהיו הקריטריונים להכניס אליו ? שהרי סאביות חדשות אינן מוכרות בעצם, ואיך אפשר יהיה לוודא שמי שנכנסת היא אכן סאבית או מתחלפת או מישהי שהינה בצד הנשלט בזמן זה או אחר ?

2. במידה וכך, מדוע לא יהא פורום נשלטים ? שהרי כפי שראינו בעבר, גם נשלטים יכולים להיפגע, וגם במגזר הזכרי ישנם נשלטים שהגיעו ממקום לא טוב ועלולים לפגוע בהם/לנצל אותם ?

3. כתבת : הוחלט להקים מערך של חונכות לסאביות חדשות בקהילה (ובהמשך אם יתעורר ביקוש גם לסאבים ולדומים/יות חדשים/ות).
הסאביות החדשות הן סאביות שמועדות לפגיעה. הדומים המסוכנים מאתרים אותן, מבודדים אותן במהירות משאר הקהילה, ואז מתחילה ההתעללות.

כיצד תדעי/תדעו להחליט מי היא סאבית שמועדת לפגיעה ? ואם כל הסאביות החדשות מועדות לפגיעה ...
אזיי צריך להציב "ציידות חונכות" בכל צ'ט ובכל אתר היכרות - מאחר וכפי שראינו כבר בעבר .... מרבית הנשים שמגיעות לבדס"מ - לא מגיעות ישר לכלוב, אלא דווקא דרך הצ'טים ואתרי ההיכרות.

זה .... רק על קצה קצהו של המזלג.

באופן עקרוני אני חושבת שכוונתכם מבורכת - אבל באותה מידה היא על גבול הלא אפשרי.

בהצלחה

לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אענה לכל שאלותייך זרונת:

1. דיברתן על הצורך בפורום סאביות סגור בכלוב.
מה יהיו הקריטריונים להכניס אליו ? שהרי סאביות חדשות אינן מוכרות בעצם, ואיך אפשר יהיה לוודא שמי שנכנסת היא אכן סאבית או מתחלפת או מישהי שהינה בצד הנשלט בזמן זה או אחר ?

באותה המידה את יכולה לשאול: איך אני יכולה להכניס לסבית לא מוכרת לפורום לנשים בלבד. אני לא מאמינה שאישה או אדם צריכים להוכיח מה הם. מספיק לי שסאבית תצהיר על עצמה כנשלטת - מבחינתי היא נשלטת, ואפילו אם היא חסרת ניסיון לחלוטין. אז ברור שכל הכנסה של סאבית לא מוכרת לפורום תלווה בשיחת טלפון כדי לוודא שאכן מדובר באישה. אבל מעבר לזה... מי שהכי זקוקות לפורום כזה הן לא הוותיקות שכבר מכירות את הז'רגון אלא דווקא החדשות.

2. במידה וכך, מדוע לא יהא פורום נשלטים ? שהרי כפי שראינו בעבר, גם נשלטים יכולים להיפגע, וגם במגזר הזכרי ישנם נשלטים שהגיעו ממקום לא טוב ועלולים לפגוע בהם/לנצל אותם?

לא אמרתי שלא יהיה. באופן טבעי כאישה אני דואגת קודם כל לנשים. יש באתר הזה אלפי אנשים ואני מזמינה גברים ונשים שרוצים לחולל שינוי בקהילה שלנו להרים את הכפפה.

3. כתבת : הוחלט להקים מערך של חונכות לסאביות חדשות בקהילה (ובהמשך אם יתעורר ביקוש גם לסאבים ולדומים/יות חדשים/ות).
הסאביות החדשות הן סאביות שמועדות לפגיעה. הדומים המסוכנים מאתרים אותן, מבודדים אותן במהירות משאר הקהילה, ואז מתחילה ההתעללות.

כיצד תדעי/תדעו להחליט מי היא סאבית שמועדת לפגיעה ? ואם כל הסאביות החדשות מועדות לפגיעה ...
אזיי צריך להציב "ציידות חונכות" בכל צ'ט ובכל אתר היכרות - מאחר וכפי שראינו כבר בעבר .... מרבית הנשים שמגיעות לבדס"מ - לא מגיעות ישר לכלוב, אלא דווקא דרך הצ'טים ואתרי ההיכרות.

דובר על כך שנבקש מכלובי להציב בחוקי ההרשמה לכלוב פסקה שאומרת שסאבית חדשה מוזמנת להשתמש במערך החונכות של הקהילה בו סאביות מלוות סאביות חדשות בצעדיהן הראשונים. ניתן יהיה גם להציב באנר באתר שיוביל לרשימת סאביות ותיקות שחונכות או לאפשרות להתקשר למי שתרכז את העניין והיא כבר תפנה. כך לא יהיה צורך בציידות סאביות.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - ואל תהיי כל כך קטנת אמונה זרונת. הכול אפשרי כשרק רוצים מספיק.
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - בניגוד למה שאת חושבת אור - אני ממש לא קטנת אמונה.

אני רק חושבת שההצעות שהועלו כאן הינן בלתי ישימות.

מאוד פשוט.

ובחיי שאני אשמח לראות שאני טועה.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אני מקווה שנוכיח לך :)
לפני 17 שנים
נילי ונילי - וואו.
יפה וחשוב ויוזמה מבורכת.

כל כך מתבאסת שלא הצלחתי להגיע.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - הצטערתי שלא הגעת לבסוף ואני מקווה שתצטרפי למפגש הבא :)
לפני 17 שנים
alona. - המפגש הבא יהיה באותו מקום, כן ? :)
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י