צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Rebirth

If you want to kiss the sky, better learn how to kneel
=================================================================
And I don't want the world to see me
Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am
לפני 15 שנים. 13 באפריל 2009 בשעה 8:21

תפקיד הגבולות הוא הינו לשמור על עצמנו לא? הוא לדאוג שאנו נשארים בתוך המקום שאנחנו מרגישים בסדר לעת עתה. כמובן גבולות נתונות לשינויף ואם חיבור טוב ביחסים הם משתנות ונפרצות.

אך אולי הגבולות הן גם סוג של בריחה. בריחה מהפחדים. קל מאוד מלהגיד זה גבול וזה גבול וזה גבול לגבי דברים שאני מתקשים להתמודד איתם. לברוח לפינה נוחה הזו בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעינינו או גורם לנו אי נוחות.

דבר נוסף, יש פה קצת קונפליקט. הרי כנשלטת אני רוצה לספק את אדוני לפי רצונו, לתת לו אותי לתענוגו בכל צורה שהיא. אך מה קורה כאשר הרצון של השולט נתקע בגבול של הנשלט?

תגידו ששולט טוב יידע לפרוץ את הגבולות. נכון יש בזה משהו. אך עדיין יש את הרגשות מהצד הנשלט, המאבל הפנימי הזה בין לרצות ולבין גבול של עצמינו, במיוחד כשהגבול נותר כחלק מבריחה ההוזכרה למעלה ולא משום דבר אחר. עדיין יש את הרגשות האלה של אשמה. מעצם העובדה שבורחים.

פתרון ההגיוני הינו פשוט לאפשר לשולט ביחד עם הנשלט לעבור את הגבול, את המחסום הנפשי הזה. להבין מה מפחיד בו ולמה בורחים. אך בשביל זה צריך גם כוח ורצון מצד הנשלט. זה הדדי.

יש דברים שיותר קל להגיד מלבצע. נקודה למחשבה.

בלוסום​(לא בעסק) - לא! שולט טוב ידע איך *לא* לפרוץ גבולות!! שולט טוב ידע איך לכבד את הנשלטת שמולו, ואת הגבולות שלה, ואך ורק ברצונה החופשי ובהסכמתה יבדק גבול זה או אחר.
אהבתי שכתבת "לאפשר *לשולט* " - כלומר היוזמה באה מצד הנשלטת. בדיוק כך זה חייב להיות.
לפני 15 שנים
אלעד(שולט) - לא מזמן עלתה לדיון שאלת הגבולות ואני אמרתי
ששולט אמור לשלוט בעצמו, להכיר את גבולותיה המוצהרים והפוטנציאלים של הנשלטת (זה בד"כ לא זהה אחד לשני) ולשלוט בעצמו כדי לא לחצות אותם בגסות כזו שתפגע בה או בו. כיוון שלרוב נשלטות, במיוחד חדשות מציבות גבולות שרחוקים מהרף האמיתי שלהן.
הניסיון מלמד שעם הזמן הגבולות האלה נפרצים.
זה מין מנגנון הגנה טבעי או ניסיון ליצר איזו שליטה מלמטה בתת מודע , או חוסר יכולת להתמודד עם פחד או עם התחושה שמשהו לא בסדר בנטיה של הנשלט וצריך לצייר גבול... כדי להגביל את החריגה מהנורמה.

שולטים מנוסים כבר לומדים לדעת מתי שמישהי מציינת גבול זה רציני או לא.
שולט טוב יכול לחזות איזה גבול הוא אמיתי ואיפה יש לנשלטת פוטנציאל להתפתח מעבר לגבול שהיא הציבה. מה הפוטנציאל המלא שלה ברמת ההתמסרות והציות העיוור. או היכולת לספוג כאב ולהקריב מגופה.

לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י