כשהכותרות בעיתונים צועקות שבארה"ב הגיעו לחצי מיליון מתים מקורונה!
במקום לפחד ולחשוש, צריך לדעת להסתכל על הנתונים ולראות איפה עיוותו אותם, כי תמיד יש עיוותים בתקשורת.
אז הנה לכם דוח סידיסי עם עדכון נכון להיום (17.2.2021)
שימו לב לטבלה 3, הטבלה מכילה רשימה של סיבות התמותה במקביל לזה שהיו חיוביים לקורונה או ששיערו שיש להם קורונה (code U07.1)
למשל :
17 אלף נשאי קורונה מתו מ Alzheimer disease
34 אלף נשאי קורונה מתו מ Heart failure
17 אלף ....................... מ Intentional and unintentional injury, poisoning and other adverse events
ועוד
לתשומת לבכם בקישור יש רשימה ארוכה ואתם מוזמנים לתת בה מבט.
שימו לב לנתון הבא; מתוך סך המתים, 6% מהם מתו נטו מקורונה, ללא מחלת רקע כל שהיא.
Comorbidities and other conditions
Table 3 shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 3.8 additional conditions or causes per death. The number of mentions for each condition or cause is shown for all deaths and by age groups.
מה שמעניין בין השאר שהנתון שאחוז החולים שמתו מקורונה בלבד הוא 6 אחוזים, לא השתנה מאז שהדוח יצא לראשונה (מעל ל- 25 שבועות)
איפה ההגיון ואיך הנתון הזה נשמר כל כך באדיקות?

