סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון

שאריות של החיים

מה הזמן מסמן לי
זה הכל שאריות של החיים

ולחיות את הרגע
להתחיל לאסוף את השברים

אולי אצא יותר
אתחיל קצת למהר
להתחיל להסתדר
ולעשות קצת רעש

אולי מקום אחר
מקום יותר בוער
להתחיל קצת לקלקל
ולתקן עוד פעם
----------------------------------------------------

הניחו את כל הדעות הפילוסופיות, הפוליטיות והדתיות שלכם, לא לדעת שום דבר.
שום דבר זולת מה שאתם שומעים, רואים, מרגישים ומריחים.
קבלו את זה שאינכם הולכים לשום מקום שאינו כאן, ושאין, לא היה ולא יהיה שום זמן אחר מלבד עכשיו.
בפשטות, היו מודעים למה שיש, מבלי לכנותו בשמות ומבלי לשפוט אותו.
אתם מתנסים במציאות עצמה במקום ברעיונות ובדעות על אודותיה.
(דאו: דרך הנהר)
לפני 3 שנים. יום שישי, 11 באוגוסט 2023 בשעה 7:59

שיניים לא צומחות בחזרה ברגע שאנחנו מתבגרים, כל בלאי הוא קבוע.

כפי שיודעים אלו מאיתנו עם הסתימות \ טיפולי השורש... (ולמי מאיתנו אין?)

....
ועכשיו לעתיד הלא רחוק ...
ביולי 2024 יחלו ניסויים קליניים בבני אדם לצמיחת שיניים חדשות.
הניסוי מבוסס על מחקרים של עשרות שנים ואם הניסויים יצליחו, תרופות טיפוליות יהיו זמינות באזור שנת 2030.

מי שאחראי על המחקר הוא צוות של המכון למחקר רפואי בבית החולים קיטאנו ביפן,
המכוון לאנשים עם אנודונטיה, מה זה? -> זהו מצב גנטי נדיר המונע משיני חלב ושיניים בוגרות לצמוח באופן רגיל.

הטיפול יתמקד בתחילה בילדים צעירים עם אנודונטיה, אך בהמשך החוקרים מאמינים שניתן להשתמש בטיפול גם בצורה רחבה יותר
ולהפנות אותו לאנשים שיש להם בעיות שיניים נפוצות יותר, כמו מחלת חניכיים, חורים בשיניים, שיניים תותובות והשתלות.

 
"הרעיון של גידול שיניים חדשות הוא חלומו של כל רופא שיניים", אמר ל- The Mainichi קאטסו טקהאשי,
ראש מחלקת רפואת שיניים וכירורגיית פה בבית החולים קיטאנו . 
"עבדתי על זה מאז שהייתי סטודנט לתואר שני. הייתי בטוח שאצליח לגרום לזה לקרות".
(מחזיקים לך אצבעות)

 
איך המדע עובד?
לאחר שמצאו קשר בין גן ספציפי בשם USAG-1 לבין מגבלות על צמיחת שיניים בעכברים,
החוקרים עברו לבדיקות שניסו לחסום את הביטוי של USAG-1.
הם גילו נוגדן שיכול לחסום בבטחה חלק מהפעילות של USAG-1 בעכברים וחמוסים
מבלי להוביל לתופעות לוואי חמורות כלשהן, מה שהוביל לצמיחת שיניים חדשות.

השלב הבא הוא לראות אם ניתן לשחזר את הניסוי בבני אדם.
אנחנו מדברים על פוטנציאל ולא על מציאות כרגע,
אנו בודקים האם ניתן להשתמש בתרופה החדשה כדי להניע את הצמיחה של דור שיניים שלישי בפה,
אחרי שיני חלב ושיניים בוגרות בגודל מלא.

החוקרים ציינו בסקירה המדעית שנערכה לאחרונה את היתרון של הגישה,
והיא שצמיחת השיניים מופעלת בצורה טבעית באמצעות תהליך המכונה איתות חלבון מורפוגנטי (BMP).
הגוף שלנו עושה את העבודה באופן טבעי, ללא צורך בהנדסה מסובכת של תאי גזע.
(מה שעדיין מנסים לעשות בו זמנית במחקרים שונים)


בהצלחה!

 

בנושא אחר: יש לי פוסט בראש על LK-99 כבר שבועיים, וראיתי הבוקר שהתחילו לכתוב עליו בעיתונות בישראל,
הבעיה היא... שאף אחד לא יודע אם זאת פריצת דרך או תרמית והנושא עדיין בבדיקות.
לדעתי זה לא הזמן לפרסם עליו מידע, לפחות לא לקהל הרחב, לפחות לא עד שנדע שלא מדובר בתרמית.

לפרסום זה יש תגובות, הרשמ/י או התחבר/י כדי לקרוא ולהוסיף תגובות.

הרשמ/י התחבר/י