בזמן שרובכם ישנים העולם נמצא על סף מהפכה חסרת תקדים.
מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, דיבר לאחרונה על השלכות הגעת אינטליגנציה מלאכותית כללית ()
שלב שבו מחשבים יוכלו לחשוב, לעבד נתונים ולהבין ברמה של כל בני האדם יחד.
ואני חושב גם על השלב הבא (ASI), בינת-על מלאכותית.
את מה שיבוא אחריה, אנחנו כרגע לא יכולים לדמיין, זה מעבר ליכולת הדימיון שלנו... זה מעבר לקלף משוגע.
בכל אופן אותי זה מאד עניין, אז הנה אני משתף אתכם על איזה סכנות אלטמן דיבר ומה אני חושב עליהם...
אז מה הסכנות שאלטמן מזהיר מהן?
אלטמן מזהיר שהפיכת AI לחכמה מספיק כדי לקבל החלטות עצמאיות עשויה להעצים אי-שוויון כלכלי,
לשלוט באוכלוסיות דרך ממשלות אוטוריטריות (כאילו עכשיו זה לא קורה...)
וליצור עולם שבו העשירים מתחזקים והאדם הפשוט מאבד שליטה על גורלו.(זה לא מה שקורה כיום?!)
הוא מזהיר ש-AGI תשנה את הכלכלה לחלוטין – ולא בטוח שבאופן חיובי לכולם.
אז מה אני חושב על זה... אלטמן אומר שלא תהיה עבודה, דיבר על פרנסה, קצבות, וכד', ואלו המחשבות שלי בנושא;
אז תהיו מובטלים...
בואו נשים את זה על השולחן, המציאות היא שמיליארדי אנשים יאבדו את עבודתם.
AI מתקדמת כבר היום יכולה לעשות עבודות משרדיות, טכניות, רפואיות ואפילו יצירתיות בצורה הרבה יותר טובה מבני אדם.
מקצועות כמו שירות לקוחות, עריכת דין בסיסית, ניהול פיננסי ואפילו פיתוח תוכנה עלולים להיעלם כמעט לחלוטין ממש בשנים הקרובות.
ממה נתפרנס? קצבאות? הכנסה בסיסית אוניברסלית ()? האם כולנו נחגוג את החיים בלי לעבוד?
אף אחד לא באמת יודע איך הכלכלה החדשה תתנהל, אבל ברור שהמודל הקפיטליסטי שאנחנו מכירים לא ישרוד וטוב שכך.
תוך כמה זמן זה יקרה?
כבר עכשיו ה AI משתלט על משרות אדמיניסטרטיביות ומוקדי שירות לקוחות. אנשים נאלצים לעבוד עם AI כדי להישאר רלוונטיים.
10 שנים: מקצועות רבים ייכחדו, ומדינות יתחילו להפעיל תוכניות קצבאות אוניברסליות.
20 שנים: ASI (השלב הבא) תוכל לתכנן ולנהל ערים ומדינות, הכלכלה תהיה מבוססת על אוטומציה מוחלטת, והעולם כפי שאנו מכירים אותו כבר לא יתקיים.
AGI ועתיד הרפואה – האם נמצא תרופה לכל המחלות?
אם יש משהו ש-AGI יכולה לשנות לטובה, זה את תחום הרפואה.
כבר היום AI מסוגלת לנתח טריליוני נתונים, לגלות מבנים ביולוגיים ולהציע תרופות תוך שעות במקום שנים ( ).
לכן, יש סיכוי גבוה מאוד שה AGI תפתח תרופות אמיתיות (לא כאלה שמנציחים את החולי ורק מורידים את הכאב) לכל המחלות הקיימות, כולל מחלת הזִקנה.
הפסיכולוג של העתיד – שילוב AGI בבריאות הנפש
אני מדמיין את הפסיכולוג העתידי, זה שבמקביל לטיפול ידע בדיוק מה מבנה המוח הספציפי של המטופל,
מהם החומרים הכימיים הפעילים במוחו, מה מצב ה-DNA שלו ואיך כל זה משפיע על בריאותו הנפשית.
AGI תוכל לשלב ניתוח נוירולוגי מדויק עם הבנה רגשית עמוקה, ותדע להתאים טיפולים אישיים יותר מאי פעם.
זהו שילוב של פסיכולוגיה, ביולוגיה ו-AGI שיכול לשנות את פני הרפואה הנפשית לחלוטין.
אז מה לגבי חיי נצח?!
כבר היום יש תרופות שמעכבות את ההזדקנות.
10 שנים: ייתכן שנראה טיפולים שמאריכים חיים ל-120-150 שנה.
20 שנים: תיתכן אפשרות להפוך את תהליך ההזדקנות לגמרי.
החסם האמיתי זה שאלטמן מדבר עליו הוא לא הטכנולוגיה, אלא השליטה...
השאלה הגדולה היא לא האם AGI תוכל לעשות את זה, אלא האם בעלי אינטרסים ייתנו לה.
חברות התרופות הגדולות מרוויחות טריליוני דולרים ממחלות, האם הן ירצו שהאנושות תהיה בריאה או תפסיק להזדקן?
בנוסף, האם ממשלות ירצו עולם שבו אנשים חיים מאות שנים? האם ואיך יהיה ניתן לקיים אוכלוסייה כזו?
סם חושב קרוב, אני חושב רחוק ...ומשער שנגיע לכוכבים,
אם יש לנו קלף משוגע שיכול לבצע דברים שאנחנו לא יכולים לדמיין, למה שלא נצליח ליישב כוכבים אחרים?
AGI תוכל לתכנן, להנדס ולפתח טכנולוגיות חדשות שיאפשרו לנו להתגבר על אתגרי המסע בחלל, ממהירות האור, ועד הארצת כוכבים.
היכולת של AI לחשוב בצורה אחרת, בשונה לחלוטין מבני האדם תספק טכנולוגיה חדשה, וזה לא הציפ הראשון שנתקלתי בו שהוא עיצב.
בקיצור העולם הפנימי והחיצוני שלנו על סף שינוי חסר תקדים
השאלה היא מי ישלוט בטכנולוגיה הזאת – הממשלות, האליטות או בני האדם עצמם?
יש כל כך הרבה חברות שמפתחות AGI במקביל, שאני בספק אם בעלי האינטרסים יוכלו באמת לשלוט על זה.
זה מירוץ חימוש חדש, בין מדינות, בין חברות השוות טריליונים וסטארטפים חדשים המוזרמים אליהם מיליארדים.
אי אפשר לעצור את הקידמה, זאת אבולוציה לכל דבר ועניין.
אז האם אנחנו מתקרבים לעידן שבו הכלכלה מבוססת אוטומציה?
או שמא לעולם שבו כוח ריכוזי חזק ישלוט בהמון חסר עבודה וידרוש ציות מלא?
מה שכן הדבר היחיד שברור הוא שהשינוי הזה כבר התחיל, והוא לא בשליטתנו.
אנחנו נכנסים לעידן דימיוני הלקוח מהסרטים בו AGI תקבע את גורל האנושות.

