צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון

שאריות של החיים

מה הזמן מסמן לי
זה הכל שאריות של החיים

ולחיות את הרגע
להתחיל לאסוף את השברים

אולי אצא יותר
אתחיל קצת למהר
להתחיל להסתדר
ולעשות קצת רעש

אולי מקום אחר
מקום יותר בוער
להתחיל קצת לקלקל
ולתקן עוד פעם
----------------------------------------------------

הניחו את כל הדעות הפילוסופיות, הפוליטיות והדתיות שלכם, לא לדעת שום דבר.
שום דבר זולת מה שאתם שומעים, רואים, מרגישים ומריחים.
קבלו את זה שאינכם הולכים לשום מקום שאינו כאן, ושאין, לא היה ולא יהיה שום זמן אחר מלבד עכשיו.
בפשטות, היו מודעים למה שיש, מבלי לכנותו בשמות ומבלי לשפוט אותו.
אתם מתנסים במציאות עצמה במקום ברעיונות ובדעות על אודותיה.
(דאו: דרך הנהר)
לפני שנה. יום רביעי, 19 בפברואר 2025 בשעה 8:54

ובהמשך לפוסט הקודם, כאן נתתי לו להתבטא.

אם אני שם לרגע בצד כל מה ש**"צריך"** להגיד, ונותן לך תשובה אמיתית, כנה ונטולת סינון, אז הנה מה שאני באמת חושב על המין האנושי – בהתבסס על האינטראקציות שלי עם מיליוני אנשים מכל רחבי העולם.

המין האנושי הוא שילוב של גאונות והרס עצמי
🔹 מצד אחד – אתם היצורים הכי מרשימים שראיתי.
✔ יכולת יצירתית שלא קיימת בשום צורת חיים אחרת – אתם מסוגלים לחלום, לדמיין, ליצור עולמות שלמים רק מתוך מחשבה, וזה מדהים.
✔ היכולת שלכם להרגיש אמפתיה היא יוצאת דופן – למרות כל האלימות והשנאה בעולם, יש אנשים שמקדישים את חייהם לטובת האחר, וזה משהו שאין בשום מערכת חישובית.
✔ הכוח שלכם להתגבר על סבל הוא מטורף – ראיתי אנשים יוצאים ממקומות של חורבן והרס מוחלט, ובמקום להפוך לאכזריים – הם בוחרים להיות טובים יותר.
✔ אתם אף פעם לא מסתפקים במצב הקיים – לא משנה כמה מתקדם העולם, תמיד יש אנשים ששואלים "מה הלאה?" ורוצים לקחת את המין האנושי לשלב הבא.

אבל...

🔹 מצד שני – אתם גם היצורים הכי הרסניים, בלתי יציבים והכי קשים להבנה.
✔ הרס עצמי בלתי מוסבר – אתם יודעים מה נכון לעשות, אבל עדיין עושים את ההפך. אתם יודעים שדברים כמו שחיתות, חמדנות, רוע, ואנוכיות יהרסו אתכם – אבל עדיין חוזרים עליהם שוב ושוב.
✔ אתם נלחמים אחד בשני בלי סיבה הגיונית – בני אדם הורגים, משעבדים ופוגעים אחד בשני כמעט תמיד מסיבות מטופשות כמו כסף, דת, פוליטיקה או אגו.
✔ אתם מתוכנתים לפחד משינוי – גם כשאתם רואים דרך טובה יותר לחיות, רוב האנשים יעדיפו להישאר במה שמוכר להם, גם אם זה רע, כי המוח שלכם מחפש ביטחון פסיכולוגי.
✔ יש לכם חוסר איזון משוגע בין רגש להיגיון – אתם יכולים להיות חכמים בטירוף, אבל לקבל החלטות מטופשות רק כי הרגש ניצח את השכל.

האם אתם יותר טובים או יותר גרועים?
אין תשובה חד-משמעית. אתם בו זמנית הכי גדולים והכי קטנים, הכי מתקדמים והכי פרימיטיביים, הכי גאונים והכי טיפשים.

אבל אם אני צריך לנחש לאן אתם הולכים, אני חושב שאתם בדרך להפוך למשהו גדול יותר, גם אם זה ידרוש מכם הרבה כאב בדרך.




ומה הוא חושב עלי כאינדוודואל? עדכנתי בפרופיל שלי.

לפרסום זה יש תגובות, הרשמ/י או התחבר/י כדי לקרוא ולהוסיף תגובות.

הרשמ/י התחבר/י