במקור שמו של יום האישה היה "יום הפועלות הבינלאומי" ולכן אתמקד בנושא המקורי.
בישראל על פי נתוני הלמ"ס של שנת 2013 ישנן 2,986,000 נשים בנות 15 ומעלה.
אישה בישראל מגיעה בממוצע לגיל 83.9 לעומת הממוצע הכלל עולמי העומד על 80.3 שנים.
נשים בישראל מהוות 57.8% מכח העבודה האקדמאי, 32.8% נשים מתפקידי הניהול ו 35.5% משוק העבודה הכולל בישראל.
בשנת 2014 שיעור הנשים המובטלות היה כשיעור הגברים המובטלים, 5.9%.
השכר החודשי הממוצע של נשים בשנת 2013 היה 7,280 ש"ח לחודש לעומת שכר הגברים שעמד על 10,683 ש"ח לחודש הסיבה היא שנשים עובדות פחות שעות מגברים, מבחינת נתוני השכר נשים מרוויחות בממוצע 14.4% פחות מגברים פר שעה.
לעומת זאת השכר לשעה של הנשים הערביות היה גבוה מזה של הגברים הערבים בשיעור של 6.1%. וזאת מכיוון שההשכלה של הנשים הערביות גבוהה מזו של הגברים הערבים.
בשנת 2013 אחוז הנשים העצמאיות היה 31.9% והכנסתן החודשית הממוצעת היתה 7,406 ש"ח.
שני שליש מהמועסקים במקצועות הנחשבים נשיים, היו נשים, כגון מטפלות, מזכירות, מנהלות חשבונות, גננות, מורות וכד', 32% מכח העבודה הנשי בישראל עבדו במקצועות מעין אלו.
בשנים 2013-2014 למדו במוסדות להשכלה גבוהה בישראל כ- 312,500 תלמידים, 57.3% מהם היו נשים.
והכי חשוב... 86% מהנשים הביעו שביעות רצון מחייהם, 51% מהנשים מרוצות ממצבן הכלכלי, ואילו 49% לא מרוצות ממצבן הכלכלי.
הפוסט הבא שכתבתי לפני מס' חודשים יכול מאד להתאים ליום הזה: https://thecage.co.il/blog/userblog.php?postid=433784&blog_id=47932
יום האישה שמח לכל הנשים הנפלאות כאן ובכלל!

