בהינדואיזם, בספר העיקרי המהא-בהארתה, כתוב:
"אין לעשות לזולת מה שאדם אינו רוצה שיעשה לו,"
בסין, באותה התקופה אמר קונפוציוס:
"מה שלא אהוב עליך, אל תעשה לחברך,"
בספר האמרות אמר צה-גונג:
"מה ששנוא עלי, איני מבקש לעשות לאחרים."
בדת הבהאית, בלקט כתבי בהא אוללה מנוסח הכלל:
"אל תטיל על אף נשמה משא שאינך רוצה שיונח עליך, ואל תייחל לאף אדם מה שאינך מייחל לעצמך."
מעשה בגוי אחד שבא לפני שמאי, אמר לו: גיירני על מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת. דחפו [שמאי את הגוי] באמת הבניין שבידו. בא [הגר] לפני הלל [ואמר לו]: גייריה [=גייר אותי]. אמר ליה: דעלך סני, לחברך לא תעביד, ואידך – פירושא; זיל גמור! [=אמר לו: מה ששנוא עליך, לא תעשה לחברך, והשאר – רק פירוש; לך ולמד!]
עכשיו רק נשאר לחתוך לכולם...
(למתקשים, הכוונה לעשות להם ברית מילה ולהוסיף אותם לעם היהודי ---> ריבוי טבעי)

