בדרך לעבודה, בעודי מהרהר על מחשבות קיומיות כאלה ואחרות נפל לי האסימון, אני ממהר להתקשר אליה;
עליתי על זה! זה לא שאנחנו מזדקנים לאט יותר מהדור הקודם, זה הזמן שממהר!
זה הזמן שממהר? היא שואלת בתמיהה.
כן, יצא לי לחשוב על זה לעומק.
אנחנו כבני האדם *משתמשים בכוכב ארץ כדי למנות את שנות חיינו, אבל מה אם הגוף שלנו מתבגר בצורה קבועה שאינה קשורה לכוכב?
את לא שמה לב שבשנים האחרונות הזמן עובר מהר יותר מהרגיל? שיום רודף יום ופתאום עוד שנה עברה לה?
האמת שכן, הזמן טס לי!
זהו, שלא רק לך... בן 40 של לפני 30 שנה הוא אינו בן 40 של היום. (זהו אני מחליט ביני לבין עצמי שמשבר גיל ה- 40 הוא בעצם משבר גיל ה- 30 ומוצא את עצמי מוכן אליו יותר)
זה מסביר את התאוריה של התארכות החיים שדיברנו עליה, זאת שבכל 10 שנות דור מוסיפה לדור אחריה 3 שנות חיים.
נכון מאד! אם נסתכל על זה מהזווית הזאת נוכל להבין שבתקופתנו הזמן מקצר את עצמו על פני כדור הארץ בערך בשליש בכל 10 שנים.
אז בעצם 4.5 מיליארד שנים שנותרו לכדור הארץ עד בליעתו ע"י השמש יורגשו הרבה פחות למין האנושי.
אולי, כי אנחנו לא יודעים אם זה חלק מהמחזוריות של כדור הארץ או לא, אני נוטה להאמין שכן.
בכל אופן מה זה משנה? אנחנו נמצאים בדור שהכי שווה לחיות בו עד היום.
מה זאת אומרת?
זאת אומרת שאנחנו הולכים להשיג חיי נצח בשנות הדור שלנו,
יותר מידי מיליארדרים מדור הבייבי בום מפחדים למות ומשקיעים אין סוף משאבים בחקר הזיקנה וחיי הנצח.
תוסיפי לזה שאנחנו רחוקים בערך 20 שנה מהתיישבות ראשונית בכוכב מחוץ לכדור הארץ ואת יכולה להיות רגועה :)
....
*גופנו משתמש גם בעונות השנה, בלילה וביום, ואף בגרמי השמיים לויסותו המלא.
ועדיין
"זמן הוא מה שאנו רוצים יותר מכל, ומשתמשים בו באופן הכי גרוע.
וויליאם פן."

